Generacja B Opla Insignia ma odchyłkę sportową. Stąd biały Abalone, premierowy kolor Insigni 2017 Grand Sport na fot. - zdjęcie tyłu samochodu w tym kolorze w artykule poniżej. Więcej zdjęć.
Stonowane metaliki i eleganckie perłowe sprzedają się najlepiej we flagowych modelach, jak Opel Insignia. Biały kolor nadwozia nie był najpopularniejszym w dotychczasowej Insigni; teraz się to może zmienić, bo druga generacja - Insignia B Grand Sport, model 2017 - ma sportową żyłkę.
I to właśnie w białym lakierze (perłowym) ujawniono jej wygląd. Wszystkie prezentowane poniżej lakiery są dostępne zarówno dla liftbacka Grand Sport, jak i dla kombi Sports Tourer.
Nowa Insignia w kolorze białym Summit - lakier bez dopłaty. Jest też drugi biały - perłowy Abalone - foto niżej w artykule.
Granatowy Royal to szansa dla osób, które oczekują ciemnej Insigni, ale nie chcą dopłacać za lakier.
Czerwony Absolute dobrze komponuje się z podwójnym układem wydechowym. Jest to lakier o najlepszym stosunku jakości do ceny, bo raz, że brylantowy (nie bazowy, jak dwa powyższe), a dwa, że nie wymaga dopłaty.
wymagają dopłaty
Czarny Mineral metalik - na fot. na kombi Sports Tourer - oczywiście dostępny też w Insigni Grand Sport liftback. Lakier na pojazd członka zarządu.
Srebrny Sovereign metalik - klasyka. Kiedyś srebrne metaliki były trzonem sprzedaży, dziś nadal są popularne, ale klienci częściej eksperymentują. Do flagowej Insigni kolor nieco ciemniejszy wydaje się bardziej odpowiedni, choć jeśli ktoś chciałby mieć "na raz" ciemną elegancję i biały, to srebrny metalik wydaje się kompromisem.
Szary stalowy Satin Steel metalic - wydaje się barwą optymalną dla Insigni, na każdą okazję (biznesowe spotkanie, wakacje, zakupy). Dodatkowa zaleta: "nie brudzi się". Real foto 1, real foto 2.
Grafitowy Cosmic metalik - jeszcze jeden krok w stronę czarnego. Barwa dla osoby, która chce mieć Insignię elegenacką, w kolorze neutralnym i nie chce czarnego.
Srebrny Magnetic metalik to lakier z odcieniem (wpadający w) niebieskiego, zielonego. Jest delikatnie odmienny niż "samochodowa masa", ale nie odbiega aż tak od mainstreamu.
Niebieski Darkmoon metalik - jeśli ktoś miłuje granaty i prestiż, to na dziś jest to jedyny wybór. Kolor nocy. Drugi granat to bazowy Royal (foto powyżej), ale tamten nie jest metalizowany.
wymagają dopłaty
Brązowy Dark Caramel perłowy - Insignia w tym kolorze będzie inna niż wszystkie (pozostałe samochody), a jednocześnie lakier wydaje się elegancki, obok czarnego. Warto zobaczyć ten lakier na żywo - wygląda lepiej niż na zdjęciu.
Zielony Emerald perłowy - jedyny zielony kolor Insigni.
Biały Abalone perłowy - lakier specjalny wymagający specjalnej dopłaty. Trzeba go zobaczyć na żywo - zdjęcie nie oddaje urody tego lakieru. Ze "zwykłym" białym lakier ten ma niewiele wspólnego. Premierowe zdjęcia Insigni Grand Sport, liftback są w kolorze białym Abalone.
W Oplach mamy trzy rodzaje lakieru:
(W niektórych modelach Opla jest jeszcze dostępny lakier brylantowy. Tzw. brilliant to rodzina lakierów, do których dodawane są transparentne koncentraty w celu uzyskania głębi koloru. Lakier taki wydaje się bardziej żywy, pełny. Patrząc na niego mamy wrażenie jakby był świeżo położony. Lakier brylantowy to z'upgrade'owany akryl. W niektórych modelach brylantowy kolor wymaga dopłaty - zwykle mniejszej niż metaliki. W innych - jest bez dopłaty.).
Lakiery te tak bardzo się nie różnią, jak to się niektórym wydaje i jakby wynikało z ceny (w Oplach lakier akrylowy najczęściej nie wymaga dopłaty, a metaliki i perłowe bywają płatne). Różnica sprowadza się do efektu wizualnego. Trwałość (odporność na zarysowania) jest - w przypadku osobowych Opli taka sama dla wszystkich trzech rodzajów lakieru. Bo zarówno lakier akrylowy, jak i metalik, jak i perłowy są dwuwarstwowe, czyli mają warstwę koloru (baza) i na to lakier bezbarwny, który zabezpiecza bazę i nadaje połysk.
Wyjątek: Lakier perłowy może być też trójwarstwowy. Stosuje się ten zabieg w celu uzyskania wyjątkowej głębi koloru. Na warstwę bazy z dodatkiem perły kładzie się lakier bezbarwny z perłą, a na to kolejną warstwę bezbarwnego. W Oplach lakierem trójwarstwowym perłowym jest India Orange, pomarańczowy.)
Skąd się wzięło przeświadczenie niektórych klientów, że lakier niemetalizowany jest mniej trwały?
Nasz specjalista ds. napraw blacharskich tłumaczy:
Lakier perłowy mieni się całą paletą barw, w słońcu wręcz skrzy na wiele kolorów. Patrząc na niego widać wręcz głębię. W mojej ocenie lakier perłowy daje ciekawszy efekt wizualny niż metalik, który błyszczy się jak polerowany metal.
Porównanie typów lakierów Opla: od lewej trzy dominujące typy, tzn. akrylowy, metaliczny i perłowy. Perłowy trójwarstwowy i brylantowy są stosunkowo rzadsze. Rysunek poglądowy - najlepiej się porównuje lakiery na samochodzie, w środku dnia, przy wysokich chmurach, tzn. dzień jasny, ale brak bezpośrednich promieni słońca padających na karoserię. Ew. można wyjść z próbnikiem z salonu. Zapraszamy.
Poradnik jak wybrać kolor samochodu
Piotr Damaziak
Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i użytkowe
Agnieszka Rospędowska [Flota]
Menedżer ds. sprzedaży flotowej. Samochody nowe osobowe i użytkowe
Przemysław Zimnicki
Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i użytkowe
Zobacz także
BAIC 7 - już umawiamy jazdy testowe. Zapraszamy!
03.2024
Jest samochód demonstracyjny! Zarejestrowaliśmy BAIC Beijing 7 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG. Gotowy do jazdy testowej.
A dlaczego warto odbyć jazdę próbną przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baików i szybszą automatyczną skrzynię dwusprzegłową, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.
Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!