Insignia B Grand Sport, czyli "5-drzwiowy sedan" (a faktycznie liftback - podnoszona z klapą tylna szyba). Więcej zdjęć: liftback, kombi.
Nowa Insignia B. Z tyłu sprawia wrażenie większego samochodu niż generacja A. Więcej zdjęć: liftback, kombi.
Insignia drugiej generacji została ochrzczona Insignią B (nie Insignia II). Jest do 200 kg lżejsza. Design u niektórych budzi skojarzenia z Mercedesem CLS i BMW. Brzmi zachęcająco?
W rzeczywistości Insignia B jest spokrewniona z Chevroletem Malibu, hitem rynku amerykańskiego. A pierwowzorem jest koncept Monza.
7 grudnia 2016 Opel pokazał oficjalne zdjęcia. Premiera "z pompą" w marcu 2017 r. w Genewie. Sprzedaż w salonach Dixi-Car ruszyła.
Z nadwoziem Kombi (Sports Tourer) Insignia II jest do 200 kg lżejsza niż Insignia I. Długość nadwozia 4,99 m. Dane techniczne.
Szosa, autostrada - naturalne środowisko dla Insigni B. Więcej zdjęć: liftback, kombi.
Z lotu ptaka - przedni zderzak zachodzi aż nad atrapę chłodnicy. Więcej zdjęć: liftback, kombi.
Deska rozdzielcza z mega masywnym tunelem środkowym. Więcej zdjęć: liftback, kombi.
Dysze powietrza i przyciski ogrzewania tylnej kanapy.
Ułański pióropusz na masce - Insignia polskim samochodem narodowym? Więcej zdjęć: liftback, kombi.
Insignia B Grand Sport. Więcej zdjęć: liftback, kombi.
Insignia B z napędem 4x4 idealna na zimę. Więcej o 4WD w Insigni. Więcej zimowych zdjęć.
Rekini przód na tle mariny - dla kogo jest Insignia B Kombi?
Nazwa Insignia Grand Sport w odniesieniu do "5-drzwiowego sedana" (cytat) pojawia się w materiale prasowym z 26.10.2016. To co Opel nazywa 5-drzw. sedanem, faktycznie jest liftbackiem (podnoszona z klapą bagażnika tylna szyba); a prawdziwego sedana (z nieruchomą tylną szybą) - nie ma.
Design sprowadza się do dobrych proporcji - mówi designer Opla w filmie na tej stronie. Proporcje zmieniliśmy tak, że Insignia wygląda jak samochód tylnonapędowy - mówi ich materiał prasowy. A w domyśle: napęd tylny to prestiż.
Długość Insigni A (sedan): 484,2 cm. Nowa Insignia Grand Sport (Insignia B) jest o 5,5 cm dłuższa, ale z uwagi na znacznie większy rozstaw osi, krótsza jest w nowej Insigni część nadwozia przed przednią osią i za tylną osią.
Rozstaw osi Insigni A: 2737 mm. W nowej Insigni B, rozstaw osi jest większy o 9,2 cm i wynosi 2829 mm.
Rozstaw kół - większy o 11 mm.
Wysokość Insignia A: 1498 mm. Nowa Insignia Grand Sport jest o 4,3 cm niższa.
Wysokość, na jakiej siedzi kierowca - o 3 cm niżej.
Szerokość nowej Insigni B - większa o ok. 1 cm w stosunku do poprzednika (dane generacji A, dane generacji B).
Długość Insigni Grand Sport (Insignia B) jest większa o 5,5 cm w stosunku do generacji A. Rozstaw osi - większy o 9 cm. Na fot. w folii maskującej Insignia Grand Sport (liftback, generacja B). Za nią generacja A.
Opinia naszej klientki: jeździła nową Insignią B w Belgii na przedpremierze:
Co prawda obecnie pani jeździ Insignią A sprzed face liftingu (prod. 2008-13), a twierdzimy, że był też spory przeskok między generacją A przed- i poliftingową (na plus dla tej drugiej).
Jest liftback, zwany Grand Sport (wygląd sedana, ale szyba tylna podnoszona razem z klapą) i Kombi. Insignia B nie jest dostępna z typowym nadwoziem 4-drzw. sedan.
Insignia B Grand Sport, liftback. Więcej zdjęć.
Insignia II SportsTourer - kombi. Więcej zdjęć.
Dwa razy więcej diód LED (po 16 na reflektor, razem 32) niż w pierwszej generacji reflektorach adaptacyjnych LED Astry V (gdzie jest po 8 diód na reflektor). Lepsze doświetlenie zakrętów, intensywniejszy snop światła, szybsze, płynniejsze przejścia między trybami. To LEDy Insigni B - od 2017 r.
Napęd Twinster 4x4 Insigni B.
Porównanie deski: Insignia (na górze) i amerykański Chevrolet Malibu (na dole)
Deska nowej Insigni. Więcej zdjęć.
Deska rozdzielcza bliźniaczego Chevroleta Malibu. W obydwu modelach widoczna tendencja do upraszczania konsoli środkowej, mniej przycisków.
Trzy- i czterocylindrowe. Flagowym jest nowy 4-cyl. Diesel 170 lub 210 KM o wyższym niż u konkurencji momencie obrotowym i mniejszym zużyciu paliwa.
Ma być dostępna również 6-cyl. jednostka benzynowa o mocy ok. 400 KM.
Skrzynie biegów manualne i 8-biegowy automat. Jako opcja napęd 4x4 i adaptacyjne zawieszenie FlexRide.
Nowa i globalna E2XX, czyli taka sama, jak w nowym Chevrolecie Malibu, model 2016, z rynku USA. Ciekawe, że nowy Malibu był w 2015 r. w Stanach najczęściej wyszukiwanym w Google modelem samochodu... Nowa platforma to o ok. 9 cm większy rozstaw osi.
Insignia I była oparta na platformie Epsilon II. W platformie E2XX Insigni II nacisk położono na mniejszą masę samochodu, lepsze rozplanowanie wnętrza.
Chevrolet Malibu 2016. Tej samej platformy E2XX koncernu General Motors użyje Insignia II.
Buick LaCrosse 2017 - drugi trop z USA
Bardziej luksusowa i prestiżowa niż Chevrolet marka Buick sprzedaje LaCrosse, model roku 2017. I to drugi, bok Chevroleta Malibu, trop w sprawie wyglądu Insigni B.
Skoro sprzedaż nowej Insigni rusza w początku roku kalendarzowego 2017, to jest to już awansem rok modelowy 2018. "Rok modelowy" w Oplu rozpoczyna się zwykle w połowie poprzedzającego roku kalendarzowego, np. Insignia wyprodukowana w sierpniu 2017 może być już rokiem modelowym 2018.
Tabela: lata produkcji modeli segmentu D (klasa średnia) Opla
Model | Lata produkcji | |
---|---|---|
Vectra A | 1988-1995 | |
Vectra B | 1995-2002 | |
Vectra C |
2002-2008 | |
Insignia I |
2008-2017 (prawdopodobna data zakończenia produkcji) |
|
Insignia II |
od 2017 r. |
Ceny Insigni B są wyższe niż Insigni A, ale "B" jest to zupełnie inny samochód. W standardzie ma tyle, że klientom kręci się w głowach. Sprzedaż ruszyła.
Piotr Damaziak
Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i użytkowe
Agnieszka Rospędowska [Flota]
Menedżer ds. sprzedaży flotowej. Samochody nowe osobowe i użytkowe
Przemysław Zimnicki
Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i użytkowe
Zobacz także
Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie
08.2023
Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali
– pisze na:Temat, 24.07.2023.
Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.
– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.
Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.
– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.