Opel Insignia B Kombi ma większy rozstaw osi i rozstaw kół (niż w generacji A), a mniejszy zwis przedni. To po to, aby wyglądał elegancko i sportowo. Bagażnik o 100 l większy. Masa do 200 kg niższa (mniejsze spalanie). Brzmi nieźle?
Od generacji B "Sports Tourer" piszemy rozdzielnie. W Insigni Kombi generacji A "SportsTourer" pisało się razem. Wszystko o flagowcu Opla w kompendium Insigni B, a tu ceny. Zachwyć się zdjęciami kombiaka drugiej generacji poniżej.
Nowa Insignia B Kombi. Długość nadwozia 5 metrów bez 14 milimetrów. Dane techniczne.
Elegancka, sportowa sylwetka Sports Tourer'a drugiej generacji. O 92 mm większy rozstaw osi (niż w pierwszej generacji); o 11 mm większy rozstaw kół, ale samochód do 200 kg lżejszy.
Na wirażu. Najlepiej z napędem 4x4 i 8-biegową skrzynią automatyczną. W tej konfiguracji daje popalić. Dane techniczne.
Bagażnik Kombi drugiej generacji w konfiguracji z położonym oparciem tylnej kanapy zwiększył się o 100 l w porównaniu do Insigni A SportsTourer. Wchodzi kilka walizek i kontrabas. Parametry bagażnika.
Oparcie kanapy podniesione, czyli 5 miejsc i wciąż przepastny bagażnik! Dane bagażnika. W podłodze widać szyny FlexOrganizer, do których można zamocować np. siatki poziome (przytrzymujące np. piłkę) lub pionowe (przegrody).
Rekini przód. Port jachtowy - dla kogo jest Insignia B?
Miejskie, industrialne klimaty. Przetłoczenie na drzwiach w swoim szczycie. Chromowana listwa nad linią okien opada aż do lamp tylnych - bardziej sportowa sylwetka. Insignia 2 Kombi pojazdem dla przedsiębiorcy?
LED-owy reflektor IntelliLux - więcej.
Panoramiczne okno dachowe sięga aż nad tylną kanapę. Namiastka kabrioletu. Lampa oświetlająca w prawym zewnętrznym lusterku. Np. gdy wieczorową porą lustrujemy pobocze w Bieszczadach w poszukiwaniu zjazdu nad potok.
Spotkanie liftbacka Grand Sport z Kombi Sports Tourerem. Na obrzeżach wielkiego miasta, na plaży.
Deska rozdzielcza - środkowa część zegarów (prędkościomierz i fragmenty bocznych zegarów) jest wyświetlana na ekranie LCD. Profilowana na kciuki kierownica. Pod szybą przednią (która może być ogrzewana elektrycznie) wnęka "rzutnika" komunikatów na szybę (np. gdy potrzebne ostre hamowanie). Opel podkreśla, że siedzi się nisko - jak w sportowym samochodzie.
Wyświetlacz IntelliLink na konsoli centralnej. Kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay. Porównaj zdjęcia kabiny liftbacka.
Dysze powietrza i przyciski ogrzewania tylnej kanapy. Inne elementy, które mogą być ogrzewane: kierownica, przednie fotele, przednia i tylna szyba a nawet cała kabina przy pomocy agregatu ogrzewania postojowego. Więcej o grzaniu w Insigni.
Panel systemu OnStar nad lusterkiem wstecznym (obecnie system nazywa się OpelConnect).
Przyciski, panel sterowania fotelem kierowcy AGR (regulowane poduchy, masaż, pamięć). Więcej o fotelach AGR.
Piotr Damaziak
Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i użytkowe
Agnieszka Rospędowska [Flota]
Menedżer ds. sprzedaży flotowej. Samochody nowe osobowe i użytkowe
Przemysław Zimnicki
Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i użytkowe
Zobacz także
Jeden z Najdłużej działających Serwisów OPEL w Warszawie
11.2025
Wydaje się, że Dixi‑Car Plaza, a wcześniej Dixi-Car, jest jedną z najdłużej działających obecnie Stacji specjalizujących się w Obsłudze samochodów OPEL w Warszawie. Doświadczenie załogi ma ogromne znaczenie. Szczególnie w serwisie znajomość marki, jej niuansów, wpływają na jakość, szybkość i skuteczność.
I temat dotyka tak umiejętności skutecznej naprawy za pierwszym razem, ale przede wszystkim doświadczenia diagnostycznego, działań prewencyjnych, umiejętności pozyskania części, gdy w fabrykach są czasowe braki, dbanie o terminowość.
Dixi-Car Plaza działa w podobnym składzie od blisko 30 lat. Część ekipy jest z firmą od samego początku, tj. roku 1998.
Byliśmy stabilnym autoryzowanym serwisem Opla we współpracy z koncernami General Motors, PSA, Stellantis. Teraz obraliśmy ścieżkę serwisu niezależnego, jednak specjalizującego się. Napawa nas to dumą.
Jednocześnie idziemy z duchem zmian w motoryzacji. Od 2023 roku jesteśmy autoryzowanym dealerem i serwisem koreańskiej marki Ssangyong by KGM, a od początku 2024 r. także chińskiej marki BAIC.