Busy i minivany Opla mogą być 7-, 9- lub nawet 17-miejscowe. Jakie "autobusy" ma Opel w ofercie? Co kabinę pasażerską z fotelami lotniczymi można dosztukować w Polsce? Czy bus to zawsze samochód do przewozu ludzi?
Fabryczny bus Opla, Vivaro Kombi.
Trzy rzędy siedzeń Vivaro Kombi. Podobny pojazd można zabudować w Polsce na bazie blaszaka - często taniej.
Z dwóch dużych dostawczych Opli to Vivaro jest częściej kupowany jako bus, 9-osobowy (większe Movano - częściej jako blaszak).
Bus Vivaro nazywa się Vivaro Kombi i jest to bus z krwi i kości. Z jednej strony ma odpowiednio dużą dopuszczalną masę całkowitą - 2,7 lub 2,9 t - żeby przewieźć 9 osób, w komforcie, zachowując stabilność na autostradzie. Z drugiej - wystarczy prawo jazdy kat. B.
Silniki - tylko Diesle - a więc odpowiedni moment obrotowy, przyspieszenie, przy obciążeniu materiałem ludzkim.
Stosunek ceny do tego, co oferuje Vivaro, czynią z niego osobowego busa nr 1 w ofercie Opla.
Mam blaszaka Vivaro, a chcę mieć busa... Można wykonać w Polsce konwersję, dołożyć 2. rząd siedzeń, czyniąc z samochodu wóz 6-miejscowy, tzw. kabinę załogową. Albo nawet przerobić fabrycznego busa 9-os. na busa 9-os. ... niefabrycznego. W jakim celu?
Zafira tradycyjnie była 7-osobowa. Generacja C jest też dostępna jako 5-osobowa, ale zachowuje wtedy długość 7-osobowej.
Trzeci rząd siedzeń Zafiry składany jest do podłogi bagażnika, więc jest to z jednej strony minivan uniwersalny (można mieć duży bagażnik albo 7 miejsc), z drugiej - przy siedmiu przewożonych osobach - raczej na krótsze dystanse.
Dla firmy, która normalnie potrzebuje biznesowego, komfortowego pojazdu dla 4 osób, a okazjonalnie przewozi do 7 osób - pojazd idealny.
Fabryczne busy na Movano: po lewej 9-osobowy Kombi, po prawej - 17-osobowy Autobus.
Fotele zbudowanego w Polsce autobusu Movano. Więcej zdjęć.
Niepopularny, bo w wersji fabrycznej 17-osobowej (zwanej Autobus) ma dmc 3,9 t, czyli nie można kierować z prawem jazdy kat. B.
Z kolei w wersji 9-osobowej, zwanej Kombi, ma tyle, miejsc, co mniejsze Vivaro, a jest droższy (ale i przestronniejszy i z mocniejszym silnikiem).
Pozostaje przebudować Movano w Polsce z zachowaniem dmc 3,5 t - zapytaj nas.
Mam blaszaka Movano, a chcę mieć busa... Można wykonać w Polsce konwersję, dołożyć 2. rząd siedzeń, czyniąc z samochodu wóz 6-miejscowy, tzw. kabinę załogową.
Chevrolet Captiva, marka General Motors, duży SUV, większość egzemplarzy z polskich salonów to wersje 7-miejscowe. Trafiają się wśród naszych używanych.
Busiarze i ich "kurniki". Bus to potoczne określenie na towarową plandekę, z kabiną sypialną, krążącą po drogach Europy. Więcej w kompendium busiarza do 3,5 t.
Streszczenie: opel, bus, minivan, vivaro, zafira, movano
Dixi-Car drugim dealerem w Polsce!
01.2025
Dixi-Car drugim największym dealerem KGM - SsangYong - BAIC w Polsce. Mieszkańcy Warszawy i Mazowsza kupują nasze samochody. Ile? W 2024 roku tylko z naszego salonu wyjeżdżało po 20-50 sztuk miesięcznie. Marki motoryzacyjne nowe w Polsce. Ale czy tyle osób mogłoby się mylić?
Gwarancja 5 lat na auta z Chin i Korei to jedno. Jednak wybór człowiek podejmuje po dotknięciu samochodu w salonie i po jeździe próbnej. Były to w 2024 roku decyzje na 'Tak'.
W Warszawie jest już cztrech dealerów BAIC. W 2024 roku byliśmy Top 1 dealerem w stolicy. Jako pierwsi wchodziliśmy na Mazowszu w nasze marki. Słyszeliśmy od klientów, że "z wami przynajmniej jest o czym porozmawiać".
Stoimy na pudle - z wymagającym (bariera językowa), nowym w Polsce produktem. Który jednak możemy z czystym sumieniem polecić.