Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Zdąż przed normą Euro 6.2

Od września 2018 wchodzi zaostrzona norma emisji Euro 6.2*. Silniki - benzynowe i Diesle będą czystsze. Co Euro 6.2 oznacza dla kupujących nowy samochód?

* znana też pod nazwami Euro 6D-TEMP lub Euro 6D, w przeciwieństwie do normy Euro 6.1 (Euro 6c) obowiązującej dotychczas

Norma Euro 6.2, zegary

 

Których modeli Opla to dotyczy?

Euro 6.2 obowiązuje wszystkich producentów sprzedających nowe pojazdy w Europie. W Oplu nowa norma spowodowała znaczące zmiany w ofercie modeli Astra Sedan, MOKKA X, Astra V hatchback i kombi, Vivaro Kombi. Inne modele, w których zachodzą zmiany silnikowe, choć mniejsze: Corsa oraz Insignia liftback i kombi. Niewymienione tu modele Opla (np. Crossland, Grandland) albo spełniały normę już wcześniej, albo właśnie wchodzą do produkcji i od początku spełniają Euro 6D-TEMP (Combo Life), albo są dostawczymi (Vivaro Van, Movano Van).

Fabryczne instalacje LPG - możliwość ich montażu została ograniczona normą Euro 6.2 i zniknęły z niektórych modeli, np z Crosslanda X, Astry Sedan. Jednak w niektórych modelach fabryczne LPG pozostaje dostępne w roczniku modelowym 2019, np. Corsa LPG, MOKKA X LPG,

 

Czym się różnią samochody z silnikami Euro 6.2 od tych z napędem Euro 6.1?

Silniki benzynowe spełniające normę Euro 6.2 mogą mieć filtr cząstek stałych (tzw. gpf). W Oplu są to samochody produkowane od ok. września 2018.

Diesel może posiadać auto-adaptacyjną strategię przeglądów - OAM - Oil Adaptive Maintenance. Na wyświetlaczu pojawia się, kiedy jechać na wymianę oleju.

Euro 6.2 dotyczy wszystkich producentów sprzedających samochody w Europie, w tym Opla.

 

Zachodnioeuropejski punkt widzenia

6 czerwca 2018 Opel opublikował obszerny materiał nt. zmian silnikowych i skrzyniowych, który prezentuje zachodnioeuropejski, nieco inny niż polski, punkt widzenia. Trochę w tym prawdy, której nie widać z "zadymionej części Europy". Czy Euro 6d to zmiana na lepsze, czy na gorsze? Pełna wersja na media.opel.com. Tu kluczowe tezy artykułu:

79 oplowskich układów napędowych spełnia już normę Euro 6d-TEMP (czyli Euro 6.2)

  • ograniczenia wjazdu do centrów miast (dyskutowane obecnie w Niemczech) nie dotkną oplowskich Diesli Euro 6d-TEMP z układem SCR
  • niektóre modele Opla, jak Grandland X w pewnym zakresie zyskują na Euro 6.2, bo np. dochodzi Diesel 1.5 130KM z manualem 6-bieg./automatem 8-biegowym. Dotychczas najmniejszym Dieslem był 1.6, a żeby mieć w Grandlandzie 8-biegowy automat, trzeba było kupić największego Diesla 2.0 177KM
  • silniki Euro 6d-TEMP to albo całkiem nowe jednostki, albo dotychczasowe, do których mógł zostać dołożony dodatkowy układ redukujący emisję, np. w przypadku Diesli układ SCR (Selective Catalytic Reduction) korzystający z AdBlue
  • zużycie paliwa - testy będą "z dróg publicznych" (cykl WLTP), a nie "laboratoryjne" (dotychczasowy cykl NEDC). Spowoduje to że "nagle samochody zaczną palić więcej", a raczej że tabelki będą odzwierciedlały realia drogowe.
  • cztery zelektryfikowane modele Opla do 2020 r. (m.in. Corsa - czyto bateryjna, Grandland X - plug-in hybryda)
  • do 2024 r. każdy model Opla będzie miał wersję bateryjną lub hybrydową

Czy filtry GPF w silnikach benzynowych będą się zapychały (jak DPF w Dieslach) i w związku z tym czy "będą musiały" być wycinane. Praktyka serwisowa z pewnością wkrótce wskaże odpowiedzi... Natomiast producent przekazał nam następującą informację nt. silników z GPF w nowym Combo:

Filtr GPF, ze względu na wysoka temperaturę pracy, wypala się w 15-30 sekund, wiec nie ma tu zagadnienia.

 

 

NEDC vs. WLTP, czyli jak Euro 6.2 wpłynęło na dane dot. emisji?

Wraz z normą emisji Euro 6.2, która obowiązuje nowe samochody od ok. połowy 2018 r. - więcej - zmieniła się metodyka pomiaru emisji - z NEDC na WLTP. Nagle wzrosła w tabelkach z danymi technicznymi emisja CO2. Realne spalanie niewiele się jednak zmieniło. Wyjaśniamy dlaczego...

Ze strony klientów flotowych mogą się pojawiać pytania typu „dlaczego wzrosła emisja średnia CO2 (wyrażona w g/km), a my mamy np. restrykcyjne limity dla tego parametru?” Poniżej wyjaśniamy, o ile wzrosła i jak zmieniła się metodologia pomiaru.

Oto porównanie Zafiry - między wynikami starego testu NEDC a nowego WLTP

przygotowane przez niezależną firmę na zlecenie Ministerstwa Transportu Danii. Przebadano Zafirę Diesel w dwóch różnych wersjach.

I test

  • emisja CO2 wg NEDC - 129 g/km
  • emisja CO2 wg WLTP - 146 g/km
  • masa samochodu z ładunkiem przy teście NEDC wynosiła 1700 kg; przy teście WLTP - 2029 kg
  • tzw. road load był przy teście WLTP o 38% wyższy niż przy NEDC, na co złożyła się wyższa masa samochodu oraz rodzaj opon (o większych oporach toczenia) i ciśnienie w nich (nienaturalnie je obniżono)

II test (inna wersja Zafiry)

  • emisja CO2 wg NEDC - 132 g/km
  • emisja CO2 wg WLTP - 152 g/km
  • do testu WLTP samochód był o 354 kg cięższy niż do NEDC
  • uwaga: przy okazji określono, za jaką emisję odpowiadają włączone światła mijania - mianowicie dodają ok. 5 g CO2/km (przy mocy oświetlenia 150 W i efektywności alternatora ok. 60%)

Więcej na stronie 19 raportu. W raporcie również porównania modeli innych marek.

pdf Raport NEDC vs. WLTP

 

O normach emisji Euro

 

 

Nowe od ręki w Dixi‑Car

SsangYong Tivoli Grand JOY 1.5 Turbo 163KM 6MT

SsangYong Tivoli Grand JOY 1.5 Turbo 163KM 6MT

benzyna, skrzynia manualna, kolor Grand White, '2024

Mogę być wyposażony w instalację LPG!

Cena 97900  zł cena brutto

Zobacz

BAIC Beijing 7 Luxury Plus Edition 1.5 177KM AT7 2WD

BAIC Beijing 7 Luxury Plus Edition 1.5 177KM AT7 2WD

benzyna, skrzynia automat, kolor Black, '2024

Cena 168700  zł

Zobacz

SsangYong Tivoli Grand JOY 1.5 Turbo 163KM 6MT

SsangYong Tivoli Grand JOY 1.5 Turbo 163KM 6MT

benzyna, skrzynia manualna, kolor Grand White, '2024

Mogę być wyposażony w instalację LPG!

Cena 97900  zł cena brutto

Zobacz

Więcej samochodów od ręki

 

 

 

Umów jazdę próbną Baikiem 3 i 5. Klienci zaskoczeni zrywnością samochodów!

03.2024

BAIC Beijing 5 samochód demonstracyjny
BAIC Beijing 3 samochód do jazdy próbnej

Zapraszamy na jazdę próbną! Zarejestrowaliśmy już BAIC 5 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG i BAIC Beijing 3 Turbo 136KM. Obydwa czterocylindrowe. Są gotowe do testu.

A dlaczego warto przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baika 3 i szybszą skrzynię dwusprzegłową Baika 5, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.

Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!

Umów datę i godzinę testu

Godziny pracy salonu



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Nowy SsangYong KGM Actyon cena, leasing