Astra piątej generacji, model roku 2016. Co rzuca się w oczy? Muskulatura, mimo że całość jest lekka, ponadto nowa, lżejsza, podwójna listwa chromowana na grillu.
Astra piątej generacji (Astra V, Astra 5, Astra K) jest szczuplejsza, ale mocniejsza. Samochód jest do 200 kg lżejszy, w porównaniu z Astrą IV. Silniki o mocy do 200 KM. Spadek masy samochodu i nowa gama silnikowa każe oczekiwać niższego spalania i lepszych przyspieszeń piątej generacji kompaktu.
Astrę V można już zamawiać w salonach Dixi-Car. Zobacz ceny.
Oficjalna premiera międzynarodowa we Frankfurcie (17-27 września 2015). Oficjalna premiera polska 6-8 listopada 2015.
z 26.06.2016. Rekordowa Radio Audycja Bartka Olszewskiego. Radio Rekord Radom 106,2 FM
Zobacz podstronę z cenami Astry V.
5-drzw. hatchback i 5-drzw. kombi (SportsTourer). 4-drzw. sedan dostępny na bazie czwartej generacji.
Deska rozdzielcza Astry V. Mniej przycisków, w zamian ekran dotykowy na konsoli środkowej i dodatkowy ekran między zegarami.
Jest podstawowa Astra V Essentia, bogatsze Enjoy, Dynamic i najbogatsza Elite.
Poziomy wyposażenia Dynamic i Elite są nowe w Polsce, tzn. nie występowały w innych modelach Opla. W Astrze V nie są za to przewidywane poziomy Sport i Cosmo znane z innych modeli Opla.
Co wchodzi w skład danego trimu, sprawdź w Cenniku Astry V.
Tak. Astra V zbudowana jest na całkiem nowej platformie - D2XX. Oznacza to więcej miejsca w środku przy mniejszej masie samochodu, w której to konkurencji Astra IV reprezentowała średni poziom. Astra V ma być dużo lepsza. Nowa platforma to odpowiedź na udaną platformę MQB koncernu VW. Na platformie D2XX z początku będzie budowana Astra K i Buick Verano (ten drugi na rynek amerykański), a później również druga generacja Chevroleta Cruze i crossover Chevrolet Equinox (oba nie na rynek polski).
Ponadto Opel mówi, że na projekt Astry ogromny wpływ miał koncept Monza, pokazywany na targach w 2013 r. W Monzie naczelnym hasłem była efektywność, lekkość, obniżenie spalania.
Platforma Delta-2 Astry IV nie będzie miała kontynuacji.
Rzadko zdarza się, że kolejna generacja modelu jest lżejsza i mniejsza niż poprzednik. Tak jest w przypadku Astry V, która jest krótsza i lżejsza niż Astra IV. O ile skróceniu nadwozia (o 5 cm) towarzyszy wręcz obszerniejsza kabina (o 3,5 cm więcej miejsca na nogi na tylnej kanapie; o 1,5 cm większa odległość między przednim a tylnym rzędem siedzeń; o 2,2 cm więcej miejsca nad głową kierowcy), wypada pochylić się nad spadkiem masy samochodu o 120 do 200 kg, w zależności od wersji, i tak:
Główna korzyść - spadek spalania, bo jak wiemy spalanie rośnie wraz z masą pojazdu do rozpędzenia. Dlaczego?
Ale Opel mówi o drugiej korzyści z odchudzenia: poprawie zwrotności w mieście i "subiektywnie Astra lepiej się prowadzi - jest bardziej responsywna".
Przekrój: przemyślano konstrukcję większości podzespołów. Efekt - masa Astry V o 120-200 kg (zależnie do wersji) mniejsza niż Astry IV. Mniejsza masa = niższe spalanie.
Więcej: materiał prasowy "Lekki, lżejszy... nowy Opel Astra"
W nowej Astrze V mamy rewelacyjny współczynnik oporu aerodynamicznego równy 0,285. Im niższy, tym lepszy, bo wtedy samochód mniej pali. Dla porównania, Astra IV ma, w najbardziej opływowej wersji, współczynnik Cx = 0,325. Poprzednik Astry - Opel Kadett E GSi, model roku 1984 - miał Cx = 0,30. Tylko od tego czasu samochody urosły. A im powierzchnia czołowa pojazdu większa, tym lepiej trzeba dopracować szczegóły. Zobacz na filmie, jak to się robi:
Film: Astra V w tunelu aerodynamicznym (co za dźwięk!)
Astra V - już 30 000 zamówień
Już 30 000 Astr V zamówili klienci - dane na 15 września. 09.2015
Dr Karl-Thomas Neumann, dyrektor generalny Opla mówi, że Astra V to najlepszy model Opla, jaki powstał w historii firmy.
Astra K produkowana będzie w fabryce Opla w Gliwicach.
Tylny słupek C dzielony na część czarną i lakierowaną w kolorze nadwozia, powoduje, że dach wygląda na pływający".
Już w podstawowej wersji Essentia otrzymujemy w standardzie dwa składane, designerskie kluczyki. Takich wcześniej w Oplach nie było! Dodatkowo, w bogatszych wersjach piątki (na pewno w "Dynamic") kluczyk jest lakierowany w kolorze samochodu (patrz film powyżej: "Nasz dixicarowy test Astry").
Tajemnicza opcja mocowana na konsoli środkowej (fot.) - moduł PowerFlex. Uchwyt na smartfon z kabelkiem z boku, rozszerza się w szerokość i długość, wiec da się podłączyć i duże Samsungi i male iPhony.
PowerFlex może dodatkowo rozpylać zapachy w kabinie.
W Astrze V pozwolił ten układ poprawić obszerność kabiny.
Jeździsz na długich dystansach, np. z Poznania do Warszawy? Doposaż Astrę w fotel kierowcy AGR (certyfikowany przez niemiecką organizację Aktion Gesunder Rücken - Akcja na rzecz zdrowych pleców). Ma wentylację, masaż, "18-way" ustawienia ;) a nawet regulację szerokości siedziska.
Zdjęcia foteli AGR w naszej galerii real foto.
Nowością są podgrzewane siedzenia zewnętrzne tylne, oprócz przednich.
IntelliLink z podłączonym epplowym smartfonem. Wydaje się jednak, że androidowy smartfon da więcej korzyści na pokładzie Astry.
Jeśli masz androidowy smartfon, skorzystasz na pokładzie Astry z Android Auto.
Rewolucja w oświetleniu. Zamiast żarówek halogenowych, albo łuku elektrycznego (ksenony), po raz pierwszy w Oplu będziemy mogli oświetlać drogę światłem z diód LED. Nie tylko oświetlenie będzie skuteczniejsze (jaśniejsza droga przed nami), ale też zautomatyzowane (samoczynnie przechodzące na długie zaraz po opuszczeniu obszaru zabudowanego), nie oślepiające (poszczególne segmenty LED gasnące po wykryciu nadjeżdżającego/poprzedzającego pojazdu) i trwalsze (szacuje się, że LEDy wytrzymają dłużej niż cały samochód). Będzie to opcja - wciąż będą dostepne tradycyjne żarówki. Więcej o reflektorach matrycowych IntelliLux.
Tradycją Opla jest przedłużanie produkcji poprzedniej generacji Astry i przy obniżonej cenie oferowanie jej na rynkach rozwijających się jako "Classic". Mieliśmy więc Astrę Classic, Astrę II Classic, Astrę Classic III.
W przypadku Astry IV jest odmiana "Sedan", czyli 4-drzwiowa limuzyna. Astra IV 5d hatchback - ostatnie egzemplarze zjadą z taśm produkcyjnych w lipcu 2015. Astra IV SportsTourer (kombi) - ostatnie egzemplarze wyprodukowane zostaną w grudniu 2015 r. Nie będzie kontynuacji Astry IV 5d ani kombi w roku 2015. Jest tylko Sedan.
Tabela: lata produkcji Astry "nieklasycznej" i wersji Classic
Portret rodzinny. Od pierwszego Kadetta do Astry IV. Od lewej: Kadett I (1937), Kadett A (1962), Kadett B (1965), Kadett C (1973), Kadett D (1979), Kadett E (1984), Astra F (1991), Astra G (1998), Astra H (2004), Astra J (2009).
Zobacz, jak myląca oko jest trójwymiarowa folia, którą zamaskowano Astrę V. A potem zobacz historię kamuflażu Opla.
Kup samochód
bez wychodzenia z domu
3. Przygotujemy ofertę, wszystkie formalności zdalnie
4. Dostarczymy samochód do Ciebie
Zobacz także
Co najchętniej kupują Polacy?
Polecamy Astrę V (fot.). Miłośnikom żyłowania wskaźnika wyposażenie/cena - Astrę Sedan.
Samar opublikował ranking najpopularniejszych nowych kompaktów w Polsce w 2018 roku. Astra - nr 1 wśród modeli "uniwersalnych" - dostępnych jako hatchback, sedan i kombi.
Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie
08.2023
Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali
– pisze na:Temat, 24.07.2023.
Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.
– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.
Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.
– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.