Warszawa 605 900 939

Radom 605 900 939

Nowe busy do 3,5 t, KAT. B

Auto dowodzenia i łączności dla straży pożarnej

Nowy bus na Europę na podwoziu niezawodnego Opla Movano.

Nowe busy do 3,5 t. Kurniki z plandeką. Do kabotażu po Europie. Na 8, 9 lub 10 europalet. Ładowność do 3,5 tony, prawo jazdy kat. B. Na podwoziu chwalonego Opla Movano. Szybka dostawa - zadzwoń do sprzedawców.

Busiarze Środkowej Europy. Rośnijcie w siłę! Niestraszni wam francuscy koledzy kierowcy i Niemcy w tirach i solówkach, gdy pomykacie nówką Movano do 3,5 t z doskonałym silnikiem 2.3 CDTi, na prawku kat. B.

Również niestraszne wam mandaty, austriackie wagi, francuska żandarmeria, nadmiarowe CMR-ki, tachobuchy, kabotaż, przeładowania (choć w tym nawet Movano nie pomoże). Cieszcie się weekendami przy grillu na parkingu przy autobanie, noclegami w kurniku, bujanymi fotelami.

Życzymy Wam tylu rozładunków, ilu załadunków, szerokości, jak najwięcej weekendów w domu, ew. płatnych ekstra fiksów, ekspresów, 50 groszy za kilometr. Oto co mamy dla was:

 

Bus z plandeką do 3,5 t, kurnik

Bus międzynarodówka do 3,5 tony. Na podwoziu Opla Movano. Z kurnikiem na europejskie trasy. Paka na 8, 9, 10 lub 12 europalet.

Szybka realizacja zamówienia na nowe samochody.

Więcej Zadzwoń

 

Bus z plandeką do 3,5 t, kabina sypialna

Bus do 3,5 tony z kabiną sypialną zamiast kurnika. Na podwoziu Opla Movano. Paka na 8 lub 10 palet. Szefie, Twoi kierowcy go pokochają. Doskonały do dostaw z Polski do Portugalii.

Szybka realizacja zamówienia na nowe samochody.

Więcej Zadzwoń

 

Bus dopuszczalna masa całkowita 3,5 tony, dwie sypialnie

TwinCab - dwie sypialnie. Dla lubiących prywatność.

Szybka realizacja zamówienia na nowe samochody.

Więcej Zadzwoń

 

Bus plandeka bez sypialni, bez leżanek

Dostawy ekspresowe - bus dmc 3,5 t bez leżanek. Za to z ogrzewaniem postojowym Webasto, fotelem pneumatycznym i mocnym silnikiem 2.3 CDTi 170KM.

Szybka realizacja zamówienia na nowe samochody.

Więcej Zadzwoń

 

Bus z lakierowanym kontenerem i windą

Lakierowany kontener z windą. Wersja z kurnikiem też dostępna. Odpada problem przeciągania linki celnej przez oczka; brak mandatów 10 Euro za jedno oczko w Niemczech.

Szybka realizacja zamówienia na nowe samochody.

Zadzwoń

 

Słownik busiarza

Źródło: kanał youtube "Skazany na busa". Cytaty z filmów kursywą.

Kierowca na busie - osoba z prawem jazdy kategorii B, kierująca samochodem dostawczym o DMC do 3,5 t, najczęściej przeładowanym. Może wjeżdżać na weekend do miasta (zwiedzać, na zakupy), w przeciwieństwie do TIR-a.

Warto mieć w busie:

  • bujany fotel (na hydraulice)
  • CB radio
  • skórzaną kierownicę z przyciskami sterowania radiem, zestawem głośnomówiącym, komputerem
  • kurnik z gniazdem zapalniczki 12V
  • miechy zawieszenia
  • pojemnik na wodę i mydło
  • kufer zewnętrzny
  • miejsce na 10 palet (wymiary europalety: 1,2 m x 0,8 m)
  • drabina (do zapinania oczek na plandece)
  • plastikowe nakładki (między towar a pas)
  • płyn do spryskiwaczy, olej

Załadunek i rozładunek - spedytor szuka na giełdzie, daje kierowcy namiary, ten wbija do nawigacji, jedzie pod daną firmę. Idzie się z SMS-em do biura, mówi się "laden" przy załadunku albo "abladen" przy rozładunku. Nie trzeba znać języków. Rozpina się plandekę, podjeżdża pod rampę, wchodzi na magazyn. Kierowca sam ładuje, spina pasami. Potem idzie do biura po CMR-kę. Przy rozładunku idzie się do "Büro" albo "office", mówią nam, pod którą rampę podjechać, otwierasz, rozładowujesz, zamykasz się i idziesz do biura na podbicie CMR-ki. Po rozładunku czekasz 1-7 godzin aż spedycja załatwi ci następny kurs.

CMR-ka (fr. Convention relative au contrat de transport international de marchandises par route) - międzynarodowy list przewozowy, wystawiany w trzech egzemplarzach, po jednym dla nadawcy, odbiorcy i przewoźnika. W Niemczech może być też lieferschein, który kierowca przepisuje na CMR-kę. Na Francji CMR-ka musi być dokładnie wypełniona; nie może być "F" w adresie, musi być "France" albo "Frankreich".

Schowana CMR-ka - inaczej lewa CMR-ka. Wetknięta w niedostępne miejsce busa, może zostać odnaleziona przez policję francuską przy pomocy kamery jak do gastroskopii. We Francji kierowca z Polski może mieć pięć CMR-ek: jedna wjazdowa, trzy po Francji i jedna wyjazdowa. Wjazdowa ważna jeden tydzień, po czym należy z Francji wyjechać. W Niemczech można wykupić ubezpieczenie od kabotażu.

Kabotaż - przewóz towaru od klienta we Francji do innego klienta we Francji, albo tak samo w Niemczech, samochodem zarejestrowanym w Polsce.

Grosze za kilometr, dniówki - metody wynagradzania busiarzy. Można dostawać i to, i to. Gorzej wynagradzani jeżdżą na gołej kilometrówce przez 3-4 tyg. po dwadzieścia parę tysięcy kilometrów.

Zarobek na busie - od 3,5 do 4,5 tys. zł. Są tacy, którzy twierdzą, że zarabiają 7 tys. - ściemniają.

Mandat - można je dostać za wszystko, Polak na Europie opłaca je w gotówce (podjeżdża z policją do najbliższego bankomatu). W Niemczech są mandaty za: nieprzeciągniętą linkę celną (10 Euro za oczko), za przeładowanie, za brak gum - mat antypoślizgowych pod paletami, za źle spięty pasami towar, za alkohol, burdy na parkingu, za brak gaśnicy przy grillu, za butlę gazową w kabinie (naboje do kuchenek można). Policja niemiecka sprawdza przy okazji niezapłacone mandaty.

Przeładowanie - w Niemczech bez mandatu może ujść przeładowanie o ok. 10% dopuszczalnej masy całkowitej samochodu, czyli jeśli dmc = 3,5 t, to przeładowanie 350 kg czasem ujdzie na sucho. W Austrii:

  • nawet za 5 kg przeładowania można dostać mandat,
  • wagi są wszędzie,
  • są znaki "ab 2,5 t" albo "ab 2,8 t", wtedy należy zjechać na ważenie; nie zjechanie jest traktowane jako ucieczka.

W Hiszpanii za każdy 1 kg przeładowania kara wynosi 10 Euro. W tym kraju nie ma zmiłuj się.

Bus ma zwykle ładowność 700 kg. (DMC minus masa własna, paliwo, rzeczy kierowcy).

Stodoła - np. w Calais, wjeżdża się tam busem, celnicy sprawdzają ew. przemyt, w tym przemyt ludzi (imigranci z Afryki dosiadają się na parkingach k. Dunkierki bez wiedzy kierowcy).

BAG (niem. Bundesamt für Güterverkehr) - Federalny Urząd ds. Transportu Towarowego, kontroluje busiarzy obok policji i celników. BAG sprawdza prawo jazdy, OC, czas pracy kierowcy, nacisk na oś, zamocowanie ładunku, stan ciężarówki, spełnianie przez samochód norm hałasu i emisji, przestrzeganie prawa dot. przewożonej żywności, odpadów.

"Bitte folgen", "Follow me" - napisy wyświetlające się na radiowozach, zapraszające kierowcę do jazdy za daną służbą, zjechania na parking. Nie należy ściemniać, że się nie zna języka.

Toalety, prysznice - na CPN-ach w Niemczech z podłogi można jeść. Prysznice są myte po każdej kąpieli. Sanitariaty są obsługiwane przez Sanifair. Przy wrzucaniu do automatu np. 70 eurocentów, drukowany jest voucher np. na 50 centów, czyli realna cena za toaletę to tylko 20 centów. Najlepiej korzystać z pryszniców na firmach, żeby nie płacić 2-3€. We Francji nieraz strach wejść pod prysznic w kaloszach.

Bujanki - darmowe parkingi-zatoki w Anglii, w odróżnieniu od płatnych "service". Na bujankach spuszczają paliwo. Nazwa od bujania samochodu, od przejeżdżających z dużą prędkością innych aut.

Bezpieczeństwo kierowcy - najbezpieczniej jest w Niemczech, nawet na dzikusach. Dania, Holandia, Belgia, Luksemburg - w miarę. Francja - dzikie parkingi przy landach - zdarzają się pocięte plandeki, kradzieże towaru. Nie należy wychodzić z kurnika. Calais - miasteczko imigrantów z Afryki, wchodzą na pakę, ukrywają się. Włochy - w miarę bezpiecznie przy autostradach, co godzinę przejeżdżają przez parking carabinieri. Austria - dzikusy osbługiwane przez ASFiNAG bardzo bezpieczne i prysznic (15 minut) za 1€ + wifi. Ogólnie, cała Europa: nocą najbezpieczniej stać na stacjach benzynowych. Nie staje się w miastach.

Wina kierowcy - jest ponoszona nawet jeśli dane wykroczenie, wypadek, powstało na skutek polecenia szefa. Kierowca nie ponosi winy za pociętą plandekę i kradzież towaru - towar jest ubezpieczony. Gdy słyszymy ciętą plandekę, najlepiej odpalić silnik i odjechać na komisariat (po protokół).

Kurnik - kabina sypialna nad szoferką. Mieszczą się nawet dwie osoby.

Czas pracy - 9 godzin jazdy + 6 godzin załadunki, rozładunki. Jeździ się 900-1000 km dziennie.

3 tygodnie jazdy - typowy okres pobytu na Europie, po którym kierowca wraca na tydzień do domu. Zamiennie: jazda od poniedziałku do piątku, sobota niedziela w domu. Albo jeżdżą dwa tygodnie na tydzień wolnego, albo cztery tygodnie na tydzień wolnego, albo cztery tygodnie na dwa tygodnie wolnego. Zależy, jak sobie wymyśli właściciel firmy przewozowej. Ukraińcy jeżdżą po dwa-trzy miesiące.

Weekendy poza domem - na rasthofach picie na umór, grill, wspólne jedzenie, zgrzewka piwa, znajdzie się zawsze kucharz. Busiarze wiozą kolegów z dużych (TIR-ów) na zakupy do miasta. Unika się ADR-ów (flaki, pulpety, gołąbki, fasolka po bretońsku w słoikach i puszkach) i zupek chińskich, które spożywane są w dni robocze. Ceny warzyw i jogurtów w Lidlu w Niemczech podobne jak w Polsce. Warto ew. zabrać pakowane próżniowo wędliny i napoje, do których w Niemczech doliczany jest Pfand.

Wifi - w Niemczech 1 godzina gratis na stacjach benzynowych. Potem po 24 godzinach znowu można. Warto mieć ze sobą kilka smartfonów.

Waluta - w Niemczech obowiązują trzy: Euro, butelki i vouchery.

Jedzenie na drogę - kawa, herbata, cukier, śmietanka, Plus butla LPG (można długo gotować) lub kuchenka na naboje (zajmuje mniej miejsca, kartusze kupujemy na Allegro).

Winiety - ok. 10 Euro za 6-10 dni za państwo. Za autostrady na bramkach można płacić kartą paliwową DKV, płatniczą, gotówką. Płatnymi autostradami busiarz z Polski jeździ na Włoszech, Hiszpanii, Portugalii. We Francji jeździ się landówkami, bo autostrady są drogie. Chociaż frachty we Francji opłacane są z opłatą autostradową, zarobek idzie do kieszeni pracodawcy. Niemcy, Holandia, Dania, Belgia - autostrady za friko. W Austrii oprócz winiety 10-dniowej, jest niebieska, fioletowa winieta środowiskowa za 25€ na całe życie busa.

Stan na ok. 2015 r.

 

 

 

Samochody użytkowe od ręki

Wszystkie używane
Wszystkie nowe od ręki
Samochód dostawczy NOWA LOKALIZACJA Opel Movano L1H1 2,3 CDTI 136KM, niski przebieg, Vat23%

NOWA LOKALIZACJA Opel Movano L1H1 2,3 CDTI 136KM, niski przebieg, Vat23%, rok prod. 2021

od 63900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy NOWA LOKALIZACJA Opel Movano L3H2 2,3 CDTI 136KM, 2x Drzwi, Vat 23%

NOWA LOKALIZACJA Opel Movano L3H2 2,3 CDTI 136KM, 2x Drzwi, Vat 23%, rok prod. 2019

od 65000 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy NOWA LOKALIZACJA Ford Transit L3H2 Brygadówka 6 osób Serwis VAT23

NOWA LOKALIZACJA Ford Transit L3H2 Brygadówka 6 osób Serwis VAT23, rok prod. 2019

od 69900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy NOWA LOKALIZACJA Fiat Ducato 2.2 hdi 160KM L4H3 Navi Kamera Niski Przebieg Vat23%

NOWA LOKALIZACJA Fiat Ducato 2.2 hdi 160KM L4H3 Navi Kamera Niski Przebieg Vat23%, rok prod. 2022

od 105900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy NOWA LOKALIZACJA Renault Master 2.3 dci 163km L4H3 Nowy Model Navi Serwis Vat23%

NOWA LOKALIZACJA Renault Master 2.3 dci 163km L4H3 Nowy Model Navi Serwis Vat23%, rok prod. 2022

od 99900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy NOWA LOKALIZACJA Peugeot Boxer 2.2 HDI 140KM L3H2 Jak Nowy 14.000km Vat23%

NOWA LOKALIZACJA Peugeot Boxer 2.2 HDI 140KM L3H2 Jak Nowy 14.000km Vat23%, rok prod. 2024

od 87900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy NOWA LOKALIZACJA Citroen Jumper L3H2 2,2 HDI 140KM Niski Przebieg Gwarancja VAt23%

NOWA LOKALIZACJA Citroen Jumper L3H2 2,2 HDI 140KM Niski Przebieg Gwarancja VAt23%, rok prod. 2022

od 77900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy NOWA LOKALIZACJA Mercedes Sprinter 315CDI 150KM L4H2 maxdługi Blaszak kamery360 Vat23

NOWA LOKALIZACJA Mercedes Sprinter 315CDI 150KM L4H2 maxdługi Blaszak kamery360 Vat23, rok prod. 2022

od 97900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy NOWA LOKALIZACJA Opel Movano 2.3 CDTI 136KM L2H2 Serwis Gwarancja Vat23%

NOWA LOKALIZACJA Opel Movano 2.3 CDTI 136KM L2H2 Serwis Gwarancja Vat23%, rok prod. 2020

od 72200 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy NOWA LOKALIZACJA Opel Movano 2.3 CDTI 136KM L2H2 Serwis Gwarancja Vat23%

NOWA LOKALIZACJA Opel Movano 2.3 CDTI 136KM L2H2 Serwis Gwarancja Vat23%, rok prod. 2020

od 72200 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy NOWA LOKALIZACJA Citroen Jumper 2.2 HDI L2H2 Bezwypadkowy Niski Przebieg Gwarancja

NOWA LOKALIZACJA Citroen Jumper 2.2 HDI L2H2 Bezwypadkowy Niski Przebieg Gwarancja , rok prod. 2021

od 71900 zł

cena brutto (faktura vat-marża)

Zobacz

Samochód dostawczy NOWA LOKALIZACJA Opel Movano 2.3 CDTI 136KM L2H2 Serwis Gwarancja Vat23%

NOWA LOKALIZACJA Opel Movano 2.3 CDTI 136KM L2H2 Serwis Gwarancja Vat23%, rok prod. 2020

od 67900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy NOWA LOKALIZACJA Opel Movano 2.3 CDTI 136KM L2H2 Serwis Gwarancja Vat23%

NOWA LOKALIZACJA Opel Movano 2.3 CDTI 136KM L2H2 Serwis Gwarancja Vat23%, rok prod. 2021

od 73900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy NOWA LOKALIZACJA Opel Movano L3H2 2.3cdti 2xdrzwi WINDA Niski Przebieg Vat23

NOWA LOKALIZACJA Opel Movano L3H2 2.3cdti 2xdrzwi WINDA Niski Przebieg Vat23, rok prod. 2020

od 79900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy NOWA LOKALIZACJA Opel Movano L3H2 2.3cdti 2xdrzwi WINDA Niski Przebieg Serwis ASO Vat23%

NOWA LOKALIZACJA Opel Movano L3H2 2.3cdti 2xdrzwi WINDA Niski Przebieg Serwis ASO Vat23%, rok prod. 2020

od 77900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy NOWA LOKALIZACJA Citroen Jumper L3H2 2,2 HDI 165KM, tempomat

NOWA LOKALIZACJA Citroen Jumper L3H2 2,2 HDI 165KM, tempomat, rok prod. 2022

od 68900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy NOWA LOKALIZACJA Renault Master L3H2 Salon Polska Vat23

NOWA LOKALIZACJA Renault Master L3H2 Salon Polska Vat23, rok prod. 2021

od 77900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy PEUGEOT EXPERT  LONG 2.0 BLUE HDI 145 KM PREMIUM

PEUGEOT EXPERT LONG 2.0 BLUE HDI 145 KM PREMIUM, rok prod. 2022

od 64900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy NOWA LOKALIZACJA Peugeot Boxer L2H2 2.2 HDI 140KM, salon PL, Vat23%

NOWA LOKALIZACJA Peugeot Boxer L2H2 2.2 HDI 140KM, salon PL, Vat23%, rok prod. 2020

od 88900 zł

cena brutto

Zobacz

Samochód dostawczy KGM Musso Grand Adventure Plus 2.2D 202KM AT6 4x4

KGM Musso Grand Adventure Plus 2.2D 202KM AT6 4x4

od 199 900 zł

cena brutto

Zobacz

Samochód dostawczy KGM Musso Grand WILD 2.2D 202KM AT6 4x4

KGM Musso Grand WILD 2.2D 202KM AT6 4x4

od 209 900 zł

cena brutto

Zobacz

Samochód dostawczy KGM Musso Grand Adventure 2.2D 202KM AT6 4x4

KGM Musso Grand Adventure 2.2D 202KM AT6 4x4

od 186 900 zł

cena brutto

Zobacz

 

 

HDS

HDS

 

 

Potrzebujesz więcej informacji? Musisz tylko wpisać kontakt:
Cyfrą. Pole obowiązkowe.

Naciskając przycisk "Wyślij" potwierdzasz zapoznanie się z treścią Informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych.

 

 

 

Pierwszy sprzedany w Polsce BAIC BJ30 z Dixi-Car. Zapraszamy!

03.2025

Pierwszy sprzedany BAIC BJ30 w Polsce

Hybrydowy BAIC na polskie drogi. Niskie spalanie i 6,9 sek. do setki. Pierwszy nabywca BJ30 w polskiej sieci Baika wybrał go w Dixi‑Car. Na zdjęciu Agnieszka, która spisała pierwszą umowę na BJ30 w Polsce.

Zaawansowana hybrydowa konstrukcja - samochód marzeń. 6,45 l benzyny na 100 kilometrów, przy dużym i wysokim samochodzie terenowym 4x4. Moc systemowa 280 KM. Imponujące przyspieszenie z nowoczesnym automatem. Nie ładujemy baterii z gniazdka!

Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!

Cena BJ30

Zabudowy specjalne samochodów Opel
Zabudowy specjalistyczne

Zobacz przebudowy...
Europalety - ile europalet mieszczą dostawcze Ople
Ile europalet mieszczą Ople?

zobacz listę

Ocenili nas

"

Szanowna Pani Prezes. Na Pani ręce chciałabym złożyć serdeczne podziękowania dla Pani pracownika Pana Marcina za okazaną pomoc oraz fachową obsługę podczas dokonywania wyboru oraz zakupu auta w Waszym salonie. Niewątpliwie profesjonalizm Pana Marcina oraz kompetencje zawodowe przyczyniły się do podjęcia decyzji zakupu auta właśnie u Państwa. Od samego początku współpraca z Panem Marcinem układała się doskonale, wręcz na najwyższym poziomie. Pan Marcin bardzo rzetelnie oraz z dużym zaangażowaniem przedstawiał ofertę zakupu mojego auta, odpowiadał na wszystkie pytania oraz na bieżąco rozwiewał wątpliwości, jeśli takowe się pojawiły podczas rozmowy. Wysoka kultura osobista, komunikatywność oraz taktowność Pana Marcina sprawiły, że proces nabycia samochodu przebiegał dynamicznie i przyjemnie. Życzę Pani Prezes jak najwięcej tak profesjonalnych i miłych pracowników na swoim pokładzie jakim jest Pan Marcin. Właściwy człowiek na właściwym miejscu. Również chciałabym przekazać słowa uznania dla Pani Agnieszki za pomoc w załatwianiu formalności związanych z ubezpieczeniem i kredytem pojazdu.

"

Więcej opinii



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

BAIC Beijing 7 w kredycie 3x33% i Wakacyjne Promocje BAIC