Warszawa (22) 716 30 20
Radom (48) 360 98 26
wymiary nadwozia w mm
wymiary bagaznika w mm
Pojemność bagażnika do drugiego rzędu siedzeń, z zasuniętą roletą (do linii szyb) - 650 litrów
Maksymalna pojemność przy położonym 2. rzędzie siedzeń (i trzecim, jeśli występuje), po dach - 1860 litrów
Szerokość między nadkolami - 1057 mm
Zbiornik paliwa
Benzyna, olej napędowy - 58 l
LPG - 86,6 l całkowita pojemność / 60 l pojemności użytkowej przy napełnieniu 80%
Gaz ziemny CNG - 25 kg/15 litrów
Masy
Masa własna (w zależności od wersji): 1 538 – 1 767 kg
Dopuszczalna masa całkowita (w zależności od wersji): 2 285 – 2 470 kg
Ładowność (w zależności od wersji): 588 – 707 kg
Dopuszczalne obciążenie dachu: 75 kg (100 kg z systemem belek)
Średnica zawracania
Między krawężnikami: 11,4 m
Między ścianami: 11,9 m
Fabrycznie stosowane opony
215/60R16 ● 225/50R17 ● 235/45R18 ● 235/40R19
Po liftingu - od modelu 2017.
Dane w tabeli dotyczą wersji "standardowych", tzn. z normalnymi oponami. Wersje z oponami o obniżonych oporach toczenia mają lepsze osiągi, niższe spalanie.
1.4 Turbo 120KM |
1.4 Turbo 140KM |
1.4 Turbo 140KM LPG |
1.6 CNG Turbo 150KM |
1.6 Turbo 170KM |
1.6 Turbo 200KM |
|
---|---|---|---|---|---|---|
paliwo | benzyna |
benzyna |
benzyna /LPG | gaz ziemny (CNG) |
benzyna, wtrysk bezpośredni | benzyna, wtrysk bezpośredni |
pojemność (cm3) | 1364 |
1364 |
1364 | 1598 |
1598 | 1598 |
czy system Start&Stop? | opcja | opcja ze skrzynią manualną | tak | |||
skrzynia biegów | 6-bieg.
manualna
|
6-bieg.
manualna/6-bieg. automat. |
6-bieg. manual. | 6-bieg.
manual. |
6-bieg. automat | 6-bieg. manual |
moc maks. (kW/KM przy obr/min.) | 88(120) / 4200-6000 |
103(140) / 4900-6000 |
103(140) / 4900-6000 |
110(150) / 5000 |
125(170) /4750-6000 | 147(200) /5500 |
moment obrotowy (Nm przy obr/min.) | 200 / 1850-4200 |
200 / 1850-4900 |
200 / 1850-4900 |
210 / 2300 |
260 /1650-4500 | 280 /1650-5000 |
prędkość maksymalna (km/h) | 190 1921 |
200 2021 (197) |
195 | 200 |
208 | 220 |
przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) | 11,9 11,81 |
10,8 |
11,8 | 11,5 |
9,6 | 8,8 |
przyspieszenie 80-120 km/h na 5. biegu (sek.) | 11,9 11,71 |
11,9 11,71 |
13,5 | 16,8 | 8,3 | |
spalanie trasa/miasto/średnio (l na 100 km) | 5,7/8,5/6,8 |
5,7/8,5/6,8 |
na benzynie |
3,9/6,7/5,0 kg 6,0/10,3/7,6 m3 |
6,5/10,4/7,9 | 6,2/8,8/7,2 |
emisja CO2 (g/km) | 156 1511 |
156 1511 (160) |
159 na benz. 149 na LPG |
136 |
182 | 168 |
1 Z systemem Start&Stop
W nawiasach dane dla skrzyni automatycznej.
Wartości zużycia paliwa i emisji spalin mają cel porównawczy w odniesieniu do poszczególnych typów pojazdów. Wartości spalania i emisji uzyskiwane są w warunkach laboratoryjnych dla określonego typu pojazdu a nie jego indywidualnej wersji. Rzeczywiste zużycie paliwa zależne jest m.in. od wyposażenia pojazdu, stylu jazdy, warunków drogowych, zwiększonej masy własnej pojazdu a także sposobu korzystania z wyposażenia technicznego (np. klimatyzacji), itp.
Po liftingu - od modelu 2017.
Dane w tabeli dotyczą wersji "standardowych", tzn. z normalnymi oponami. Wersje z oponami o obniżonych oporach toczenia mają lepsze osiągi, niższe spalanie.
1.6 CDTI 120KM |
1.6 CDTI 134KM |
2.0 CDTI 130KM |
2.0 CDTI 170KM |
|
---|---|---|---|---|
pojemność (cm3) | 1598 | 1598 | 1956 | 1956 |
czy system Start&Stop? | tak | tak | tak ze skrzynią manualną | |
skrzynia biegów | 6-bieg. manual. | 6-bieg. manual. | 6-bieg. automat. | 6-bieg. manual./6-bieg. automat. |
moc maks. (kW/KM przy obr/min.) | 88(120) /4000 | 99(134) /3500-4000 | 96(130) /3750 | 125(170) / 3750 |
moment obrotowy (Nm przy obr/min.) | 320/2000 | 320/2000 | 300 /1500-2750 | 400 / 1750-2500 |
prędkość maksymalna (km/h) | 186 | 191 | 190 | 208 (205) |
przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) | 12,7 | 11,6 | 12,2 | 9,8 (10,1) |
przyspieszenie 80-120 km/h na 5. biegu (sek.) | 11,9 | 11,9 | 8,9 | |
spalanie trasa/miasto/średnio (l/100 km) | 4,2/5,6/4,7 | 4,2/5,6/4,7 | 4,8/8,2/6,1 | 4,5/6,4/5,2 (4,8/8,2/6,1) |
emisja CO2 (g/km) | 125 | 125 | 161 | 137 (161) |
W nawiasach dane dla skrzyni automatycznej.
Wartości zużycia paliwa i emisji spalin mają cel porównawczy w odniesieniu do poszczególnych typów pojazdów. Wartości spalania i emisji uzyskiwane są w warunkach laboratoryjnych dla określonego typu pojazdu a nie jego indywidualnej wersji. Rzeczywiste zużycie paliwa zależne jest m.in. od wyposażenia pojazdu, stylu jazdy, warunków drogowych, zwiększonej masy własnej pojazdu a także sposobu korzystania z wyposażenia technicznego (np. klimatyzacji), itp.
Wraz z normą emisji Euro 6.2, która obowiązuje nowe samochody od ok. połowy 2018 r. - więcej - zmieniła się metodyka pomiaru emisji - z NEDC na WLTP. Nagle wzrosła w tabelkach z danymi technicznymi emisja CO2. Realne spalanie niewiele się jednak zmieniło. Wyjaśniamy dlaczego...
Ze strony klientów flotowych mogą się pojawiać pytania typu „dlaczego wzrosła emisja średnia CO2 (wyrażona w g/km), a my mamy np. restrykcyjne limity dla tego parametru?” Poniżej wyjaśniamy, o ile wzrosła i jak zmieniła się metodologia pomiaru.
przygotowane przez niezależną firmę na zlecenie Ministerstwa Transportu Danii. Przebadano Zafirę Diesel w dwóch różnych wersjach.
I test
II test (inna wersja Zafiry)
Więcej na stronie 19 raportu. W raporcie również porównania modeli innych marek.
Zobacz także
OPEL Tychy i Gliwice: miękka hybryda i produkcja dostawczych 2021-2022
11.2020
Polskie fabryki Opla w Tychach i Gliwicach odpowiadają za trzon oferty Opla - produkują najpopularnieszy model w gamie - Opla Astrę V. Od września 2020 r. Tychy pracują na trzecią zmianę, ale naprawdę ciekawie dla polskiego klienta zapowiadają się lata 2021-2022.
Fabryka Opla w Gliwicach.
Fabryka w Tychach przygotowuje produkcję miękkiej hybrydy. W popularnych modelach osobowych Opla będzie dostępne wspomaganie jazdy prądem. Układ składa się z maszyny elektrycznej 48V (zastępującej alternator) i dodatkowego akumulatora 48V. Zaletą jest atrakcyjna cena takiego "elektryka". Miękka hybryda będzie opcją dostępną do popularnych silników benzynowych. Obecnie napęd elektryczny miękkiej hybrydy wspomaga przyspieszanie oraz pozwala "żeglować" na silniku elektrycznym (gdy zdejmujemy nogę z gazu). Docelowo miękkimi hybrydami będzie można jeździć w trybie zeroemisyjnym na określonym dystansie. Miękka hybryda nie wymaga ładowania - jest to więc rozwiązanie dla właścicieli mieszkań w budynkach wielorodzinnych.
Fabryka w Gliwicach - trwają przygotowania do produkcji dużych samochodów dostawczych OPEL w Polsce. Prace budowlane są na zaawansowanym, końcowym, etapie. Rozpoczął się montaż technologii, maszyn i urządzeń. Dzięki temu od połowy 2022 r. poprawi się dostępność Opli Movano w polskich salonach. Skróci się czas oczekiwania, gdy zamawiasz Movano do produkcji.