Opel Movano zabudowa międzynarodowa z nowym silnikiem 2.0 CDTi 163 KM BiTurbo.
Kilka słów od osoby, która jeździła Oplem Movano z nowym silnikiem 2.3 CDTi BiTurbo 163 KM. Jednostka wprowadzona do sprzedaży w II poł. 2014 roku.
Klienci, z którymi odbyłem jazdę testową chwalili dobrą dynamikę silnika, szczególnie na niskich obrotach, elastyczność silnika, dobre dopasowanie przełożeń skrzyni biegów w funkcji prędkości pojazdu, wygodę w kabinie, tapicerkę oraz dużą ilość miejsca pod maską (łatwy dostęp do silnika i osprzętu).
Z zaciekawieniem ustawiali osłonę przeciwsłoneczną z lusterkiem do martwego pola badając co w nim widać.
Nawigację ocenili neutralnie, a po usłyszeniu ceny stwierdzali, że za połowę kwoty można nabyć profesjonalnego Beckera dedykowanego samochodom ciężarowym w transporcie drogowym (ograniczenia tonażowe i wysokościowe pod mostami itp.) z dożywotnią aktualizacją map.
Kamera cofania została odebrana raczej jako mało niezbędny gadżet, niż niezbędnik, ale docenili możliwość jej zamówienia.
Silnik wymiata!
Elastyczność jest wręcz nieprawdopodobna. Na 5 biegu sprawnie można się przemieszczać od 50km/h do grubo ponad 120km/h, co na pojazd tych gabarytów wydaje się już dużą prędkością.
Przyspieszenie znakomite jak na samochód tej klasy. Przy 140 km/h na autostradzie wciśnięcie pedału gazu mocno do oporu (z dodatkowym akceleratorem) na 6 biegu (lub nawet na 5!) powoduje, że Movano nadal DYNAMICZNIE chce przyspieszać…
460 Nm czuć w każdym (dosłownie) zakresie obrotów: od wolnych do ponad 4000 obr/min!
Coś takiego jak „turbo dziura” w tym samochodzie nie istnieje.
Podsumowując – silnik znakomity dla Klientów, którzy jeżdżą szybko po autostradach z dużym obciążeniem oraz na górskie trasy. Szczególnie zatem polecam do międzynarodówek oraz dużych furgonów pod duże obciążenia (zwłaszcza RWD z przyczepami).
Żeby tylko był tak żywotny jak 150KM….
Movano trzyma wartość, bo nie rdzewieje - naprawdę można nim długo jeździć.
Odwieczny problem: Opel czy Renault? Próbuje odpowiedzieć redakcja Edostawcze.pl. Oto fragmenty
Są klienci którzy nie kupią nigdy "francuza". No ostatecznie może być coś "niemieckiego"... (...) Jedną z opcji jest Renault Master (czyli Opel Movano). Przy silniku 2,3 litra na łańcuchu z dwiema turbinami możemy mieć ekonomicznego busa z mocą 170 KM, kóra daje radę nawet przy 12EP (maksymalna zabudowa na taki aucie). No dobrze. Czy więc Opel czy Renault. Czym te samochody się różnią? Sprawdźmy na naszych zdjęciach zrobionych u nas na placu. Akurat stoi jeden i drugi.
(...)
Podsumowując. Oba samochody są identyczne. Róznice wynikają raczej z wybranego przy zakupie standardu wyposażenia. (...) Wybierając między Oplem, a Renault kierować się musimy, albo emocjami ;-), albo logiką. Z tej logicznej strony znaczenie moga mieć następujace fakty. Ople są zazwyczaj nieznacznie tańsze i trochę łatwiej kupić Opla niż Renówkę (większa dostępność).
A my (Dixi-Car) wiemy jeszcze to: Opel jest również tańszy w serwisowaniu. Więc?
Opinia dziennikarza miesięcznika "Fleet" nt. Movano Van (blaszak) L3H2 (długi, średnia wysokość) 2.3 CDTi 170KM BiTurbo: Test "Fleet" 06/2017
W kategorii przebiegu do 50 tys. km, Opel Movano zajmuje pierwsze miejsce. W chwili gdy to piszemy, kwiecień 2015, wyprzedza, pod względem niezawodności, wszystkich konkurentów: Renault Master, VW, Mercedesa, Fiata, Forda, Pegueota, Citroena i Iveco.
89,3% testowanych Opli Movano nie miało żadnych usterek, podczas gdy średnia dla testowanych samochodów dostawczych to 81,2% bezusterkowych pojazdów.
Źródło: Dekra
Sprawdź sam: raport Dekra
Firma Dekra porównała koszty eksploatacji (TCO - total Cost of Ownership) Movano i konkurencyjnego Sprintera, Mastera, Transita, Craftera, Boxera. Movano zajęło I miejsce - najniższe koszty eksploatacji, serwisu.
Opel (importer) nadaje teraz wynikom formę graficzną, póki co roboczy materiał:
Movano samochodem dostawczym roku
W konkursie polskich czasopism i portali transportowych1 Opel Movano / Renault Master pokonał konkurentów precyzją prowadzenia i niskim spalaniem. Przy 1-tonowym ładunku silnik 2.3 CDTi 163 KM zużywał średnio 8 l ON / 100 km, wyraźnie mniej niż konkurenci. Test pdbywał się na 800-km trasie w północnej Polsce (Warszawa - Gdańsk - Warszawa, również bocznymi drogami). Wynik w tabeli:
1 | Opel Movano 2.3 CDTi 163 KM / Renault Master 2.3 DCi 165KM | 52,2 pkt. |
2 | Mercedes-Benz Sprinter 316 CDI | 48,8 pkt. |
3 | Fiat Ducato 2,3 MJ 150 | 48,2 pkt. |
4 | VW Crafter 2,0 TDI 163 | 47,2 pkt. |
5 | Citroen Jumper 2,2 HDI 15 | 47,0 pkt. |
6 | Ford Transit 2,2 TDCi 155 | 46,8 pkt. |
7 | IVECO Daily 2,3 146 | 45,3 pkt. |
1 Organizatorzy: "VanEkstra", "Ciężarówki", "Polski Traker", "Samochody Specjalne", 4trucks.pl. W konkursie wystąpił Renault Master - brat bliźniak Opla Movano.
Śmietanka klasy 3500. Test (PDF 3,6 MB)
"Traker" nr 2/2015
Zobacz też:
Zabudowa międzynarodowa na Movano
Opel Vivaro C Extra Long 1,5 CDTI 102KM, 2xDrzwi, Kamera, Bardzo niski przebieg, Vat23%, rok prod. 2020
od 65000 zł
cena netto
Opel Vivaro B L1H1 1,6 CDTI 120KM, serwis ASO, 2xdrzwi boczne,Vat23%, rok prod. 2018
od 52500 zł
cena netto
Opel Movano 2.3 L2H2 Bardzo Niski Przebieg Serwis Gwarancja Vat23%, rok prod. 2021
od 77999 zł
cena netto
Fiat Scudo XL L3H1, AUTOMAT, Kamera, czujniki, Intelligrip, Vat23%, rok prod. 2022
od 84500 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 2,3 CDTI 110KM, Niski Przebieg Gwarancja Vat23% , rok prod. 2020
od 70500 zł
cena netto
Opel Movano 2.3 L2H2 Bardzo Niski Przebieg Serwis Gwarancja Vat23%, rok prod. 2020
od 71900 zł
cena netto
Citroen Jumper L2H2, 2,2 HDI 165KM, Kamera, fotel komfortowy, klima auto, VAt23%, rok prod. 2020
od 63900 zł
cena netto
Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 150KM klima, kolor ekran, niski przebieg, 3os, rok prod. 2021
od 73100 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 76500 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 73900 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 75900 zł
cena netto
Właśnie dostarczyliśmy - Movano krajówkę z windą na osiem europalet. Klient z Wielkopolski, a zabudowę zrealizował i samochód dostarczył salon Dixi‑Car w Radomiu.
To raczej krótkie Movano. Możliwe jest nawet 12 palet; dzięki temu, że tylko osiem, samochód jest zwrotny i doskonały do dostaw ekspresowych na terenie Polski. Obmet zajmuje sie obróbką CNC.
Dixi-Car drugim dealerem w Polsce!
01.2025
Dixi-Car drugim największym dealerem KGM - SsangYong - BAIC w Polsce. Mieszkańcy Warszawy i Mazowsza kupują nasze samochody. Ile? W 2024 roku tylko z naszego salonu wyjeżdżało po 20-50 sztuk miesięcznie. Marki motoryzacyjne nowe w Polsce. Ale czy tyle osób mogłoby się mylić?
Gwarancja 5 lat na auta z Chin i Korei to jedno. Jednak wybór człowiek podejmuje po dotknięciu samochodu w salonie i po jeździe próbnej. Były to w 2024 roku decyzje na 'Tak'.
W Warszawie jest już cztrech dealerów BAIC. W 2024 roku byliśmy Top 1 dealerem w stolicy. Jako pierwsi wchodziliśmy na Mazowszu w nasze marki. Słyszeliśmy od klientów, że "z wami przynajmniej jest o czym porozmawiać".
Stoimy na pudle - z wymagającym (bariera językowa), nowym w Polsce produktem. Który jednak możemy z czystym sumieniem polecić.