Wewnętrzna chłodnia na Oplu Vivaro C. To, że jest to chłodnia, a nie izoterma, rozpoznajemy po grubszej izolacji i obecności agregatu.
Wewnętrzne izotermy i chłodnie są kompromisem pomiędzy pojemnymi, ale nieco utrudniającymi jazdę w mieście zabudowami kontenerowymi, a drugą skrajnością, jaką jest mobilny boks chłodniczy. Przy samochodach o dmc do 3,5 t wewnętrzna izoterma, ew. chłodnia, wydaje się optymalna - łatwo takim samochodem manewrować, przy jednocześnie przyzwoitej objętości wyrażonej w metrach sześciennych. Zróbmy przegląd nowych modeli Opla z izotermami i chłodniami wewnętrznymi - wszystkie można zamówić w Dixi‑Car.
Chłodnia - oznacza sprężarkę lub urządzenie absorbcyjne, dodatkowo często grubszą termoizolację. Chłodnia jest dobra na długie trasy, lub do wrażliwszego na skoki temperatur towaru (mrożonki, leki). Chłodnia potrafi utrzymywać niską temperaturę bez ograniczeń czasowych, przy najwyższej klasie F nawet do -20 stopni C.
Izoterma - źródłem niskiej temperatury jest tu załadowany towar, ew. medium typu suchy lód. Izoterma nie ma mechanicznego źródła chłodzenia, warstwa izolująca ma nawet tylko 40 mm grubości, opóźnia więc tylko ogrzewanie się zawartości. Nie oznacza to jednak, że nie można nią przewozić produktów zamrożonych - wszystko zależy od czasu i dystansu. W praktyce to izoterma jest wybierana przez klientów częściej niż chłodnia przy pojazdach o dmc do 3,5 t. Takie samochody obsługują krótkie trasy, tzw. ostatnią milę. I tu bezobsługowość, większa pojemność, w porównaniu z chłodnią, oraz niższy koszt zakupu izotermy biorą górę.
Zarówno chłodnia, jak i izoterma, mogą być wykonane w wersji wewnętrzej, czyli takiej, jak pokazujemy na zdjęciach - termoizolację mamy schowaną wewnątrz blachy nadwozia. Z zewnątrz taki samochód ma obrys, opory aerodynamiczne, spalanie takie, jak nieizolowany blaszak - furgon. Wszystkie trzy dostawczaki Opla do 3,5 tony można przerobić na izotermę/chłodnię wewnętrzną. Na fot. prezentujemy zabudowy firmy Blach-Trans, autoryzowanej przez Opel Polska.
Być może najlepszy wybór pod izotermę wewnętrzną. Fabrycznie nowe Combo Cargo nieizolowane można kupić w cenie poniżej 50 tys. zł netto. Zabudowę zamawiasz i odbierasz w Dixi-Car - nigdzie nie musisz dodatkowo jechać. Dla przedsiębiorcy, który zajmuje się garmażerką lub prowadzi punkt gastronomiczny Combo jes idealne. Prowadzenie, jak w samochodzie osobowym.
Do ciężkich artykułów spożywczych. W Vivaro mamy większą niż w Combo Cargo ładowność wyrażoną w kilogramach - ok. 1000-1400 kg. W przypadku Combo jest to 600 kg przy standardowej ładowności i ok. 900 kg przy opcjonalnej ładowności podwyższonej. Oczywiście i metrów sześciennych też jest tu więcej.
firma autoryzowana przez Opel Polska
Piotr Damaziak
Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i dostawcze.
Przemysław Zimnicki
Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych
Piotr Orłowski
Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych
Agnieszka Rospędowska
Specjalista ds. sprzedaży samochodów użytkowych
Opel Movano izoterma wewnętrzna - bez agregatu.
Opel Movano chłodnia wewnętrzna, z agregatem, dmc może tu wynieść 4,5 t, choć oczywiście wersji o dmc do 3,5 ton sprzedajemy najwięcej. Do przewozów międzymiastowych.
Piotr Damaziak
Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i dostawcze.
Przemysław Zimnicki
Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych
Piotr Orłowski
Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych
Agnieszka Rospędowska
Specjalista ds. sprzedaży samochodów użytkowych
Po godzinach? Wypełnij formularz - Twoje pytanie trafi do specjalisty od samochodów dostawczych.
Najdłużej działający Autoryzowany Serwis OPEL w Warszawie
03.2025
Wydaje się, że Dixi‑Car jest najdłużej działającą obecnie Autoryzowaną Stacją Obsługi OPEL w Warszawie. Doświadczenie załogi ma ogromne znaczenie. Szczególnie w serwisie znajomość marki, jej niuansów, wpływają na jakość, szybkość i skuteczność.
I temat dotyka tak umiejętności skutecznej naprawy za pierwszym razem, ale przede wszystkim doświadczenia diagnostycznego, działań prewencyjnych, umiejętności pozyskania części, gdy w fabrykach są czasowe braki, dbanie o terminowość.
Dixi-Car działa pod tym samym zarządem od ponad 25 lat, duża część zespołu jest z firmą od samego początku, tj. roku 1998.
Byliśmy stabilnym serwisem Opla we współpracy z koncernem General Motors, PSA, a teraz Stellantis. Napawa nas to dumą.
Jednocześnie idziemy z duchem zmian w motoryzacji. Od 2023 roku jesteśmy autoryzowanym dealerem koreańskiej marki Ssangyong by KGM, a od początku 2024 r. także chińskiej marki BAIC.