Warszawa (22) 716 30 20
Radom (48) 360 98 26
Opel Movano zabudowa międzynarodowa z nowym silnikiem 2.0 CDTi 163 KM BiTurbo.
Kilka słów od osoby, która jeździła Oplem Movano z nowym silnikiem 2.3 CDTi BiTurbo 163 KM. Jednostka wprowadzona do sprzedaży w II poł. 2014 roku.
Klienci, z którymi odbyłem jazdę testową chwalili dobrą dynamikę silnika, szczególnie na niskich obrotach, elastyczność silnika, dobre dopasowanie przełożeń skrzyni biegów w funkcji prędkości pojazdu, wygodę w kabinie, tapicerkę oraz dużą ilość miejsca pod maską (łatwy dostęp do silnika i osprzętu).
Z zaciekawieniem ustawiali osłonę przeciwsłoneczną z lusterkiem do martwego pola badając co w nim widać.
Nawigację ocenili neutralnie, a po usłyszeniu ceny stwierdzali, że za połowę kwoty można nabyć profesjonalnego Beckera dedykowanego samochodom ciężarowym w transporcie drogowym (ograniczenia tonażowe i wysokościowe pod mostami itp.) z dożywotnią aktualizacją map.
Kamera cofania została odebrana raczej jako mało niezbędny gadżet, niż niezbędnik, ale docenili możliwość jej zamówienia.
Silnik wymiata!
Elastyczność jest wręcz nieprawdopodobna. Na 5 biegu sprawnie można się przemieszczać od 50km/h do grubo ponad 120km/h, co na pojazd tych gabarytów wydaje się już dużą prędkością.
Przyspieszenie znakomite jak na samochód tej klasy. Przy 140 km/h na autostradzie wciśnięcie pedału gazu mocno do oporu (z dodatkowym akceleratorem) na 6 biegu (lub nawet na 5!) powoduje, że Movano nadal DYNAMICZNIE chce przyspieszać…
460 Nm czuć w każdym (dosłownie) zakresie obrotów: od wolnych do ponad 4000 obr/min!
Coś takiego jak „turbo dziura” w tym samochodzie nie istnieje.
Podsumowując – silnik znakomity dla Klientów, którzy jeżdżą szybko po autostradach z dużym obciążeniem oraz na górskie trasy. Szczególnie zatem polecam do międzynarodówek oraz dużych furgonów pod duże obciążenia (zwłaszcza RWD z przyczepami).
Żeby tylko był tak żywotny jak 150KM….
Movano trzyma wartość, bo nie rdzewieje - naprawdę można nim długo jeździć.
Odwieczny problem: Opel czy Renault? Próbuje odpowiedzieć redakcja Edostawcze.pl. Oto fragmenty
Są klienci którzy nie kupią nigdy "francuza". No ostatecznie może być coś "niemieckiego"... (...) Jedną z opcji jest Renault Master (czyli Opel Movano). Przy silniku 2,3 litra na łańcuchu z dwiema turbinami możemy mieć ekonomicznego busa z mocą 170 KM, kóra daje radę nawet przy 12EP (maksymalna zabudowa na taki aucie). No dobrze. Czy więc Opel czy Renault. Czym te samochody się różnią? Sprawdźmy na naszych zdjęciach zrobionych u nas na placu. Akurat stoi jeden i drugi.
(...)
Podsumowując. Oba samochody są identyczne. Róznice wynikają raczej z wybranego przy zakupie standardu wyposażenia. (...) Wybierając między Oplem, a Renault kierować się musimy, albo emocjami ;-), albo logiką. Z tej logicznej strony znaczenie moga mieć następujace fakty. Ople są zazwyczaj nieznacznie tańsze i trochę łatwiej kupić Opla niż Renówkę (większa dostępność).
A my (Dixi-Car) wiemy jeszcze to: Opel jest również tańszy w serwisowaniu. Więc?
Opinia dziennikarza miesięcznika "Fleet" nt. Movano Van (blaszak) L3H2 (długi, średnia wysokość) 2.3 CDTi 170KM BiTurbo: Test "Fleet" 06/2017
W kategorii przebiegu do 50 tys. km, Opel Movano zajmuje pierwsze miejsce. W chwili gdy to piszemy, kwiecień 2015, wyprzedza, pod względem niezawodności, wszystkich konkurentów: Renault Master, VW, Mercedesa, Fiata, Forda, Pegueota, Citroena i Iveco.
89,3% testowanych Opli Movano nie miało żadnych usterek, podczas gdy średnia dla testowanych samochodów dostawczych to 81,2% bezusterkowych pojazdów.
Źródło: Dekra
Sprawdź sam: raport Dekra
Firma Dekra porównała koszty eksploatacji (TCO - total Cost of Ownership) Movano i konkurencyjnego Sprintera, Mastera, Transita, Craftera, Boxera. Movano zajęło I miejsce - najniższe koszty eksploatacji, serwisu.
Opel (importer) nadaje teraz wynikom formę graficzną, póki co roboczy materiał:
Movano samochodem dostawczym roku
W konkursie polskich czasopism i portali transportowych1 Opel Movano / Renault Master pokonał konkurentów precyzją prowadzenia i niskim spalaniem. Przy 1-tonowym ładunku silnik 2.3 CDTi 163 KM zużywał średnio 8 l ON / 100 km, wyraźnie mniej niż konkurenci. Test pdbywał się na 800-km trasie w północnej Polsce (Warszawa - Gdańsk - Warszawa, również bocznymi drogami). Wynik w tabeli:
1 | Opel Movano 2.3 CDTi 163 KM / Renault Master 2.3 DCi 165KM | 52,2 pkt. |
2 | Mercedes-Benz Sprinter 316 CDI | 48,8 pkt. |
3 | Fiat Ducato 2,3 MJ 150 | 48,2 pkt. |
4 | VW Crafter 2,0 TDI 163 | 47,2 pkt. |
5 | Citroen Jumper 2,2 HDI 15 | 47,0 pkt. |
6 | Ford Transit 2,2 TDCi 155 | 46,8 pkt. |
7 | IVECO Daily 2,3 146 | 45,3 pkt. |
1 Organizatorzy: "VanEkstra", "Ciężarówki", "Polski Traker", "Samochody Specjalne", 4trucks.pl. W konkursie wystąpił Renault Master - brat bliźniak Opla Movano.
Śmietanka klasy 3500. Test (PDF 3,6 MB)
"Traker" nr 2/2015
Zobacz też:
Zabudowa międzynarodowa na Movano
OFERTA DNIA
od ręki
OFERTA DNIA
dla firmy od ręki
Vivaro 2.0 122 kM Furgon Flex z podwójną kabiną (5 osobowy, drugi rząd składany)
od 1349 zł
+vat/mc w Drive Plan
Combo Life Elite 1.5DTH 131KM MT6 Start&Stop, rok prod. 2020
od 125850 zł
cena brutto (faktura vat-marża)
Update 12.2020
Nowe auta dostawcze Opel (Movano, Vivaro, Zafira Life) są wreszcie dostępne od ręki w Dixi‑Car Warszawa-Raszyn. Prezentowane zdjęcia są z grudnia 2020.
Przypomnijmy, że był problem z dostępnością samochodów dmc 3.5 t, związany z covidowymi przestojami w fabrykach. Otrzymywaliśmy telefony od osób mających konkretne wymagania co do modelu i zabudowy.
W tej chwili kilkadziesiąt nowych pojazdów użytkowych czeka na naszym placu w Raszynie k. Warszawy na przedsiębiorców rozkręcających biznes po pandemii. Są blaszaki, brygadówki, 9-osobowe busy, skrzynie, i inne zabudowy. Nie wszystkie z tych samochodów mamy wystawione w samochodach od ręki, dlatego warto zadzwonić i porozmawiać z naszymi sprzedawcami CV.
Łukasz Kozioł
Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych
Łukasz Sosiński
Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i dostawcze.
Movano mamy również w wersji dmc 4.5 t. Przy tej liczbie samochodów od ręki wolno myśleć o wyprzedażowych cenach.
Pełny ocynk we wszystkich modelach Opla!
Demonstracyjna, ocynkowana Corsa przed salonem Dixi‑Car w Radomiu. Zapraszamy na jazdę próbną.
Przypominamy, że wszystkie oferowane na stronie Dixi‑Car nowe samochody Opel (osobowe i dostawcze) mają pełny ocynk blach nadwozia. Osobowe Ople objęte są 12‑letnią gwarancją na perforację blach.
Polska leży w klimacie przejściowym. Ścierają się u nas masy powietrza o różnych cechach, w efekcie zimą temperatura często przechodzi przez 0 st. C, i drogi – częściej niż w innych krajach – posypywane są solą. Samochód marki Opel jest mądrym wyborem na polskie zimy.
Samochody Opel są cynkowane całe i obustronnie – nadwozia zatapiane są w wannach z cynkiem. Nazywa się to cynkowanie ogniowe, jego zaletą jest fakt, iż cynk wlewa się w każdy otwór i warstwa cynku jest gruba zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz karoserii.