Nowy Opel Insignia II - model 2018 2019

 

Marcin Dorociński wybrał nową Insignię

 

 

Nowy Opel Insignia II Grand Sport

Insignia B Grand Sport, czyli "5-drzwiowy sedan" (a faktycznie liftback - podnoszona z klapą tylna szyba). Więcej zdjęć: liftback, kombi.

 

Nowy Opel Insignia B, tył

Nowa Insignia B. Z tyłu sprawia wrażenie większego samochodu niż generacja A. Więcej zdjęć: liftback, kombi.

Insignia drugiej generacji została ochrzczona Insignią B (nie Insignia II). Jest do 200 kg lżejsza. Design u niektórych budzi skojarzenia z Mercedesem CLS i BMW. Brzmi zachęcająco?

W rzeczywistości Insignia B jest spokrewniona z Chevroletem Malibu, hitem rynku amerykańskiego. A pierwowzorem jest koncept Monza.

 

Sprzedaż Insigni B ruszyła...

7 grudnia 2016 Opel pokazał oficjalne zdjęcia. Premiera "z pompą" w marcu 2017 r. w Genewie. Sprzedaż w salonach Dixi-Car ruszyła. Zobacz ceny liftbacka i kombi.

 

Nowa Insignia B Sports Toure, tył

Z nadwoziem Kombi (Sports Tourer) Insignia II jest do 200 kg lżejsza niż Insignia I. Długość nadwozia 4,99 m. Dane techniczne.

 

Jazda szosowa nową Insignią B

Szosa, autostrada - naturalne środowisko dla Insigni B. Więcej zdjęć: liftback, kombi.

 

Nowa Insignia B z góry

Z lotu ptaka - przedni zderzak zachodzi aż nad atrapę chłodnicy. Więcej zdjęć: liftback, kombi.

 

Kabina, deska rozdzielcza Insigni B

Deska rozdzielcza z mega masywnym tunelem środkowym. Więcej zdjęć: liftback, kombi.

 

Panel sterowania klimatyzacją, pokrętło temperatury

Panel sterowania klimatyzacją, pokrętło z wyświetlaczem zadanej temperatury.

Kierownica nowej Insigni z przyciskami sterowania

Kierownica nowej Insigni z przyciskami sterowania.

 

Przyciski ogrzewania tylnej kanapy

Dysze powietrza i przyciski ogrzewania tylnej kanapy.

 

Przód, maska Opel Insignia II

Ułański pióropusz na masce - Insignia polskim samochodem narodowym? Więcej zdjęć: liftback, kombi.

 

Nowy Opel Insignia B Grand Sport

Insignia B Grand Sport. Więcej zdjęć: liftback, kombi.

 

Zima, śnieg

Insignia B z napędem 4x4 idealna na zimę. Więcej o 4WD w Insigni. Więcej zimowych zdjęć.

 

Insignia 2 Sports Tourer, marina

Rekini przód na tle mariny - dla kogo jest Insignia B Kombi?

 

Nazwa

Nazwa Insignia Grand Sport w odniesieniu do "5-drzwiowego sedana" (cytat) pojawia się w materiale prasowym z 26.10.2016. To co Opel nazywa 5-drzw. sedanem, faktycznie jest liftbackiem (podnoszona z klapą bagażnika tylna szyba); a prawdziwego sedana (z nieruchomą tylną szybą) - nie ma.

 

Rozmiary

Design sprowadza się do dobrych proporcji - mówi designer Opla w filmie na tej stronie. Proporcje zmieniliśmy tak, że Insignia wygląda jak samochód tylnonapędowy - mówi ich materiał prasowy. A w domyśle: napęd tylny to prestiż.

Długość Insigni A (sedan): 484,2 cm. Nowa Insignia Grand Sport (Insignia B) jest o 5,5 cm dłuższa, ale z uwagi na znacznie większy rozstaw osi, krótsza jest w nowej Insigni część nadwozia przed przednią osią i za tylną osią.

Rozstaw osi Insigni A: 2737 mm. W nowej Insigni B, rozstaw osi jest większy o 9,2 cm i wynosi 2829 mm.

Rozstaw kół - większy o 11 mm.

Wysokość Insignia A: 1498 mm. Nowa Insignia Grand Sport jest o 4,3 cm niższa.

Wysokość, na jakiej siedzi kierowca - o 3 cm niżej.

Szerokość nowej Insigni B - większa o ok. 1 cm w stosunku do poprzednika (dane generacji A, dane generacji B).

 

Insignia Grand Sport w porównaniu z generacją A

Długość Insigni Grand Sport (Insignia B) jest większa o 5,5 cm w stosunku do generacji A. Rozstaw osi - większy o 9 cm. Na fot. w folii maskującej Insignia Grand Sport (liftback, generacja B). Za nią generacja A.

 

 

Więcej filmów z Insignią

 

Opinia naszej klientki: jeździła nową Insignią B w Belgii na przedpremierze:

  • nowa Insignia B jest cichsza, obszerniejsza w środku, ładniejsza w środku (niż Insignia A)
  • duży przeskok między Insignią A a generacją B

Co prawda obecnie pani jeździ Insignią A sprzed face liftingu (prod. 2008-13), a twierdzimy, że był też spory przeskok między generacją A przed- i poliftingową (na plus dla tej drugiej).

 

Wersje nadwoziowe

Jest liftback, zwany Grand Sport (wygląd sedana, ale szyba tylna podnoszona razem z klapą) i Kombi. Insignia B nie jest dostępna z typowym nadwoziem 4-drzw. sedan.

Nowy Opel Insignia II sedan, hatchback

Insignia B Grand Sport, liftback. Więcej zdjęć.

Opel Insignia B SportsTourer, Kombi

Insignia II SportsTourer - kombi. Więcej zdjęć.

 

 

Druga generacja reflektorów LED IntelliLux w Insigni B od 2017 r.

Reflektor matrycowy LED IntelliLux, Opel Insignia B 2017

Reflektor matrycowy LED IntelliLux Insigni B, model 2017.

Dwa razy więcej diód LED (po 16 na reflektor, razem 32) niż w pierwszej generacji reflektorach adaptacyjnych LED Astry V (gdzie jest po 8 diód na reflektor). Lepsze doświetlenie zakrętów, intensywniejszy snop światła, szybsze, płynniejsze przejścia między trybami. To LEDy Insigni B - od 2017 r.

  • reflektory adaptacyjne - automatycznie dostosowują zasięg i szerokość wiązki światła do warunków na drodze (np. miasto, szosa, autostrada, łuk drogi, skręt na skrzyżowaniu - w każdej z tych sytuacji światła zachowają się inaczej)
  • pomieszczone aż po 16 diód w każdym ze smukłych reflektorów Insigni B
  • więcej diód = szybsze i płynniejsze przejścia między trybami = bardziej precyzyjny dobór wiązki do sytuacji i więcej jaśniejszego światła
  • nowe funkcje LEDów IntelliLux w Insigni II:
    • jasność wewnętrznych LEDów w każdym z reflektorów rośnie przy jeździe na światłach długich na zakręcie (doświetlanie zakrętów)
    • dodatkowy punkt świetlny "ultra-długich" w każdym z reflektorów - zasięg do 400 m
  • reflektory LED Insigni inspirowane Oplem Monza koncept

Więcej o reflektorach LED IntelliLux Opla

 

 

Jakie zmiany w Insigni II?

Napęd 4x4 Insigni, przekrój

Napęd Twinster 4x4 Insigni B.

 

Porównanie deski: Insignia (na górze) i amerykański Chevrolet Malibu (na dole)

Insignia B SportsTourer tył

Deska nowej Insigni. Więcej zdjęć.

 

Deska rozdzielcza Astra V

Deska rozdzielcza bliźniaczego Chevroleta Malibu. W obydwu modelach widoczna tendencja do upraszczania konsoli środkowej, mniej przycisków.

  • druga generacja Insigni jest o ok. 5,5 cm dłuższa niż Insignia I, a rozstaw osi o 9,2 cm większy niż w pierwszej generacji (czytaj: więcej miejsca w środku)
  • wyraźnie "ostrzejsze" linie nadwozia niż w pierwszej generacji, bardziej opadająca linia dachu, wygląd bardziej a'la coupe
  • krawędź, próg załadunku bagażnika został obniżony w porównaniu z Insignią A
  • napęd 4x4 z "wektorową dystrybucją momentu" - najbardziej zaawansowany w tym segmencie:
    • na tylnej osi dwa sprzęgła, bez dyferencjału, niezależne dozowanie momentu na każde z kół
    • przy skręcie więcej momentu wysyłane jest na tylne zewnętrzne koło, co poprawia prowadzenie w zakręcie
    • napęd 4WD czyta wciśnięcie pedału gazu, położenie kierownicy, rozpoznaje nawet nawierzchnię drogi - od tego uzależniany jest moment na dane koło; dla kierowcy = bezpieczniejsze, przyjemniejsze prowadzenie. I bardziej neutralna charakterystyka samochodu
    • tryb Tour ("szersze", bardziej komfortowe wożenie się); tryb Sport - ostrzejsze reakcje na gaz i kierownicę, mniej komfortu. Wybierane przez kierowcę.
    • system nazywa się Twinster 4x4
    • dostępny za dopłatą
  • "demokratyzacja luksusu" - tym hasłem kieruje się Opel wprowadzając na rynek Insignię B (podobnie jak przy Astrze V). Co to znaczy? Np.:
    • automat 8-biegowy
    • światła matrycowe LED w stosunkowo "niebogatych" wersjach Insigni II
    • fotele AGR ("ortopedyczne") z masażem i wentylacją - więcej
    • multimedia IntelliLink
    • system OnStar z ekranem większym niż w Astrze V, do tego usługa Personal Assistant - której nie było jeszcze w żadnym innym modelu Opla
    • kamera 360 stopni - dla systemów aktywnego bezpieczeństwa, unikanie kolizji
    • Asystent pasa ruchu, czyli ostrzeganie o "zasypianiu" i zjeżdżaniu z pasa i automatyczne odbicie kierownicą, aby pojazd wrócił na pas
  • elementy grzejące:
    • podgrzewanie przednich i tylnych siedzeń. Na przednich siedzeniach regulacja siły podgrzania i programowanie podgrzewania w "ulubionych"
    • podgrzewana kierownica. Ogrzewanie kierownicy działa nawet, gdy silnik jest zatrzymany systemem Start/Stop, gdy oczekujemy na czerwonym świetle
    • podgrzewana elektrycznie przednia i tylna szyba
    • zdalnie sterowane ogrzewanie postojowe (można załączyć np. 10 minut przed odjazdem; albo ustawić samoczynne załączenie, gdy temperatura w kabinie spadnie np. poniżej 5 stopni)
  • do 175 kg niższa masa samochodu (w przypadku Kombi nawet do 200 kg), w porównaniu z pierwszą generacją. Dzięki temu lepsze przyspieszenie, niższe spalanie. Podobnie jak przy Astrze V.
  • aktywna, wyskakująca do góry aluminiowa maska - w razie wypadku - "poduszka powietrzna pieszego" - zwiększa odległość od "twardego" silnika

 

 

Silniki Insigni II

Trzy- i czterocylindrowe. Flagowym jest nowy 4-cyl. Diesel 170 lub 210 KM o wyższym niż u konkurencji momencie obrotowym i mniejszym zużyciu paliwa.

Ma być dostępna również 6-cyl. jednostka benzynowa o mocy ok. 400 KM.

Skrzynie biegów manualne i 8-biegowy automat. Jako opcja napęd 4x4 i adaptacyjne zawieszenie FlexRide.

Zobacz dane techniczne

 

Jaka platforma dla nowej Insigni?

Nowa i globalna E2XX, czyli taka sama, jak w nowym Chevrolecie Malibu, model 2016, z rynku USA. Ciekawe, że nowy Malibu był w 2015 r. w Stanach najczęściej wyszukiwanym w Google modelem samochodu... Nowa platforma to o ok. 9 cm większy rozstaw osi.

Insignia I była oparta na platformie Epsilon II. W platformie E2XX Insigni II nacisk położono na mniejszą masę samochodu, lepsze rozplanowanie wnętrza.

 

Chevrolet Malibu 2016

Chevrolet Malibu 2016. Tej samej platformy E2XX koncernu General Motors użyje Insignia II.

 

 

Buick LaCrosse 2017 - drugi trop z USA

Bardziej luksusowa i prestiżowa niż Chevrolet marka Buick sprzedaje LaCrosse, model roku 2017. I to drugi, bok Chevroleta Malibu, trop w sprawie wyglądu Insigni B.

Buick LaCrosse 2017

Sylwetka full-size car - czy to sylwetka Insigni II?

Buick LaCrosse 2017 z profilu

Charakterystyczne przetłoczenie na tylnym błotniku.

Deska, fotel kierowcy Buick LaCrosse 2017

W europejskich wersjach, czytaj Insigni B, pewnie będzie więcej aluminium, lakierowanych elementów, grafitów...

 

Insignia B w folii maskującej

Nowa Insignia B na torze testowym
Nowa Insignia B na torze Nürburgring
Zamaskowana deska rozdzielcza
Nowa Insignia 2016 oklejona folią maskującą, las
Tył, oklejona Insignia, las
Przód Insigni II w folii maskującej, na torze

 

 

 

 

 

Który rok modelowy?

Skoro sprzedaż nowej Insigni rusza w początku roku kalendarzowego 2017, to jest to już awansem rok modelowy 2018. "Rok modelowy" w Oplu rozpoczyna się zwykle w połowie poprzedzającego roku kalendarzowego, np. Insignia wyprodukowana w sierpniu 2017 może być już rokiem modelowym 2018.

 

 

Tabela: lata produkcji modeli segmentu D (klasa średnia) Opla

Model Lata produkcji
Vectra A Vectra A 1988-1995
Vectra B Vectra B 1995-2002
Vectra C

Vectra C

zobacz ofertę uzywanych

2002-2008
Insignia A

Insignia I

zobacz ceny

2008-2017

(prawdopodobna data zakończenia produkcji)

Nowa Insignia II

Insignia II

zobacz ceny

od 2017 r.

 

 

Jakie ceny Insigni B?

Ceny Insigni B są wyższe niż Insigni A, ale "B" jest to zupełnie inny samochód. W standardzie ma tyle, że klientom kręci się w głowach. Sprzedaż ruszyła. Zobacz też ceny Kombi.

 

Nowy Opel Insignia B Grand Sport 2018 2019

Deska rozdzielczaFoto

Nowa Insignia Grand Sport Enjoy 1.5 Turbo 140KM CENOWY HIT

Wyposażenie standardowe to m.in.:

  • Klimatyzacja dwustrefowa elektroniczna
  • System multimedialny R4.0 (podwójny tuner radiowy, kolorowy ekran dotykowy 7-calowy, sterowanie komendami głosowymi przez smartfon, 7 głośników, interfejsy projekcji telefonu Apple CarPlay i Android Auto, wyświetlacz wskaźników kierowcy 3,5-calowy, gniazdo USB w podłokietniku)
  • Elektryka szyb (przód i tył) i lusterek
  • System automatycznego odblokowywania zamków drzwi i sterowania zapłonem "Open&Start"
  • Izotermiczna szyba przednia odbijająca promienie słoneczne
  • Tempomat, kierownica pokryta skórą, ze sterowaniem systemami multimedialnymi
  • kamera OpelEye
  • Światła dzienne LED, światła tylne LED

CENA

od 93 414 zł 102 450 zł

rocznik 2019, przy zakupie przez przedsiębiorcę - patrz promocje

4 lata pełnej ochrony gwarancyjnej

Czy mogę kupić po niższej cenie? Zobacz

Finansowanie

Abonament od 800 zł +vat/mc w Opel Free2Move na firmę

Rata od 1199 zł +vat/miesiąc w Opel Leasing

Rata od 999 zł /miesiąc w Opel Kredyt

I rata kredytu 50/50 45 703 zł

Rata jest niższa niż "cena samochodu podzielić na dwa", bo korzystasz z dodatkowego rabatu przy zakupie w kredycie Opel - patrz promocje rocznika 2019. Druga rata po roku 36 973 zł.

I rata kredytu 4x25% 22 851 zł

Rata jest niższa niż "cena samochodu podzielić na cztery", bo korzystasz z dodatkowego rabatu przy zakupie w kredycie Opel - patrz promocje rocznika 2019. Raty po 1., 2. i 3. roku: 26 265 zł.


Dzwoń! Salon Raszyn/Warszawa (22) 716-30-20 • Radom 603‑750‑325, (48) 360‑98‑26
Zadaj pytanie

Zdjęcia mogą zawierać elementy wyposażenia dodatkowego.

Więcej cen Insigni B

 

 

 

Nowe od ręki w Dixi-Car

INSIGNIA GS ENJOY 1.5 165KM

INSIGNIA GS ENJOY 1.5 165KM

benzyna, skrzynia manualna 6-bieg., kolor SZARY METALIK

Oplobranie, 4 lata gwarancji
od 114900 zł   122250 zł

Zobacz

INSIGNIA 5DR ELITE 1.5 165KM START&STOP

INSIGNIA 5DR ELITE 1.5 165KM START&STOP

benzyna, skrzynia manualna, kolor SZARY METALICZNY

Oplobranie, 4 lata gwarancji
od 133900 zł   152590 zł

Zobacz

Więcej samochodów od ręki

 

 

 

 

Pytania?

Łukasz Sosiński

Menadżer ds. sprzedaży samochodów nowych. Koszty, VAT

Salon Raszyn k. Warszawy

tel. 601 340 336

Łukasz Kozioł

Specjalista ds. samochodów dostawczych (użytkowych). PIT, VAT

Salon Raszyn

tel. 605 900 089

Radosław Sarnowski

Szef działu floty

Salon Raszyn k. Warszawy

tel. 605 910 945

Krzysztof Chołuj

Flota / b2b - Radom i okolice

Salon Radom

tel. 603 750 325

 

 

Zobacz także

 

 

Niesamowity kołpak do Insigni B

Kołpak do felgi strukturalnej, 13472459

Każda nowa Insignia B ma aluminiowe felgi w standardzie. Ale koła zimowe z reguły są już kupowane na felgach stalowych, najczęściej strukturalnych. Proponujemy genialny kołpak do felg stalowych-strukturalnych do Insigni B. Polecamy!

Kołpak ma nr katalogowy 13472459. Cena - jak za kołpak, czyli przystępna. Oryginał Opel:

 

 

Wypełnij formularz, a dostaniesz ofertę na nowy samochód z dobrą ceną! Lub zadzwoń!

Masz pytanie?
Potrzebujesz ofertę?
Prosimy - Wypełnij formularz!
Czekamy niecierpliwie!


Jeśli odpowiesz na poniższe pytania, otrzymasz bardziej precyzyjną odpowiedź lub korzystniejszą ofertę:

Mam już Opla (lub ma ktoś z rodziny, lub ma moja firma)
Prowadzę działalność gospodarczą
Czy należysz do jednej z preferowanych grup (np. lekarz, policjant, wojskowy, taksówkarz, niepełnosprawny - lista)?
Czy chcesz pozostawić używany samochód w rozliczeniu?
Czy chciałbyś odbyć jazdę testową?
Czy planujesz skorzystać z kredytu/leasingu?
 
Cyfra lub słownie. Pole obowiązkowe.

Naciskając przycisk "Wyślij" potwierdzasz zapoznanie się z treścią Informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych.

 



Nagrody dla Insigni

Statuetka Fleet.com.pl duży samochód firmowy Insignia

Najlepszy Samochód w kategorii Duży samochód firmowy - w teście Fleet Cars & Vans 2018.

 

Nagroda Auto Lider 2017. Wojciech Mieczkowski

Auto Lider w kategorii "Auto klasy średniej" - plebiscyt "Motor" i "Auto Moto". Na fot. Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny Opel Poland odbiera nagrodę.

 

Złota kierownica

Złota Kierownica dla najlepszego samochodu klasy średniej i wyższej.

Free2Move
Insignia w abonamencie na firmę

Zobacz

Ocenili nas

"

Chciałbym razem z żoną bardzo podziękować Panu Łukaszowi Sosińskiemu za bardzo profesjonalną i miłą obsługę. Od 22.04 jestem posiadaczem Opla Asty V właśnie dzięki dobrym radom pana Łukasza. Od naszej pierwszej wizyty w salonie Dixi-Car Raszyn do momentu wyjazdu z salonu nowym samochodem (a nawet później) Pan Łukasz zawsze był do naszej dyspozycji, służył nam radą i pomocą nie tylko w sprawie nowego samochodu ale również w sprawie kontaktu z działami sprzedaży samochodów używanych oraz finansowania i ubezpieczeń. Jesteśmy bardzo zadowoleni z całościowej obsługi w Państwa salonie (przede wszystkim przez Pana Łukasza ale również przez pozostałe osoby z którymi mieliśmy kontakt) co na pewno spowoduje że w przyszłości w momencie decyzji o zakupie kolejnego nowego samochodu pierwsze kroki skierujemy do Dixi-Car Raszyn.

"

Więcej opinii



 

 

Podziel się:
Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Czyste Diesle, od ręki, od 599 zł/mc