Normy emisji EURO. Katalizatory w Oplach

Silnik Diesla 1.9

Silnik wysokoprężny 1.9 CDTI, stosowany m.in. w Oplach Vectra C, Zafira B (zobacz używane). Na wyjściu wydechu, pod turbo, widoczny katalizator. Od silnika 2.0 CDTi (Insignia, Zafira C, Astra IV) w tym miejscu jest filtr DPF.

Normy emisji Euro mają numery od 1 do 6. W jakich latach obowiązywały i jakie katalizatory stosuje Opel w swoich silnikach benzynowych i Diesla, aby normy emisji spełnić?

 

Jakie były i są normy emisji Euro?

W samochodach osobowych.

Norma Euro 1 Euro 2 Euro 3 Euro 4 Euro 5a Euro 5b Euro 6 Euro 6.2
(Euro 6d‑TEMP, Euro 6d)
Homologacje od 01.07.1992 01.01.1996 01.01.2000 01.01.2005 01.09.2009 01.09.2011 01.09.2014 01.09.2017
Rejestracje samochodów od 01.01.1993 01.01.1997 01.01.2001 01.01.2006 01.01.2011 01.01.2013 01.09.2015 01.09.2018
CO tlenek węgla 3,16 1,0 0,64 0,5 0,5 0,5 0,5

WLTP, Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure, zastępuje dotychczasową procedurę NEDC

więcej

HC + NOx

węglowodory + tlenki azotu

1,13 0,7-0,9 0,56 0,3 0,23 0,23 0,17
NOx     0,5 0,25 0,18 0,18 0,08
PM cząstki stałe masowo 0,18 0,08-0,10 0,05 0,025 0,005 0,005 0,005
PN cząstki stałe ilościowo           6x108 6x108

 

 

Jakie katalizatory w silnikach benzynowych?

Każdy silnik benzynowy (samochodów obecnie na rynku, nie zabytków) wyposażony jest w trójfunkcyjny reaktor katalityczny (katalizator), który spełnia następujące funkcje:

  • Redukcja węglowodorów (HC)
  • Redukcja tlenku węgla (CO)
  • Redukcja tlenków azotu (NOx)

Dodatkowym sposobem redukcji tlenków azotu jest obniżanie temperatury spalania paliwa w cylindrze. Realizowane jest to poprzez dodawanie do dostarczanego powietrza spalin z poprzedniego cyklu spalania. Funkcja ta może być realizowana na dwa sposoby:

  • Zawór EGR (Zawór recyrkulacji spalin)
  • Zmienne fazy rozrządu (odpowiednie przykrycie faz zaworów dolotowych i wydechowych)

 

 

Jakie katalizatory w silnikach Diesla?

Silniki Diesla wyposażone są w:

  • Reaktor katalityczny (katalizator), który spełnia następujące funkcje:
    • Redukcja węglowodorów (HC)
    • Redukcja tlenku węgla (CO)
  • Filtr cząstek stałych (DPF), który usuwa ze spalin cząstki stałe (PM). Znajdujące się w spalinach cząstki stałe osadzają się w filtrze, a po ich odpowiednim nagromadzeniu następuje wypalenie. Proces wypalania realizowany jest w ściśle określonych warunkach pracy silnika poprzez zwiększenie ilości paliwa wtryskiwanego do poszczególnych cylindrów, co prowadzi do zwiększenia temperatury w filtrze DPF i wypalenia zgromadzonej sadzy. Zobacz Czyszczenie filtra DPF
  • Zawór EGR (Zawór recyrkulacji spalin), który poprzez doprowadzenie spalin do dostarczanego powietrza zmniejsza temperaturę spalania paliwa i w konsekwencji zmniejsza emisję tlenków azotu (NOx)

 

 

OKAZJA!

Zarejestrowane auta bez przebiegu: 43 SZTUKI w Dixi‑Car

Zarejestrowane samochody bez przebiegu

Update lipiec 2021: w Dixi‑Car mamy 43 zarejestrowane samochody BEZ PRZEBIEGU od ręki. Gratka dla oszczędnych. Skąd się wzięła?

Tak naprawdę są to fabrycznie nowe samochody - Ople Corsa, Astra, Crossland, Grandland X, Insignia i inne modele. Zrobiliśmy w Dixi‑Car zapasy aut w "starych" cenach i z silnikami spełniającymi łagodniesze normy. Bo w 2021 roku nowe samochody muszą zdrożeć - tu wyjaśnienie. Zarejestrowaliśmy te samochody na naszą firmę, tak jest teraz lepiej - zapraszamy, wyjaśnimy dlaczego.

Dzięki temu korzystasz!

  • kupujesz samochód w Super Cenie - cena jak w używanym, a faktycznie pojazd nowy
  • samochody te kilka miesięcy stały u nas na placu - są bez przebiegu - nawet im nie założyliśmy tablic rejestracyjnych
  • mają czyste silniki Euro 6d-Temp i Euro 6d, dzięki czemu auto będzie wpuszczane do centrum miasta
  • nie płacisz podatku PCC, jak przy aucie używanym, bo kupujesz na fakturę od dealera
  • kredyt, leasing, wynajem Opel Free2Move u nas na miejscu w jeden dzień

Jak kupić?

Zadzwoń po listę samochodów z ceną: Salon Warszawa/Raszyn (22) 716 30 20 -- Salon Radom (48) 360 98 26

 

Zobacz Nowoczesne finansowanie.

Możemy taki samochód wydać od ręki, a Ty go będziesz mógł przerejestrować za miesiąc.

 

 

Zmiany w Dieslach w związku z normą emisji Euro 6

W związku z zaostrzaniem się wymogów w zakresie emisji ilości tlenków azotu (NOx), konieczne było wprowadzenie dodatkowych rozwiązań pozwalających na ich spełnienie. W tym momencie w autach marki Opel stosowane są dwa rozwiązania:

  • Układ pochłaniacza tlenków azotu (NOx) LNT – dodatkowy układ katalityczny znajdujący się przed filtrem cząstek stałych (DPF). Rozwiązanie stosowane w modelach Astra i Meriva.
  • Układ Selektywnej Redukcji Katalitycznej (SCR) – AdBlue – redukcja tlenków azotu realizowana jest poprzez dodatkowy katalizator SCR z udziałem specjalnego środka redukującego (AdBlue) wtryskiwanego bezpośrednio przed nim. AdBlue to mieszanka mocznika 32% oraz wody 68%, która pozwala w katalizatorze SCR rozłożyć pozostałe cząstki tlenków azotu na: azot (N2) oraz wodę (H2O). Rozwiązanie stosowane w modelach: Insignia, Zafira, Vivaro, Movano.

Więcej o Dieslach Euro 6:

 

Ogłoszenie

Update cenowy: jesień 2020

Dlaczego samochody drożeją w 2020 i 2021?

czyli kupuj teraz, bo taniej nie będzie.

Wywiad

 

 

Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.

 

Kierowca poprawia lusterko

Serwis wg modelu: Astra, Corsa, Grandland X, Insignia, Mokka

Działamy zgodnie z zasadami higieny

 

 

NEDC vs. WLTP, czyli jak Euro 6.2 wpłynęło na dane dot. emisji?

Wraz z normą emisji Euro 6.2, która obowiązuje nowe samochody od ok. połowy 2018 r. - więcej - zmieniła się metodyka pomiaru emisji - z NEDC na WLTP. Nagle wzrosła w tabelkach z danymi technicznymi emisja CO2. Realne spalanie niewiele się jednak zmieniło. Wyjaśniamy dlaczego...

Ze strony klientów flotowych mogą się pojawiać pytania typu „dlaczego wzrosła emisja średnia CO2 (wyrażona w g/km), a my mamy np. restrykcyjne limity dla tego parametru?” Poniżej wyjaśniamy, o ile wzrosła i jak zmieniła się metodologia pomiaru.

Oto porównanie Zafiry - między wynikami starego testu NEDC a nowego WLTP

przygotowane przez niezależną firmę na zlecenie Ministerstwa Transportu Danii. Przebadano Zafirę Diesel w dwóch różnych wersjach.

I test

  • emisja CO2 wg NEDC - 129 g/km
  • emisja CO2 wg WLTP - 146 g/km
  • masa samochodu z ładunkiem przy teście NEDC wynosiła 1700 kg; przy teście WLTP - 2029 kg
  • tzw. road load był przy teście WLTP o 38% wyższy niż przy NEDC, na co złożyła się wyższa masa samochodu oraz rodzaj opon (o większych oporach toczenia) i ciśnienie w nich (nienaturalnie je obniżono)

II test (inna wersja Zafiry)

  • emisja CO2 wg NEDC - 132 g/km
  • emisja CO2 wg WLTP - 152 g/km
  • do testu WLTP samochód był o 354 kg cięższy niż do NEDC
  • uwaga: przy okazji określono, za jaką emisję odpowiadają włączone światła mijania - mianowicie dodają ok. 5 g CO2/km (przy mocy oświetlenia 150 W i efektywności alternatora ok. 60%)

Więcej na stronie 19 raportu. W raporcie również porównania modeli innych marek.

pdf Raport NEDC vs. WLTP

 

 

Zmiany podatkowe od 2022 - Wykup w Leasingu - Polski Ład / Nowy Ład

1 stycznia 2022 zmienią się zasady wykupu leasingowanego auta do majątku prywatnego. Przedsiębiorca chcący wykupić samochód, a następnie przenieść go do majątku prywatnego, zobowiązany będzie do zapłaty zarówno podatku dochodowego jak i podatku VAT (do tej pory przedsiębiorca mógł wykupić pojazd na siebie jako osobę prywatną i nie płacił podatku, jeśli przetrzymał auto co najmniej 6 miesięcy).

Ponadto:

  1. Nowe przepisy wydłużają dotychczas obowiązujący okres, w którym sprzedaż auta jest obciążona podatkami – z 6 miesięcy do aż 5 lat - licząc od roku, po którym została opłacona ostatnia rata leasingowa.
  2. Nowe zasady leasingu będą miały zastosowanie do rzeczy nabytych dopiero od 1 stycznia 2022 r. Przedsiębiorca, który zdąży z wykupem samochodu z leasingu do majątku prywatnego do 31.12.2021, a następnie sprzeda go po sześciu miesiącach – uniknie konieczności zapłaty podatku. Należy pamiętać, że wykup jest możliwy dopiero, gdy zostanie przekroczony minimalny okres trwania umowy leasingu – 24 miesiące. Klienci dzwonią teraz (jesień 2021) w sprawie wcześniejszego zakończenia umowy leasingu. Leasingodawcy uruchamiają nawet w tym celu nowy produkt „zamień leasing na pożyczkę” – klient wykupuje samochód, a leasingodawca dalej go refinansuje w ramach umowy pożyczki.
  3. Nowy Ład zakłada, że VAT będzie płacony od wartości pojazdu a nie od ostatniej raty wykupu, czyli w większości przypadków od symbolicznego 1%. Część klientów już podwyższa sobie wykup.
  4. Zapewne większym zainteresowaniem będzie cieszył się teraz wynajem długoterminowy. Polski Ład zniechęca przedsiębiorców do włączania samochodu firmowego do majątku prywatnego.

Informacje nie są doradztwem podatkowym. Opracowano na podstawie informacji z PKO Leasing.



 

 

Podziel się:
Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Promocja serwisu klimatyzacji, cena, rabat