"Nowa Zafira", bo nie wiemy, czy jeszcze Zafira C, czy już D. Niby jest to face lifting, ale na tyle głęboki, że można mówić o nowym modelu. Zmieni się przód, a jeszcze bardziej wnętrze.
Zamówić będziesz mógł od lata 2016, odbiór w salonie Dixi od października 2016.
Mieliśmy Zafirę A, B, C. Czy model 2017 to generacja D? Niby to face lifting, ale głęboki, a przypomijmy, że już raz w historii Opla face lifting dostał nową literę - Omega C w 1999 r. W każdym razie nowa Zafira to już nie "Tourer", z tej nazwy Opel wycofał się rok temu, wraz z zakończeniem produkcji Zafiry B. Na razie w oficjalnych materiałach jest mowa o "nowej Zafirze", na fotkach niżej porównujemy...
Za literą D przemawia środek, jesteśmy pod wrażeniem zmian na desce. Mniej przycisków i ekran dotykowy, a'la Astra K.
Wylistowane zmiany w nowej Zafirze 2017
Uproszczenie baroku. Opel pisze o "sporty look", naszym zdaniem poprzednia wersja jest bardziej "sporty", a ta nowa "solidno-niemiecka" z jednym wyjątkiem - pod logo Opla na środku grilla chromowane listwy przechodzą w odwrócony trapez w plastiku - tego detalu nie było wcześniej w innych modelach i to jest akcent "francuski". Znikają reflektory-bumerangi, a w uproszczonych lampach będą AFL LED-owe.
Ekran zastępuje przyciski. Jest niżej, dotykowy, 7-calowy, podobno jakość jak w topowych tabletach. Prostsza obsługa samochodu, bo mniej guzików. Sportowy akcent - trójkąt chromowany na kierownicy pod klaksonem, klapką poduszki. Nie jest dla nas jasne, czy w ofercie zostanie podstawowe radio CD300, skoro część przycisków przeszła na ekran dotykowy. Opel pisze o dwóch radiach dotykowych IntelliLink (podstawowym R4.0 i Navi 950 z nawigacją, oba ze smartfonową integracją przez Android Auto/Apple CarPlay).
Tył się nie zmienił. Antena "płetwa rekina" w nowej Zafirze sugeruje wyższej klasy system multimedialny, patrz porównanie desek rozdzielczych. Spod emblematu "Zafira" na tylnej klapie zniknął wyraz "Tourer".
Opel skupia się na fakcie, że Zafira to "salon na kółkach" i pozostanie jedynym europejskim samochodem tej klasy dostępnym z silnikami na wszystkie cztery paliwa: benzyna, Diesel, LPG, gaz ziemny. Podstawowymi i najczęściej wybieranymi będą benzynowe silniki 1.4 Turbo 120KM, 140KM, ten mocniejszy również z LPG, automatem. Opcjonalnie system Start&Stop oszczędzający paliwo, co skutkuje nadaniem takiej wersji etykietki ecoFlex.
Ponadto 1.6 170KM sparowany z automatyczną 6-biegową skrzynią biegów i 1.6 200 KM sparowany z 6-biegowym manualem.
Z Diesli: nowe 1.6 o mocach 120KM i 134KM.
Dane techniczne Zafiry: Tourer, nowa Zafira C.
Jaką skrzynię wybrać: manual czy automat?
Mogą być tradycyjne reflektory żarówkowe z światłami dziennymi LED lub w pełni LED-owe (bi-LED-owe), w których zarówno światła dzienne, mijania, długie, jak i migacze mamy w technologii LED. Ta pierwsza wersja jest standardem w wersji Enjoy nowej Zafiry, ta druga - w wersji Elite.
Lampa przednia z dziennymi światłami w technologii LED, a pozostałymi - żarówkowymi - standard w wersji Enjoy nowej Zafiry.
W pełni LED-owy reflektor nowej Zafiry - brak tradycyjnych żarówek. Standard w wersji Elite. Warto zauważyć, że lampa ta ma system AFL, czyli doświetlanie zakrętów, ale bez części ruchomych, jak to bywało dawniej, czyli większa niezawodność.
Tylne światła LED są powiązane z przednimi, tzn. jeśli dana Zafira ma przód LED, ma i tył ledowy; jeśli ma przód tradycyjny, z tyłu ma równiez lampy żarówkowe.
W nowej Zafirze będą:
Wylistowane zmiany w nowej Zafirze 2017
Cena Zafiry C była podobna, jak we wcześniejszej Zafirze Tourer. W poliftingowej Zafirze C mieliśmy nową stylizację pasa przedniego i deski, a także lepsze radio IntelliLink, za to w dotychczasowej wersji są relingi i felgi aluminiowe. Mowa tu o wersjach bazowych (Enjoy). Czyli coś za coś.
Obecnie mamy już Zafirę Life, cena poniżej, która jest budowana na do 9 osób. Jest to więc pojazd solidniejszy, wieksza skala. Zafiry B i C sprzedajemy używane.
Kabina, deska rozdzielcza | Porównanie trzech długości nadwozia
Wyposażenie standardowe, czyli m.in.:
189 593 zł 211 544 zł
Wyprzedaż rocznika 2022. Cena netto po dofinansowaniu 27 000 PLN w programie "Mój elektryk".
Finansowanie
Rata od 2790 zł netto/miesiąc w Opel Light Leasing.
Dostępny również Promocyjny leasing od 106%.
Rata od 2673 zł netto/miesiąc w Opel Light Kredyt.
Dostępny również Promocyjny kredyt 50/50 zero procent.
Piotr Damaziak
Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i dostawcze.
Przemysław Zimnicki
Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych
Piotr Orłowski
Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych
Agnieszka Rospędowska
Specjalista ds. sprzedaży samochodów użytkowych
Na zdjęciach mogą być widoczne elementy wyposażenia dodatkowego.
Generacje Zafiry
Włącz polskie napisy.
Zafira 2017 w górach.
Panoramiczny dach.
Klienci Zafiry? Opel podkreśla, że minivan to już nie tylko pojazd rodzinny, ale i do firmy, biznesu. Logo na polo Ralph Lauren mężczyzny zdaje się to potwierdzać. Brak dzieci również. Gdzie produkowana Zafira?
Szwajcaria?
Zobacz także
48% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka SUV‑a. Mamy to!
02.2023
48% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka SUV‑a. Mamy to! SsangYong to najstarszy producent SUV‑ów i crossoverów z Korei. Na wyprzedaży rocznika 2022 korzyść do 10 500 zł.
I mamy te samochody - są w salonie Dixi-Car od ręki. SsangYong odnotował w Polsce w 2022 roku 400-procentowy wzrost sprzedaży. Co ciekawe, premiera 2023 - nowy Torres - został pokazany w Polsce jako pierwszym kraju w Europie.
Trzecia duża marka koreańska w Polsce. Na dodatek specjalizująca się w SUV-ach i crossoverach. Zgodnie z preferencjami kupujących nakreślonymi przez Otomoto na podstawie wyszukiwań w tym portalu.
SsangYong to najstarszy producent SUV-ów i crossoverów z Korei, a samochody nowe mają korzystne ceny i 5 lat gwarancji (na Torresa - 10 Lat Gwarancji). Dodatkowo opcje 4WD, Automatyczna skrzynia, LPG (instalacja dedykowana do samochodu przez importera).
Źródło: Szukamy tanich, używanych samochodów i marzymy o nowych SUVach - OTOMOTO prezentuje motoryzacyjne trendy z 2022 roku. Otomoto.pl