Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

System Start&Stop

 

Obrotomierz Opel Corsa z systemem Start/Stop

 

System Start&Stop wyłącza silnik pracujący na luzie, a potem szybko go załącza. System oszczędza paliwo, redukuje hałas, zmniejsza emisję spalin.

Start-Stop oszczędza paliwo

System Start/Stop Opla zmniejsza czas pracy silnika na luzie, a dzięki temu redukuje emisję trujących gazów przez Twój samochód. Korzystasz z tego Ty - złotówki zostają w Twoim portfelu - ale i wszyscy wokół: piesi, rowerzyści, inni kierowcy. Zwłaszcza w mieście.

 

A zasada pracy Start&Stop jest prosta: wyłączony - nawet na chwilę - silnik nie zużywa paliwa. Gdy tylko zatrzymasz się na światłach lub przed przejazdem kolejowym, silnik zgaśnie automatycznie (mimo że kluczyk jest w pozycji włączonego zapłonu). Musisz tylko zrzucić na luz i puścić pedał sprzęgła... A żeby włączyć silnik z powrotem? Naciskasz pedał sprzęgła, wrzucasz bieg - silnik błyskawicznie się załącza...

 

 

Jakich oszczędności mogę się spodziewać z systemem Start/Stop?

W dużych samochodach, z silnikami benzynowymi i przy jeździe w mieście oszczędności z systemem Start&Stop są największe.

Dane te są aktualne w chwili pisania artykułu (marzec 2012). Sytuacja zmienia się dynamicznie. Opel wprowadza system Start&Stop do kolejnych silników, ponadto niektóre silniki są już teraz dostepne tylko z systemem Start&Stop.

 

Astra IV z systemem Start/Stop

Astra IV DIESEL 1.3 95 KM CDTI

Insignia Start&Stop

Insignia BENZYNA 2.0 Turbo 220KM

 
bez Start&Stop
z systemem Start&Stop
bez Start&Stop
z systemem Start&Stop
spalanie średnie (l/100 km)
4,1
3,9
8,1
7,6
spalanie w mieście (l/100 km)
4,9
4,7
11,6
10,9
spalanie poza miastem (l/100 km)
3,7
3,5
6,0
5,7

 

Sprawdź aktualne dane techniczne aut z systemem Start&Stop, m.in.:

 

 

Czy działają systemy, gdy silnik gaśnie w ramach systemu Start&Stop?

Wiele systemów wciąż działa, np. działa podciśnieniowe wspomaganie układu hamulcowego. Działa też regulacja temperatury w kabinie (np. gdy stoisz 5 minut latem przed przejazdem kolejowym :).

 

Czy mogę wyłączyć system Start&Stop?

Przycisk Eco - Ople z systemem Start&Stop

Tak, wyciskając przycisk "Eco" na desce rozdzielczej. Przydaje się to przy powolnej jeździe w korku.

 

Czy system Start&Stop może odmówić współpracy?

Tak, ale zostało to wprojektowane w system przez inżynierów. Aby system Start/Stop działał, muszą być spełnione wszystkie poniższe warunki. Jeśli choć jeden z nich nie jest spełniony silnik może się sam załączyć zanim naciśniesz pedał sprzęgła, czyli gdy jeszcze nie zamierzałeś ruszać.

  • Klapa silnika musi być zamknieta
  • Drzwi kierowcy muszą być zamknięte
  • Kierowca musi mieć zapięty pas bezpieczeństwa
  • Silnik musi być ciepły
  • Akumulator musi być wystarczająco naładowany
  • Temperatura na zewnątrz musi być na plusie. Przy ujemnych temperaturach system Start/Stop działa w bardzo ograniczonym zakresie
  • Ogrzewanie tylnej szyby musi być wyłączone
  • Jeśli masz załączoną klimatyzację, kabina nie może się za bardzo nagrzać w czasie postoju z wyłączonym silnikiem
  • Musi być ciśnienie we wspomaganiu hamulców
  • Nie może być aktywny tryb oczyszczania filtra DPF w Dieslach

Jeśli jeden z powyższych warunków przestanie być spełniony gdy silnik "odpoczywa" (tryb "Autostop"), silnik może się sam uruchomić. W trybie "Autostop", który może trwać maks. 5 minut, niektóre prądożerne funkcje nie działają, np. ogrzewanie tylnej szyby, ogrzewanie lusterek bocznych. Z kolei inne systemy przestawiają się w bardziej ekonomiczne tryby. Wszystko po to, żeby nie było problemów z ponownym uruchomieniem systemu w ekstremalnych sytuacjach. Prąd dla radia i nawigacji jest odpowiednio zabezpieczany, aby nie było potrzeby programowania radia czy nawigacji.

 

Czy rozrusznik wytrzyma częstsze uruchamianie silnika?

Tak, w Oplach z systemem Start&Stop jest montowany wzmocniony rozrusznik, którego trwałość jest obliczona na cały okres życia samochodu.

 

 

Z czego składa się system Start/Stop, czyli strona techniczna?

System Start&Stop składa się z ponad dwudziestu podsystemów. Analizujemy je na przykładzie Astry 2.0 CDTI:

  • Mocniejszy rozrusznik. Ma starczyć na cały okres eksploatacji samochodu.
  • Akumulator w technologii AGM (Absorbent Glass Mat), bardziej wydajny, odporny na rozładowanie i przeciążenia, ma zapewnić szybki start, gdy wciskasz sprzęgło.
  • Inteligentny regulator naładowania akumulatora i zarządzający przepływami prądu.
  • Przycisk "Eco", który pozwala ręcznie wyłączyć system Start&Stop, np. w korku.

 

 

 

 

Jazdy próbne elektrycznym SsangYongiem Torresem eVX w salonie Warszawa/Raszyn. Umów się!

07.2024

Torres eVX tył, jazda próbna

SsangYong Torres eVX przód, jazda próbna

Nowe EV od SsangYonga można już kupić. Mega zasięg. Duży, pojemny SUV. Atrakcyjna cena. Zapraszamy na jazdę testową.

Bateria o pojemności 73,4 kWh, zasięg do 635 kilometrów - górna strefa tego, co oferuje rynek.

SsangYong Torres eVX kwalifikuje się do programu Mój elektryk.

Umów jazdę

Cena Torresa EVX

Warszawa

Radom



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Nowy SsangYong KGM Actyon w polskim salonie