Z zewnątrz zmienił się przede wszystkim przód - reflektory z LED-owymi światłami do jazdy w dzień i grill. Więcej zmian w kabinie i ładowni - czytaj poniżej.
Nowy Opel Movano B, model roku 2019 2020. Co się zmienia oprócz przodu? Facelift, czy coś więcej? Jakie nowe systemy? Czy lepiej kupić dotychczasowe Movano w lepszej cenie, czy nowy model? Od kiedy sprzedaż nowej odsłony największego pojazdu dostawczego Opla w salonach Dixi-Car?
I jak się ma Movano do nowego Vivaro C, które również ma premierę w 2019.
Można mówić o rozszerzonym face-liftingu. Zmienia się przede wszystkim wnętrze, w mniejszym stopniu wygląd zewnętrzeny. Nie zmieniają się podstawowe parametry przewozowe, czyli długości od L1 do L4, wysokości od H1 do H3, dmc do 4,5 ton (w Polsce kupowane są przede wszystkim odmiany o dmc 3,5 t), pojemność ładowni do 17 m3, do 5 europalet w blaszaku (a przy zabudowywanej w Polsce plandece - do 12 palet) oraz ładowność do 2,4 ton i masa przyczepy do 3,5 ton. Zobacz dane techniczne Movano.
Względem modelu produkowanego do 2018 roku, w nowym Movano B dochodzą (lub zostają spopularyzowane) następujące elementy:
Zamówienia już przyjmujemy, produkcja ruszyła. Importer ma jednak znaczący stock Movano dotychczasowego i jeśli cena gra rolę, warto z tego stocku korzystać póki jest. Nowe Movano jest droższe, choćby z powodu dopakowania go systemami.
Jedna z najświeższych gam modelowych samochodów dostawczych w Europie. Opel twierdzi, że żadna inna marka, w chwili premiery nowego Movano, nie ma tak młodej gamy. Od lewej Combo Cargo, Vivaro C i nowe Movano.
Różnica, jeśli chodzi o wielkość, między Movano a Vivaro zwiększa się. Vivaro C ewoluuje w kierunku pojazdu "którym jeździ się jak osobowym", większość wersji ma wysokość 1,9 m (co pozwala wjeżdżać na parkingi wielopoziomowe), podczas gdy Vivaro B miało 1,97 m (zobacz dane).
Co prawda w Polsce myślenie o Vivaro jako o samochodzie 6- lub 9-osobowym, dla ekip, a o Movano - jako o typowym busie blaszaku - ukształtowało się już wcześniej, niemniej teraz jest to jeszcze bardziej widoczne.
Wystarczy porównać dane nt. europalet: w Vivaro 3-osobowym furgonie, możemy przewieźć dwie europalety. W Movano B blaszaku - 5 europalet, a w Movano plandece - nawet 12 palet.
Do blaszaka wchodzi do 5 europalet, a jeśli jedna na drugiej - nawet 10 sztuk. Załadunek europalety możliwy jest przez boczne drzwi odsuwane. Liczba europalet wg modelu Opla.
Movano ma cztery długości nadwozia - od L1 do L4 - i trzy wysokości - od H1 do H3. Na zdjęciu jedna z najpopularniejszych wersji - L3H2. Zobacz wymiary.
Ceny nowego Movano B są wyższe niż ceny przedliftingowego Movano B. Uważamy, że zmiany nie są na tyle duże, by za wszelką cenę warto było zamawiać nowy model. Natomiast jeśli chcesz rozpieścić swoich kierowców systemami, leży ci na sercu bezpieczeństwo floty, być może warto jednak rozważyć nowe Movano, ze względu na wspomniane kamery, ostrzeganie o opuszczaniu pasa ruchu, pneumatyczny fotel kierowcy.
Poniżej przykładowe ceny.
Renault Master L3H2 2,3 DCI 136KM, Salon PL, Kamera, tempomat Vat23%, rok prod. 2021
od 80500 zł
cena netto
Fiat Talento L2H1 2,0 Multijet 120KM, Keyless, Klima auto, Nawigacja, VAT23%, rok prod. 2021
od 78900 zł
cena netto
FIAT DUCATO L2H2 2,3 130 KM Niski Przebieg Serwis Gwarancja Vat23% Fabryczynie bez AdBlue , rok prod. 2019
od 70900 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 73900 zł
cena netto
Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, martwe pole, PDC, podgrzewane fotele, rok prod. 2021
od 64250 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 75900 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 76300 zł
cena netto
System niwelujący wpływ bocznego wiatru (Side-Wind Assistant), współpracujący z ESP, jest standardem w nowym Movano. Czyli plus dla jazdy międzymiastowej, autostradowej.
Fotel kierowcy może być teraz pneumatyczny już na etapie fabryki. Zwraca uwagę nowy zestaw multimedialny Navi 50 IntelliLink Pro integrujący się ze smartfonem przez Android Auto, Apple CarPlay. Brak lusterka wstecznego jest rekompensowany kamerą "Rear Vision" (pracującą przy jeździe do przodu).
Ile palet sie mieści - sprawdź tu.
Nadwozie L3H2, czyli chyba najpopularniejsza wersja na polskim rynku - zobacz wymiary.
Nowy design deski - zerwanie z okrągłościami, np. dysze powietrza bardziej przypominają te z Astry, Insigni.
Wysuwany stolik oraz uchwyt na kubek, w cenniku pdf opcja ta ma kod VB0.
Przepastny schowek po stronie pasażerów.
Movano jest produkowane we współpracy z Renault. Którego z nich lepiej kupić? Na przestrzeni ostatnich 10 lat sprzedaż dostawczych Opli wystrzeliła, samego Movano sprzedaje się ok. 25 000 sztuk rocznie. Sama konstrukcja nie różni się bardzo, tu przeczytaj o trwałości silnika 2.3 CDTi w Movano, natomiast Opel zdobył rynek:
Renault Master L3H2 2,3 DCI 136KM, Salon PL, Kamera, tempomat Vat23%, rok prod. 2021
od 80500 zł
cena netto
Fiat Talento L2H1 2,0 Multijet 120KM, Keyless, Klima auto, Nawigacja, VAT23%, rok prod. 2021
od 78900 zł
cena netto
FIAT DUCATO L2H2 2,3 130 KM Niski Przebieg Serwis Gwarancja Vat23% Fabryczynie bez AdBlue , rok prod. 2019
od 70900 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 73900 zł
cena netto
Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, martwe pole, PDC, podgrzewane fotele, rok prod. 2021
od 64250 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 75900 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 76300 zł
cena netto
Właśnie dostarczyliśmy - Movano krajówkę z windą na osiem europalet. Klient z Wielkopolski, a zabudowę zrealizował i samochód dostarczył salon Dixi‑Car w Radomiu.
To raczej krótkie Movano. Możliwe jest nawet 12 palet; dzięki temu, że tylko osiem, samochód jest zwrotny i doskonały do dostaw ekspresowych na terenie Polski. Obmet zajmuje sie obróbką CNC.
Umów jazdę próbną Baikiem 3 i 5. Klienci zaskoczeni zrywnością samochodów!
03.2024
Zapraszamy na jazdę próbną! Zarejestrowaliśmy już BAIC 5 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG i BAIC Beijing 3 Turbo 136KM. Obydwa czterocylindrowe. Są gotowe do testu.
A dlaczego warto przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baika 3 i szybszą skrzynię dwusprzegłową Baika 5, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.
Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!