Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Nowe busy do 3,5 t, KAT. B

Auto dowodzenia i łączności dla straży pożarnej

Nowy bus na Europę na podwoziu niezawodnego Opla Movano.

Nowe busy do 3,5 t. Kurniki z plandeką. Do kabotażu po Europie. Na 8, 9 lub 10 europalet. Ładowność do 3,5 tony, prawo jazdy kat. B. Na podwoziu chwalonego Opla Movano. Szybka dostawa - zadzwoń do sprzedawców.

Busiarze Środkowej Europy. Rośnijcie w siłę! Niestraszni wam francuscy koledzy kierowcy i Niemcy w tirach i solówkach, gdy pomykacie nówką Movano do 3,5 t z doskonałym silnikiem 2.3 CDTi, na prawku kat. B.

Również niestraszne wam mandaty, austriackie wagi, francuska żandarmeria, nadmiarowe CMR-ki, tachobuchy, kabotaż, przeładowania (choć w tym nawet Movano nie pomoże). Cieszcie się weekendami przy grillu na parkingu przy autobanie, noclegami w kurniku, bujanymi fotelami.

Życzymy Wam tylu rozładunków, ilu załadunków, szerokości, jak najwięcej weekendów w domu, ew. płatnych ekstra fiksów, ekspresów, 50 groszy za kilometr. Oto co mamy dla was:

 

Bus z plandeką do 3,5 t, kurnik

Bus międzynarodówka do 3,5 tony. Na podwoziu Opla Movano. Z kurnikiem na europejskie trasy. Paka na 8, 9, 10 lub 12 europalet.

Szybka realizacja zamówienia na nowe samochody.

Więcej Zadzwoń

 

Bus z plandeką do 3,5 t, kabina sypialna

Bus do 3,5 tony z kabiną sypialną zamiast kurnika. Na podwoziu Opla Movano. Paka na 8 lub 10 palet. Szefie, Twoi kierowcy go pokochają. Doskonały do dostaw z Polski do Portugalii.

Szybka realizacja zamówienia na nowe samochody.

Więcej Zadzwoń

 

Bus dopuszczalna masa całkowita 3,5 tony, dwie sypialnie

TwinCab - dwie sypialnie. Dla lubiących prywatność.

Szybka realizacja zamówienia na nowe samochody.

Więcej Zadzwoń

 

Bus plandeka bez sypialni, bez leżanek

Dostawy ekspresowe - bus dmc 3,5 t bez leżanek. Za to z ogrzewaniem postojowym Webasto, fotelem pneumatycznym i mocnym silnikiem 2.3 CDTi 170KM.

Szybka realizacja zamówienia na nowe samochody.

Więcej Zadzwoń

 

Bus z lakierowanym kontenerem i windą

Lakierowany kontener z windą. Wersja z kurnikiem też dostępna. Odpada problem przeciągania linki celnej przez oczka; brak mandatów 10 Euro za jedno oczko w Niemczech.

Szybka realizacja zamówienia na nowe samochody.

Zadzwoń

 

Słownik busiarza

Źródło: kanał youtube "Skazany na busa". Cytaty z filmów kursywą.

Kierowca na busie - osoba z prawem jazdy kategorii B, kierująca samochodem dostawczym o DMC do 3,5 t, najczęściej przeładowanym. Może wjeżdżać na weekend do miasta (zwiedzać, na zakupy), w przeciwieństwie do TIR-a.

Warto mieć w busie:

  • bujany fotel (na hydraulice)
  • CB radio
  • skórzaną kierownicę z przyciskami sterowania radiem, zestawem głośnomówiącym, komputerem
  • kurnik z gniazdem zapalniczki 12V
  • miechy zawieszenia
  • pojemnik na wodę i mydło
  • kufer zewnętrzny
  • miejsce na 10 palet (wymiary europalety: 1,2 m x 0,8 m)
  • drabina (do zapinania oczek na plandece)
  • plastikowe nakładki (między towar a pas)
  • płyn do spryskiwaczy, olej

Załadunek i rozładunek - spedytor szuka na giełdzie, daje kierowcy namiary, ten wbija do nawigacji, jedzie pod daną firmę. Idzie się z SMS-em do biura, mówi się "laden" przy załadunku albo "abladen" przy rozładunku. Nie trzeba znać języków. Rozpina się plandekę, podjeżdża pod rampę, wchodzi na magazyn. Kierowca sam ładuje, spina pasami. Potem idzie do biura po CMR-kę. Przy rozładunku idzie się do "Büro" albo "office", mówią nam, pod którą rampę podjechać, otwierasz, rozładowujesz, zamykasz się i idziesz do biura na podbicie CMR-ki. Po rozładunku czekasz 1-7 godzin aż spedycja załatwi ci następny kurs.

CMR-ka (fr. Convention relative au contrat de transport international de marchandises par route) - międzynarodowy list przewozowy, wystawiany w trzech egzemplarzach, po jednym dla nadawcy, odbiorcy i przewoźnika. W Niemczech może być też lieferschein, który kierowca przepisuje na CMR-kę. Na Francji CMR-ka musi być dokładnie wypełniona; nie może być "F" w adresie, musi być "France" albo "Frankreich".

Schowana CMR-ka - inaczej lewa CMR-ka. Wetknięta w niedostępne miejsce busa, może zostać odnaleziona przez policję francuską przy pomocy kamery jak do gastroskopii. We Francji kierowca z Polski może mieć pięć CMR-ek: jedna wjazdowa, trzy po Francji i jedna wyjazdowa. Wjazdowa ważna jeden tydzień, po czym należy z Francji wyjechać. W Niemczech można wykupić ubezpieczenie od kabotażu.

Kabotaż - przewóz towaru od klienta we Francji do innego klienta we Francji, albo tak samo w Niemczech, samochodem zarejestrowanym w Polsce.

Grosze za kilometr, dniówki - metody wynagradzania busiarzy. Można dostawać i to, i to. Gorzej wynagradzani jeżdżą na gołej kilometrówce przez 3-4 tyg. po dwadzieścia parę tysięcy kilometrów.

Zarobek na busie - od 3,5 do 4,5 tys. zł. Są tacy, którzy twierdzą, że zarabiają 7 tys. - ściemniają.

Mandat - można je dostać za wszystko, Polak na Europie opłaca je w gotówce (podjeżdża z policją do najbliższego bankomatu). W Niemczech są mandaty za: nieprzeciągniętą linkę celną (10 Euro za oczko), za przeładowanie, za brak gum - mat antypoślizgowych pod paletami, za źle spięty pasami towar, za alkohol, burdy na parkingu, za brak gaśnicy przy grillu, za butlę gazową w kabinie (naboje do kuchenek można). Policja niemiecka sprawdza przy okazji niezapłacone mandaty.

Przeładowanie - w Niemczech bez mandatu może ujść przeładowanie o ok. 10% dopuszczalnej masy całkowitej samochodu, czyli jeśli dmc = 3,5 t, to przeładowanie 350 kg czasem ujdzie na sucho. W Austrii:

  • nawet za 5 kg przeładowania można dostać mandat,
  • wagi są wszędzie,
  • są znaki "ab 2,5 t" albo "ab 2,8 t", wtedy należy zjechać na ważenie; nie zjechanie jest traktowane jako ucieczka.

W Hiszpanii za każdy 1 kg przeładowania kara wynosi 10 Euro. W tym kraju nie ma zmiłuj się.

Bus ma zwykle ładowność 700 kg. (DMC minus masa własna, paliwo, rzeczy kierowcy).

Stodoła - np. w Calais, wjeżdża się tam busem, celnicy sprawdzają ew. przemyt, w tym przemyt ludzi (imigranci z Afryki dosiadają się na parkingach k. Dunkierki bez wiedzy kierowcy).

BAG (niem. Bundesamt für Güterverkehr) - Federalny Urząd ds. Transportu Towarowego, kontroluje busiarzy obok policji i celników. BAG sprawdza prawo jazdy, OC, czas pracy kierowcy, nacisk na oś, zamocowanie ładunku, stan ciężarówki, spełnianie przez samochód norm hałasu i emisji, przestrzeganie prawa dot. przewożonej żywności, odpadów.

"Bitte folgen", "Follow me" - napisy wyświetlające się na radiowozach, zapraszające kierowcę do jazdy za daną służbą, zjechania na parking. Nie należy ściemniać, że się nie zna języka.

Toalety, prysznice - na CPN-ach w Niemczech z podłogi można jeść. Prysznice są myte po każdej kąpieli. Sanitariaty są obsługiwane przez Sanifair. Przy wrzucaniu do automatu np. 70 eurocentów, drukowany jest voucher np. na 50 centów, czyli realna cena za toaletę to tylko 20 centów. Najlepiej korzystać z pryszniców na firmach, żeby nie płacić 2-3€. We Francji nieraz strach wejść pod prysznic w kaloszach.

Bujanki - darmowe parkingi-zatoki w Anglii, w odróżnieniu od płatnych "service". Na bujankach spuszczają paliwo. Nazwa od bujania samochodu, od przejeżdżających z dużą prędkością innych aut.

Bezpieczeństwo kierowcy - najbezpieczniej jest w Niemczech, nawet na dzikusach. Dania, Holandia, Belgia, Luksemburg - w miarę. Francja - dzikie parkingi przy landach - zdarzają się pocięte plandeki, kradzieże towaru. Nie należy wychodzić z kurnika. Calais - miasteczko imigrantów z Afryki, wchodzą na pakę, ukrywają się. Włochy - w miarę bezpiecznie przy autostradach, co godzinę przejeżdżają przez parking carabinieri. Austria - dzikusy osbługiwane przez ASFiNAG bardzo bezpieczne i prysznic (15 minut) za 1€ + wifi. Ogólnie, cała Europa: nocą najbezpieczniej stać na stacjach benzynowych. Nie staje się w miastach.

Wina kierowcy - jest ponoszona nawet jeśli dane wykroczenie, wypadek, powstało na skutek polecenia szefa. Kierowca nie ponosi winy za pociętą plandekę i kradzież towaru - towar jest ubezpieczony. Gdy słyszymy ciętą plandekę, najlepiej odpalić silnik i odjechać na komisariat (po protokół).

Kurnik - kabina sypialna nad szoferką. Mieszczą się nawet dwie osoby.

Czas pracy - 9 godzin jazdy + 6 godzin załadunki, rozładunki. Jeździ się 900-1000 km dziennie.

3 tygodnie jazdy - typowy okres pobytu na Europie, po którym kierowca wraca na tydzień do domu. Zamiennie: jazda od poniedziałku do piątku, sobota niedziela w domu. Albo jeżdżą dwa tygodnie na tydzień wolnego, albo cztery tygodnie na tydzień wolnego, albo cztery tygodnie na dwa tygodnie wolnego. Zależy, jak sobie wymyśli właściciel firmy przewozowej. Ukraińcy jeżdżą po dwa-trzy miesiące.

Weekendy poza domem - na rasthofach picie na umór, grill, wspólne jedzenie, zgrzewka piwa, znajdzie się zawsze kucharz. Busiarze wiozą kolegów z dużych (TIR-ów) na zakupy do miasta. Unika się ADR-ów (flaki, pulpety, gołąbki, fasolka po bretońsku w słoikach i puszkach) i zupek chińskich, które spożywane są w dni robocze. Ceny warzyw i jogurtów w Lidlu w Niemczech podobne jak w Polsce. Warto ew. zabrać pakowane próżniowo wędliny i napoje, do których w Niemczech doliczany jest Pfand.

Wifi - w Niemczech 1 godzina gratis na stacjach benzynowych. Potem po 24 godzinach znowu można. Warto mieć ze sobą kilka smartfonów.

Waluta - w Niemczech obowiązują trzy: Euro, butelki i vouchery.

Jedzenie na drogę - kawa, herbata, cukier, śmietanka, Plus butla LPG (można długo gotować) lub kuchenka na naboje (zajmuje mniej miejsca, kartusze kupujemy na Allegro).

Winiety - ok. 10 Euro za 6-10 dni za państwo. Za autostrady na bramkach można płacić kartą paliwową DKV, płatniczą, gotówką. Płatnymi autostradami busiarz z Polski jeździ na Włoszech, Hiszpanii, Portugalii. We Francji jeździ się landówkami, bo autostrady są drogie. Chociaż frachty we Francji opłacane są z opłatą autostradową, zarobek idzie do kieszeni pracodawcy. Niemcy, Holandia, Dania, Belgia - autostrady za friko. W Austrii oprócz winiety 10-dniowej, jest niebieska, fioletowa winieta środowiskowa za 25€ na całe życie busa.

Stan na ok. 2015 r.

 

 

 

Samochody użytkowe od ręki

Wszystkie używane
Wszystkie nowe od ręki
Samochód dostawczy Opel Combo VAN XL L2H1 1,5 CDTI 102KM, Salon PL, VAT23%

Opel Combo VAN XL L2H1 1,5 CDTI 102KM, Salon PL, VAT23%, rok prod. 2020

od 55200 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Renault Trafic L2H1 2,0 DCI 120KM Bezwypadkowy Vat23%

Renault Trafic L2H1 2,0 DCI 120KM Bezwypadkowy Vat23%, rok prod. 2021

od 74000 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Opel Movano L2H2  2.3 CDTI Navi  Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%

Opel Movano L2H2 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2021

od 78700 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Renault Master L3H2 2,3 DCI 136KM, Salon PL, Kamera, tempomat Vat23%

Renault Master L3H2 2,3 DCI 136KM, Salon PL, Kamera, tempomat Vat23%, rok prod. 2021

od 80500 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Renault Trafic L2H1 2,0 DCI 120KM Bezwypadkowy Vat23%

Renault Trafic L2H1 2,0 DCI 120KM Bezwypadkowy Vat23%, rok prod. 2021

od 73090 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Fiat Talento L2H1 2,0 Multijet 120KM, Keyless, Klima auto, Nawigacja, VAT23%

Fiat Talento L2H1 2,0 Multijet 120KM, Keyless, Klima auto, Nawigacja, VAT23%, rok prod. 2021

od 78900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Peugeot Expert 2.0 HDI 5 osobowy Niski SALON POLSKA REJ 2020

Peugeot Expert 2.0 HDI 5 osobowy Niski SALON POLSKA REJ 2020, rok prod. 2019

od 67400 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy FIAT DUCATO L2H2 2,3 130 KM Niski Przebieg Serwis Gwarancja Vat23% Fabryczynie bez AdBlue

FIAT DUCATO L2H2 2,3 130 KM Niski Przebieg Serwis Gwarancja Vat23% Fabryczynie bez AdBlue , rok prod. 2019

od 70900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Citroen Berlingo 1,5 HDI 102KM, 5 osób niski przebieg, Vat23%

Citroen Berlingo 1,5 HDI 102KM, 5 osób niski przebieg, Vat23%, rok prod. 2023

od 80500 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi  Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%

Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020

od 73900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, martwe pole, PDC, podgrzewane fotele

Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, martwe pole, PDC, podgrzewane fotele, rok prod. 2021

od 64250 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi  Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%

Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020

od 75900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi  Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%

Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020

od 76300 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy SsangYong Musso Grand Diesel 2.2 AT6 4x4 202KM, 440Nm / WILD

SsangYong Musso Grand Diesel 2.2 AT6 4x4 202KM, 440Nm / WILD, rok prod. 2024

od 199900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy SsangYong Musso Grand Diesel 2.2 AT6 4x4 202KM, 440Nm / Wild

SsangYong Musso Grand Diesel 2.2 AT6 4x4 202KM, 440Nm / Wild, rok prod. 2023

od 169 900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy SsangYong Musso Grand Adventure 2.2 202KM AT6 4x4

SsangYong Musso Grand Adventure 2.2 202KM AT6 4x4

od 145900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Ssangyong Musso Grand JOY 2.2 D 202 KM 4WD AT6

Ssangyong Musso Grand JOY 2.2 D 202 KM 4WD AT6

od 135900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy SsangYong Musso Grand Adventure 2.2 202KM AT6 4x4

SsangYong Musso Grand Adventure 2.2 202KM AT6 4x4

od 145900 zł

cena netto

Zobacz

 

 

HDS

HDS

 

 

Potrzebujesz więcej informacji? Musisz tylko wpisać kontakt:
Cyfrą. Pole obowiązkowe.

Naciskając przycisk "Wyślij" potwierdzasz zapoznanie się z treścią Informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych.

 

 

 

Umów jazdę próbną Baikiem 3 i 5. Klienci zaskoczeni zrywnością samochodów!

03.2024

BAIC Beijing 5 samochód demonstracyjny
BAIC Beijing 3 samochód do jazdy próbnej

Zapraszamy na jazdę próbną! Zarejestrowaliśmy już BAIC 5 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG i BAIC Beijing 3 Turbo 136KM. Obydwa czterocylindrowe. Są gotowe do testu.

A dlaczego warto przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baika 3 i szybszą skrzynię dwusprzegłową Baika 5, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.

Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!

Umów datę i godzinę testu

Godziny pracy salonu

Zabudowy specjalne samochodów Opel
Zabudowy specjalistyczne

Zobacz przebudowy...
Europalety - ile europalet mieszczą dostawcze Ople
Ile europalet mieszczą Ople?

zobacz listę

Ocenili nas

"

Szanowna Pani Prezes. Na Pani ręce chciałabym złożyć serdeczne podziękowania dla Pani pracownika Pana Marcina za okazaną pomoc oraz fachową obsługę podczas dokonywania wyboru oraz zakupu auta w Waszym salonie. Niewątpliwie profesjonalizm Pana Marcina oraz kompetencje zawodowe przyczyniły się do podjęcia decyzji zakupu auta właśnie u Państwa. Od samego początku współpraca z Panem Marcinem układała się doskonale, wręcz na najwyższym poziomie. Pan Marcin bardzo rzetelnie oraz z dużym zaangażowaniem przedstawiał ofertę zakupu mojego auta, odpowiadał na wszystkie pytania oraz na bieżąco rozwiewał wątpliwości, jeśli takowe się pojawiły podczas rozmowy. Wysoka kultura osobista, komunikatywność oraz taktowność Pana Marcina sprawiły, że proces nabycia samochodu przebiegał dynamicznie i przyjemnie. Życzę Pani Prezes jak najwięcej tak profesjonalnych i miłych pracowników na swoim pokładzie jakim jest Pan Marcin. Właściwy człowiek na właściwym miejscu. Również chciałabym przekazać słowa uznania dla Pani Agnieszki za pomoc w załatwianiu formalności związanych z ubezpieczeniem i kredytem pojazdu.

"

Więcej opinii



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Wynajem długoterminowy Nowy SsangYong KGM Torres