"Nowa Zafira", bo nie wiemy, czy jeszcze Zafira C, czy już D. Niby jest to face lifting, ale na tyle głęboki, że można mówić o nowym modelu. Zmieni się przód, a jeszcze bardziej wnętrze.
Kiedy rozpocznie się sprzedaż nowej Zafiry?
Zamówić będziesz mógł od lata 2016, odbiór w salonie Dixi od października 2016.
C czy D?
Mieliśmy Zafirę A, B, C. Czy model 2017 to generacja D? Niby to face lifting, ale głęboki, a przypomijmy, że już raz w historii Opla face lifting dostał nową literę - Omega C w 1999 r. W każdym razie nowa Zafira to już nie "Tourer", z tej nazwy Opel wycofał się rok temu, wraz z zakończeniem produkcji Zafiry B. Na razie w oficjalnych materiałach jest mowa o "nowej Zafirze", na fotkach niżej porównujemy...
Za literą D przemawia środek, jesteśmy pod wrażeniem zmian na desce. Mniej przycisków i ekran dotykowy, a'la Astra K.
Uproszczenie baroku. Opel pisze o "sporty look", naszym zdaniem poprzednia wersja jest bardziej "sporty", a ta nowa "solidno-niemiecka" z jednym wyjątkiem - pod logo Opla na środku grilla chromowane listwy przechodzą w odwrócony trapez w plastiku - tego detalu nie było wcześniej w innych modelach i to jest akcent "francuski". Znikają reflektory-bumerangi, a w uproszczonych lampach będą AFL LED-owe.
Przód Zafiry przed liftingiem - produkcja 2011-16.
Przód Zafiry model 2017, czyli po face-liftingu, produkcja od poł. 2016.
Deska
Ekran zastępuje przyciski. Jest niżej, dotykowy, 7-calowy, podobno jakość jak w topowych tabletach. Prostsza obsługa samochodu, bo mniej guzików. Sportowy akcent - trójkąt chromowany na kierownicy pod klaksonem, klapką poduszki. Nie jest dla nas jasne, czy w ofercie zostanie podstawowe radio CD300, skoro część przycisków przeszła na ekran dotykowy. Opel pisze o dwóch radiach dotykowych IntelliLink (podstawowym R4.0 i Navi 950 z nawigacją, oba ze smartfonową integracją przez Android Auto/Apple CarPlay).
Deska Zafiry przed liftingiem - produkcja 2011-16.
Deska nowej Zafiry, model 2017, produkcja od jesieni 2016.
Tył
Tył się nie zmienił. Antena "płetwa rekina" w nowej Zafirze sugeruje wyższej klasy system multimedialny, patrz porównanie desek rozdzielczych. Spod emblematu "Zafira" na tylnej klapie zniknął wyraz "Tourer".
Tył Zafiry C przed liftingiem - produkcja 2011-16.
Tył Zafiry po liftingu, model 2017. LEDy w tylnych lampach były już w przedliftingowej Zafirze.
Silnik
Opel skupia się na fakcie, że Zafira to "salon na kółkach" i pozostanie jedynym europejskim samochodem tej klasy dostępnym z silnikami na wszystkie cztery paliwa: benzyna, Diesel, LPG, gaz ziemny. Podstawowymi i najczęściej wybieranymi będą benzynowe silniki 1.4 Turbo 120KM, 140KM, ten mocniejszy również z LPG, automatem. Opcjonalnie system Start&Stop oszczędzający paliwo, co skutkuje nadaniem takiej wersji etykietki ecoFlex.
Ponadto 1.6 170KM sparowany z automatyczną 6-biegową skrzynią biegów i 1.6 200 KM sparowany z 6-biegowym manualem.
Mogą być tradycyjne reflektory żarówkowe z światłami dziennymi LED lub w pełni LED-owe (bi-LED-owe), w których zarówno światła dzienne, mijania, długie, jak i migacze mamy w technologii LED. Ta pierwsza wersja jest standardem w wersji Enjoy nowej Zafiry, ta druga - w wersji Elite.
Lampa przednia z dziennymi światłami w technologii LED, a pozostałymi - żarówkowymi - standard w wersji Enjoy nowej Zafiry.
W pełni LED-owy reflektor nowej Zafiry - brak tradycyjnych żarówek. Standard w wersji Elite. Warto zauważyć, że lampa ta ma system AFL, czyli doświetlanie zakrętów, ale bez części ruchomych, jak to bywało dawniej, czyli większa niezawodność.
Tylne światła LED są powiązane z przednimi, tzn. jeśli dana Zafira ma przód LED, ma i tył ledowy; jeśli ma przód tradycyjny, z tyłu ma równiez lampy żarówkowe.
Co będzie - czyli Zafira highlights
Panoramiczny dach w nowej Zafirze.
Lusterko wsteczne z przyciskami OnStar (obecnie Opel Connect).
KGM SsangYong Rexton z tym silnikiem to idealny zjadacz kilometrowych tras bez względu na jakość drogi. W samochodzie:
Wydajny silnik wysokoprężny e-XDi 202KM Turbo o imponującym momencie 441Nm
Skrzynia 8-biegowy automat w technologii shift-by-wire
5 Lat Gwarancji
Terenowe auto na ramie Quad Frame - izoluje kabinę od nawierzchni drogi i hałasu silnika oraz pomaga chronić pasażerów. Rama z wysokiej jakości stali, o wyjątkowo złożonej strukturze i kształcie. Czyni z Rextona model spełniający najwyższe standardy bezpieczeństwa.
Napęd 4x4 dołączany z reduktorem i blokadą tylnego mostu (korzystna wycena tej opcji)
Opcja Zawieszenie Multilink (a przy poziomie wyposażenia Wild jest to standard!) - niezależne zawieszenie tylne, lepsza trakcja i prowadzenie
Kabina 5- lub 7-miejscowa (ta druga to opcja w super cenie). Największy model SsangYonga
Bagażnik do 1977 litrów przy złożonej kanapie. W wersji 5‑miejscowej bagażnik to imponujące 820 litrów bez składania siedzeń!
Wyprzedaż Rocznika 2024. Poziom wyposażenia Joy. Cena netto dla przedsiębiorcy lub przedstawiciela grupy zawodowej wraz z bonusem za odkup samochodu używanego (dowolnej marki). W standardzie m. in.:
Klimatyzacja manualna
System Smart Audio z 12,3" z wyświetlaczem, 6 głośników, Android Auto / Apple CarPlay, Bluetooth, 2x USB-C z przodu, 2x USB-C z tyłu
Tempomat, 3,5" wyświetlacz LCD komputera
Kamera cofania HD
Czujniki parkowania przód+tył
Kierownica pokryta skórą, regulowana w dwóch płaszczyznach
Podłokietnik centralny z przodu z uchwytem na kubki
Elektrycznie sterowane szyby przód+tył
Centralny zamek
Elektryczne wspomaganie kierownicy
Elektroniczny hamulec postojowy
Osłony przeciwsłoneczne z lusterkami i podświetleniem, przesuwane
Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne
Czujnik zmierzchu + Czujnik deszczu
Lusterka zewnętrzne elektrycznie regulowane, składane, podgrzewane z kierunkowskazem i oświetleniem okolic pojazdu
LED-owe reflektory przednie
LED-owe światła do jazdy dziennej, przednie przeciwmgielne, oraz sekwencyjne kierunkowskazy przednie
LED-owe centralne światło stopu
Drugi rząd siedzeń z podłokietnikiem i uchwytem na kubki. Podwójnie składany w proporcjach 40:60
6 poduszek powietrznych (przednie, boczne w fotelach przednich, kurtyny powietrzne)
ESP - System elektronicznej kontroli toru jazdy
HDC+HSA - Systemy kontroli zjazdu/ruszania
TSC - System kontroli kołysania przyczepy
ESS - Światła awaryjnego hamowania
AEBS - System ostrzegania i samoczynnego hamowania w przypadku ryzyka kolizji
LDWS+LKAS - Ostrzeganie przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu. Utrzymanie pasa ruchu
HBA - Automatyczna zmiana świateł drogowe/mijania
TSR - Rozpoznawanie znaków drogowych
FVSA - Alert sprawnego ruszania
SDA - Alert o niebezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu
Alarm + Immobilizer
Felgi aluminiowe 235/70R17
Roleta bagażnika + siatka pozioma + zaczepy na zakupy
Wynajem na firmę od 2365 zł +vat/mc z Assistance i samochodem zastępczym
Cena wersji Adventure 4x4 z reduktoremKOMPROMIS
od 162 854 zł186 910 zł +vat
Poziom wyposażenia Adventure 4x4 z reduktorem. Mądry kompromis cena/wartość. Cena netto dla przedsiębiorcy lub przedstawiciela grupy zawodowej. Wyprzedaż Rocznika 2024 + premia za odkup samochodu używanego. Ponad to, co w wersji Joy, m. in.:
Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa + AQS - System automatycznej kontroli jakości powietrza + Automatyczny system odparowywania szyby przedniej
Kierownica podgrzewana
Tempomat adaptacyjny
System bezkluczykowy (Keyless) z funkcją automatycznego zamykania zamków drzwi
Fotel kierowcy i pasażera sterowane elektrycznie
Fotele przednie podgrzewane i wentylowane
Tapicerka ze skóry ekologicznej (TPU)
Drugi rząd siedzeń podgrzewany
Szyba przednia atermiczna i dżwiękoszczelna
Szyby boczne tylne i szyba tylna przyciemniane
BSW - Ostrzeżenie o pojeździe poruszającym się w martwym polu
LCW - Ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu i kolizji
RCTW - Ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu
Poduszka kolanowa kierowcy
Poduszki boczne w drugim rzędzie siedzeń
Siatka pionowa w bagażniku
Napęd 4x4 z reduktorem
Opcje 4x4, blokada mostu, kabina 7‑osobowa - pytaj o cenę
Poziom wyposażenia Wild 4x4 z reduktorem, blokadą tylnego mostu i zawieszeniem Multilink (polecamy!). Cena netto dla przedsiębiorcy lub przedstawiciela grupy zawodowej z rabatem za odkup samochodu używanego (dowolnej marki). Wyprzedaż Rocznika 2024. Ponad to, co w wersjach Joy i Adventure, m. in.:
12,3" cyfrowy zestaw wskaźników
Nawigacja z odtwarzaczem AV (Audio Video)
System kamer 360 stopni
Bezprzewodowa ładowarka indukcyjna
Fotel kierowcy z funkcją pamięci dla trzech kierowców
Tapicerka skórzana Nappa
Elementy z pikowanej skóry na drzwiach i desce rozdzielczej
Luksusowe, nastrojowe oświetlenie wnętrza
Rolety przeciwsłoneczne w oknach tylnych
BSA - monitorowanie martwego pola z asystentem
RCTA - system monitorowania ruchu za pojazdem z asystentem
SEW - asystent bezpiecznego opuszczania pojazdu
Felgi aluminiowe z oponami o rozmiarze 255/60R18
Siatka pionowa za drugim rzędem siedzeń
Klapa bagażnika sterowana elektycznie
Tylne zawieszenie Multilink + Blokada tylnego mostu (LD)
Klienci Zafiry? Opel podkreśla, że minivan to już nie tylko pojazd rodzinny, ale i do firmy, biznesu. Logo na polo Ralph Lauren mężczyzny zdaje się to potwierdzać. Brak dzieci również. Gdzie produkowana Zafira?
Nasz dixicarowy test Zafiry Tourer 2.0 CDTi 165 KM
BAIC 7 - już umawiamy jazdy testowe. Zapraszamy!
03.2024
Jest samochód demonstracyjny! Zarejestrowaliśmy BAIC Beijing 7 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG. Gotowy do jazdy testowej.
A dlaczego warto odbyć jazdę próbną przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baików i szybszą automatyczną skrzynię dwusprzegłową, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.
Od dwóch tygodni jesteśmy posiadaczami Opla Zafiry, którego kupiliśmy w Dixi-Car. Przy załatwianiu ubezpieczenia i finansowania pomogły nam Panie: Ewa Chrzanowska i Agnieszka Szymańska, a przy wyborze, zakupie i odbiorze samochodu Panowie: Piotr Damaziak i Łukasz Sosiński. Wszystko odbyło się sprawnie i miło, więc jesteśmy bardzo zadowoleni. Dziękujemy i pozdrawiamy.