"Nowa Zafira", bo nie wiemy, czy jeszcze Zafira C, czy już D. Niby jest to face lifting, ale na tyle głęboki, że można mówić o nowym modelu. Zmieni się przód, a jeszcze bardziej wnętrze.
Kiedy rozpocznie się sprzedaż nowej Zafiry?
Zamówić będziesz mógł od lata 2016, odbiór w salonie Dixi od października 2016.
C czy D?
Mieliśmy Zafirę A, B, C. Czy model 2017 to generacja D? Niby to face lifting, ale głęboki, a przypomijmy, że już raz w historii Opla face lifting dostał nową literę - Omega C w 1999 r. W każdym razie nowa Zafira to już nie "Tourer", z tej nazwy Opel wycofał się rok temu, wraz z zakończeniem produkcji Zafiry B. Na razie w oficjalnych materiałach jest mowa o "nowej Zafirze", na fotkach niżej porównujemy...
Za literą D przemawia środek, jesteśmy pod wrażeniem zmian na desce. Mniej przycisków i ekran dotykowy, a'la Astra K.
Uproszczenie baroku. Opel pisze o "sporty look", naszym zdaniem poprzednia wersja jest bardziej "sporty", a ta nowa "solidno-niemiecka" z jednym wyjątkiem - pod logo Opla na środku grilla chromowane listwy przechodzą w odwrócony trapez w plastiku - tego detalu nie było wcześniej w innych modelach i to jest akcent "francuski". Znikają reflektory-bumerangi, a w uproszczonych lampach będą AFL LED-owe.
Przód Zafiry przed liftingiem - produkcja 2011-16.
Przód Zafiry model 2017, czyli po face-liftingu, produkcja od poł. 2016.
Deska
Ekran zastępuje przyciski. Jest niżej, dotykowy, 7-calowy, podobno jakość jak w topowych tabletach. Prostsza obsługa samochodu, bo mniej guzików. Sportowy akcent - trójkąt chromowany na kierownicy pod klaksonem, klapką poduszki. Nie jest dla nas jasne, czy w ofercie zostanie podstawowe radio CD300, skoro część przycisków przeszła na ekran dotykowy. Opel pisze o dwóch radiach dotykowych IntelliLink (podstawowym R4.0 i Navi 950 z nawigacją, oba ze smartfonową integracją przez Android Auto/Apple CarPlay).
Deska Zafiry przed liftingiem - produkcja 2011-16.
Deska nowej Zafiry, model 2017, produkcja od jesieni 2016.
Tył
Tył się nie zmienił. Antena "płetwa rekina" w nowej Zafirze sugeruje wyższej klasy system multimedialny, patrz porównanie desek rozdzielczych. Spod emblematu "Zafira" na tylnej klapie zniknął wyraz "Tourer".
Tył Zafiry C przed liftingiem - produkcja 2011-16.
Tył Zafiry po liftingu, model 2017. LEDy w tylnych lampach były już w przedliftingowej Zafirze.
Silnik
Opel skupia się na fakcie, że Zafira to "salon na kółkach" i pozostanie jedynym europejskim samochodem tej klasy dostępnym z silnikami na wszystkie cztery paliwa: benzyna, Diesel, LPG, gaz ziemny. Podstawowymi i najczęściej wybieranymi będą benzynowe silniki 1.4 Turbo 120KM, 140KM, ten mocniejszy również z LPG, automatem. Opcjonalnie system Start&Stop oszczędzający paliwo, co skutkuje nadaniem takiej wersji etykietki ecoFlex.
Ponadto 1.6 170KM sparowany z automatyczną 6-biegową skrzynią biegów i 1.6 200 KM sparowany z 6-biegowym manualem.
Mogą być tradycyjne reflektory żarówkowe z światłami dziennymi LED lub w pełni LED-owe (bi-LED-owe), w których zarówno światła dzienne, mijania, długie, jak i migacze mamy w technologii LED. Ta pierwsza wersja jest standardem w wersji Enjoy nowej Zafiry, ta druga - w wersji Elite.
Lampa przednia z dziennymi światłami w technologii LED, a pozostałymi - żarówkowymi - standard w wersji Enjoy nowej Zafiry.
W pełni LED-owy reflektor nowej Zafiry - brak tradycyjnych żarówek. Standard w wersji Elite. Warto zauważyć, że lampa ta ma system AFL, czyli doświetlanie zakrętów, ale bez części ruchomych, jak to bywało dawniej, czyli większa niezawodność.
Tylne światła LED są powiązane z przednimi, tzn. jeśli dana Zafira ma przód LED, ma i tył ledowy; jeśli ma przód tradycyjny, z tyłu ma równiez lampy żarówkowe.
Co będzie - czyli Zafira highlights
Panoramiczny dach w nowej Zafirze.
Lusterko wsteczne z przyciskami OnStar (obecnie Opel Connect).
Rexton z tym silnikiem to idealny zjadacz kilometrowych tras bez względu na jakość drogi. W samochodzie:
Wydajny silnik wysokoprężny e-XDi 202KM Turbo o imponującym momencie 441Nm
Skrzynia 8-biegowy automat w technologii shift-by-wire
5 Lat Gwarancji
Terenowe auto na ramie Quad Frame - izoluje kabinę od nawierzchni drogi i hałasu silnika oraz pomaga chronić pasażerów. Rama z wysokiej jakości stali, o wyjątkowo złożonej strukturze i kształcie. Czyni z Rextona model spełniający najwyższe standardy bezpieczeństwa.
Napęd 4x4 dołączany z reduktorem i blokadą tylnego mostu (korzystna wycena tej opcji)
Opcja Zawieszenie Multilink (a przy poziomie wyposażenia Wild jest to standard!) - niezależne zawieszenie tylne, lepsza trakcja i prowadzenie
Kabina 5- lub 7-miejscowa (ta druga to opcja w super cenie). Największy model SsangYonga
Bagażnik do 1977 litrów przy złożonej kanapie. W wersji 5‑miejscowej bagażnik to imponujące 820 litrów bez składania siedzeń!
Do 3,5 tony uciągu na haku
Cennik 2024 Model po zmianach GSR w połowie 2024 (więcej systemów pokładowych).
Wynajem na firmę od 2365 zł +vat/mc z Assistance i samochodem zastępczym
Cena wersji Adventure 4x4 z reduktoremKOMPROMIS
od 193 273 zł205 609 zł +vat
Poziom wyposażenia Adventure 4x4 z reduktorem. Mądry kompromis cena/wartość. Cena netto dla przedsiębiorcy lub przedstawiciela grupy zawodowej. Rocznik 2024. Ponad to, co w wersji Joy, m. in.:
Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa + AQS - System automatycznej kontroli jakości powietrza + Automatyczny system odparowywania szyby przedniej
Kierownica podgrzewana
Tempomat adaptacyjny
System bezkluczykowy (Keyless) z funkcją automatycznego zamykania zamków drzwi
Fotel kierowcy i pasażera sterowane elektrycznie
Fotele przednie podgrzewane i wentylowane
Tapicerka ze skóry ekologicznej (TPU)
Drugi rząd siedzeń podgrzewany
Szyba przednia atermiczna i dżwiękoszczelna
Szyby boczne tylne i szyba tylna przyciemniane
BSW - Ostrzeżenie o pojeździe poruszającym się w martwym polu
LCW - Ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu i kolizji
RCTW - Ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu
Poduszka kolanowa kierowcy
Poduszki boczne w drugim rzędzie siedzeń
Siatka pionowa w bagażniku
Napęd 4x4 z reduktorem
Opcje 4x4, blokada mostu, kabina 7‑osobowa - pytaj o cenę
Poziom wyposażenia Wild 4x4 z reduktorem, blokadą tylnego mostu i zawieszeniem Multilink (polecamy!). Cena netto dla przedsiębiorcy lub przedstawiciela grupy zawodowej. Rocznik 2024. Ponad to, co w wersjach Joy i Adventure, m. in.:
12,3" cyfrowy zestaw wskaźników
Nawigacja z odtwarzaczem AV (Audio Video)
System kamer 360 stopni
Bezprzewodowa ładowarka indukcyjna
Fotel kierowcy z funkcją pamięci dla trzech kierowców
Tapicerka skórzana Nappa
Elementy z pikowanej skóry na drzwiach i desce rozdzielczej
Luksusowe, nastrojowe oświetlenie wnętrza
Rolety przeciwsłoneczne w oknach tylnych
BSA - monitorowanie martwego pola z asystentem
RCTA - system monitorowania ruchu za pojazdem z asystentem
SEW - asystent bezpiecznego opuszczania pojazdu
Felgi aluminiowe z oponami o rozmiarze 255/60R18
Siatka pionowa za drugim rzędem siedzeń
Klapa bagażnika sterowana elektycznie
Tylne zawieszenie Multilink + Blokada tylnego mostu (LD)
Klienci Zafiry? Opel podkreśla, że minivan to już nie tylko pojazd rodzinny, ale i do firmy, biznesu. Logo na polo Ralph Lauren mężczyzny zdaje się to potwierdzać. Brak dzieci również. Gdzie produkowana Zafira?
Nasz dixicarowy test Zafiry Tourer 2.0 CDTi 165 KM
Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie
08.2023
Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali
– pisze na:Temat, 24.07.2023.
Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.
Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.
Chciałbym razem z żoną bardzo podziękować Panu Łukaszowi Sosińskiemu za bardzo profesjonalną i miłą obsługę. Od 22.04 jestem posiadaczem Opla Asty V właśnie dzięki dobrym radom pana Łukasza. Od naszej pierwszej wizyty w salonie Dixi-Car Raszyn do momentu wyjazdu z salonu nowym samochodem (a nawet później) Pan Łukasz zawsze był do naszej dyspozycji, służył nam radą i pomocą nie tylko w sprawie nowego samochodu ale również w sprawie kontaktu z działami sprzedaży samochodów używanych oraz finansowania i ubezpieczeń. Jesteśmy bardzo zadowoleni z całościowej obsługi w Państwa salonie (przede wszystkim przez Pana Łukasza ale również przez pozostałe osoby z którymi mieliśmy kontakt) co na pewno spowoduje że w przyszłości w momencie decyzji o zakupie kolejnego nowego samochodu pierwsze kroki skierujemy do Dixi-Car Raszyn.