Zdąż przed normą Euro 6.2

Ogłoszenie

Update cenowy: jesień 2020

Dlaczego samochody drożeją w 2020 i 2021?

czyli kupuj teraz, bo taniej nie będzie.

Wywiad

 

 

Od września 2018 wchodzi zaostrzona norma emisji Euro 6.2*. Silniki - benzynowe i Diesle będą czystsze. Co Euro 6.2 oznacza dla kupujących nowy samochód?

* znana też pod nazwami Euro 6D-TEMP lub Euro 6D, w przeciwieństwie do normy Euro 6.1 (Euro 6c) obowiązującej dotychczas

Norma Euro 6.2, zegary

 

Których modeli Opla to dotyczy?

Euro 6.2 obowiązuje wszystkich producentów sprzedających nowe pojazdy w Europie. W Oplu nowa norma spowodowała znaczące zmiany w ofercie modeli Astra Sedan, MOKKA X, Astra V hatchback i kombi, Vivaro Kombi. Inne modele, w których zachodzą zmiany silnikowe, choć mniejsze: Corsa oraz Insignia liftback i kombi. Niewymienione tu modele Opla (np. Crossland, Grandland X) albo spełniały normę już wcześniej, albo właśnie wchodzą do produkcji i od początku spełniają Euro 6D-TEMP (Combo Life), albo są dostawczymi (Vivaro Van, Movano Van).

Fabryczne instalacje LPG - możliwość ich montażu została ograniczona normą Euro 6.2 i zniknęły z niektórych modeli, np z Crosslanda X, Astry Sedan. Jednak w niektórych modelach fabryczne LPG pozostaje dostępne w roczniku modelowym 2019, np. Corsa LPG, MOKKA X LPG,

 

Czym się różnią samochody z silnikami Euro 6.2 od tych z napędem Euro 6.1?

Silniki benzynowe spełniające normę Euro 6.2 mogą mieć filtr cząstek stałych (tzw. gpf). W Oplu są to samochody produkowane od ok. września 2018.

Euro 6.2 dotyczy wszystkich producentów sprzedających samochody w Europie, w tym Opla.

 

Zachodnioeuropejski punkt widzenia

6 czerwca 2018 Opel opublikował obszerny materiał nt. zmian silnikowych i skrzyniowych, który prezentuje zachodnioeuropejski, nieco inny niż polski, punkt widzenia. Trochę w tym prawdy, której nie widać z "zadymionej części Europy". Czy Euro 6d to zmiana na lepsze, czy na gorsze? Pełna wersja na media.opel.com. Tu kluczowe tezy artykułu:

79 oplowskich układów napędowych spełnia już normę Euro 6d-TEMP (czyli Euro 6.2)

  • ograniczenia wjazdu do centrów miast (dyskutowane obecnie w Niemczech) nie dotkną oplowskich Diesli Euro 6d-TEMP z układem SCR
  • niektóre modele Opla, jak Grandland X w pewnym zakresie zyskują na Euro 6.2, bo np. dochodzi Diesel 1.5 130KM z manualem 6-bieg./automatem 8-biegowym. Dotychczas najmniejszym Dieslem był 1.6, a żeby mieć w Grandlandzie 8-biegowy automat, trzeba było kupić największego Diesla 2.0 177KM
  • silniki Euro 6d-TEMP to albo całkiem nowe jednostki, albo dotychczasowe, do których mógł zostać dołożony dodatkowy układ redukujący emisję, np. w przypadku Diesli układ SCR (Selective Catalytic Reduction) korzystający z AdBlue
  • zużycie paliwa - testy będą "z dróg publicznych" (cykl WLTP), a nie "laboratoryjne" (dotychczasowy cykl NEDC). Spowoduje to że "nagle samochody zaczną palić więcej", a raczej że tabelki będą odzwierciedlały realia drogowe.
  • cztery zelektryfikowane modele Opla do 2020 r. (m.in. Corsa - czyto bateryjna, Grandland X - plug-in hybryda)
  • do 2024 r. każdy model Opla będzie miał wersję bateryjną lub hybrydową

Czy filtry GPF w silnikach benzynowych będą się zapychały (jak DPF w Dieslach) i w związku z tym czy "będą musiały" być wycinane. Praktyka serwisowa z pewnością wkrótce wskaże odpowiedzi... Natomiast producent przekazał nam następującą informację nt. silników z GPF w nowym Combo:

Filtr GPF, ze względu na wysoka temperaturę pracy, wypala się w 15-30 sekund, wiec nie ma tu zagadnienia.

 

Diesle Opla alternatywą dla hybryd

 

 

NEDC vs. WLTP, czyli jak Euro 6.2 wpłynęło na dane dot. emisji?

Wraz z normą emisji Euro 6.2, która obowiązuje nowe samochody od ok. połowy 2018 r. - więcej - zmieniła się metodyka pomiaru emisji - z NEDC na WLTP. Nagle wzrosła w tabelkach z danymi technicznymi emisja CO2. Realne spalanie niewiele się jednak zmieniło. Wyjaśniamy dlaczego...

Ze strony klientów flotowych mogą się pojawiać pytania typu „dlaczego wzrosła emisja średnia CO2 (wyrażona w g/km), a my mamy np. restrykcyjne limity dla tego parametru?” Poniżej wyjaśniamy, o ile wzrosła i jak zmieniła się metodologia pomiaru.

Oto porównanie Zafiry - między wynikami starego testu NEDC a nowego WLTP

przygotowane przez niezależną firmę na zlecenie Ministerstwa Transportu Danii. Przebadano Zafirę Diesel w dwóch różnych wersjach.

I test

  • emisja CO2 wg NEDC - 129 g/km
  • emisja CO2 wg WLTP - 146 g/km
  • masa samochodu z ładunkiem przy teście NEDC wynosiła 1700 kg; przy teście WLTP - 2029 kg
  • tzw. road load był przy teście WLTP o 38% wyższy niż przy NEDC, na co złożyła się wyższa masa samochodu oraz rodzaj opon (o większych oporach toczenia) i ciśnienie w nich (nienaturalnie je obniżono)

II test (inna wersja Zafiry)

  • emisja CO2 wg NEDC - 132 g/km
  • emisja CO2 wg WLTP - 152 g/km
  • do testu WLTP samochód był o 354 kg cięższy niż do NEDC
  • uwaga: przy okazji określono, za jaką emisję odpowiadają włączone światła mijania - mianowicie dodają ok. 5 g CO2/km (przy mocy oświetlenia 150 W i efektywności alternatora ok. 60%)

Więcej na stronie 19 raportu. W raporcie również porównania modeli innych marek.

pdf Raport NEDC vs. WLTP

 

O normach emisji Euro

 

 

Nowe od ręki w Dixi‑Car

Grandland X Ultimate F1.6XHT 180KM AT8 Start&Stop

Grandland X Ultimate F1.6XHT 180KM AT8 Start&Stop

benzyna, skrzynia automat 8-bieg., kolor SREBRNY - GRIS ARTENSE, '2021

od 148900  zł   175000 zł cena brutto

Zobacz

Opel Insignia GS Line 2,0 170KM AT

Opel Insignia GS Line 2,0 170KM AT

Diesel, skrzynia automat 8-bieg., kolor Brązowy Carbon Metaliczny, '2020,   Samochód DEMONSTRACYJNY

od 159900  zł cena brutto

Zobacz

Combo Life Elite 1.5DTH 131KM MT6 Start&Stop

Combo Life Elite 1.5DTH 131KM MT6 Start&Stop

Diesel, skrzynia manualna, kolor SREBRNY - GRIS ARTENSE, '2020,   Samochód DEMONSTRACYJNY

od 115900  zł   125850 zł cena brutto (faktura vat-marża)

Zobacz

Corsa GS Line Plus F1.2XHL 100KM MT6 Start&Stop

Corsa GS Line Plus F1.2XHL 100KM MT6 Start&Stop

benzyna, skrzynia manualna, kolor SREBRNY - GRIS ARTENSE, '2021,   Samochód DEMONSTRACYJNY

od 86900  zł   93000 zł cena brutto

Zobacz

Combo Life Enjoy 1.5DT 102KM MT5

Combo Life Enjoy 1.5DT 102KM MT5

benzyna, skrzynia manualna, kolor SREBRNY - GRIS ARTENSE, '2021

do przewozu osoby na wózku / układ 4 fotele + miejsce na wózek inwalidzki

od 129900  zł   140450 zł cena brutto

Zobacz

Movano Furgon FWD 2.3 BiTurbo 180kM MT6 Start&Stop RLM

Movano Furgon FWD 2.3 BiTurbo 180kM MT6 Start&Stop RLM

Diesel, skrzynia manualna, kolor BIAŁY - MINERAL WHITE, '2020

od 90900  zł cena netto

Zobacz

Więcej samochodów od ręki

 

 

 

Czy braki półprzewodników spowodują wzrost cen samochodów?

02.2021

Linia produkcyjna Opel Insignia po liftingu

"Citroën, Opel, Peugeot oraz Renault zatrzymują produkcję nowych samochodów. Powodem brak komponentów" – piszą portale motoryzacyjne. Po chwili dodają "na kilka dni". A my pytamy: czy braki na rynku półprzewodników wywrą presję na ceny samochodów?

Oto cytaty z tekstu Tomasza Nowickiego z 6 lutego 2021, na francuskie.pl:

  • Wszystko z powodu niedoboru półprzewodników na całym świecie. Są one niezbędne m.in. w układach sterowania silnikiem i systemach wspomagania kierownicy.
  • Pandemia COVID-19 spowodowała gwałtowny wzrost popytu na podzespoły elektroniczne używane w laptopach, telefonach komórkowych oraz w samochodach.
  • sytuację utrudniają również amerykański sankcje, nałożone na Chiny
  • Brak półprzewodników dotyka cały przemysł samochodowy.
  • Przestój będzie trwał co najmniej kilka dni.

Niedługo.

Ale - jak niedobory półprzewodników wpłyną na ceny samochodów?

Przypominamy: w Dixi-Car są jeszcze samochody od ręki w "starych cenach".

Zobacz



 

 

Podziel się:
Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Nowy Opel Crossland 2021 cena