Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Zdąż przed normą Euro 6.2

Ogłoszenie

Update cenowy: przedwiośnie 2023

Dlaczego samochody spalinowe drożeją w 2023?

czyli kupuj teraz, bo taniej nie będzie.

Wywiad

 

 

Od września 2018 wchodzi zaostrzona norma emisji Euro 6.2*. Silniki - benzynowe i Diesle będą czystsze. Co Euro 6.2 oznacza dla kupujących nowy samochód?

* znana też pod nazwami Euro 6D-TEMP lub Euro 6D, w przeciwieństwie do normy Euro 6.1 (Euro 6c) obowiązującej dotychczas

Norma Euro 6.2, zegary

 

Których modeli Opla to dotyczy?

Euro 6.2 obowiązuje wszystkich producentów sprzedających nowe pojazdy w Europie. W Oplu nowa norma spowodowała znaczące zmiany w ofercie modeli Astra Sedan, MOKKA X, Astra V hatchback i kombi, Vivaro Kombi. Inne modele, w których zachodzą zmiany silnikowe, choć mniejsze: Corsa oraz Insignia liftback i kombi. Niewymienione tu modele Opla (np. Crossland, Grandland) albo spełniały normę już wcześniej, albo właśnie wchodzą do produkcji i od początku spełniają Euro 6D-TEMP (Combo Life), albo są dostawczymi (Vivaro Van, Movano Van).

Fabryczne instalacje LPG - możliwość ich montażu została ograniczona normą Euro 6.2 i zniknęły z niektórych modeli, np z Crosslanda X, Astry Sedan. Jednak w niektórych modelach fabryczne LPG pozostaje dostępne w roczniku modelowym 2019, np. Corsa LPG, MOKKA X LPG,

 

Czym się różnią samochody z silnikami Euro 6.2 od tych z napędem Euro 6.1?

Silniki benzynowe spełniające normę Euro 6.2 mogą mieć filtr cząstek stałych (tzw. gpf). W Oplu są to samochody produkowane od ok. września 2018.

Euro 6.2 dotyczy wszystkich producentów sprzedających samochody w Europie, w tym Opla.

 

Zachodnioeuropejski punkt widzenia

6 czerwca 2018 Opel opublikował obszerny materiał nt. zmian silnikowych i skrzyniowych, który prezentuje zachodnioeuropejski, nieco inny niż polski, punkt widzenia. Trochę w tym prawdy, której nie widać z "zadymionej części Europy". Czy Euro 6d to zmiana na lepsze, czy na gorsze? Pełna wersja na media.opel.com. Tu kluczowe tezy artykułu:

79 oplowskich układów napędowych spełnia już normę Euro 6d-TEMP (czyli Euro 6.2)

  • ograniczenia wjazdu do centrów miast (dyskutowane obecnie w Niemczech) nie dotkną oplowskich Diesli Euro 6d-TEMP z układem SCR
  • niektóre modele Opla, jak Grandland X w pewnym zakresie zyskują na Euro 6.2, bo np. dochodzi Diesel 1.5 130KM z manualem 6-bieg./automatem 8-biegowym. Dotychczas najmniejszym Dieslem był 1.6, a żeby mieć w Grandlandzie 8-biegowy automat, trzeba było kupić największego Diesla 2.0 177KM
  • silniki Euro 6d-TEMP to albo całkiem nowe jednostki, albo dotychczasowe, do których mógł zostać dołożony dodatkowy układ redukujący emisję, np. w przypadku Diesli układ SCR (Selective Catalytic Reduction) korzystający z AdBlue
  • zużycie paliwa - testy będą "z dróg publicznych" (cykl WLTP), a nie "laboratoryjne" (dotychczasowy cykl NEDC). Spowoduje to że "nagle samochody zaczną palić więcej", a raczej że tabelki będą odzwierciedlały realia drogowe.
  • cztery zelektryfikowane modele Opla do 2020 r. (m.in. Corsa - czyto bateryjna, Grandland X - plug-in hybryda)
  • do 2024 r. każdy model Opla będzie miał wersję bateryjną lub hybrydową

Czy filtry GPF w silnikach benzynowych będą się zapychały (jak DPF w Dieslach) i w związku z tym czy "będą musiały" być wycinane. Praktyka serwisowa z pewnością wkrótce wskaże odpowiedzi... Natomiast producent przekazał nam następującą informację nt. silników z GPF w nowym Combo:

Filtr GPF, ze względu na wysoka temperaturę pracy, wypala się w 15-30 sekund, wiec nie ma tu zagadnienia.

 

Diesle Opla alternatywą dla hybryd

 

 

NEDC vs. WLTP, czyli jak Euro 6.2 wpłynęło na dane dot. emisji?

Wraz z normą emisji Euro 6.2, która obowiązuje nowe samochody od ok. połowy 2018 r. - więcej - zmieniła się metodyka pomiaru emisji - z NEDC na WLTP. Nagle wzrosła w tabelkach z danymi technicznymi emisja CO2. Realne spalanie niewiele się jednak zmieniło. Wyjaśniamy dlaczego...

Ze strony klientów flotowych mogą się pojawiać pytania typu „dlaczego wzrosła emisja średnia CO2 (wyrażona w g/km), a my mamy np. restrykcyjne limity dla tego parametru?” Poniżej wyjaśniamy, o ile wzrosła i jak zmieniła się metodologia pomiaru.

Oto porównanie Zafiry - między wynikami starego testu NEDC a nowego WLTP

przygotowane przez niezależną firmę na zlecenie Ministerstwa Transportu Danii. Przebadano Zafirę Diesel w dwóch różnych wersjach.

I test

  • emisja CO2 wg NEDC - 129 g/km
  • emisja CO2 wg WLTP - 146 g/km
  • masa samochodu z ładunkiem przy teście NEDC wynosiła 1700 kg; przy teście WLTP - 2029 kg
  • tzw. road load był przy teście WLTP o 38% wyższy niż przy NEDC, na co złożyła się wyższa masa samochodu oraz rodzaj opon (o większych oporach toczenia) i ciśnienie w nich (nienaturalnie je obniżono)

II test (inna wersja Zafiry)

  • emisja CO2 wg NEDC - 132 g/km
  • emisja CO2 wg WLTP - 152 g/km
  • do testu WLTP samochód był o 354 kg cięższy niż do NEDC
  • uwaga: przy okazji określono, za jaką emisję odpowiadają włączone światła mijania - mianowicie dodają ok. 5 g CO2/km (przy mocy oświetlenia 150 W i efektywności alternatora ok. 60%)

Więcej na stronie 19 raportu. W raporcie również porównania modeli innych marek.

pdf Raport NEDC vs. WLTP

 

O normach emisji Euro

 

 

Nowe od ręki w Dixi‑Car

SsangYong Tivoli Quartz 1.5 163KM MT6

SsangYong Tivoli Quartz 1.5 163KM MT6

benzyna, skrzynia manualna, kolor Grand White, '2023

Cena 110 890  zł

Zobacz

SsangYong Musso Joy 2.2 202KM MT6 4x4

SsangYong Musso Joy 2.2 202KM MT6 4x4

Diesel, skrzynia manualna 6-bieg., kolor Indian Red, '2023

Cena 207 735  zł

Zobacz

SsangYong Tivoli 1.5 MT6 163kM, 280Nm / Quartz

SsangYong Tivoli 1.5 MT6 163kM, 280Nm / Quartz

benzyna, skrzynia manualna, kolor , '2022,   Samochód DEMONSTRACYJNY WKRÓTCE

Cena 99 900  zł   102 390 zł

Zobacz

SsangYong Musso Grand Diesel 2.2 MT6 4x4 202KM, 400Nm / Quartz

SsangYong Musso Grand Diesel 2.2 MT6 4x4 202KM, 400Nm / Quartz

Diesel, skrzynia manualna, kolor Szary, '2022,   Samochód DEMONSTRACYJNY WKRÓTCE

Zobacz

Opel Corsa GS Line 1.2 130kM automat

Opel Corsa GS Line 1.2 130kM automat

benzyna, skrzynia automat 8-bieg., kolor Bordowy Metalik, '2022,   Samochód DEMONSTRACYJNY

Cena 99 900  zł   110 300 zł

Zobacz

Rexton Sapphire 2.2 4x4 202KM 8AT, 441Nm

Rexton Sapphire 2.2 4x4 202KM 8AT, 441Nm

Diesel, skrzynia automat 8-bieg., kolor Czarny, '2022

Cena 269 000  zł

Zobacz

Więcej samochodów od ręki

 

 

 

Dixi-Car drugim dealerem w Polsce!

12.2020

Salon Opel Corsa F, sprzedawcy, maseczki

W roku 2020 Dixi‑Car przeskoczył z czwartej na drugą pozycję wśród dealerów OPEL w Polsce, pod względem liczby sprzedanych nowych samochodów (osobom prywatnym i klientom firmowym - auta osobowe i dostawcze). Są to dane za styczeń‑listopad 2020.

Po 11 miesiącach 2020 Dixi‑Car jest również:

  • drugim dealerem w Polsce pod względem sprzedaży do dużych flot
  • trzecim dealerem w Polsce w kategorii samochody dostawcze

Stoimy na pudle - w trudnym roku ;)

Więcej statystyk



 

 

Podziel się:
Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

SsangYong Professional Pick-up dla przedsiębiorcy