Zdąż przed normą Euro 6.2

Ogłoszenie

Update cenowy: przedwiośnie 2022

Dlaczego samochody spalinowe drożeją w 2022 i 2023?

czyli kupuj teraz, bo taniej nie będzie.

Wywiad

 

 

Od września 2018 wchodzi zaostrzona norma emisji Euro 6.2*. Silniki - benzynowe i Diesle będą czystsze. Co Euro 6.2 oznacza dla kupujących nowy samochód?

* znana też pod nazwami Euro 6D-TEMP lub Euro 6D, w przeciwieństwie do normy Euro 6.1 (Euro 6c) obowiązującej dotychczas

Norma Euro 6.2, zegary

 

Których modeli Opla to dotyczy?

Euro 6.2 obowiązuje wszystkich producentów sprzedających nowe pojazdy w Europie. W Oplu nowa norma spowodowała znaczące zmiany w ofercie modeli Astra Sedan, MOKKA X, Astra V hatchback i kombi, Vivaro Kombi. Inne modele, w których zachodzą zmiany silnikowe, choć mniejsze: Corsa oraz Insignia liftback i kombi. Niewymienione tu modele Opla (np. Crossland, Grandland) albo spełniały normę już wcześniej, albo właśnie wchodzą do produkcji i od początku spełniają Euro 6D-TEMP (Combo Life), albo są dostawczymi (Vivaro Van, Movano Van).

Fabryczne instalacje LPG - możliwość ich montażu została ograniczona normą Euro 6.2 i zniknęły z niektórych modeli, np z Crosslanda X, Astry Sedan. Jednak w niektórych modelach fabryczne LPG pozostaje dostępne w roczniku modelowym 2019, np. Corsa LPG, MOKKA X LPG,

 

Czym się różnią samochody z silnikami Euro 6.2 od tych z napędem Euro 6.1?

Silniki benzynowe spełniające normę Euro 6.2 mogą mieć filtr cząstek stałych (tzw. gpf). W Oplu są to samochody produkowane od ok. września 2018.

Euro 6.2 dotyczy wszystkich producentów sprzedających samochody w Europie, w tym Opla.

 

Zachodnioeuropejski punkt widzenia

6 czerwca 2018 Opel opublikował obszerny materiał nt. zmian silnikowych i skrzyniowych, który prezentuje zachodnioeuropejski, nieco inny niż polski, punkt widzenia. Trochę w tym prawdy, której nie widać z "zadymionej części Europy". Czy Euro 6d to zmiana na lepsze, czy na gorsze? Pełna wersja na media.opel.com. Tu kluczowe tezy artykułu:

79 oplowskich układów napędowych spełnia już normę Euro 6d-TEMP (czyli Euro 6.2)

  • ograniczenia wjazdu do centrów miast (dyskutowane obecnie w Niemczech) nie dotkną oplowskich Diesli Euro 6d-TEMP z układem SCR
  • niektóre modele Opla, jak Grandland X w pewnym zakresie zyskują na Euro 6.2, bo np. dochodzi Diesel 1.5 130KM z manualem 6-bieg./automatem 8-biegowym. Dotychczas najmniejszym Dieslem był 1.6, a żeby mieć w Grandlandzie 8-biegowy automat, trzeba było kupić największego Diesla 2.0 177KM
  • silniki Euro 6d-TEMP to albo całkiem nowe jednostki, albo dotychczasowe, do których mógł zostać dołożony dodatkowy układ redukujący emisję, np. w przypadku Diesli układ SCR (Selective Catalytic Reduction) korzystający z AdBlue
  • zużycie paliwa - testy będą "z dróg publicznych" (cykl WLTP), a nie "laboratoryjne" (dotychczasowy cykl NEDC). Spowoduje to że "nagle samochody zaczną palić więcej", a raczej że tabelki będą odzwierciedlały realia drogowe.
  • cztery zelektryfikowane modele Opla do 2020 r. (m.in. Corsa - czyto bateryjna, Grandland X - plug-in hybryda)
  • do 2024 r. każdy model Opla będzie miał wersję bateryjną lub hybrydową

Czy filtry GPF w silnikach benzynowych będą się zapychały (jak DPF w Dieslach) i w związku z tym czy "będą musiały" być wycinane. Praktyka serwisowa z pewnością wkrótce wskaże odpowiedzi... Natomiast producent przekazał nam następującą informację nt. silników z GPF w nowym Combo:

Filtr GPF, ze względu na wysoka temperaturę pracy, wypala się w 15-30 sekund, wiec nie ma tu zagadnienia.

 

Diesle Opla alternatywą dla hybryd

 

 

NEDC vs. WLTP, czyli jak Euro 6.2 wpłynęło na dane dot. emisji?

Wraz z normą emisji Euro 6.2, która obowiązuje nowe samochody od ok. połowy 2018 r. - więcej - zmieniła się metodyka pomiaru emisji - z NEDC na WLTP. Nagle wzrosła w tabelkach z danymi technicznymi emisja CO2. Realne spalanie niewiele się jednak zmieniło. Wyjaśniamy dlaczego...

Ze strony klientów flotowych mogą się pojawiać pytania typu „dlaczego wzrosła emisja średnia CO2 (wyrażona w g/km), a my mamy np. restrykcyjne limity dla tego parametru?” Poniżej wyjaśniamy, o ile wzrosła i jak zmieniła się metodologia pomiaru.

Oto porównanie Zafiry - między wynikami starego testu NEDC a nowego WLTP

przygotowane przez niezależną firmę na zlecenie Ministerstwa Transportu Danii. Przebadano Zafirę Diesel w dwóch różnych wersjach.

I test

  • emisja CO2 wg NEDC - 129 g/km
  • emisja CO2 wg WLTP - 146 g/km
  • masa samochodu z ładunkiem przy teście NEDC wynosiła 1700 kg; przy teście WLTP - 2029 kg
  • tzw. road load był przy teście WLTP o 38% wyższy niż przy NEDC, na co złożyła się wyższa masa samochodu oraz rodzaj opon (o większych oporach toczenia) i ciśnienie w nich (nienaturalnie je obniżono)

II test (inna wersja Zafiry)

  • emisja CO2 wg NEDC - 132 g/km
  • emisja CO2 wg WLTP - 152 g/km
  • do testu WLTP samochód był o 354 kg cięższy niż do NEDC
  • uwaga: przy okazji określono, za jaką emisję odpowiadają włączone światła mijania - mianowicie dodają ok. 5 g CO2/km (przy mocy oświetlenia 150 W i efektywności alternatora ok. 60%)

Więcej na stronie 19 raportu. W raporcie również porównania modeli innych marek.

pdf Raport NEDC vs. WLTP

 

O normach emisji Euro

 

 

Nowe od ręki w Dixi‑Car

Crossland GS LINE F12XHT AT6 S/S

Crossland GS LINE F12XHT AT6 S/S

benzyna, skrzynia automat, kolor czarny, '2022

od 109 900  zł   124 400 zł

Zobacz

CORSA ELEGANCE F12XHL 100 KM AT8  S/S

CORSA ELEGANCE F12XHL 100 KM AT8 S/S

benzyna, skrzynia automat, kolor G6L :Voltaic Blue M2, '2022

Automatyczna skrzynia biegów

od 92650  zł

Zobacz

Crossland GS LINE F12XHT AT6 S/S

Crossland GS LINE F12XHT AT6 S/S

benzyna, skrzynia automat, kolor srebrny, '2022

od 109 900  zł   121 400 zł

Zobacz

Crossland Ultimate Pack F1.2XHT AT6 130KM Start&Stop

Crossland Ultimate Pack F1.2XHT AT6 130KM Start&Stop

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor CZERWONY - PEPERONCINO RED, '2020,   Samochód DEMONSTRACYJNY

od 99 900  zł   121000 zł cena brutto

Zobacz

ASTRA 6 generacji Ultimate 1.2 130KM AT8

ASTRA 6 generacji Ultimate 1.2 130KM AT8

benzyna, skrzynia automat 8-bieg., kolor Czarny - Karbon, metaliczny, '2022,   Samochód DEMONSTRACYJNY

od 155 190  zł   155 190 zł

Zobacz

GRANDLAND  MCM Ultimate F1.2XHT 130KM AT8

GRANDLAND MCM Ultimate F1.2XHT 130KM AT8

benzyna, skrzynia automat 8-bieg., kolor G7O -Czarny - Diamond, metaliczny, '2022,   Samochód DEMONSTRACYJNY

od 161 900  zł   175 000 zł

Zobacz

Więcej samochodów od ręki

 

 

 

Czy braki półprzewodników spowodują wzrost cen samochodów?

02.2021

Linia produkcyjna Opel Insignia po liftingu

"Citroën, Opel, Peugeot oraz Renault zatrzymują produkcję nowych samochodów. Powodem brak komponentów" – piszą portale motoryzacyjne. Po chwili dodają "na kilka dni". A my pytamy: czy braki na rynku półprzewodników wywrą presję na ceny samochodów?

Oto cytaty z tekstu Tomasza Nowickiego z 6 lutego 2021, na francuskie.pl:

  • Wszystko z powodu niedoboru półprzewodników na całym świecie. Są one niezbędne m.in. w układach sterowania silnikiem i systemach wspomagania kierownicy.
  • Pandemia COVID-19 spowodowała gwałtowny wzrost popytu na podzespoły elektroniczne używane w laptopach, telefonach komórkowych oraz w samochodach.
  • sytuację utrudniają również amerykański sankcje, nałożone na Chiny
  • Brak półprzewodników dotyka cały przemysł samochodowy.
  • Przestój będzie trwał co najmniej kilka dni.

Niedługo.

Ale - jak niedobory półprzewodników wpłyną na ceny samochodów?

Przypominamy: w Dixi-Car są jeszcze samochody od ręki w "starych cenach".

Zobacz



 

 

Podziel się:
Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Wyprzedaż części Opel