Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Laweta dmc 3,5 / 4,5 t

Masz firmę świadczącą usługi pomocy drogowej albo transport pojazdów na duże odległości? Zamów nową lawetę na Oplu Movano. Super ekonomiczne silniki 2.3 CDTi - zobacz dane i spalanie.

Tym bardziej, że Movano zbiera pochlebne opinie - za trwałość od Dekry, a także subiektywne od klientów, którzy nim jechali - zobacz opinie.

Nasi specjaliści ds. zabudów lub wypełnij formularz.

 

Laweta pomocy drogowej

Na zdjęciu laweta o dopuszczalnej masie całkowitej 4,5 t. Dostępna wersja o dmc 3,5 t.

 

 

Laweta DMC 3,5 t
Laweta na kołach pojedynczych

Pomoc drogowa na zbierającym pochlebne opinie Oplu Movano, na kołach pojedynczych. DMC 3,5 t.

 

 

Nasza laweta w punktach:

  • DMC 3,5 t lub 4,5 t.
  • Ładowność lawety od 1691 do 2090 kg.
  • Masa własna samochodu pomocy drogowej Opel Movano od 2410 do 2809 kg.
  • Kabina zwykła (3 miejsca) lub załogowa (7 miejsc).
  • Klient otrzyma homologację 2. etapu (nie potrzebne badanie jednostkowe, aby zarejestrować nową lawetę).

 

Rynek lawet w Polsce jest podzielony na dwa segmenty:

  • Pojazdy o DMC 3.5t, które zapewne są użytkowane „lekko przeładowane”. Przesłanki, aby używać takie auta to: prawo jazdy kategorii B, brak ograniczeń czasu pracy (nie wymagany tachograf), brak ograniczenia prędkości jak dla ciężarówek, brak dodatkowych opłat drogowych
  • Pojazdy o DMC ok. 5t i więcej

 

Które podwozia Opla Movano wybierane są pod lawety:

  • L3H1 z przednim napędem (tzw. FWD) - 90% sprzedaży
  • L3H1 z tylnym napędem i kołami bliżniaczymi na tylnej osi (tzw. RWD TW) - 7% sprzedaży
  • L3H1 z tylnym napędem i kołami pojedynczymi na tylnej osi (tzw. RWD SW) - 3% sprzedaży

L3H1 = długość (średnia długość, pomiędzy L2 a L4).

Silniki - najmocniejszy z naszej gamy - 163 KM, choć zdarzają się klienci także na 125 KM, mimo iż, zdaniem przedstawiciela jednej z polskich firm konwertujących, taki napęd jest trochę za słaby.

Jedynie pojedyncza kabina pod lawetę!  Kabina podwójna nie nadaje się do takiej zabudowy, gdyż środek ciężkości przesuwa się za bardzo do tyłu powodując przekroczenie dopuszczalnego nacisku osi tylnej i zbyt mały nacisk osi przedniej (brak sterowności pojazdu). Dodatkowo taka wersja potencjalnie miałaby zbyt małą ładowność oraz problemy z odliczeniem VAT zgodnie z aktualnymi regulacjami prawnymi.

Wyposażenie dodatkowe z naszej gamy to koniecznie: klimatyzacja, lusterka krótkie (mogą być także długie) podgrzewane i elektrycznie sterowane, powiększony zbiornik paliwa, tempomat. Spora grupa klientów wybiera także pneumatyczny fotel kierowcy i halogeny.

Miech zawieszenia DriveRite Firestone

Miech fabrycznego oplowskiego zawieszenia DriveRite Firestone na tylnej osi Opla Movano.

Bardzo ciekawa opcja do lawet FWD (z tylnym napędem) – poszukiwana przez klientów, to F47 – zawieszenie pneumatyczne zbudowane na pół resorze i miechu pneumatycznym z możliwością regulacji wysokości  nadwozia o 12 cm w dół i 7 cm w górę, dostępna tylko na wersji FWD. Obniżenie nadwozia ułatwia załadunek aut nisko zawieszonych, ze spojlerami. Rysunek poglądowy zawieszenia:

Zawieszenie pneumatyczne DriveRite Firestone dla Opla Movano

Fabryczne zawieszenie pneumatyczne DriveRite Firestone dla Opla Movano.

 

Opel Movano laweta, koła bliźniaki

Prezentowana zabudowa wykonana została w Polsce na nowym podwoziu Movano. Czy Movano to dobra baza pod "pomoc drogową"? Zobacz opinie klientów i spalanie Diesli.

 

 

Porównanie: laweta a pomoc drogowa

 

LAWETA

Laweta przód, tył

POMOC DROGOWA

Pomoc drogowa, przód, tył

Stan prawny
  • Prawo o Ruchu Drogowym
  • Wymagania homologacyjne co do zabudowy
  • Prawo o Ruchu Drogowym
  • Wymagania homologacyjne co do zabudowy
  • Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 1 kwietnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia - Dz. U. 1999 Nr 44 poz. 432) z późniejszymi zmianami
  • art. 4 pkt. 10 rozporządzenia Rady (EWG) 3820/85
Zalety
  • Możliwość wykonywania przewozu aut na użytek własny
  • Brak ściśle określonego wyposażenia - możliwość jego doboru według potrzeb klienta
  • Wyższa ładowność
  • Niższe ubezpieczenie OC, NW, AC
  • Możliwość jazdy z przyczepą bez ewidencji przebiegu pojazdu - brak tachografu
  • Możliwość wykonywania przewozu zepsutych i uszkodzonych aut
Wady
  • Brak możliwości wykonywania czynności na drodze
  • Słabiej wyposażona
  • Wyższa cena zabudowy
  • Mniejsza ładowność
Ładowność wersji o dmc 3,5 t ok. 1300 kg ok. 1200 kg
Wyposażenie obowiązkowe Brak wymagań prawnych - zgodnie z życzeniem klienta
  • Lampa ostrzegawcza koloru pomarańczowego z napisem Pomoc Drogowa,
  •  oznakowanie ostrzegawcze na ramie zabudowy, kabinie oraz napis Pomoc Drogowa na elementach samochodu
  • Wciągarka
  • Hak holowniczy

 

Piotr Damaziak

Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i dostawcze.

Salon Raszyn k. Warszawy

tel. 609 822 122  WhatsApp

Przemysław Zimnicki

Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych

Salon Raszyn / Warszawa

tel. 605 900 633  WhatsApp

Piotr Orłowski

Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych

Salon Raszyn / Warszawa

tel. 601 340 336  WhatsApp

Agnieszka Rospędowska

Specjalista ds. sprzedaży samochodów użytkowych

Salon Raszyn / Warszawa

tel. 605 990 531  WhatsApp

 

Pomoc drogowa

Zabudowa dla jednego z klientów, wykonana przez wielkopolską firmę Jegger na Oplu Movano.

Pomoc drogowa, Opel Movano
Pomoc drogowa, laweta żółta
Laweta na placu firmy konwertującej
Tył, lawety pomocy drogowej

 

pdf Specyfikacja lawety/pomocy drogowej Jegger

 

Zobacz też: laweta Algema z "łamaną" ramą

 

HDS

HDS

 

lub wypełnij formularz (Twoje pytanie trafi do specjalisty od samochodów dostawczych):

Potrzebujesz więcej informacji? Musisz tylko wpisać kontakt:

Cyfrą. Pole obowiązkowe.

Naciskając przycisk "Wyślij" potwierdzasz zapoznanie się z treścią Informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych.

 

 

Streszczenie: laweta, pomoc drogowa, podwozie opel movano, dmc 3,5 t, 4,5 t, transport aut

 

 

BAIC 7 - już umawiamy jazdy testowe. Zapraszamy!

03.2024

BAIC Beijing 7 samochód demonstracyjny
BAIC Beijing 7 samochód do jazdy testowej

Jest samochód demonstracyjny! Zarejestrowaliśmy BAIC Beijing 7 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG. Gotowy do jazdy testowej.

A dlaczego warto odbyć jazdę próbną przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baików i szybszą automatyczną skrzynię dwusprzegłową, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.

Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!

Umów datę i godzinę testu

Ceny BAIC 7


Ogłoszenie, tuba
Czy kupić nowy samochód 2024, czy czekać do 2025? Wywiad

Ile się czeka na nowy samochód? Tłumaczymy

Więcej o Oplu Movano

Używane Movano

Dane techniczne

Nowe Movano 2019/2020

Fabryczna wywrotka
Zabudowy "polskie"
Pakiety do przestrzeni ładunkowej

Tylny napęd - po co?
Okresy międzyprzeglądowe
Opinie klientów
Euro6 a Movano

 

pdf Katalog Movano Van

pdf Katalog Movano Konwersje

pdf Katalog Movano Bus

pdf Wymiary, szkice

pdf Prezentacja "w pigułce", z polską specyfiką

 

pdf Test "Fleet" 06/2017

pdf Test (Movano vs Jumper)

 

Gwarancja, przeglądy

Gwarancja mech. i lakier: 2 lata
Gwarancja na perforację: 6 lat więcej

Ochrona pogwarancyjna
Do 8 lat więcej

Jak często przegląd?
co 40 tys. km/2 lata więcej
wyjątek: Movano Bus 30 tys. km/1 rok

Free2Move
Movano w abonamencie na firmę

Zobacz
Umowy Serwisowe Opel
Gwarancja do 8 Lat.
Stały koszt serwisu. Zobacz
Movano ma najniższy koszt użytkowania
w swoim segmencie
TCO - całkowity koszt użytkowania, wg Eurotax

Więcej

Nagrody dla Movano

Pierwszy w rankingu niezawodności Dekra

1. miejsce w raporcie niezawodności Dekra. Więcej

Pierwsze miejsce

1. miejsce w teście dostawczych polskich czasopism i portali transportowych. Więcej

Verkehrs Rundschau

Green Van, co wynika z niskiego zużycia paliwa. Niemcy, tygodnik "VerkehrsRundschau", miesięcznik "Trucker"

Zabudowy specjalne samochodów Opel
Zabudowy specjalistyczne

Zobacz przebudowy...
Europalety - ile europalet mieszczą dostawcze Ople
Ile europalet mieszczą Ople?

zobacz listę

Ocenili nas

"

Od dwóch tygodni jesteśmy posiadaczami Opla Zafiry, którego kupiliśmy w Dixi-Car. Przy załatwianiu ubezpieczenia i finansowania pomogły nam Panie: Ewa Chrzanowska i Agnieszka Szymańska, a przy wyborze, zakupie i odbiorze samochodu Panowie: Piotr Damaziak i Łukasz Sosiński. Wszystko odbyło się sprawnie i miło, więc jesteśmy bardzo zadowoleni. Dziękujemy i pozdrawiamy.

"

Więcej opinii



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

BAIC Beijing 7 cena