"Nowa Zafira", bo nie wiemy, czy jeszcze Zafira C, czy już D. Niby jest to face lifting, ale na tyle głęboki, że można mówić o nowym modelu. Zmieni się przód, a jeszcze bardziej wnętrze.
Kiedy rozpocznie się sprzedaż nowej Zafiry?
Zamówić będziesz mógł od lata 2016, odbiór w salonie Dixi od października 2016.
C czy D?
Mieliśmy Zafirę A, B, C. Czy model 2017 to generacja D? Niby to face lifting, ale głęboki, a przypomijmy, że już raz w historii Opla face lifting dostał nową literę - Omega C w 1999 r. W każdym razie nowa Zafira to już nie "Tourer", z tej nazwy Opel wycofał się rok temu, wraz z zakończeniem produkcji Zafiry B. Na razie w oficjalnych materiałach jest mowa o "nowej Zafirze", na fotkach niżej porównujemy...
Za literą D przemawia środek, jesteśmy pod wrażeniem zmian na desce. Mniej przycisków i ekran dotykowy, a'la Astra K.
Uproszczenie baroku. Opel pisze o "sporty look", naszym zdaniem poprzednia wersja jest bardziej "sporty", a ta nowa "solidno-niemiecka" z jednym wyjątkiem - pod logo Opla na środku grilla chromowane listwy przechodzą w odwrócony trapez w plastiku - tego detalu nie było wcześniej w innych modelach i to jest akcent "francuski". Znikają reflektory-bumerangi, a w uproszczonych lampach będą AFL LED-owe.
Przód Zafiry przed liftingiem - produkcja 2011-16.
Przód Zafiry model 2017, czyli po face-liftingu, produkcja od poł. 2016.
Deska
Ekran zastępuje przyciski. Jest niżej, dotykowy, 7-calowy, podobno jakość jak w topowych tabletach. Prostsza obsługa samochodu, bo mniej guzików. Sportowy akcent - trójkąt chromowany na kierownicy pod klaksonem, klapką poduszki. Nie jest dla nas jasne, czy w ofercie zostanie podstawowe radio CD300, skoro część przycisków przeszła na ekran dotykowy. Opel pisze o dwóch radiach dotykowych IntelliLink (podstawowym R4.0 i Navi 950 z nawigacją, oba ze smartfonową integracją przez Android Auto/Apple CarPlay).
Deska Zafiry przed liftingiem - produkcja 2011-16.
Deska nowej Zafiry, model 2017, produkcja od jesieni 2016.
Tył
Tył się nie zmienił. Antena "płetwa rekina" w nowej Zafirze sugeruje wyższej klasy system multimedialny, patrz porównanie desek rozdzielczych. Spod emblematu "Zafira" na tylnej klapie zniknął wyraz "Tourer".
Tył Zafiry C przed liftingiem - produkcja 2011-16.
Tył Zafiry po liftingu, model 2017. LEDy w tylnych lampach były już w przedliftingowej Zafirze.
Silnik
Opel skupia się na fakcie, że Zafira to "salon na kółkach" i pozostanie jedynym europejskim samochodem tej klasy dostępnym z silnikami na wszystkie cztery paliwa: benzyna, Diesel, LPG, gaz ziemny. Podstawowymi i najczęściej wybieranymi będą benzynowe silniki 1.4 Turbo 120KM, 140KM, ten mocniejszy również z LPG, automatem. Opcjonalnie system Start&Stop oszczędzający paliwo, co skutkuje nadaniem takiej wersji etykietki ecoFlex.
Ponadto 1.6 170KM sparowany z automatyczną 6-biegową skrzynią biegów i 1.6 200 KM sparowany z 6-biegowym manualem.
Mogą być tradycyjne reflektory żarówkowe z światłami dziennymi LED lub w pełni LED-owe (bi-LED-owe), w których zarówno światła dzienne, mijania, długie, jak i migacze mamy w technologii LED. Ta pierwsza wersja jest standardem w wersji Enjoy nowej Zafiry, ta druga - w wersji Elite.
Lampa przednia z dziennymi światłami w technologii LED, a pozostałymi - żarówkowymi - standard w wersji Enjoy nowej Zafiry.
W pełni LED-owy reflektor nowej Zafiry - brak tradycyjnych żarówek. Standard w wersji Elite. Warto zauważyć, że lampa ta ma system AFL, czyli doświetlanie zakrętów, ale bez części ruchomych, jak to bywało dawniej, czyli większa niezawodność.
Tylne światła LED są powiązane z przednimi, tzn. jeśli dana Zafira ma przód LED, ma i tył ledowy; jeśli ma przód tradycyjny, z tyłu ma równiez lampy żarówkowe.
Co będzie - czyli Zafira highlights
Panoramiczny dach w nowej Zafirze.
Lusterko wsteczne z przyciskami OnStar (obecnie Opel Connect).
Rexton z tym silnikiem to idealny zjadacz kilometrowych tras bez względu na jakość drogi. W samochodzie:
Wydajny silnik wysokoprężny e-XDi 202KM Turbo o imponującym momencie 441Nm
Skrzynia 8-biegowy automat w technologii shift-by-wire
5 Lat Gwarancji
Terenowe auto na ramie Quad Frame - izoluje kabinę od nawierzchni drogi i hałasu silnika oraz pomaga chronić pasażerów. Rama z wysokiej jakości stali, o wyjątkowo złożonej strukturze i kształcie. Czyni z Rextona model spełniający najwyższe standardy bezpieczeństwa.
Napęd 4x4 dołączany z reduktorem i blokadą tylnego mostu (korzystna wycena tej opcji)
Opcja Zawieszenie Multilink (a przy poziomie wyposażenia Wild jest to standard!) - niezależne zawieszenie tylne, lepsza trakcja i prowadzenie
Kabina 5- lub 7-miejscowa (ta druga to opcja w super cenie). Największy model SsangYonga
Bagażnik do 1977 litrów przy złożonej kanapie. W wersji 5‑miejscowej bagażnik to imponujące 820 litrów bez składania siedzeń!
Do 3,5 tony uciągu na haku
Cennik 2024 Model po zmianach GSR w połowie 2024 (więcej systemów pokładowych).
Wynajem na firmę od 2365 zł +vat/mc z Assistance i samochodem zastępczym
Cena wersji Adventure 4x4 z reduktoremKOMPROMIS
od 193 273 zł205 609 zł +vat
Poziom wyposażenia Adventure 4x4 z reduktorem. Mądry kompromis cena/wartość. Cena netto dla przedsiębiorcy lub przedstawiciela grupy zawodowej. Rocznik 2024. Ponad to, co w wersji Joy, m. in.:
Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa + AQS - System automatycznej kontroli jakości powietrza + Automatyczny system odparowywania szyby przedniej
Kierownica podgrzewana
Tempomat adaptacyjny
System bezkluczykowy (Keyless) z funkcją automatycznego zamykania zamków drzwi
Fotel kierowcy i pasażera sterowane elektrycznie
Fotele przednie podgrzewane i wentylowane
Tapicerka ze skóry ekologicznej (TPU)
Drugi rząd siedzeń podgrzewany
Szyba przednia atermiczna i dżwiękoszczelna
Szyby boczne tylne i szyba tylna przyciemniane
BSW - Ostrzeżenie o pojeździe poruszającym się w martwym polu
LCW - Ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu i kolizji
RCTW - Ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu
Poduszka kolanowa kierowcy
Poduszki boczne w drugim rzędzie siedzeń
Siatka pionowa w bagażniku
Napęd 4x4 z reduktorem
Opcje 4x4, blokada mostu, kabina 7‑osobowa - pytaj o cenę
Poziom wyposażenia Wild 4x4 z reduktorem, blokadą tylnego mostu i zawieszeniem Multilink (polecamy!). Cena netto dla przedsiębiorcy lub przedstawiciela grupy zawodowej. Rocznik 2024. Ponad to, co w wersjach Joy i Adventure, m. in.:
12,3" cyfrowy zestaw wskaźników
Nawigacja z odtwarzaczem AV (Audio Video)
System kamer 360 stopni
Bezprzewodowa ładowarka indukcyjna
Fotel kierowcy z funkcją pamięci dla trzech kierowców
Tapicerka skórzana Nappa
Elementy z pikowanej skóry na drzwiach i desce rozdzielczej
Luksusowe, nastrojowe oświetlenie wnętrza
Rolety przeciwsłoneczne w oknach tylnych
BSA - monitorowanie martwego pola z asystentem
RCTA - system monitorowania ruchu za pojazdem z asystentem
SEW - asystent bezpiecznego opuszczania pojazdu
Felgi aluminiowe z oponami o rozmiarze 255/60R18
Siatka pionowa za drugim rzędem siedzeń
Klapa bagażnika sterowana elektycznie
Tylne zawieszenie Multilink + Blokada tylnego mostu (LD)
Klienci Zafiry? Opel podkreśla, że minivan to już nie tylko pojazd rodzinny, ale i do firmy, biznesu. Logo na polo Ralph Lauren mężczyzny zdaje się to potwierdzać. Brak dzieci również. Gdzie produkowana Zafira?
Nasz dixicarowy test Zafiry Tourer 2.0 CDTi 165 KM
BAIC 7 - już umawiamy jazdy testowe. Zapraszamy!
03.2024
Jest samochód demonstracyjny! Zarejestrowaliśmy BAIC Beijing 7 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG. Gotowy do jazdy testowej.
A dlaczego warto odbyć jazdę próbną przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baików i szybszą automatyczną skrzynię dwusprzegłową, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.
Szanowna Pani Prezes. Na Pani ręce chciałabym złożyć serdeczne podziękowania dla Pani pracownika Pana Marcina za okazaną pomoc oraz fachową obsługę podczas dokonywania wyboru oraz zakupu auta w Waszym salonie. Niewątpliwie profesjonalizm Pana Marcina oraz kompetencje zawodowe przyczyniły się do podjęcia decyzji zakupu auta właśnie u Państwa. Od samego początku współpraca z Panem Marcinem układała się doskonale, wręcz na najwyższym poziomie. Pan Marcin bardzo rzetelnie oraz z dużym zaangażowaniem przedstawiał ofertę zakupu mojego auta, odpowiadał na wszystkie pytania oraz na bieżąco rozwiewał wątpliwości, jeśli takowe się pojawiły podczas rozmowy. Wysoka kultura osobista, komunikatywność oraz taktowność Pana Marcina sprawiły, że proces nabycia samochodu przebiegał dynamicznie i przyjemnie. Życzę Pani Prezes jak najwięcej tak profesjonalnych i miłych pracowników na swoim pokładzie jakim jest Pan Marcin. Właściwy człowiek na właściwym miejscu. Również chciałabym przekazać słowa uznania dla Pani Agnieszki za pomoc w załatwianiu formalności związanych z ubezpieczeniem i kredytem pojazdu.