Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Norma Euro 6 a silniki Opel

 

Dostawcze Ople do 3,5 t

Gama dostawczych Opli, większość od DMC do 3,5 t. Od lewej Combo, Movano, Vivaro, Corsa Van.

Norma emisji Euro 6 oznacza przekonstruowane silniki Diesla (wyłapujące tlenki azotu NOx). W samochodach osobowych sytuację opisujemy w tym artykule, z kolei w dostawczych Euro6 "dotknie" kupujących od 1 września 2016. Po kolei...

 

 

O co chodzi w skrócie

Dostawcze zdrożeją.

O ile? O kilka tysięcy złotych.

Kiedy? Między jesienią 2016 a wiosną 2017.

Dlaczego? Z powodu normy emisji Euro 6 i przez to droższych silników Diesla.

Jak się zabezpieczyć? Kupić samochód już teraz dopóki jest wybór dostawczych z tańszymi silnikami Euro 5.

 

Po kolei...

Norma emisji Euro 6 tak bardzo obniża dopuszczalne stężenie tlenków azotu (NOx) w spalinach, że producent samochodu z silnikiem Diesla musi zastosować jedno z dwóch:

  • pułapkę tlenków azotu - rozwiązanie tańsze i nadające się do mniejszych samochodów, w ofercie Opla do Corsy Van i Combo D
  • katalizator SCR (wymagający płynu adBlue) - rozwiązanie droższe i do większych Diesli, w ofercie Opla do Vivaro i Movano

 

Opel Movano Van z znaklejką Nie spóźnij się na Euro 5

Przed naszym salonem eksponujemy tańsze dostawczaki z silnikami Euro 5.

Tańszy Opel Movano spełniający normę Euro 5

O ile wzrosną ceny?

Za Ople Combo z Dieslami spełniającymi Euro 6 zapłacimy o ok. 2400 zł netto więcej niż za wersje Euro 5.

Za Ople Vivaro i Movano z silnikami Euro 6 zapłacimy o ok. 5700 zł netto więcej niż za wersje z silnikami Euro 5.

 

Czy podwyżki dotyczą innych producentów?

Tak, Euro 6 jest tak samo kosztowne dla wszystkich, nie ma innej możliwości, wzrost cen transakcyjnych będzie dotyczył całej branży.

Inni producenci mogą mieć jednak odmienną niż Opel politykę, tzn. obniżyć rabaty dla firm, a mniej podnieść ceny detaliczne. Jednak finalnie płacone ceny za samochody dostawcze wzrosną mniej więcej tak samo u wszystkich.

Opel zamierza utrzymać poziomy rabatów i wsparcia zarówno dla małych przedsiębiorców jak i dużych flot.

 

Kiedy?

W dostawczych do przewozu towarów (czyli kategorie N1, N2) norma Euro 6 wchodzi 1 września 2016, ale zarejestrować samochód z silnikiem Diesla Euro 5 można będzie jeszcze do 31 sierpnia 2017. Problem: wybór tańszych samochodów Euro 5 będzie malał z powodu tzw. "końcowej partii produkcji" - w pewnym uproszczeniu producentowi wolno sprzedać od 01.09.2016 tylko 30% sztuk danego modelu z silnikami Euro 5, które sprzedał rok wcześniej.

W dostawczych do przewozu osób, busach, ale również najzwyklejszych samochodach osobowych (czyli kategorie M1, M2) norma Euro 6 weszła 1 września 2015, ale zarejestrować samochód z silnikiem Diesla Euro 5 można będzie jeszcze do 31 sierpnia 2016. Problem: wybór tańszych samochodów nowych spełniających Euro 5 będzie malał z powodu w/w prawnych ograniczeń.

 

Co po 1 września 2016?

Opel Combo, Vivaro, Movano z homologacją N1, z silnikami Euro 5, które nie zostaną sprzedane (zarejestrowane) przed 1 września 2016 - będzie można jeszcze zarejestrować przez kolejne 12 miesięcy - do 31 sierpnia 2017 r, ale tylko na podstawie Końcowej Partii Produkcji. W praktyce producent zakończy produkcję samochodów z Dieslami Euro 5 w końcu lipca 2016, więc żeby mieć wybór, warto kupić przed tą datą.

Silniki Euro 6 dla wersji N1 będą produkowane już wcześniej (równolegle z Euro5)  – w zależności od modelu od ok. czerwca 2016) – jednak na rynku polskim nie będą one "agresywnie" oferowane, dopóki dostępne będą silniki Euro5.

Powyższe daty są na bieżąco korygowane i uściślane z dokładniejszym rozbiciem na różne nasze modele.

 

Czym się różni silnik Euro 6 od Euro 5?

  • Opel Combo D - Euro6 oznacza zastosowanie tzw pułapki NOx (tlenków azotu). Czyli brak dolewania adBlue. Spodziewamy się umiarkowanej podwyżki ceny katalogowej samochodu
  • Vivaro i Movano - Euro6 wymaga zastosowania katalizatora SCR ( i dolewania płynu adBlue) oraz systemu Start&Stop. Spodziewamy się znacznych podwyżek cen katalogowych Vivaro i Movano.
  • wyższa masa, a więc mniejsza ładowność - dotyczy obydwu w/w technologii
  • wyższa cena

 

Euro 6 w praktyce na przykładzie Vivaro

Kontrolka AdBlue Opel Vivaro B

Lokalizacja kontroli wyczerpywania się AdBlue na obrotomierzu Vivaro B.

  • Euro6 redukuje emisje tlenków azotu (NOx) z silników diesla z 180mg/km do 80mg/km
  • Silniki Vivaro wykorzystują do tego katalizator SCR (Selektywna Redukcja Katalityczna) który z kolei potrzebuje roztworu wodnego mocznika – AdBlue
  • Zbiornik na AdBlue w Vivaro wynosi 22.2 l
  • Zużycie AdBlue ok. 1.7 l / 1000 km
  • O wyczerpywaniu się AdBlue informuje kontrolka wraz z ostrzeżeniem dźwiękowym
  • Silniki Euro6 mocniejsze o 5KM - mają teraz odpowiednio 95KM, 125KM i 145KM, dane
  • brak następcy dla silnika 115KM Euro 5

 

Kiedy kupować dostawczy?

Kwestia Euro6 stanie się dla klientów istotna w drugiej połowie roku 2016, spodziewamy się bardzo dużego popytu na dostawcze samochody ciężarowe kat. N1 z silnikami Euro5. Z jednej strony nie będą one już produkowane. Ale wciąż będą dostępne fabrycznie nowe samochody na składach i narastający popyt, a więc kurczący się wybór dla klienta, ze względu na niższą cenę samochodów dostawczych Euro5 niż aut spełniających Euro6.

 

Których dostawczych Opli temat Euro 6 dotyczy?

Przede wszystkim Vivaro i Movano, które są obecnie dostępne tylko z silnikami wysokoprężnymi. Mniejsze Combo i Corsa Van są dostępne z silnikami Diesla i benzynowymi. Ceny silników benzynowych nie powinny wzrosnąć, a w każdym razie nie przez wzgląd na emisję tlenków azotu.

 

Kategorie małych pojazdów dostawczych

wg UNECE / ECE (United Nations Economic Commission for Europe)

Kategoria samochodu Opis od kiedy wymóg Euro 6
N1 Samochody do przewozu towarów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t. Przykłady: pick-up, mały blaszak, towos, lżejsze zabudowy, np. międzynarodówka. od 01.09.2016
N2 jak N1, ale o dmc powyżej 3,5 t do 12 t. Przykład: cięższsze blaszaki, towosy, niektóre zabudowy, jak międzynarodówka, zwłaszcza z napędem na tylną oś i kołami bliźniaczymi. od 01.09.2016
M1 Samochody do przewozu osób do dziewięciu miejsc (razem z kierowcą). Przykłady: auta osobowe, vany, małe busy na bazie dostawczych. od 01.09.2015
M2 Samochody do przewozu osób o dziesięciu (razem z kierowcą) lub większej liczbie miejsc i o dmc do 5 ton. Przykład: większe busy. od 01.09.2015

 

 

Zobacz też:

Norma Euro 6.2

AdBlue a "osobowe" Diesle Opla

Normy Euro od 1 do 6

 

 

styczeń 2016

 

 

Nasi ludzie od dostawczych

Piotr Damaziak

Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i dostawcze.

Salon Raszyn k. Warszawy

tel. 609 822 122  WhatsApp

Przemysław Zimnicki

Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych

Salon Raszyn / Warszawa

tel. 605 900 633  WhatsApp

Piotr Orłowski

Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych

Salon Raszyn / Warszawa

tel. 601 340 336  WhatsApp

Agnieszka Rospędowska

Specjalista ds. sprzedaży samochodów użytkowych

Salon Raszyn / Warszawa

tel. 605 990 531  WhatsApp

 

 

 

 

HDS

HDS

 

 

 

 

Umów jazdę próbną Baikiem 3 i 5. Klienci zaskoczeni zrywnością samochodów!

03.2024

BAIC Beijing 5 samochód demonstracyjny
BAIC Beijing 3 samochód do jazdy próbnej

Zapraszamy na jazdę próbną! Zarejestrowaliśmy już BAIC 5 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG i BAIC Beijing 3 Turbo 136KM. Obydwa czterocylindrowe. Są gotowe do testu.

A dlaczego warto przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baika 3 i szybszą skrzynię dwusprzegłową Baika 5, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.

Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!

Umów datę i godzinę testu

Godziny pracy salonu

Zabudowy specjalne samochodów Opel
Zabudowy specjalistyczne

Zobacz przebudowy...
Europalety - ile europalet mieszczą dostawcze Ople
Ile europalet mieszczą Ople?

zobacz listę

Ocenili nas

"

Chcę tą drogą wyrazić moją wdzięczność i uznanie dla pracy Pana Łukasza Sosińskiego. Poza profesjonalizmem i wiedzą Pan Łukasz Sosiński wykazał się ogromnym zaangażowaniem i życzliwością w kontakcie ze mną jako klientem. W ciągu dwóch moich wizyt w Państwa salonie Pan Łukasz poświęcił ok 4 godz. na rozmowy i jazdy próbne, nie bacząc nawet na to, że czas pracy salonu się zakończył. Sposób w jaki Pan Łukasz podchodzi do swojej pracy, niewątpliwie wpływa na pozytywny wizerunek Państwa Firmy. Gratuluję takiego pracownika.

"

Więcej opinii



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

SsangYong Professional Pick-up dla przedsiębiorcy