Sportowe doświadczenia Opla zostały zsumowane w Insigni B pod skrótem GSi (a nie jak dotychczas OPC) i wreszcie są dostępne w lepszej cenie. Insignia GSi to 230-konna benzyna, zawsze 9-biegowy automat (z dźwigienkami zmiany biegów na kierownicy) i napęd 4x4. Rzut oka na jakość projektu, wykończenia i na wyposażenie.
Zobacz, czym różni się GSi od cywilnych Insigni.
Wyposażenie standardowe to m.in.:
Wyposażenie standardowe jest tak bogate, że lista zajęłaby kilka ekranów.
Zdjęcia mogą zawierać elementy wyposażenia dodatkowego.
Dostępna jako limuzyna lub kombi, nowa Insignia GSi to przede wszystkim nowy silnik benzynowy 2.0 Turbo 230KM (dotychczas był Diesel 210KM), 9‑biegowy automat (dotychczas: 8‑biegowy), napęd 4WD Twinster, zawieszenie FlexRide i system eBoost (wstęp do automated driving i brake by wire).
Silnik 2.0 Turbo 230KM - nowa jednostka, 169 kW/230KM, średnie spalanie 7,0-6,9 l/100 km, 163-161 g CO2/km wg NEDC (8,8-8,3 l/100 km, 205-193 g CO2/km wg WLTP).
Napęd 4x4 Twinster, czyli tylne koła są dołączane niezależnie od siebie sprzęgłami sterowanymi elektronicznie, Opel pisze 'wektorowanie momentu obrotowego'. Reakcja w ciągu milisekund, kluczowe na śniegu i lodzie, nowa jakość jazdy 4x4, przy tym rozsądne spalanie. Nie mamy tu dyferencjału na tylnej osi. Efektywniejsze pokonywanie zakrętów "na granicy przyczepności". Skuteczniejsza "petarda" przy ruszaniu na mokrej, śliskiej nawierzchni. Układ udoskonalono w porównaniu z Insignią B przedliftingową.
Zawieszenie FlexRide - mechatroniczne, jest w standardzie w GSi. Amortyzatory, pedał gazu, skrzynia biegów i układ kierowniczy zmieniają charakterystykę w ciągu milisekund. UWAGA: FlexRide jest jako opcja w regularnej Insigni, ale tylko w GSi ma czwarty tryb 'Competition', poza trzema bazowymi, tzn. Standard, Tour i Sport. Na kierownicy mamy łopatki pozwalające sterować 9-biegowym automatem. Do dyspozycji również dwuklik przyciskiem ESP (ESP off) - tylko dla doświadczonych.
Nowość: system eBoost, czyli wstęp do braking by wire i przygotowanie do samochodu autonomicznego. Twardszy, szybszy, pewniejszy pedał hamulca, bo zamiast posiłkować się podciśniem z kolektora ssącego, układ hamulcowy, ABS i ESP są wspomagane elektro-hydraulicznie. Mniej przewodów, rurek.
Piotr Damaziak
Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i użytkowe
Agnieszka Rospędowska [Flota]
Menedżer ds. sprzedaży flotowej. Samochody nowe osobowe i użytkowe
Przemysław Zimnicki
Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i użytkowe
Zaciski Brembo standardem w Insigni GSi. Felgi 20-calowe..
9-biegowy automat w standardzie. Widoczne przyciski Tour i Sport zawieszenia FlexRide. Jest jeszcze ultra-sportowy tryb Competition aktywowany podwójnym naciśnięciem przycisku ESP.
Insignia GSi jest dostępna z dwoma silnikiem benzynowym 2.0 Turbo 230KM z systemem e-BOOST. Moment obrotowy 350 Nm/1500-4000 obr/min.
Oferowana jest tylko jedna skrzynia biegów - 9-biegowa automatyczna (z łopatkami do manualnej zmiany biegów na kierownicy) oraz zawsze adaptacyjne zawieszenie FlexRide i napęd 4x4 Twinster.
Opony, hamulce
Opony Michelin Pilot Sport 4 S o rozmiarze 245/35 R20 na felgach aluminiowych. Z przodu hamulce Brembo z zaciskami hamulcowymi malowanymi w kolorze czerwonym.
Obniżone o 10 mm w porównaniu z regularną Insignią i całkowicie nowe (all-new, jak pisze Opel w materiale prasowym). Sprężyny są krótsze o 10 mm, a specjalne amortyzatory ograniczają do minimum ruchy nadwozia. Zawieszenie dostrajano na pętli Nordschleife toru Nürburgring, jednym z najbardziej wymagających odcinków na świecie.
Każda Insignia GSi ma mechatroniczne, adaptujące się do warunków zawieszenie FlexRide, z tym że w Insigni GSi, oprócz trybów Standard, Tour i Sport, jest jeszcze czwarty tryb - Competition - aktywowany podwójnym naciśnięciem przycisku ESP. W oryginalnych materiałach Opel pisze przy trybie Competition o mocniejszym zboczeniu z kursu - allows skilful drivers more yaw. Ze zmianą trybu pracy zawieszenia zmienia się też czułość układu kierowniczego i pedału gazu.
To wszystko współpracuje w GSi zawsze z napędem 4x4, który - co Opel podkreśla w kontekście GSi - ma na tylnej osi, zamiast konwencjonalnego mechanizmu różnicowego, dwa sprzęgła załączające w ułamku sekundy niezaleźnie każde z kół.
"Pilots"
Tak Opel określa kierowców Insigni GSi.
Bagażnik Insigni kombi - z nadmiarem pomieści kask i kombinezon rajdowca.
W Insigni GSi mamy do wyboru kilka rodzajów foteli. Te na zdjęciu - tzw. OPC Performance - mają wentylację, masaż, wysuwaną poduszkę siedziska, elektryczną regulację i certyfikat AGR. I są za dopłatą.
W standardzie też mamy fotele AGR (ortopedyczne) z regulacją elektryczną, wydłużanym siedziskiem, podgrzewaniem. I są to wciąż fotele sportowe, czyli inne niż w regularnej Insigni.
Fotele GSi. Podgrzewane, wentylacja. Masaż, wysuwane siedzisko, elektryczna regulacja, certyfikat AGR (niemiecka akcja na rzecz zdrowych pleców).
Relacja ceny do tego, co klient otrzymuje jest doskonała przy wersji GSi. Pamiętajmy, że płacimy za topowy silnik, najdroższą skrzynię biegów, napęd na wszystkie koła.
Zewnętrznie, w stosunku do regularnej Insigni, GSi odróżnia się zderzakami, progami, a 5-drzwiowy liftback dodatkowo opcjonalnym spojlerem tylnym. Wprawne oko zauważy też obniżone o 10 mm zawieszenie.
Piotr Damaziak
Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i użytkowe
Agnieszka Rospędowska [Flota]
Menedżer ds. sprzedaży flotowej. Samochody nowe osobowe i użytkowe
Przemysław Zimnicki
Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i użytkowe
Zobacz także
Jazdy próbne elektrycznym SsangYongiem Torresem eVX w salonie Warszawa/Raszyn. Umów się!
07.2024
Nowe EV od SsangYonga można już kupić. Mega zasięg. Duży, pojemny SUV. Atrakcyjna cena. Zapraszamy na jazdę testową.
Bateria o pojemności 73,4 kWh, zasięg do 635 kilometrów - górna strefa tego, co oferuje rynek.
SsangYong Torres eVX kwalifikuje się do programu Mój elektryk.