Insignia B (w porównaniu z generacją A) jest przestronniejsza, lżejsza i niższa. Czytaj: bardziej zrywna. Nieprzypadkiem w materiałach przewija się pełna nazwa liftbacka drugiej generacji: Insignia Grand Sport.
Insignia B Grand Sport |
Dla porównania: Insignia A (prod. 2008-2017) |
||
---|---|---|---|
Wymiary nadwozia | Długość nadwozia | 4897 mm +55 mm ↗ |
4842 mm |
Rozstaw osi | 2829 mm +92 mm ↗ |
2737 mm | |
Rozstaw kół (przedniej/tylnej osi) | 1607/1610 mm +20 mm ↗ |
1587/1590 mm | |
Wysokość | 1455 mm -43 mm ↘ |
1498 mm | |
Współczynnik oporu aerodynamicznego nadwozia Cd | 0,26 | Po liftingu: 0,25 - sedan z Dieslem 0,26 - sedan z benzyną 0,28 - kombi |
|
Miejsce na tylnej kanapie | kolana | o 32 mm więcej niż w Insigni A |
|
ramiona | o 25 mm więcej niż w Insigni A |
||
nad głową | o 8 mm więcej niż w Insigni A |
||
Fotel kierowcy | siedzi się o 30 mm niżej niż w Insigni A |
||
Bagażnik więcej |
490 l | 530 l - hatchback 500 l - sedan |
|
po złożeniu oparcia kanapy, po sufit | 1450 l | ||
Masa pojazdu | 1366 - 1574 kg, do 175 kg mniej niż ważyła Insignia A |
1428-1741 kg | |
Ładowność | 634 kg |
Insignia B Sports Tourer |
Dla porównania: Insignia A kombi (prod. 2008-2017) |
||
---|---|---|---|
Wymiary nadwozia | Długość nadwozia | 4986 mm +73 mm ↗ |
4913 mm |
Rozstaw osi | 2829 mm +92 mm ↗ |
2737 mm | |
Rozstaw kół (przedniej/tylnej osi) | 1607/1610 mm +20 mm ↗ |
1587/1590 mm | |
Wysokość | 1500 mm -13 mm ↘ |
1513 mm | |
Fotel kierowcy | siedzi się o 30 mm niżej niż w Insigni A |
||
Bagażnik więcej |
560 l | 540 l | |
po złożeniu oparcia kanapy, po sufit | 1665 l | 1530 l - położona kanapa, po sufit | |
Masa pojazdu | 1412 - 1608 kg, do 200 kg mniej niż ważyła Insignia A |
1538-1768 kg | |
Ładowność | 672 kg |
1.5 140KM |
1.5 Turbo 165KM |
1.5 Turbo 165KM Automat |
1.6 Turbo 200KM |
1.6 Turbo 200KM Automat |
2.0 Turbo 260KM Automat 4x4 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
pojemność (cm3) | 1490 | 1490 | 1490 | 1600 | 1600 | 1998 |
czy wtrysk bezpośredni benzyny? | tak | tak | tak | tak | tak | tak |
czy system Start&Stop? | tak | tak | tak | tak | tak | tak |
skrzynia biegów | 6-bieg. manual | 6-bieg. manual | 6-bieg. automat | 6-bieg. manual | 6-bieg. automat | 8-bieg. automat |
moc maks. (kW/KM przy obr/min.) |
103/140 /5600 |
121/165 /5600 |
121/165 /5600 | 147/200 /5500 | 147/200 /5500 | 191/260 /5300 |
moment obrotowy (Nm przy obr/min.) |
250/2000-4100 | 250/2000-4500 | 250/2000-4500 | 300/1650-4500 | 300/1650-4500 | 400/2500-4000 |
5-drzw. liftback Grand Sport | ||||||
prędkość maksymalna (km/h) |
210 2131 |
222 2251 |
218 | 235 | 232 | 250 |
przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) | 9,9 | 8,9 | 9,4 | 7,7 | 8,0 | 7,3 |
przyspieszenie 80-120 km/h na 5. biegu (sek.) | 10,6 10,41 |
9,6 | - | 8,4 | - | - |
spalanie trasa/miasto/średnio (l/100 km) |
4,9/7,5/5,9 4,7/7,3/5,71 |
5,2/7,3/6,0 4,9/7,0/5,71 |
5,3/7,5/6,1 | 5,3/8,0/6,3 5,1/7,7/6,01 |
5,6/8,4/6,6 5,3/8,0/6,31 |
7,1/11,2/8,6 |
emisja CO2 (g/km) | 1291 - 133 | 1301 - 136 | 138 | 1381 - 145 | 1451 - 153 | 197 |
Sports Tourer (kombi) | ||||||
prędkość maksymalna (km/h) |
207 2101 |
218 2211 |
214 | 232 | 230 | 245 |
przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) | 10,2 | 9,2 | 9,6 | 7,9 | 8,2 | 7,5 |
przyspieszenie 80-120 km/h na 5. biegu (sek.) | 10,8 | 9,8 | - | 8,6 | - | - |
spalanie trasa/miasto/średnio (l/100 km) |
4,9/7,7/6,0 4,8/7,6/5,81 |
5,2/7,6/6,1 4,9/7,5/5,81 |
5,3/7,7/6,2 | 5,6/8,3/6,6 5,3/8,0/6,31 |
5,6/8,6/6,7 5,4/8,2/6,41 |
7,1/11,5/8,7 |
emisja CO2 (g/km) | 1321 - 136 | 1331 - 139 | 141 | 1451 - 151 | 1471 - 154 | 199 |
1 Wartość dla wersji EcoTec o dodatkowo zmniejszonym średnim zużyciu paliwa dostępna tylko z oponami 215/55 R17 94V o ultraniskich oporach toczenia.
Wartości zużycia paliwa i emisji spalin mają cel porównawczy w odniesieniu do poszczególnych typów pojazdów. Wartości spalania i emisji uzyskiwane są w warunkach laboratoryjnych dla określonego typu pojazdu a nie jego indywidualnej wersji. Rzeczywiste zużycie paliwa zależne jest m.in. od wyposażenia pojazdu, stylu jazdy, warunków drogowych, zwiększonej masy własnej pojazdu a także sposobu korzystania z wyposażenia technicznego (np. klimatyzacji), itp.
Pod maską Insigni B: silnik Diesla 2.0 CDTi.
1.6 CDTI 110KM |
1.6 CDTI 136KM |
2.0 CDTI 170KM [opcja 4x4] |
2.0 BiTurbo Diesel 210KM 4x4 |
|
---|---|---|---|---|
pojemność (cm3) | 1598 | 1598 | 1956 | 1956 |
czy system Start&Stop oszczędzający paliwo? | tak | tak | tak | tak |
skrzynia biegów | 6-bieg. manual | 6-bieg. manual /6-bieg. automat | 6-bieg. manual /8-bieg. automat | 8-bieg. automat |
moc maks. (kW/KM przy obr/min.) | 81/110 /4000 |
100/136 /3500-4000 |
125/170 /3750 |
155/210 |
moment obrotowy (Nm przy obr/min.) | 300/1750-2000 | 320/2000-2250 | 400/1750-2500 | 480/1500 |
5-drzw. liftback Grand Sport | ||||
prędkość maksymalna (km/h) | 201 2051 |
211 (203) |
226 223 - 4x4 (223) |
233 |
przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) | 11,6 | 10,5 (10,9) |
8,7 9,7 - 4x4 (8,9) |
7,9 |
przyspieszenie 80-120 km/h na 5. biegu (sek.) | 10,7 10,51 |
8,9 (-) |
7,3 7,3 - 4x4 (-) |
- |
spalanie trasa/miasto/średnio (l/100 km) | 3,8/4,9/4,2 3,6/4,6/4,01 |
4,0/5,2/4,5 3,9/5,1/4,31 (4,5/6,1/5,1) |
4,3/6,7/5,2 5,1/8,1/6,2 - 4x4 (4,5/7,4/5,5) |
5,8/8,8/7,1 |
emisja CO2 (g/km) | 1051 - 110 | 1141-118 (134) |
136 163 - 4x4 (145) |
186 |
Sports Tourer (kombi) | ||||
prędkość maksymalna (km/h) | 201 | 212 (204) | 223 220 - 4x4 (220) |
231 |
przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) | 11,8 | 10,7 (11,2) | 8,9 9,9 - 4x4 (9,2) |
8,0 |
przyspieszenie 80-120 km/h na 5. biegu (sek.) | 10,7 | 9,2 (-) | 7,5 7,5 - 4x4 (-) |
- |
spalanie trasa/miasto/średnio (l/100 km) | 3,8/5,0/4,3 | 4,1/5,3/4,5 (4,6/6,1/5,2) |
4,3/6,9/5,3 5,2/8,3/6,3 - 4x4 (4,6/7,5/5,7) |
6,0/8,9/7,2 |
emisja CO2 (g/km) | 112 | 119 (137) | 139 166 - 4x4 (150) |
190 |
W nawiasach dane dla wersji z automatyczną skrzynią biegów.
1 Wartość dla wersji EcoTec o dodatkowo zmniejszonym średnim zużyciu paliwa dostępna tylko z oponami 215/55 R17 94V o ultraniskich oporach toczenia.
Wartości zużycia paliwa i emisji spalin mają cel porównawczy w odniesieniu do poszczególnych typów pojazdów. Wartości spalania i emisji uzyskiwane są w warunkach laboratoryjnych dla określonego typu pojazdu a nie jego indywidualnej wersji. Rzeczywiste zużycie paliwa zależne jest m.in. od wyposażenia pojazdu, stylu jazdy, warunków drogowych, zwiększonej masy własnej pojazdu a także sposobu korzystania z wyposażenia technicznego (np. klimatyzacji), itp.
Dwulitrowy Diesel.
Opony: 215/60R16 • 215/55R17 • 225/55R17 • 245/45R18 • 235/45R18 • 245/35R20
Pojemność zbiornika paliwa: 62 l wszystkie silniki benzynowe i Diesel
Średnica zawracania: 11,74 m między ścianami • 11,14 m między krawężnikami
Maksymalny ciężar na dachu: 100 kg liftback i kombi
Przyczepa bez hamulca | Przyczepa z hamulcem Test przy nachyleniu 12%. |
||
---|---|---|---|
Insignia Grand Sport (liftback) | przedni napęd | 700 kg silniki benzynowe 720 kg Diesel 110KM 750 kg pozostałe Diesle |
1405 kg wszystkie benzynowe, 1.6 Diesel 110KM, 1.6 Diesel 136KM skrzynia manual 1300 kg 1.6 Diesel 136KM skrzynia automat 1950/1700 kg 2.0 Diesel 170KM skrzynia manual/automat |
4x4 | 750 kg | 2200 kg 2.0 benzyna 260KM 2200 kg 2.0 Diesel 170KM fabrycznym hakiem; 1900 kg z hakiem zamontowanym poza fabryką 1805 kg 2.0 Diesel 210KM; 1605 kg z adaptacyjnym tempomatem |
|
Insignia Sports Tourer (kombi) | przedni napęd | 730 kg benzynowe 720 kg Diesel 110KM 750 kg pozostałe Diesle |
1405 kg benzynowe 1950/1700 kg 2.0 Diesel 170KM skrzynia manual/automat |
4x4 | 750 kg | 2200 kg 2.0 benzyna 260KM 2200 kg 2.0 Diesel 170KM fabrycznym hakiem; 1900 kg z hakiem zamontowanym poza fabryką 1805 kg 2.0 Diesel 210KM; 1605 kg z adaptacyjnym tempomatem |
Nacisk na hak
Jaka kategoria prawa jazdy z przyczepą?
Piotr Damaziak
Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i użytkowe
Agnieszka Rospędowska [Flota]
Menedżer ds. sprzedaży flotowej. Samochody nowe osobowe i użytkowe
Przemysław Zimnicki
Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i użytkowe
Zobacz także
78% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka Automatu. Mamy to!
02.2023
78% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka auta z automatyczną skrzynią biegów. Mamy to! SsangYong to producent SUV‑ów i crossoverów z Korei. Każdy z modeli jest dostępny z automatem. Na Wyprzedaży rocznika 2024 upust do 40 000 zł.
I mamy te samochody - są w salonie Dixi-Car od ręki. SsangYong odnotował w Polsce w 2022 roku 400-procentowy wzrost sprzedaży. Co ciekawe, premiera 2023 - nowy Torres - został pokazany w Polsce jako pierwszym kraju w Europie.
Duża marka koreańska w Polsce. Na dodatek specjalizująca się w samochodach z automatycznymi skrzyniami biegów. Zgodnie z preferencjami kupujących nakreślonymi przez Otomoto na podstawie wyszukiwań w tym portalu.
SsangYong to najstarszy producent SUV-ów i crossoverów z Korei, a samochody nowe mają korzystne ceny i 5 lat gwarancji (na Musso i Torresa eVX - 7 Lat Gwarancji). Dodatkowo opcje 4WD, Automatyczna skrzynia, LPG (instalacja dedykowana do samochodu przez importera).
Źródło: Szukamy tanich, używanych samochodów i marzymy o nowych SUVach - OTOMOTO prezentuje motoryzacyjne trendy z 2022 roku. Otomoto.pl