Miech tylnego zawieszenia w samochodzie dostawczym dmc do 3,5 t.
Miechy - pneumatyczne zawieszenie do Movano i Vivaro. Poprawiają stabilność busa pod obciążeniem, zwiększają komfort kierowcy. Możliwość montażu miechów u nas w serwisie. Miechy firmy Drive-Rite z autoryzacją Opla.
Miechy w pojazdach o dmc do 3,5 t stały się popularne dzięki przewozom międzynarodowym. Większość miechów montuje się w busach, zabudowach międzynarodowych z plandeką i kurnikiem. Czasem też do blaszaków.
Co dają miechy - resory pneumatyczne?
podnoszą komfort jazdy
poprawiają stabilność pojazdu podczas jazdy z ładunkiem
zmniejszają wrażliwość pojazdu na boczny wiatr
indywidualna regulacja ciśnienia w sprężynie powietrznej zezwala na optymalne ustawienie wysokości zawieszenia
zoptymalizowana geometria zawieszenia także pod obciążeniem
stała wysokość nadwozia i prześwit – niezależnie od obciążenia
zestaw łatwy w instalacji i przyjazny dla użytkownika system
w pełni przetestowane i zatwierdzone przez Opla oraz TUV - polecane do Movano (szczególnie do skrzyni z plandeką) i Vivaro.
Gdzie się je montuje?
Typowy samochód - bus, w którym powinny być miechy - poduchy zawieszenia.
U dealera (w naszym serwisie) albo w polskiej firmie zabudowującej podwozie. U dealera wyjdzie taniej. Ok. 3,5 h trwa montaż u nas. Montujemy poduchy i w samochodach nowych, i w używanych.
Do jakich samochodów?
W ofercie Opla przede wszystkim do Opli Movano, zwłaszcza w wersji skrzynia z plandeką. Również do Opli Vivaro, które jeżdżą w długie trasy i bywają przeciążane.
Do samochodów zarówno z przednim, jak i tylnym napędem (tylny napęd mamy w niektórych wersjach Movano).
Koła pojedyncze lub koła bliźniacze.
Dostępne zestawy
Montujemy poduchy na tylnej osi.
Najważniejszy podział, to czy w zestawie jest kompresor. Polecamy zestawy z kompresorem, żeby nie tracić paliwa na dojazd do zewnętrznego źródła sprężonego powietrza
Zestaw może być wzmocniony - wtedy w pojeździe zostaje oryginalny odbój belki tylnej, albo standardowy - wtedy usuwany jest oryginalny odbój
Zestaw może być jedno- lub dwuobwodowy. Dwuobwodowy ma dwa manometry i niezależnie można korygować ciśnienie w miechach, gdy mamy na jedną stronę przeciążoną pakę
Zestaw może mieć czujnik niskiego ciśnienia powietrza, który spowoduje ew. dopompowanie poduszek - wtedy kierowca jest zwolniony z pamiętania o pneumatycznym zawieszeniu
Na pewno polecamy zestaw z kompresorem-sprężarką, ew. można zrezygnować z dwóch obwodów. Przy Movano cena zestawu wynosi ok... 1,0-2,5% ceny nowego pojazdu, czyli są to funny money, na tle korzyści jakie daje pneumatyczne zawieszenie.
Miech, poduszka pneumatyczna. Dwie montujemy na tylnej osi.
Uwagi eksploatacyjne
Ciśnienie w poduszkach utrzymujemy na co dzień w przedziale od 1 atm (1,01 bar) do 7 atm (7,09 bar). Najwyższa wartość przy samochodzie obciążonym; ważącym w granicach dopuszczalnej masy całkowitej. Jazda poniżej 1 atm może spowodować uszkodzenie resorów pneumatycznych (poduszek).
Podnosząc w serwisie samochód z poduchami opierając go na punktach podparcia na ramie (a nie na kołach), spuszczamy całkowicie powietrze z obu poduszek.
Przestrzeń wokół nieobciążonych poduszek powinna wynosić min. 15 mm, żeby poduszki nie ocierały o otoczenie przy załadowanym pojeździe (rozszerzają się pod naciskiem).
Warto korygować ciśnienie w miechach po załadowaniu, rozładowaniu pojazdu, dla optymalnych doznań kręgosłupa kierowcy.
Głównym "klientem" miechów jest Movano, ale w mocno obciążanym (przeciążanym) Vivaro pneumatyczne zawieszenie też się sprawdzi. Szczególnie w samochodzie, który jeździ w długie, międzynarodowe trasy.
Zmiany podatkowe od 2022 - Wykup w Leasingu - Polski Ład / Nowy Ład
1 stycznia 2022 zmienią się zasady wykupu leasingowanego auta do majątku prywatnego. Przedsiębiorca chcący wykupić samochód, a następnie przenieść go do majątku prywatnego, zobowiązany będzie do zapłaty zarówno podatku dochodowego jak i podatku VAT (do tej pory przedsiębiorca mógł wykupić pojazd na siebie jako osobę prywatną i nie płacił podatku, jeśli przetrzymał auto co najmniej 6 miesięcy).
Ponadto:
Nowe przepisy wydłużają dotychczas obowiązujący okres, w którym sprzedaż auta jest obciążona podatkami – z 6 miesięcy do aż 5 lat - licząc od roku, po którym została opłacona ostatnia rata leasingowa.
Nowe zasady leasingu będą miały zastosowanie do rzeczy nabytych dopiero od 1 stycznia 2022 r. Przedsiębiorca, który zdąży z wykupem samochodu z leasingu do majątku prywatnego do 31.12.2021, a następnie sprzeda go po sześciu miesiącach – uniknie konieczności zapłaty podatku. Należy pamiętać, że wykup jest możliwy dopiero, gdy zostanie przekroczony minimalny okres trwania umowy leasingu – 24 miesiące. Klienci dzwonią teraz (jesień 2021) w sprawie wcześniejszego zakończenia umowy leasingu. Leasingodawcy uruchamiają nawet w tym celu nowy produkt „zamień leasing na pożyczkę” – klient wykupuje samochód, a leasingodawca dalej go refinansuje w ramach umowy pożyczki.
Nowy Ład zakłada, że VAT będzie płacony od wartości pojazdu a nie od ostatniej raty wykupu, czyli w większości przypadków od symbolicznego 1%. Część klientów już podwyższa sobie wykup.
Zapewne większym zainteresowaniem będzie cieszył się teraz wynajem długoterminowy. Polski Ład zniechęca przedsiębiorców do włączania samochodu firmowego do majątku prywatnego.
Informacje nie są doradztwem podatkowym. Opracowano na podstawie informacji z PKO Leasing.
Czy kupić nowy samochód 2022, czy czekać do 2023? Wywiad
Ile się czeka na nowy samochód? Tłumaczymy
Jestem bardzo zadowolony z zakupu samochodu u Państwa. Pan Marcin Hoffman jest doskonałym sprzedawcą. Z pewnością polecę Państwa salon innym osobom. Pozdrawiam, :)