Laweta dmc 3,5 / 4,5 t

Masz firmę świadczącą usługi pomocy drogowej albo transport pojazdów na duże odległości? Zamów nową lawetę na Oplu Movano. Super ekonomiczne silniki 2.3 CDTi - zobacz dane i spalanie.

Tym bardziej, że Movano zbiera pochlebne opinie - za trwałość od Dekry, a także subiektywne od klientów, którzy nim jechali - zobacz opinie.

Nasi specjaliści ds. zabudów lub wypełnij formularz.

 

Laweta pomocy drogowej

Na zdjęciu laweta o dopuszczalnej masie całkowitej 4,5 t. Dostępna wersja o dmc 3,5 t.

 

 

Laweta DMC 3,5 t
Laweta na kołach pojedynczych

Pomoc drogowa na zbierającym pochlebne opinie Oplu Movano, na kołach pojedynczych. DMC 3,5 t.

 

 

Nasza laweta w punktach:

  • DMC 3,5 t lub 4,5 t.
  • Ładowność lawety od 1691 do 2090 kg.
  • Masa własna samochodu pomocy drogowej Opel Movano od 2410 do 2809 kg.
  • Kabina zwykła (3 miejsca) lub załogowa (7 miejsc).
  • Klient otrzyma homologację 2. etapu (nie potrzebne badanie jednostkowe, aby zarejestrować nową lawetę).

 

Rynek lawet w Polsce jest podzielony na dwa segmenty:

  • Pojazdy o DMC 3.5t, które zapewne są użytkowane „lekko przeładowane”. Przesłanki, aby używać takie auta to: prawo jazdy kategorii B, brak ograniczeń czasu pracy (nie wymagany tachograf), brak ograniczenia prędkości jak dla ciężarówek, brak dodatkowych opłat drogowych
  • Pojazdy o DMC ok. 5t i więcej

 

Które podwozia Opla Movano wybierane są pod lawety:

  • L3H1 z przednim napędem (tzw. FWD) - 90% sprzedaży
  • L3H1 z tylnym napędem i kołami bliżniaczymi na tylnej osi (tzw. RWD TW) - 7% sprzedaży
  • L3H1 z tylnym napędem i kołami pojedynczymi na tylnej osi (tzw. RWD SW) - 3% sprzedaży

L3H1 = długość (średnia długość, pomiędzy L2 a L4).

Silniki - najmocniejszy z naszej gamy - 163 KM, choć zdarzają się klienci także na 125 KM, mimo iż, zdaniem przedstawiciela jednej z polskich firm konwertujących, taki napęd jest trochę za słaby.

Jedynie pojedyncza kabina pod lawetę!  Kabina podwójna nie nadaje się do takiej zabudowy, gdyż środek ciężkości przesuwa się za bardzo do tyłu powodując przekroczenie dopuszczalnego nacisku osi tylnej i zbyt mały nacisk osi przedniej (brak sterowności pojazdu). Dodatkowo taka wersja potencjalnie miałaby zbyt małą ładowność oraz problemy z odliczeniem VAT zgodnie z aktualnymi regulacjami prawnymi.

Wyposażenie dodatkowe z naszej gamy to koniecznie: klimatyzacja, lusterka krótkie (mogą być także długie) podgrzewane i elektrycznie sterowane, powiększony zbiornik paliwa, tempomat. Spora grupa klientów wybiera także pneumatyczny fotel kierowcy i halogeny.

Miech zawieszenia DriveRite Firestone

Miech fabrycznego oplowskiego zawieszenia DriveRite Firestone na tylnej osi Opla Movano.

Bardzo ciekawa opcja do lawet FWD (z tylnym napędem) – poszukiwana przez klientów, to F47 – zawieszenie pneumatyczne zbudowane na pół resorze i miechu pneumatycznym z możliwością regulacji wysokości  nadwozia o 12 cm w dół i 7 cm w górę, dostępna tylko na wersji FWD. Obniżenie nadwozia ułatwia załadunek aut nisko zawieszonych, ze spojlerami. Rysunek poglądowy zawieszenia:

Zawieszenie pneumatyczne DriveRite Firestone dla Opla Movano

Fabryczne zawieszenie pneumatyczne DriveRite Firestone dla Opla Movano.

 

Opel Movano laweta, koła bliźniaki

Prezentowana zabudowa wykonana została w Polsce na nowym podwoziu Movano. Czy Movano to dobra baza pod "pomoc drogową"? Zobacz opinie klientów i spalanie Diesli.

 

 

Porównanie: laweta a pomoc drogowa

 

LAWETA

Laweta przód, tył

POMOC DROGOWA

Pomoc drogowa, przód, tył

Stan prawny
  • Prawo o Ruchu Drogowym
  • Wymagania homologacyjne co do zabudowy
  • Prawo o Ruchu Drogowym
  • Wymagania homologacyjne co do zabudowy
  • Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 1 kwietnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia - Dz. U. 1999 Nr 44 poz. 432) z późniejszymi zmianami
  • art. 4 pkt. 10 rozporządzenia Rady (EWG) 3820/85
Zalety
  • Możliwość wykonywania przewozu aut na użytek własny
  • Brak ściśle określonego wyposażenia - możliwość jego doboru według potrzeb klienta
  • Wyższa ładowność
  • Niższe ubezpieczenie OC, NW, AC
  • Możliwość jazdy z przyczepą bez ewidencji przebiegu pojazdu - brak tachografu
  • Możliwość wykonywania przewozu zepsutych i uszkodzonych aut
Wady
  • Brak możliwości wykonywania czynności na drodze
  • Słabiej wyposażona
  • Wyższa cena zabudowy
  • Mniejsza ładowność
Ładowność wersji o dmc 3,5 t ok. 1300 kg ok. 1200 kg
Wyposażenie obowiązkowe Brak wymagań prawnych - zgodnie z życzeniem klienta
  • Lampa ostrzegawcza koloru pomarańczowego z napisem Pomoc Drogowa,
  •  oznakowanie ostrzegawcze na ramie zabudowy, kabinie oraz napis Pomoc Drogowa na elementach samochodu
  • Wciągarka
  • Hak holowniczy

 

Łukasz Kozioł

Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych

Salon Warszawa/Raszyn

tel. 605 900 089  WhatsApp

Łukasz Sosiński

Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i dostawcze.

Salon Raszyn k. Warszawy

tel. 601 340 336  WhatsApp

Krzysztof Chołuj

Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych

Salon Radom

tel. 603 750 325  WhatsApp

 

Pomoc drogowa

Zabudowa dla jednego z klientów, wykonana przez wielkopolską firmę Jegger na Oplu Movano.

Pomoc drogowa, Opel Movano
Pomoc drogowa, laweta żółta
Laweta na placu firmy konwertującej
Tył, lawety pomocy drogowej

 

pdf Specyfikacja lawety/pomocy drogowej Jegger

 

Zobacz też: laweta Algema z "łamaną" ramą

 

HDS

HDS

 

 

Dixi-Car pierwszym dealerem Opli dmc 3.5t w Polsce!

02.2021

Opel Movano międzynarodowe dmc 3,5 t kabina sypialna

Dixi‑Car S.A. jest w 2021 r. najczęściej wybieranym przez klientów dealerem samochodów dostawczych Opel w Polsce. Notujemy 91% wzrost zainteresowania w segmencie dmc 3,5t.

Mamy dwóch wyspecjalizowanych w samochodach dostawczych sprzedawców w salonie w Raszynie k. Warszawy i sprzedawcę w salonie w Radomiu.

W styczniu 2021 r. codziennie z salonów Dixi-Car wydawaliśmy średnio jeden nowy samochód dostawczy. Według popularności były to Combo Cargo (10 szt.), Movano (9 szt.) i Vivaro (2 szt.). Liczby te nie obejmują sprzedaży używanych aut dostawczych.

Zobacz, jak zabudowujemy dostawcze i zapraszamy.

Łukasz Kozioł

Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych

Salon Warszawa/Raszyn

tel. 605 900 089  WhatsApp

Łukasz Sosiński

Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i dostawcze.

Salon Raszyn k. Warszawy

tel. 601 340 336  WhatsApp

Krzysztof Chołuj

Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych

Salon Radom

tel. 603 750 325  WhatsApp

Flota Opel Combo Cargo

Kilka z Combo Cargo wydanych w styczniu 2021.

 

lub wypełnij formularz (Twoje pytanie trafi do specjalisty od samochodów dostawczych):

Potrzebujesz więcej informacji? Musisz tylko wpisać kontakt:

Cyfra lub słownie. Pole obowiązkowe.

Naciskając przycisk "Wyślij" potwierdzasz zapoznanie się z treścią Informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych.

 

 

Streszczenie: laweta, pomoc drogowa, podwozie opel movano, dmc 3,5 t, 4,5 t, transport aut

 

 

OPEL Tychy i Gliwice: miękka hybryda i produkcja dostawczych 2021-2022

11.2020

Polskie fabryki Opla w Tychach i Gliwicach odpowiadają za trzon oferty Opla - produkują najpopularnieszy model w gamie - Opla Astrę V. Od września 2020 r. Tychy pracują na trzecią zmianę, ale naprawdę ciekawie dla polskiego klienta zapowiadają się lata 2021-2022.

Fabryka Opla w Gliwicach

Fabryka Opla w Gliwicach.

Fabryka w Tychach przygotowuje produkcję miękkiej hybrydy. W popularnych modelach osobowych Opla będzie dostępne wspomaganie jazdy prądem. Układ składa się z maszyny elektrycznej 48V (zastępującej alternator) i dodatkowego akumulatora 48V. Zaletą jest atrakcyjna cena takiego "elektryka". Miękka hybryda będzie opcją dostępną do popularnych silników benzynowych. Obecnie napęd elektryczny miękkiej hybrydy wspomaga przyspieszanie oraz pozwala "żeglować" na silniku elektrycznym (gdy zdejmujemy nogę z gazu). Docelowo miękkimi hybrydami będzie można jeździć w trybie zeroemisyjnym na określonym dystansie. Miękka hybryda nie wymaga ładowania - jest to więc rozwiązanie dla właścicieli mieszkań w budynkach wielorodzinnych.

Fabryka w Gliwicach - trwają przygotowania do produkcji dużych samochodów dostawczych OPEL w Polsce. Prace budowlane są na zaawansowanym, końcowym, etapie. Rozpoczął się montaż technologii, maszyn i urządzeń. Dzięki temu od połowy 2022 r. poprawi się dostępność Opli Movano w polskich salonach. Skróci się czas oczekiwania, gdy zamawiasz Movano do produkcji.

Jak zmienia się rynek i Opel?


Ogłoszenie, tuba
Czy kupić nowy samochód 2021/2022? [Taniej nie będzie] Wywiad

Ile się czeka na nowy samochód? Tłumaczymy

Więcej o Oplu Movano

Ceny Van
Ceny Brygadówka
Promocje

Dane techniczne

Nowe Movano 2019/2020

Fabryczna wywrotka
Zabudowy "polskie"
Pakiety do przestrzeni ładunkowej

Tylny napęd - po co?
Okresy międzyprzeglądowe
Opinie klientów
Euro6 a Movano

 

Cenniki

pdf Furgon 2021

pdf Podwozie 2021

 

pdf Katalog Movano Van

pdf Katalog Movano Konwersje

pdf Katalog Movano Bus

pdf Wymiary, szkice

pdf Prezentacja "w pigułce", z polską specyfiką

 

pdf Test "Fleet" 06/2017

pdf Test (Movano vs Jumper)

 

Gwarancja, przeglądy

Gwarancja mech. i lakier: 2 lata
Gwarancja na perforację: 6 lat więcej

Ochrona pogwarancyjna
FlexCare na 1, 2, 3 lata więcej

Jak często przegląd?
co 40 tys. km/2 lata więcej
wyjątek: Movano Bus 30 tys. km/1 rok

Free2Move
Movano w abonamencie na firmę

Zobacz
Movano ma najniższy koszt użytkowania
w swoim segmencie
TCO - całkowity koszt użytkowania, wg Eurotax

Więcej

Nagrody dla Movano

Pierwszy w rankingu niezawodności Dekra

1. miejsce w raporcie niezawodności Dekra. Więcej

Pierwsze miejsce

1. miejsce w teście dostawczych polskich czasopism i portali transportowych. Więcej

Verkehrs Rundschau

Green Van, co wynika z niskiego zużycia paliwa. Niemcy, tygodnik "VerkehrsRundschau", miesięcznik "Trucker"

Zabudowy specjalne samochodów Opel
Zabudowy specjalistyczne

Zobacz przebudowy...
Europalety - ile europalet mieszczą dostawcze Ople
Ile europalet mieszczą Ople?

zobacz listę

Ocenili nas

"

Chciałbym razem z żoną bardzo podziękować Panu Łukaszowi Sosińskiemu za bardzo profesjonalną i miłą obsługę. Od 22.04 jestem posiadaczem Opla Asty V właśnie dzięki dobrym radom pana Łukasza. Od naszej pierwszej wizyty w salonie Dixi-Car Raszyn do momentu wyjazdu z salonu nowym samochodem (a nawet później) Pan Łukasz zawsze był do naszej dyspozycji, służył nam radą i pomocą nie tylko w sprawie nowego samochodu ale również w sprawie kontaktu z działami sprzedaży samochodów używanych oraz finansowania i ubezpieczeń. Jesteśmy bardzo zadowoleni z całościowej obsługi w Państwa salonie (przede wszystkim przez Pana Łukasza ale również przez pozostałe osoby z którymi mieliśmy kontakt) co na pewno spowoduje że w przyszłości w momencie decyzji o zakupie kolejnego nowego samochodu pierwsze kroki skierujemy do Dixi-Car Raszyn.

"

Więcej opinii



 

 

Podziel się:
Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Wiosenna promocja serwisu Opel. Przegląd, odgrzybienie klimatyzacji, rabat na akcesoria. Konkurs - 10 wideorejestratorów kenwood