Jaki samochód dla rodziny 2+3? Przyjrzyjmy się modelom Opla dla wielodzietnej familii. Jedno, czy dwa auta w rodzinie? Jakie modele wybrały w salonach Dixi-Car rodziny z trójką dzieci? Jakie Opel ma rabaty dla posiadaczy KDR?
Dziewczynka za kierownicą Opla Zafiry. Zafira na rynku używanych jest hitem wśród rodzin 2+3. Ostatnio salony Dixi-Car sprzedają coraz więcej fabrycznie nowych Korando.
Jeśli dzieci mają do 8-10 lat, powinny jeździć w fotelikach. Pierwszy model Opla (spośród aut nowych), który nasuwa się nam na myśl dla pięcioosobowej rodziny to
Grandland
Zobacz parametry bagażnika Grandlanda X.
Bezpieczny, pojemny, atrakcyjnie wyglądający duży crossover Opel Grandland X. Jeśli masz rodzinę i w miarę elastyczny budżet, zdecydowanie polecamy na pierwszy samochód w rodzinie 2+3.
Pięć gwiazdek EuroNCAP, bardzo dobra ocena bezpieczeństwa kierowcy i dzieci przewożonych w fotelikach.
Przy tym parametry terenowe; modny wygląd. Samochód ultra-praktyczny.
Wcześniej w gamie Opla nie było samochodu takiego jak Grandland X. Dlatego używany Opel dla rodziny 2+3 to będzie Zafira. Zafiry są prawie zawsze 7-osobowe. Zafirę B (prod. 2005-2014) możemy polecić rodzinom 2+3 jako tańszą alternatywę dla generacji C. Poszukaj jej wśród naszych używanych.
Jeśli wahasz się między którąś z Zafir, polecamy porównanie Zafira B a C, porównanie Zafira B przed i po liftingu oraz prównanie Zafira C przed i po liftingu.
Zafiry A nie polecamy już tak bardzo rodzinom 2+3. Produkcja zakończyła się w 2005 r., większość egzemplarzy na rynku jest wyeksploatowana. Dodatkowo Zafira A tkwi korzeniami w latach 90., erze "przed Vectrą C" (premiera w roku 2002), która była w Oplach skokiem jakościowym. Modele po Vectrze C to już inny Opel. Przy Zafirze A musielibyśmy uwzględnić w budżecie rodzinnym troskliwy serwis (czy tata ma garaż?).
Zafira to naszym zdaniem optymalny samochód dla rodziny 2+3. Większość polskich rodzin z pewnością wybrałoby tę srebrną, lub nawet ciemniejszy metalik - szary lub grafit (jak wybrać kolor). Masz trójkę dzieci? Porozmawiaj z naszym sprzedawcą.
Zapytaliśmy człowieka wychowanego w rodzinie 2+3, obecnie głowę rodziny 2+2:
Głowa rodziny 2+2. Syn chwilowo z mamą.
Jedno, co wiem z dużą pewnością, to fakt, że jak masz 2+3, to de facto zmienia ci dużo logistyki, w tym samochód. Bo w praktyce dzieci w wieku do minimum 8-10 lat muszą mieć specjalny fotelik lub siedzenie. Trzy siedzenia nie mieszczą się razem na tylnej kanapie. Teoretycznie można posadzić jedno dziecko z przodu i wrzucić na tył dorosłego między dwa foteliki. Jechaliśmy tak raz czy dwa, ale dorosły siedzi ściśnięty.
Znajomi właśnie nabyli Renault Espace. Ma 6 foteli możliwych do ustawienia w różnych konfiguracjach.
Gdybym ja miał wybierać, szedłbym w Zafirę ze względu na dość unikalne umiejscowienie dodatkowego rzędu foteli - wozisz je cały czas ze sobą i łatwo się chowają. W innych samochodach (w tym Espace) jeżeli nie potrzebujesz foteli, musisz je wyjąć i gdzieś wstawić. W polskich warunkach to albo będzie taszczenie po schodach i stawianie w dużym pokoju/balkonie, albo piwnica. Masakra.
Proponowany układ: Mama na tylnej kanapie (drugi rząd siedzeń Zafiry) z najmłodszym. Z przodu siedziałoby średnie dziecko (3-5 letnie), a najstarsze samodzielnie na jednym z tylnich siedzeń (w Zafirze trzeci rząd).
Dlaczego Opel fotografuje dorosłych w Zafirze C, nie mamy pojęcia. Naszym zdaniem 7-miejscowa wersja Zafiry to idealne rozwiązanie dla rodzin z trójką dzieci. Fotele trzeciego rzędu chowają się w podłodze niezależnie - przy konfiguracji 6-osobowej mamy ponad połowę bagażnika.
Taka ilość zabawek naprawdę wejdzie do Combo, poczytaj o bagażniku i zobacz schowki w Combo.
Combo E, może być rewelacją wśród rodzin 2+3, oto dlaczego:
Tylna kanapa Combo Life ma mocowania Isofix pod aż trzy foteliki dziecięce. Dodatkowo każdy z Isofix-ów ma mocowanie "górne", które redukuje luz fotelika przy zdarzeniu drogowym.
Dla rodzin z trojaczkami Combo wydaje się propozycją idealną.
Przy dwóch pojazdach w rodzinie 2+3 wszystkie modele wymienione w poradniku dla rodzin 2+2 są godne rozważenia.
Dla głowy rodziny przede wszystkim przepastna Insignia, z jej szeroką tylną kanapą, z ogromną ilością miejsca na nogi, a najlepiej Insignia kombi. Albo duży crossover Grandland.
Dla małżonki: Mokka, Crossland, Astra czy nawet Corsa.
Zobacz też: Mocowania fotelików Isofix w SsangYongu
Insignia dla Rodziny / off-road
Insignia może pełnić rolę samochodu rodzinnego i do off-road'u. Samochód nie tylko do firmy. Sprawdziliśmy to w Mazowieckim Parku Krajobrazowym.
Nowa Insignia z Dixi-Car w weekend pojechała przez Górę Kalwarię za Wisłę, w mniej znane rejony Mazowieckiego Parku Krajobrazowego. Jeden z wilgotniejszych okołowarszawskich parków rzucił Insigni wyzwanie w dżdżyste przedwiośnie 2021 roku. Off-roadowy test Insignia zaliczyła, i podtrzymujemy zdanie, że stosunek właściwości jezdnych, pojemności nadwozia do kosztu zakupu i utrzymania jest tu jeden z najlepszych w gamie Opla.
Zobacz oferty Insigni w wirtualnym salonie. Zapraszamy!
Salon Warszawa / Raszyn
(22) 716 30 20 wew. 4
Zobacz także
Bydgoszcz, Częstochowa, Gdańsk, Grójec, Janki, Jawczyce, Katowice, Kraków, Lublin, Łomianki, Łódź, woj. mazowieckie, Nadarzyn, Piaseczno, Płock, Poznań, Radom, Rawa Maz., Siedlce, Sochaczew, Szczecin, Tarczyn, Toruń, Warszawa-Puławska, Wrocław
Astra J, Astra K, Corsa, Crossland X, Grandland X, Insignia, Meriva, Mokka, Vivaro, Movano, Zafira, BAIC, Mitsubishi Kielce, SsangYong, Auta Japońskie, Małe / Miejskie, Suvy / Crossovery
Pierwsi polscy klienci zamówili już elektryczne Ople.
Salony Opel najpopularniejszymi wśród polskich milenialsów - ludzi w wieku 18‑30 lat, ustaliła firma technologiczna Proxi.cloud. Badanie na próbie ponad 100 tys. osób wykazało, że młodzi konsumenci, korzystający ze smartfonów, najczęściej są obecni w okolicach dealerów Opla.
‒ Na ruch w salonach wpływa wiele składowych, m.in. rozwój sieci dealerskiej, oferta cenowa, dostępne portfolio modelowe, pozycjonowanie koncernu i siła komunikacji. I właśnie Opel, czyli lider rankingu, należy do marek najczęściej pojawiających się w mediach. Dosyć często ogłasza też wysokie rabaty ‒ mówi Piotr Francuz, Business Manager z domu mediowego MediaCom.
Na drugim miejscu w rankingu Proxi.cloud znalazły się Renault i Peugeot, które to marki również mają doskonale zlokalizowane, z punktu widzenia pokolenia Y, salony.
Źródło: money.pl. Firma technologiczna Proxi.cloud zbadała ruch w 910 salonach w całej Polsce. Analizą objęła 102 923 konsumentów w wieku 18-30 lat, którzy bezpośrednio odwiedzili lub w bardzo bliskiej odległości przechodzili obok jednego z wybranych punktów. Łącznie odnotowano 272 499 takich wizyt. Badanie było realizowane od 08 lutego do 31 marca 2019 roku. Anonimowe dane zebrano za pośrednictwem tzw. geofencingów, czyli wirtualnych punktów na mapie. Dzięki nim rejestrowano liczbę użytkowników smartfonów wchodzących na dany teren.
Umów jazdę próbną Baikiem 3 i 5. Klienci zaskoczeni zrywnością samochodów!
03.2024
Zapraszamy na jazdę próbną! Zarejestrowaliśmy już BAIC 5 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG i BAIC Beijing 3 Turbo 136KM. Obydwa czterocylindrowe. Są gotowe do testu.
A dlaczego warto przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baika 3 i szybszą skrzynię dwusprzegłową Baika 5, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.
Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!