Znaczne są różnice między Zafirą B a C, na korzyść tej drugiej. Cichsza, z wystrojem kabiny jak we flagowej Insigni i smartfonokompatybilnymi multimediami - to Zafira C (Tourer). Z kolei generacja B to krewny Astry III, czyli lata zerowe XXI wieku - epoka przedsmartfonowej, solidnej niemieckiej techniki. Wystarczy rzut oka na deski obu Zafir.
Ale to B utrzymała się w produkcji prawie 10 lat...
Zafira B produkowana od 2005 do 2014 roku. W 2008 r. face lifting. Od ok. 2012 r. samochód oferowany w salonach pod nazwą Zafirą Family.
Zafira C - produkcja od 2012 r. W poł. 2016 r. głęboki face lifting. Do ok. 2015 r. samochód był sprzedawany pod nazwą Zafira Tourer, później stopniowo wycofywano tę nazwę, aby w odnowionej Zafirze, rok modelowy 2017, całkiem zrezygnować z emblematu "Tourer" na tylnej klapie.
Zobacz fabryki, w których produkowana była i jest Zafira.
Design obydwu generacji wciąż aktualny.
OFERTA DNIA
7-osobowe są obie: Zafira B - zawsze; Zafira C - niektóre egzemplarze, bo są też wersje 5-miejscowe. Szybka przed słupkiem A tu i tu trójkątna, ale inaczej.
https://czesci.poradyopel.pl/29-czesci-opel-zafira
W Zafirze B zawsze siedem miejsc. W Zafirze C - pięć albo siedem. Jeśli kabina siedmiomiejscowa - trzeci rząd foteli składany - niezależnie czy Zafira dwójka, czy trójka.
W Zafirze C mamy dobrze dopracowaną, finezyjną deskę jak z Insigni. W Zafirze B deska prosto z Astry III. Dzieli je 10 lat.
Beżowe kokpity obydwu Zafir. W obu trójramienna kierownica. Spory schowek pod panelem klimatyzacji w Zafirze C. W B ledwie przegródka na monety.
Zdjęcia przekłamują. Zafira C jest dłuższa, wyższa i ma większy rozstaw kół niż Zafira B. Tu rozmiary Zafiry B, a tu - Zafiry C. O przestronności kabiny decyduje rozstaw osi. Zafira B ma 2703 mm (czyli tyle, co Astra III Kombi), a Zafira C - 2760 mm, czyli więcej niż każda z wersji nadwoziowych Astry IV.
Dodając do tego bardziej wysublimowany design Zafiry C - jest to całkiem inny samochód.
Kupić Zafirę B czy C? Opinia szefa salonu Dixi-Car:
"Tourer" - bo miała Zafira C być bardziej sportowa, rekreacyjna niż poprzednia generacja. Stąd dolna linia ostatniego okienka unosi się do góry, jest daszek nad tylną szybą, przetłoczenia na drzwiach i pod tylnymi lampami. W ogóle Opel stawał się marką prestiżową, jeśli tylko w zamiarach zarządu, był to czas współistnienia z budżetową marką Chevrolet. Niestety cena Zafiry C była na początku wysoka - w efekcie w Polsce bywała kupowana jako pojazd firmowy, jako zamiennik dla Insigni.
Dane techniczne Zafira C: przed liftingiem, po liftingu
Silniki
Zafira B - najpopularniejsze (i jedyne oferowane w polskich salonach pod koniec produkcji) były benzynowe jednostki bez Turbo: 1.6 115 KM i 1.8 120/140 KM. Plus silnik 1.6 94KM na gaz ziemny CNG.
Wśród używanych są też silniki 2.0 i 2.2.
W Zafirze C prawie nie ma benzyn bez turbodoładowania. Do ok. 2015 r. dostępny był jeden silnik wolnossący 1.8 115KM, ale podstawą jest jednostka 1.4 Turbo 120/140KM.
Diesle. Zafira B to jednostki 1.7 i 1.9 CDTi, Zafira C - nowsze 1.6 i 2.0 CDTi.
Fabryczna instalacja gazowa LPG dostępna jest w Zafirze Tourer, a nie była dostępna w Zafirze B. Instalacja na gaz ziemny CNG dostępna była, jest w obu generacjach Zafiry.
Bagażnik Zafiry Tourer. Kliknij zdjęcie, żeby zobaczyć możliwe konfiguracje. Zobacz też rzut z góry.
Konsola środkowa z szynami FlexRail i miejscami na napoje. Hamulec pomocniczy elektryczny, uruchamiany przyciskiem, więc brak dźwigni na tunelu. Zafira C.
Używane Zafiry B i C trafiają się często w naszym komisie.
Zobacz ceny nowego Korando.
Zarówno Zafira B, jak i C to minivany rodzinne, wakacyjne. Sprawdzają się na długich wyjazdach z 4-5-osobową załogą. O tym, że tylna kanapa Zafiry została pomyślana do pracy na 1/1 etatu świadczą choćby nawiewy drugiego rzędu siedzeń widoczne na fot. w rozświetlonej kabinie. Zobacz nawiew w Zafirze C.
Zobacz także
Bydgoszcz, Częstochowa, Gdańsk, Grójec, Janki, Jawczyce, Katowice, Kraków, Lublin, Łomianki, Łódź, woj. mazowieckie, Nadarzyn, Piaseczno, Płock, Poznań, Radom, Rawa Maz., Siedlce, Sochaczew, Szczecin, Tarczyn, Toruń, Warszawa-Puławska, Wrocław
Astra J, Astra K, Corsa, Crossland X, Grandland X, Insignia, Meriva, Mokka, Vivaro, Movano, Zafira, BAIC, Mitsubishi Kielce, SsangYong, Auta Japońskie, Małe / Miejskie, Suvy / Crossovery
Jazdy próbne elektrycznym SsangYongiem Torresem eVX w salonie Warszawa/Raszyn. Umów się!
07.2024
Nowe EV od SsangYonga można już kupić. Mega zasięg. Duży, pojemny SUV. Atrakcyjna cena. Zapraszamy na jazdę testową.
Bateria o pojemności 73,4 kWh, zasięg do 635 kilometrów - górna strefa tego, co oferuje rynek.
SsangYong Torres eVX kwalifikuje się do programu Mój elektryk.