Norma Euro 6 a silniki Opel

 

Dostawcze Ople do 3,5 t

Gama dostawczych Opli, większość od DMC do 3,5 t. Od lewej Combo, Movano, Vivaro, Corsa Van.

Norma emisji Euro 6 oznacza przekonstruowane silniki Diesla (wyłapujące tlenki azotu NOx). W samochodach osobowych sytuację opisujemy w tym artykule, z kolei w dostawczych Euro6 "dotknie" kupujących od 1 września 2016. Po kolei...

 

 

O co chodzi w skrócie

Dostawcze zdrożeją.

O ile? O kilka tysięcy złotych.

Kiedy? Między jesienią 2016 a wiosną 2017.

Dlaczego? Z powodu normy emisji Euro 6 i przez to droższych silników Diesla.

Jak się zabezpieczyć? Kupić samochód już teraz dopóki jest wybór dostawczych z tańszymi silnikami Euro 5.

 

Po kolei...

Norma emisji Euro 6 tak bardzo obniża dopuszczalne stężenie tlenków azotu (NOx) w spalinach, że producent samochodu z silnikiem Diesla musi zastosować jedno z dwóch:

  • pułapkę tlenków azotu - rozwiązanie tańsze i nadające się do mniejszych samochodów, w ofercie Opla do Corsy Van i Combo D
  • katalizator SCR (wymagający płynu adBlue) - rozwiązanie droższe i do większych Diesli, w ofercie Opla do Vivaro i Movano

 

Opel Movano Van z znaklejką Nie spóźnij się na Euro 5

Przed naszym salonem eksponujemy tańsze dostawczaki z silnikami Euro 5.

Tańszy Opel Movano spełniający normę Euro 5

O ile wzrosną ceny?

Za Ople Combo z Dieslami spełniającymi Euro 6 zapłacimy o ok. 2400 zł netto więcej niż za wersje Euro 5.

Za Ople Vivaro i Movano z silnikami Euro 6 zapłacimy o ok. 5700 zł netto więcej niż za wersje z silnikami Euro 5.

 

Czy podwyżki dotyczą innych producentów?

Tak, Euro 6 jest tak samo kosztowne dla wszystkich, nie ma innej możliwości, wzrost cen transakcyjnych będzie dotyczył całej branży.

Inni producenci mogą mieć jednak odmienną niż Opel politykę, tzn. obniżyć rabaty dla firm, a mniej podnieść ceny detaliczne. Jednak finalnie płacone ceny za samochody dostawcze wzrosną mniej więcej tak samo u wszystkich.

Opel zamierza utrzymać poziomy rabatów i wsparcia zarówno dla małych przedsiębiorców jak i dużych flot.

 

Kiedy?

W dostawczych do przewozu towarów (czyli kategorie N1, N2) norma Euro 6 wchodzi 1 września 2016, ale zarejestrować samochód z silnikiem Diesla Euro 5 można będzie jeszcze do 31 sierpnia 2017. Problem: wybór tańszych samochodów Euro 5 będzie malał z powodu tzw. "końcowej partii produkcji" - w pewnym uproszczeniu producentowi wolno sprzedać od 01.09.2016 tylko 30% sztuk danego modelu z silnikami Euro 5, które sprzedał rok wcześniej.

W dostawczych do przewozu osób, busach, ale również najzwyklejszych samochodach osobowych (czyli kategorie M1, M2) norma Euro 6 weszła 1 września 2015, ale zarejestrować samochód z silnikiem Diesla Euro 5 można będzie jeszcze do 31 sierpnia 2016. Problem: wybór tańszych samochodów nowych spełniających Euro 5 będzie malał z powodu w/w prawnych ograniczeń.

 

Co po 1 września 2016?

Opel Combo, Vivaro, Movano z homologacją N1, z silnikami Euro 5, które nie zostaną sprzedane (zarejestrowane) przed 1 września 2016 - będzie można jeszcze zarejestrować przez kolejne 12 miesięcy - do 31 sierpnia 2017 r, ale tylko na podstawie Końcowej Partii Produkcji. W praktyce producent zakończy produkcję samochodów z Dieslami Euro 5 w końcu lipca 2016, więc żeby mieć wybór, warto kupić przed tą datą.

Silniki Euro 6 dla wersji N1 będą produkowane już wcześniej (równolegle z Euro5)  – w zależności od modelu od ok. czerwca 2016) – jednak na rynku polskim nie będą one "agresywnie" oferowane, dopóki dostępne będą silniki Euro5.

Powyższe daty są na bieżąco korygowane i uściślane z dokładniejszym rozbiciem na różne nasze modele.

 

Czym się różni silnik Euro 6 od Euro 5?

  • Opel Combo D - Euro6 oznacza zastosowanie tzw pułapki NOx (tlenków azotu). Czyli brak dolewania adBlue. Spodziewamy się umiarkowanej podwyżki ceny katalogowej samochodu
  • Vivaro i Movano - Euro6 wymaga zastosowania katalizatora SCR ( i dolewania płynu adBlue) oraz systemu Start&Stop. Spodziewamy się znacznych podwyżek cen katalogowych Vivaro i Movano.
  • wyższa masa, a więc mniejsza ładowność - dotyczy obydwu w/w technologii
  • wyższa cena

 

Euro 6 w praktyce na przykładzie Vivaro

Kontrolka AdBlue Opel Vivaro B

Lokalizacja kontroli wyczerpywania się AdBlue na obrotomierzu Vivaro B.

  • Euro6 redukuje emisje tlenków azotu (NOx) z silników diesla z 180mg/km do 80mg/km
  • Silniki Vivaro wykorzystują do tego katalizator SCR (Selektywna Redukcja Katalityczna) który z kolei potrzebuje roztworu wodnego mocznika – AdBlue
  • Zbiornik na AdBlue w Vivaro wynosi 22.2 l
  • Zużycie AdBlue ok. 1.7 l / 1000 km
  • O wyczerpywaniu się AdBlue informuje kontrolka wraz z ostrzeżeniem dźwiękowym
  • Silniki Euro6 mocniejsze o 5KM - mają teraz odpowiednio 95KM, 125KM i 145KM, dane
  • brak następcy dla silnika 115KM Euro 5

 

Kiedy kupować dostawczy?

Kwestia Euro6 stanie się dla klientów istotna w drugiej połowie roku 2016, spodziewamy się bardzo dużego popytu na dostawcze samochody ciężarowe kat. N1 z silnikami Euro5. Z jednej strony nie będą one już produkowane. Ale wciąż będą dostępne fabrycznie nowe samochody na składach i narastający popyt, a więc kurczący się wybór dla klienta, ze względu na niższą cenę samochodów dostawczych Euro5 niż aut spełniających Euro6.

 

Których dostawczych Opli temat Euro 6 dotyczy?

Przede wszystkim Vivaro i Movano, które są obecnie dostępne tylko z silnikami wysokoprężnymi. Mniejsze Combo i Corsa Van są dostępne z silnikami Diesla i benzynowymi. Ceny silników benzynowych nie powinny wzrosnąć, a w każdym razie nie przez wzgląd na emisję tlenków azotu.

 

Kategorie małych pojazdów dostawczych

wg UNECE / ECE (United Nations Economic Commission for Europe)

Kategoria samochodu Opis od kiedy wymóg Euro 6
N1 Samochody do przewozu towarów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t. Przykłady: pick-up, mały blaszak, towos, lżejsze zabudowy, np. międzynarodówka. od 01.09.2016
N2 jak N1, ale o dmc powyżej 3,5 t do 12 t. Przykład: cięższsze blaszaki, towosy, niektóre zabudowy, jak międzynarodówka, zwłaszcza z napędem na tylną oś i kołami bliźniaczymi. od 01.09.2016
M1 Samochody do przewozu osób do dziewięciu miejsc (razem z kierowcą). Przykłady: auta osobowe, vany, małe busy na bazie dostawczych. od 01.09.2015
M2 Samochody do przewozu osób o dziesięciu (razem z kierowcą) lub większej liczbie miejsc i o dmc do 5 ton. Przykład: większe busy. od 01.09.2015

 

 

Zobacz też:

Norma Euro 6.2

AdBlue a "osobowe" Diesle Opla

Normy Euro od 1 do 6

 

 

styczeń 2016

 

 

Nasi ludzie od dostawczych

Łukasz Kozioł

Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych

Salon Warszawa/Raszyn

tel. 605 900 089  WhatsApp

Łukasz Sosiński

Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i dostawcze.

Salon Raszyn k. Warszawy

tel. 601 340 336  WhatsApp

Krzysztof Chołuj

Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych

Salon Radom

tel. 603 750 325  WhatsApp

 

 

 

 

HDS

HDS

 

 

Dixi-Car pierwszym dealerem Opli dmc 3.5t w Polsce!

02.2021

Opel Movano międzynarodowe dmc 3,5 t kabina sypialna

Dixi‑Car S.A. jest w 2021 r. najczęściej wybieranym przez klientów dealerem samochodów dostawczych Opel w Polsce. Notujemy 91% wzrost zainteresowania w segmencie dmc 3,5t.

Mamy dwóch wyspecjalizowanych w samochodach dostawczych sprzedawców w salonie w Raszynie k. Warszawy i sprzedawcę w salonie w Radomiu.

W styczniu 2021 r. codziennie z salonów Dixi-Car wydawaliśmy średnio jeden nowy samochód dostawczy. Według popularności były to Combo Cargo (10 szt.), Movano (9 szt.) i Vivaro (2 szt.). Liczby te nie obejmują sprzedaży używanych aut dostawczych.

Zobacz, jak zabudowujemy dostawcze i zapraszamy.

Łukasz Kozioł

Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych

Salon Warszawa/Raszyn

tel. 605 900 089  WhatsApp

Łukasz Sosiński

Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i dostawcze.

Salon Raszyn k. Warszawy

tel. 601 340 336  WhatsApp

Krzysztof Chołuj

Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych

Salon Radom

tel. 603 750 325  WhatsApp

Flota Opel Combo Cargo

Kilka z Combo Cargo wydanych w styczniu 2021.

 

 

 

 

Zmiany podatkowe od 2022 - Wykup w Leasingu - Polski Ład / Nowy Ład

1 stycznia 2022 zmienią się zasady wykupu leasingowanego auta do majątku prywatnego. Przedsiębiorca chcący wykupić samochód, a następnie przenieść go do majątku prywatnego, zobowiązany będzie do zapłaty zarówno podatku dochodowego jak i podatku VAT (do tej pory przedsiębiorca mógł wykupić pojazd na siebie jako osobę prywatną i nie płacił podatku, jeśli przetrzymał auto co najmniej 6 miesięcy).

Ponadto:

  1. Nowe przepisy wydłużają dotychczas obowiązujący okres, w którym sprzedaż auta jest obciążona podatkami – z 6 miesięcy do aż 5 lat - licząc od roku, po którym została opłacona ostatnia rata leasingowa.
  2. Nowe zasady leasingu będą miały zastosowanie do rzeczy nabytych dopiero od 1 stycznia 2022 r. Przedsiębiorca, który zdąży z wykupem samochodu z leasingu do majątku prywatnego do 31.12.2021, a następnie sprzeda go po sześciu miesiącach – uniknie konieczności zapłaty podatku. Należy pamiętać, że wykup jest możliwy dopiero, gdy zostanie przekroczony minimalny okres trwania umowy leasingu – 24 miesiące. Klienci dzwonią teraz (jesień 2021) w sprawie wcześniejszego zakończenia umowy leasingu. Leasingodawcy uruchamiają nawet w tym celu nowy produkt „zamień leasing na pożyczkę” – klient wykupuje samochód, a leasingodawca dalej go refinansuje w ramach umowy pożyczki.
  3. Nowy Ład zakłada, że VAT będzie płacony od wartości pojazdu a nie od ostatniej raty wykupu, czyli w większości przypadków od symbolicznego 1%. Część klientów już podwyższa sobie wykup.
  4. Zapewne większym zainteresowaniem będzie cieszył się teraz wynajem długoterminowy. Polski Ład zniechęca przedsiębiorców do włączania samochodu firmowego do majątku prywatnego.

Informacje nie są doradztwem podatkowym. Opracowano na podstawie informacji z PKO Leasing.

Zabudowy specjalne samochodów Opel
Zabudowy specjalistyczne

Zobacz przebudowy...
Europalety - ile europalet mieszczą dostawcze Ople
Ile europalet mieszczą Ople?

zobacz listę

Ocenili nas

"

Od dwóch tygodni jesteśmy posiadaczami Opla Zafiry, którego kupiliśmy w Dixi-Car. Przy załatwianiu ubezpieczenia i finansowania pomogły nam Panie: Ewa Chrzanowska i Agnieszka Szymańska, a przy wyborze, zakupie i odbiorze samochodu Panowie: Piotr Damaziak i Łukasz Sosiński. Wszystko odbyło się sprawnie i miło, więc jesteśmy bardzo zadowoleni. Dziękujemy i pozdrawiamy.

"

Więcej opinii



 

 

Podziel się:
Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Wiosenna promocja serwisu Opel. Ceny Bilans Auta, dezynfekcja klimatyzacji. Rabat akcesoria