Czy nowy Opel Combo Life to samochód bardziej dla rodziny niż dla firmy? Już typowe dla osobowych Opli poziomy wyposażenia - Essentia, Enjoy, Elite - za tym przemawiają. Ale nawet bardziej - zdjęcia producenta. Np. foto z trzema fotelikami dziecięcymi na tylnej kanapie.
Czy Combo przejmuje schedę po minivanach Zafira i Meriva?
Przeprowadzka z nowym Combo Life - pestka. Zobacz parametry bagażnika.
Zobacz, ile schowków pod sufitem. "Life" oznacza właśnie 5 miejsc (lub na życzenie 7). Na foto przekrój przez Combo o standardowej długości; dostępna jest też wydłużona wersja XL. Porównanie obydwu nadwozi w danych technicznych.
Sztandarowy klient nowego Combo - rodzina z trójką dzieci. Dlaczego? Bo w przeciwieństwie do wielu innych modeli w Combo Life na tylnej kanapie są trzy ISOFIX-y, a nie dwa.
Mocowania trzech fotelików są typowe, tzw. ISOFIX. Czy rodzina z dwójką dzieci skorzysta na 3-fotelikowym layoucie, jak na foto? Tak, bo dorosły może jechać na tylnej kanapie obok dzieci, co w samochodach z dwoma mocowaniami ISOFIX po bokach kanapy jest prawie nie do zrealizowania. Warto zauważyć, że trzy foteliki można mocować zarówno do standardowej kanapy dzielonej 60/40, jak i do kanapy z trzema oddzielnymi fotelami, widocznej na zdjęciu.
Światła do jazdy dziennej LED - standard w Combo.
Stolik, składane oparcie przedniego fotela. Gdyby jeszcze położyć oparcie kanapy, bagażnik miałby 2,7 m długości (lub 3,05 m przy nadwoziu wydłużonym XL). Kiedy potrzebne? Gdy budujemy, remontujemy albo jedziemy na wakacje. Zobacz parametry bagażnika.
Manewrujemy na parkingu podziemnym na osiedlu lub w galerii handlowej? Na zdjęciu wyświetlacz kamery tylnej 180 stopni. Żółte, pomarańczowe i czerwone kreski pojawiają się w zależności od tego, w którą stronę obrócimy kołem kierownicy.
Tzw. projekcja smartfonu, obsługujemy Android Auto i Apple CarPlay.
Jakość materiałów deski rozdzielczej porównywalna z Astrą V, czyli rodzinnym klasykiem premium.
Ładowarka indukcyjna do smartfonów pod panelem dwustrefowej klimatyzacji elektronicznej.
7-miejscowe Combo Life z pewnością jest ciekawą i niezbyt często na rynku spotykaną opcją, ale mainstreamowa, wśród rodzin, jest wersja 5-miejscowa. Trzeci rząd siedzeń jest w Combo wyjmowalny, czyli po wyjęciu mamy wersję 5-miejscową z pełnym bagażnikiem. Na foto mamy wydłużone nadwozie XL i w niej trzeci rząd siedzeń możemy przesuwać. Opcja "7 foteli" jest też dostępna w nadwoziu o standardowej długości, ale wtedy już nie suwamy foteli trzeciego rzędu.
O co chodzi na tym zdjęciu? Combo Life może mieć asystenta parkowania, czyli np. podjeżdżamy pod przedszkole i sam nam wjeżdża tyłem w lukę (my tylko dodajemy gazu, on kieruje). Lakier na zdjęciu to niebieski Night, metalik - patrz paleta kolorów Combo Life.
Może mieć podgrzewane fotele i koło kierownicy, jak przystało na pierwszy samochód w rodzinie.
Head-up display ("rzutnik na szybę"), do niedawna zarezerwowany dla samochodów premium, teraz mamy go już w rodzinnym Combo Life. I, jak widać na foto, wyświetla w kolorze.
Poduszki powietrzne w Opel Combo Life - w 2018 sześć poduszek to standard w samochodzie osobowym.
W ruchu miejskim Combo z Dieslem spala 4+ l/100 km. Zobacz dane techniczne Combo Life.
Renault Master L3H2 2,3 DCI 136KM, Salon PL, Kamera, tempomat Vat23%, rok prod. 2021
od 80500 zł
cena netto
Fiat Talento L2H1 2,0 Multijet 120KM, Keyless, Klima auto, Nawigacja, VAT23%, rok prod. 2021
od 78900 zł
cena netto
FIAT DUCATO L2H2 2,3 130 KM Niski Przebieg Serwis Gwarancja Vat23% Fabryczynie bez AdBlue , rok prod. 2019
od 70900 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 73900 zł
cena netto
Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, martwe pole, PDC, podgrzewane fotele, rok prod. 2021
od 64250 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 75900 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 76300 zł
cena netto
P. Grzegorz testował Combo m.in. na trasie do Kazimierza Dolnego.
Nowy Opel Combo Life - czarna eminencja! Tak zatytułował swój artykuł nasz klient, fleet manager, który testował samochód demonstracyjny z Dixi‑Car.
Chciałem zwrócić uwagę na fakt, jak bardzo skromny i nierzucający się w oczy jest to samochód. Jednocześnie nie można mu odmówić wygody, praktyczności, zwinności i sprytu. Tak więc jest to samochód o dwóch twarzach - pisze dalej p. Grzegorz.
Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie
08.2023
Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali
– pisze na:Temat, 24.07.2023.
Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.
– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.
Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.
– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.