Warszawa (22) 716 30 20
Radom (48) 360 98 26
Update cenowy: jesień 2020
czyli kupuj teraz, bo taniej nie będzie.
Od września 2018 wchodzi zaostrzona norma emisji Euro 6.2*. Silniki - benzynowe i Diesle będą czystsze. Co Euro 6.2 oznacza dla kupujących nowy samochód?
* znana też pod nazwami Euro 6D-TEMP lub Euro 6D, w przeciwieństwie do normy Euro 6.1 (Euro 6c) obowiązującej dotychczas
Euro 6.2 obowiązuje wszystkich producentów sprzedających nowe pojazdy w Europie. W Oplu nowa norma spowodowała znaczące zmiany w ofercie modeli Astra Sedan, MOKKA X, Astra V hatchback i kombi, Vivaro Kombi. Inne modele, w których zachodzą zmiany silnikowe, choć mniejsze: Corsa oraz Insignia liftback i kombi. Niewymienione tu modele Opla (np. Crossland, Grandland X) albo spełniały normę już wcześniej, albo właśnie wchodzą do produkcji i od początku spełniają Euro 6D-TEMP (Combo Life), albo są dostawczymi (Vivaro Van, Movano Van).
Fabryczne instalacje LPG - możliwość ich montażu została ograniczona normą Euro 6.2 i zniknęły z niektórych modeli, np z Crosslanda X, Astry Sedan. Jednak w niektórych modelach fabryczne LPG pozostaje dostępne w roczniku modelowym 2019, np. Corsa LPG, MOKKA X LPG,
Silniki benzynowe spełniające normę Euro 6.2 mogą mieć filtr cząstek stałych (tzw. gpf). W Oplu są to samochody produkowane od ok. września 2018.
Euro 6.2 dotyczy wszystkich producentów sprzedających samochody w Europie, w tym Opla.
6 czerwca 2018 Opel opublikował obszerny materiał nt. zmian silnikowych i skrzyniowych, który prezentuje zachodnioeuropejski, nieco inny niż polski, punkt widzenia. Trochę w tym prawdy, której nie widać z "zadymionej części Europy". Czy Euro 6d to zmiana na lepsze, czy na gorsze? Pełna wersja na media.opel.com. Tu kluczowe tezy artykułu:
Czy filtry GPF w silnikach benzynowych będą się zapychały (jak DPF w Dieslach) i w związku z tym czy "będą musiały" być wycinane. Praktyka serwisowa z pewnością wkrótce wskaże odpowiedzi... Natomiast producent przekazał nam następującą informację nt. silników z GPF w nowym Combo:
Filtr GPF, ze względu na wysoka temperaturę pracy, wypala się w 15-30 sekund, wiec nie ma tu zagadnienia.
Wraz z normą emisji Euro 6.2, która obowiązuje nowe samochody od ok. połowy 2018 r. - więcej - zmieniła się metodyka pomiaru emisji - z NEDC na WLTP. Nagle wzrosła w tabelkach z danymi technicznymi emisja CO2. Realne spalanie niewiele się jednak zmieniło. Wyjaśniamy dlaczego...
Ze strony klientów flotowych mogą się pojawiać pytania typu „dlaczego wzrosła emisja średnia CO2 (wyrażona w g/km), a my mamy np. restrykcyjne limity dla tego parametru?” Poniżej wyjaśniamy, o ile wzrosła i jak zmieniła się metodologia pomiaru.
przygotowane przez niezależną firmę na zlecenie Ministerstwa Transportu Danii. Przebadano Zafirę Diesel w dwóch różnych wersjach.
I test
II test (inna wersja Zafiry)
Więcej na stronie 19 raportu. W raporcie również porównania modeli innych marek.
firmowa
oferta dla firmy / grupy zawodowej
oferta dla firmy / grupy zawodowej
OPEL Tychy i Gliwice: miękka hybryda i produkcja dostawczych 2021-2022
11.2020
Polskie fabryki Opla w Tychach i Gliwicach odpowiadają za trzon oferty Opla - produkują najpopularnieszy model w gamie - Opla Astrę V. Od września 2020 r. Tychy pracują na trzecią zmianę, ale naprawdę ciekawie dla polskiego klienta zapowiadają się lata 2021-2022.
Fabryka Opla w Gliwicach.
Fabryka w Tychach przygotowuje produkcję miękkiej hybrydy. W popularnych modelach osobowych Opla będzie dostępne wspomaganie jazdy prądem. Układ składa się z maszyny elektrycznej 48V (zastępującej alternator) i dodatkowego akumulatora 48V. Zaletą jest atrakcyjna cena takiego "elektryka". Miękka hybryda będzie opcją dostępną do popularnych silników benzynowych. Obecnie napęd elektryczny miękkiej hybrydy wspomaga przyspieszanie oraz pozwala "żeglować" na silniku elektrycznym (gdy zdejmujemy nogę z gazu). Docelowo miękkimi hybrydami będzie można jeździć w trybie zeroemisyjnym na określonym dystansie. Miękka hybryda nie wymaga ładowania - jest to więc rozwiązanie dla właścicieli mieszkań w budynkach wielorodzinnych.
Fabryka w Gliwicach - trwają przygotowania do produkcji dużych samochodów dostawczych OPEL w Polsce. Prace budowlane są na zaawansowanym, końcowym, etapie. Rozpoczął się montaż technologii, maszyn i urządzeń. Dzięki temu od połowy 2022 r. poprawi się dostępność Opli Movano w polskich salonach. Skróci się czas oczekiwania, gdy zamawiasz Movano do produkcji.