Update cenowy: przedwiośnie 2023
czyli kupuj teraz, bo taniej nie będzie.
Od września 2018 wchodzi zaostrzona norma emisji Euro 6.2*. Silniki - benzynowe i Diesle będą czystsze. Co Euro 6.2 oznacza dla kupujących nowy samochód?
* znana też pod nazwami Euro 6D-TEMP lub Euro 6D, w przeciwieństwie do normy Euro 6.1 (Euro 6c) obowiązującej dotychczas
Euro 6.2 obowiązuje wszystkich producentów sprzedających nowe pojazdy w Europie. W Oplu nowa norma spowodowała znaczące zmiany w ofercie modeli Astra Sedan, MOKKA X, Astra V hatchback i kombi, Vivaro Kombi. Inne modele, w których zachodzą zmiany silnikowe, choć mniejsze: Corsa oraz Insignia liftback i kombi. Niewymienione tu modele Opla (np. Crossland, Grandland) albo spełniały normę już wcześniej, albo właśnie wchodzą do produkcji i od początku spełniają Euro 6D-TEMP (Combo Life), albo są dostawczymi (Vivaro Van, Movano Van).
Fabryczne instalacje LPG - możliwość ich montażu została ograniczona normą Euro 6.2 i zniknęły z niektórych modeli, np z Crosslanda X, Astry Sedan. Jednak w niektórych modelach fabryczne LPG pozostaje dostępne w roczniku modelowym 2019, np. Corsa LPG, MOKKA X LPG,
Silniki benzynowe spełniające normę Euro 6.2 mogą mieć filtr cząstek stałych (tzw. gpf). W Oplu są to samochody produkowane od ok. września 2018.
Euro 6.2 dotyczy wszystkich producentów sprzedających samochody w Europie, w tym Opla.
6 czerwca 2018 Opel opublikował obszerny materiał nt. zmian silnikowych i skrzyniowych, który prezentuje zachodnioeuropejski, nieco inny niż polski, punkt widzenia. Trochę w tym prawdy, której nie widać z "zadymionej części Europy". Czy Euro 6d to zmiana na lepsze, czy na gorsze? Pełna wersja na media.opel.com. Tu kluczowe tezy artykułu:
Czy filtry GPF w silnikach benzynowych będą się zapychały (jak DPF w Dieslach) i w związku z tym czy "będą musiały" być wycinane. Praktyka serwisowa z pewnością wkrótce wskaże odpowiedzi... Natomiast producent przekazał nam następującą informację nt. silników z GPF w nowym Combo:
Filtr GPF, ze względu na wysoka temperaturę pracy, wypala się w 15-30 sekund, wiec nie ma tu zagadnienia.
Wraz z normą emisji Euro 6.2, która obowiązuje nowe samochody od ok. połowy 2018 r. - więcej - zmieniła się metodyka pomiaru emisji - z NEDC na WLTP. Nagle wzrosła w tabelkach z danymi technicznymi emisja CO2. Realne spalanie niewiele się jednak zmieniło. Wyjaśniamy dlaczego...
Ze strony klientów flotowych mogą się pojawiać pytania typu „dlaczego wzrosła emisja średnia CO2 (wyrażona w g/km), a my mamy np. restrykcyjne limity dla tego parametru?” Poniżej wyjaśniamy, o ile wzrosła i jak zmieniła się metodologia pomiaru.
przygotowane przez niezależną firmę na zlecenie Ministerstwa Transportu Danii. Przebadano Zafirę Diesel w dwóch różnych wersjach.
I test
II test (inna wersja Zafiry)
Więcej na stronie 19 raportu. W raporcie również porównania modeli innych marek.
Dixi-Car drugim dealerem w Polsce!
12.2020
W roku 2020 Dixi‑Car przeskoczył z czwartej na drugą pozycję wśród dealerów OPEL w Polsce, pod względem liczby sprzedanych nowych samochodów (osobom prywatnym i klientom firmowym - auta osobowe i dostawcze). Są to dane za styczeń‑listopad 2020.
Po 11 miesiącach 2020 Dixi‑Car jest również:
Stoimy na pudle - w trudnym roku ;)