Opel Zafira C po liftingu - DANE, WYMIARY

 

Wymiary nadwozia Opel Zafira C po face-liftingu

wymiary nadwozia w mm

Opel Zafira C po face liftingu - wymiary nadwozia

 

 

Bagażnik

wymiary bagaznika w mm

Wymiary bagażnika w mm. Opel Zafira C po face liftingu

Pojemność bagażnika do drugiego rzędu siedzeń, z zasuniętą roletą (do linii szyb) - 650 litrów

Maksymalna pojemność przy położonym 2. rzędzie siedzeń (i trzecim, jeśli występuje), po dach - 1860 litrów

Szerokość między nadkolami - 1057 mm

 

Zbiornik paliwa

Benzyna, olej napędowy - 58 l
LPG - 86,6 l całkowita pojemność / 60 l pojemności użytkowej przy napełnieniu 80%
Gaz ziemny CNG - 25 kg/15 litrów

 

Masy

Masa własna (w zależności od wersji): 1 538 – 1 767 kg
Dopuszczalna masa całkowita (w zależności od wersji): 2 285 – 2 470 kg
Ładowność (w zależności od wersji): 588 – 707 kg
Dopuszczalne obciążenie dachu: 75 kg (100 kg z systemem belek)

 

Średnica zawracania

Między krawężnikami: 11,4 m
Między ścianami: 11,9 m

 

Fabrycznie stosowane opony

215/60R16 ● 225/50R17 ● 235/45R18 ● 235/40R19

 

Silniki benzynowe i na gaz ziemny (CNG) Opel Zafira C

Po liftingu - od modelu 2017.

Dane w tabeli dotyczą wersji "standardowych", tzn. z normalnymi oponami. Wersje z oponami o obniżonych oporach toczenia mają lepsze osiągi, niższe spalanie.

 
1.4 Turbo 120KM 
1.4 Turbo 140KM 
1.4 Turbo 140KM LPG 
1.6 CNG Turbo 150KM
1.6 Turbo 170KM 
1.6 Turbo 200KM 
paliwo
benzyna
benzyna
benzyna /LPG
gaz ziemny (CNG)
benzyna, wtrysk bezpośredni benzyna, wtrysk bezpośredni
pojemność (cm3)
1364
1364
1364
1598
1598 1598
czy system Start&Stop? opcja opcja ze skrzynią manualną       tak
skrzynia biegów
6-bieg. manualna
6-bieg. manualna/6-bieg. automat.
6-bieg. manual.
6-bieg. manual.
6-bieg. automat 6-bieg. manual
moc maks. (kW/KM przy obr/min.)
88(120) / 4200-6000
103(140) / 4900-6000
103(140) / 4900-6000
110(150) / 5000
125(170) /4750-6000 147(200) /5500
moment obrotowy (Nm przy obr/min.)
200 / 1850-4200
200 / 1850-4900
200 / 1850-4900
210 / 2300
260 /1650-4500 280 /1650-5000
prędkość maksymalna (km/h)
190
1921
200
2021
(197)
195
200
208 220
przyspieszenie 0-100 km/h (sek.)
11,9
11,81

10,8
10,71
(10,9)

11,8
11,5
9,6 8,8
przyspieszenie 80-120 km/h na 5. biegu (sek.) 11,9
11,71
11,9
11,71
13,5 16,8   8,3
spalanie trasa/miasto/średnio (l na 100 km)

5,7/8,5/6,8
5,6/8,2/6,51

5,7/8,5/6,8
5,6/8,2/6,51

na benzynie
5,8/8,8/6,9
na LPG
7,4/12,2/9,2

3,9/6,7/5,0 kg
6,0/10,3/7,6 m3
6,5/10,4/7,9 6,2/8,8/7,2
emisja CO2 (g/km)
156
1511
156
1511 (160)
159 na benz.
149 na LPG
136
182 168

1 Z systemem Start&Stop

W nawiasach dane dla skrzyni automatycznej.

Wartości zużycia paliwa i emisji spalin mają cel porównawczy w odniesieniu do poszczególnych typów pojazdów. Wartości spalania i emisji uzyskiwane są w warunkach laboratoryjnych dla określonego typu pojazdu a nie jego indywidualnej wersji. Rzeczywiste zużycie paliwa zależne jest m.in. od wyposażenia pojazdu, stylu jazdy, warunków drogowych, zwiększonej masy własnej pojazdu a także sposobu korzystania z wyposażenia technicznego (np. klimatyzacji), itp.

 

 

Silniki turbodiesel Opel Zafira C

Po liftingu - od modelu 2017.

Dane w tabeli dotyczą wersji "standardowych", tzn. z normalnymi oponami. Wersje z oponami o obniżonych oporach toczenia mają lepsze osiągi, niższe spalanie.

 
1.6 CDTI 120KM
1.6 CDTI 134KM
2.0 CDTI 130KM
2.0 CDTI 170KM
pojemność (cm3) 1598 1598 1956 1956
czy system Start&Stop? tak tak   tak ze skrzynią manualną
skrzynia biegów 6-bieg. manual. 6-bieg. manual. 6-bieg. automat. 6-bieg. manual./6-bieg. automat.
moc maks. (kW/KM przy obr/min.) 88(120) /4000 99(134) /3500-4000 96(130) /3750 125(170) / 3750
moment obrotowy (Nm przy obr/min.) 320/2000 320/2000 300 /1500-2750 400 / 1750-2500
prędkość maksymalna (km/h) 186 191 190 208 (205)
przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) 12,7 11,6 12,2 9,8 (10,1)
przyspieszenie 80-120 km/h na 5. biegu (sek.) 11,9 11,9   8,9
spalanie trasa/miasto/średnio (l/100 km) 4,2/5,6/4,7 4,2/5,6/4,7 4,8/8,2/6,1 4,5/6,4/5,2
(4,8/8,2/6,1)
emisja CO2 (g/km) 125 125 161 137
(161)

W nawiasach dane dla skrzyni automatycznej.

Wartości zużycia paliwa i emisji spalin mają cel porównawczy w odniesieniu do poszczególnych typów pojazdów. Wartości spalania i emisji uzyskiwane są w warunkach laboratoryjnych dla określonego typu pojazdu a nie jego indywidualnej wersji. Rzeczywiste zużycie paliwa zależne jest m.in. od wyposażenia pojazdu, stylu jazdy, warunków drogowych, zwiększonej masy własnej pojazdu a także sposobu korzystania z wyposażenia technicznego (np. klimatyzacji), itp.

 

 

NEDC vs. WLTP, czyli jak Euro 6.2 wpłynęło na dane dot. emisji?

Wraz z normą emisji Euro 6.2, która obowiązuje nowe samochody od ok. połowy 2018 r. - więcej - zmieniła się metodyka pomiaru emisji - z NEDC na WLTP. Nagle wzrosła w tabelkach z danymi technicznymi emisja CO2. Realne spalanie niewiele się jednak zmieniło. Wyjaśniamy dlaczego...

Ze strony klientów flotowych mogą się pojawiać pytania typu „dlaczego wzrosła emisja średnia CO2 (wyrażona w g/km), a my mamy np. restrykcyjne limity dla tego parametru?” Poniżej wyjaśniamy, o ile wzrosła i jak zmieniła się metodologia pomiaru.

Oto porównanie Zafiry - między wynikami starego testu NEDC a nowego WLTP

przygotowane przez niezależną firmę na zlecenie Ministerstwa Transportu Danii. Przebadano Zafirę Diesel w dwóch różnych wersjach.

I test

  • emisja CO2 wg NEDC - 129 g/km
  • emisja CO2 wg WLTP - 146 g/km
  • masa samochodu z ładunkiem przy teście NEDC wynosiła 1700 kg; przy teście WLTP - 2029 kg
  • tzw. road load był przy teście WLTP o 38% wyższy niż przy NEDC, na co złożyła się wyższa masa samochodu oraz rodzaj opon (o większych oporach toczenia) i ciśnienie w nich (nienaturalnie je obniżono)

II test (inna wersja Zafiry)

  • emisja CO2 wg NEDC - 132 g/km
  • emisja CO2 wg WLTP - 152 g/km
  • do testu WLTP samochód był o 354 kg cięższy niż do NEDC
  • uwaga: przy okazji określono, za jaką emisję odpowiadają włączone światła mijania - mianowicie dodają ok. 5 g CO2/km (przy mocy oświetlenia 150 W i efektywności alternatora ok. 60%)

Więcej na stronie 19 raportu. W raporcie również porównania modeli innych marek.

pdf Raport NEDC vs. WLTP

 

 

 

 

Zobacz także

 

 

Nasz dixicarowy test Zafiry Tourer 2.0 CDTi 165 KM

 

 

Dixi‑Car pierwszym dealerem Opla w Warszawie!

Opel Insignia, Zachęta Warszawa tęcza

W 2021 Dixi‑Car urósł do roli czołowego dealera Opla w Warszawie. Wcześniej byliśmy kojarzeni z przedmieściami stolicy, kupowali samochody u nas właściciele podmiejskich willi i przedsiębiorcy. Sytuacja się zmienia - w marcu 2021 jesteśmy już pierwszym dealerem w Warszawie, pod względem sprzedaży nowych samochodów.

Nowa Insignia z Dixi-Car pod Narodową Galerią Sztuki Zachęta i pod Warszawską Nike ma nie tylko symbolizować związki Dixi‑Car z Warszawą. To przede wszystkim symbol otwarcia marki Opel zarówno na prących do przodu innowatorów, jak i czerpiących siłę z chlubnej przeszłości.

Opel ma propozycje dla obydwu grup - choćby nową Mokkę i Crosslanda. Zapraszamy!

 

Salon Warszawa / Raszyn

(22) 716 30 20 wew. 1

Salon Radom

(48) 360 98 26 wew. 2

 

Warszawska Nike pomnik, samochód demonstracyjny

Demonstracyjny Opel Insignia Sports Tourer z Dixi-Car pod Pomnikiem Bohaterów Warszawy. Nike - bogini zwycięstwa.


Ogłoszenie, tuba
Czy kupić nowy samochód 2021/2022? [Taniej nie będzie] Wywiad

Ile się czeka na nowy samochód? Tłumaczymy

Więcej o Oplu Zafira

Dane techniczne

Galerie:
Biała Zafira Elite 1.6 200KM
Czarna Zafira Elite 2.0 CDTI

Nowa Zafira C vs Tourer
Porównanie: Zafira B i C

pdf Katalog

 

Konsultant sprzedaży nowych samochodów:
Raszyn - 22 716 30 20
Radom - 48 360 98 26

Opel Leasing

Ocenili nas

"

Jestem bardzo zadowolony z zakupu samochodu u Państwa. Pan Marcin Hoffman jest doskonałym sprzedawcą. Z pewnością polecę Państwa salon innym osobom. Pozdrawiam, :)

"

Więcej opinii



 

 

Podziel się:
Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Promocja serwisu klimatyzacji, cena, rabat