Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Laweta dmc 3,5 / 4,5 t

Masz firmę świadczącą usługi pomocy drogowej albo transport pojazdów na duże odległości? Zamów nową lawetę na Oplu Movano. Super ekonomiczne silniki 2.3 CDTi - zobacz dane i spalanie.

Tym bardziej, że Movano zbiera pochlebne opinie - za trwałość od Dekry, a także subiektywne od klientów, którzy nim jechali - zobacz opinie.

Nasi specjaliści ds. zabudów lub wypełnij formularz.

 

Laweta pomocy drogowej

Na zdjęciu laweta o dopuszczalnej masie całkowitej 4,5 t. Dostępna wersja o dmc 3,5 t.

 

 

Laweta DMC 3,5 t
Laweta na kołach pojedynczych

Pomoc drogowa na zbierającym pochlebne opinie Oplu Movano, na kołach pojedynczych. DMC 3,5 t.

 

 

Nasza laweta w punktach:

  • DMC 3,5 t lub 4,5 t.
  • Ładowność lawety od 1691 do 2090 kg.
  • Masa własna samochodu pomocy drogowej Opel Movano od 2410 do 2809 kg.
  • Kabina zwykła (3 miejsca) lub załogowa (7 miejsc).
  • Klient otrzyma homologację 2. etapu (nie potrzebne badanie jednostkowe, aby zarejestrować nową lawetę).

 

Rynek lawet w Polsce jest podzielony na dwa segmenty:

  • Pojazdy o DMC 3.5t, które zapewne są użytkowane „lekko przeładowane”. Przesłanki, aby używać takie auta to: prawo jazdy kategorii B, brak ograniczeń czasu pracy (nie wymagany tachograf), brak ograniczenia prędkości jak dla ciężarówek, brak dodatkowych opłat drogowych
  • Pojazdy o DMC ok. 5t i więcej

 

Które podwozia Opla Movano wybierane są pod lawety:

  • L3H1 z przednim napędem (tzw. FWD) - 90% sprzedaży
  • L3H1 z tylnym napędem i kołami bliżniaczymi na tylnej osi (tzw. RWD TW) - 7% sprzedaży
  • L3H1 z tylnym napędem i kołami pojedynczymi na tylnej osi (tzw. RWD SW) - 3% sprzedaży

L3H1 = długość (średnia długość, pomiędzy L2 a L4).

Silniki - najmocniejszy z naszej gamy - 163 KM, choć zdarzają się klienci także na 125 KM, mimo iż, zdaniem przedstawiciela jednej z polskich firm konwertujących, taki napęd jest trochę za słaby.

Jedynie pojedyncza kabina pod lawetę!  Kabina podwójna nie nadaje się do takiej zabudowy, gdyż środek ciężkości przesuwa się za bardzo do tyłu powodując przekroczenie dopuszczalnego nacisku osi tylnej i zbyt mały nacisk osi przedniej (brak sterowności pojazdu). Dodatkowo taka wersja potencjalnie miałaby zbyt małą ładowność oraz problemy z odliczeniem VAT zgodnie z aktualnymi regulacjami prawnymi.

Wyposażenie dodatkowe z naszej gamy to koniecznie: klimatyzacja, lusterka krótkie (mogą być także długie) podgrzewane i elektrycznie sterowane, powiększony zbiornik paliwa, tempomat. Spora grupa klientów wybiera także pneumatyczny fotel kierowcy i halogeny.

Miech zawieszenia DriveRite Firestone

Miech fabrycznego oplowskiego zawieszenia DriveRite Firestone na tylnej osi Opla Movano.

Bardzo ciekawa opcja do lawet FWD (z tylnym napędem) – poszukiwana przez klientów, to F47 – zawieszenie pneumatyczne zbudowane na pół resorze i miechu pneumatycznym z możliwością regulacji wysokości  nadwozia o 12 cm w dół i 7 cm w górę, dostępna tylko na wersji FWD. Obniżenie nadwozia ułatwia załadunek aut nisko zawieszonych, ze spojlerami. Rysunek poglądowy zawieszenia:

Zawieszenie pneumatyczne DriveRite Firestone dla Opla Movano

Fabryczne zawieszenie pneumatyczne DriveRite Firestone dla Opla Movano.

 

Opel Movano laweta, koła bliźniaki

Prezentowana zabudowa wykonana została w Polsce na nowym podwoziu Movano. Czy Movano to dobra baza pod "pomoc drogową"? Zobacz opinie klientów i spalanie Diesli.

 

 

Porównanie: laweta a pomoc drogowa

 

LAWETA

Laweta przód, tył

POMOC DROGOWA

Pomoc drogowa, przód, tył

Stan prawny
  • Prawo o Ruchu Drogowym
  • Wymagania homologacyjne co do zabudowy
  • Prawo o Ruchu Drogowym
  • Wymagania homologacyjne co do zabudowy
  • Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 1 kwietnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia - Dz. U. 1999 Nr 44 poz. 432) z późniejszymi zmianami
  • art. 4 pkt. 10 rozporządzenia Rady (EWG) 3820/85
Zalety
  • Możliwość wykonywania przewozu aut na użytek własny
  • Brak ściśle określonego wyposażenia - możliwość jego doboru według potrzeb klienta
  • Wyższa ładowność
  • Niższe ubezpieczenie OC, NW, AC
  • Możliwość jazdy z przyczepą bez ewidencji przebiegu pojazdu - brak tachografu
  • Możliwość wykonywania przewozu zepsutych i uszkodzonych aut
Wady
  • Brak możliwości wykonywania czynności na drodze
  • Słabiej wyposażona
  • Wyższa cena zabudowy
  • Mniejsza ładowność
Ładowność wersji o dmc 3,5 t ok. 1300 kg ok. 1200 kg
Wyposażenie obowiązkowe Brak wymagań prawnych - zgodnie z życzeniem klienta
  • Lampa ostrzegawcza koloru pomarańczowego z napisem Pomoc Drogowa,
  •  oznakowanie ostrzegawcze na ramie zabudowy, kabinie oraz napis Pomoc Drogowa na elementach samochodu
  • Wciągarka
  • Hak holowniczy

 

Piotr Damaziak

Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i dostawcze.

Salon Raszyn k. Warszawy

tel. 609 822 122  WhatsApp

Przemysław Zimnicki

Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych

Salon Raszyn / Warszawa

tel. 605 900 633  WhatsApp

Piotr Orłowski

Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych

Salon Raszyn / Warszawa

tel. 601 340 336  WhatsApp

Agnieszka Rospędowska

Specjalista ds. sprzedaży samochodów użytkowych

Salon Raszyn / Warszawa

tel. 605 990 531  WhatsApp

 

Pomoc drogowa

Zabudowa dla jednego z klientów, wykonana przez wielkopolską firmę Jegger na Oplu Movano.

Pomoc drogowa, Opel Movano
Pomoc drogowa, laweta żółta
Laweta na placu firmy konwertującej
Tył, lawety pomocy drogowej

 

pdf Specyfikacja lawety/pomocy drogowej Jegger

 

Zobacz też: laweta Algema z "łamaną" ramą

 

HDS

HDS

 

lub wypełnij formularz (Twoje pytanie trafi do specjalisty od samochodów dostawczych):

Potrzebujesz więcej informacji? Musisz tylko wpisać kontakt:

Cyfrą. Pole obowiązkowe.

Naciskając przycisk "Wyślij" potwierdzasz zapoznanie się z treścią Informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych.

 

 

Streszczenie: laweta, pomoc drogowa, podwozie opel movano, dmc 3,5 t, 4,5 t, transport aut

 

 

48% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka SUV‑a. Mamy to!

02.2023

SUVy i crossovery SsangYong. Made in Korea. 5 lat gwarancji

48% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka SUV‑a. Mamy to! SsangYong to najstarszy producent SUV‑ów i crossoverów z Korei. Na wyprzedaży rocznika 2023 rabat do 25 000 zł.

I mamy te samochody - są w salonie Dixi-Car od ręki. SsangYong odnotował w Polsce w 2022 roku 400-procentowy wzrost sprzedaży. Co ciekawe, premiera 2023 - nowy Torres - został pokazany w Polsce jako pierwszym kraju w Europie.

Trzecia duża marka koreańska w Polsce. Na dodatek specjalizująca się w SUV-ach i crossoverach. Zgodnie z preferencjami kupujących nakreślonymi przez Otomoto na podstawie wyszukiwań w tym portalu.

SsangYong to najstarszy producent SUV-ów i crossoverów z Korei, a samochody nowe mają korzystne ceny i 5 lat gwarancji (na Torresa - 10 Lat Gwarancji). Dodatkowo opcje 4WD, Automatyczna skrzynia, LPG (instalacja dedykowana do samochodu przez importera).

Źródło: Szukamy tanich, używanych samochodów i marzymy o nowych SUVach - OTOMOTO prezentuje motoryzacyjne trendy z 2022 roku. Otomoto.pl


Ogłoszenie, tuba
Czy kupić nowy samochód 2024, czy czekać do 2025? Wywiad

Ile się czeka na nowy samochód? Tłumaczymy
Free2Move
Movano w abonamencie na firmę

Zobacz
Umowy Serwisowe Opel
Gwarancja do 8 Lat.
Stały koszt serwisu. Zobacz
Movano ma najniższy koszt użytkowania
w swoim segmencie
TCO - całkowity koszt użytkowania, wg Eurotax

Więcej

Nagrody dla Movano

Pierwszy w rankingu niezawodności Dekra

1. miejsce w raporcie niezawodności Dekra. Więcej

Pierwsze miejsce

1. miejsce w teście dostawczych polskich czasopism i portali transportowych. Więcej

Verkehrs Rundschau

Green Van, co wynika z niskiego zużycia paliwa. Niemcy, tygodnik "VerkehrsRundschau", miesięcznik "Trucker"

Zabudowy specjalne samochodów Opel
Zabudowy specjalistyczne

Zobacz przebudowy...
Europalety - ile europalet mieszczą dostawcze Ople
Ile europalet mieszczą Ople?

zobacz listę

Ocenili nas

"

Szanowna Pani Prezes. Na Pani ręce chciałabym złożyć serdeczne podziękowania dla Pani pracownika Pana Marcina za okazaną pomoc oraz fachową obsługę podczas dokonywania wyboru oraz zakupu auta w Waszym salonie. Niewątpliwie profesjonalizm Pana Marcina oraz kompetencje zawodowe przyczyniły się do podjęcia decyzji zakupu auta właśnie u Państwa. Od samego początku współpraca z Panem Marcinem układała się doskonale, wręcz na najwyższym poziomie. Pan Marcin bardzo rzetelnie oraz z dużym zaangażowaniem przedstawiał ofertę zakupu mojego auta, odpowiadał na wszystkie pytania oraz na bieżąco rozwiewał wątpliwości, jeśli takowe się pojawiły podczas rozmowy. Wysoka kultura osobista, komunikatywność oraz taktowność Pana Marcina sprawiły, że proces nabycia samochodu przebiegał dynamicznie i przyjemnie. Życzę Pani Prezes jak najwięcej tak profesjonalnych i miłych pracowników na swoim pokładzie jakim jest Pan Marcin. Właściwy człowiek na właściwym miejscu. Również chciałabym przekazać słowa uznania dla Pani Agnieszki za pomoc w załatwianiu formalności związanych z ubezpieczeniem i kredytem pojazdu.

"

Więcej opinii



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Nowa marka BAIC. Jak wymawiać? Ruszyła sprzedaż w Salonie Warszawa