Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Nowy Opel Astra V

Nowy Opel Astra 5, model 2015-2016

Astra piątej generacji, model roku 2016. Co rzuca się w oczy? Muskulatura, mimo że całość jest lekka, ponadto nowa, lżejsza, podwójna listwa chromowana na grillu.

Astra piątej generacji (Astra V, Astra 5, Astra K) jest szczuplejsza, ale mocniejsza. Samochód jest do 200 kg lżejszy, w porównaniu z Astrą IV. Silniki o mocy do 200 KM. Spadek masy samochodu i nowa gama silnikowa każe oczekiwać niższego spalania i lepszych przyspieszeń piątej generacji kompaktu.

 

Galeria zdjęć

 

 

Kiedy rozpocznie się sprzedaż Astry 5?

Astrę V można już zamawiać w salonach Dixi-Car. Zobacz ceny.

Oficjalna premiera międzynarodowa we Frankfurcie (17-27 września 2015). Oficjalna premiera polska 6-8 listopada 2015.

 

 

Radiowy test Astry V

Głośnik, dźwięk Test Astry V 1.4 Turbo 150 KM

z 26.06.2016. Rekordowa Radio Audycja Bartka Olszewskiego. Radio Rekord Radom 106,2 FM

 

 

Nasz dixicarowy test Astry

 

 

Jakie ceny?

Zobacz podstronę z cenami Astry V.

 

 

Wersje nadwoziowe

5-drzw. hatchback i 5-drzw. kombi (SportsTourer). 4-drzw. sedan dostępny na bazie czwartej generacji.

5-drzw. hatchback

Hatchback

Galeria 1 Galeria 2

Kombi - SportsTourer

SportsTourer - kombi

Zobacz foto

 

 

 

Astra rzuca wyzwanie klasie wyższej - zobacz!

 

 

 

Jakie zmiany w Astrze V?

Deska rozdzielcza Astra V

Deska rozdzielcza Astry V. Mniej przycisków, w zamian ekran dotykowy na konsoli środkowej i dodatkowy ekran między zegarami.

  • bardziej "klinowaty" przód w porównaniu z Astrą IV (czyt. lepsza aerodynamika, mniejsze zużycie paliwa na autostradzie, przeczytaj jak powierzchnia czołowa wpływa na spalanie przy jeździe powyżej 100 km/h)
  • bardziej smukły tył - opadająca linia dachu - atrakcyjniejszy, sportowy wygląd
  • lekko mniejsze wymiary zewnętrze, ale bardziej przestronna kabina (w porównaniu do Astry czwartej generacji). Znacznie więcej miejsca w środku (odchudzone zostaną fotele, progi, profile dachu, co też wpłynie na mniejszą masę samochodu = mniejsze spalanie w mieście, więcej)
  • Astra 5 od 120 do 200 kg lżejsza niż Astra 4 (w zależności od modelu i poziomu wyposażenia)
  • trzy odmiany nadwoziowe: hatchback 5d, sedan 4d, kombi. Potem również coupe 3d i cabrio.
  • nowa rodzina silników Ecotec o pojemnościach 1.0 - 1.5 l. Trzy- i czterocylindrowe. Ekonomiczne dzięki turbo, zmiennym fazom rozrządu, systemowi Start&Stop. Silniki Astry V
  • nowa manualna skrzynia z podwójnym sprzęgłem (łatwiejsza, szybsza zmiana biegów)
  • nowa 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów
  • wersja z napędem elektrycznym - hybryda
  • system OnStar na pokładzie (obecnie OpelConnect)
  • nowe systemy wspomagające kierowcę, np. alarm martwego pola SBSA
  • reflektory mijania/długie LED (IntelliLux) - po raz pierwszy w Oplu
  • uproszczona deska rozdzielcza: mniej przycisków, więcej ekranów dotykowych

 

 

Jakie wersje wyposażeniowe?

Jest podstawowa Astra V Essentia, bogatsze Enjoy, Dynamic i najbogatsza Elite.

Poziomy wyposażenia Dynamic i Elite są nowe w Polsce, tzn. nie występowały w innych modelach Opla. W Astrze V nie są za to przewidywane poziomy Sport i Cosmo znane z innych modeli Opla.

Co wchodzi w skład danego trimu, sprawdź w Cenniku Astry V.

 

 

Film: Zobacz Astrę V w minutę!

 

 

 

Czy nowa platforma?

Zamaskowana Astra K

Tył Astry K. Zmróż oczy i zobacz rybi kształt samych okien..

Tak. Astra V zbudowana jest na całkiem nowej platformie - D2XX. Oznacza to więcej miejsca w środku przy mniejszej masie samochodu, w której to konkurencji Astra IV reprezentowała średni poziom. Astra V ma być dużo lepsza. Nowa platforma to odpowiedź na udaną platformę MQB koncernu VW. Na platformie D2XX z początku będzie budowana Astra K i Buick Verano (ten drugi na rynek amerykański), a później również druga generacja Chevroleta Cruze i crossover Chevrolet Equinox (oba nie na rynek polski).

Ponadto Opel mówi, że na projekt Astry ogromny wpływ miał koncept Monza, pokazywany na targach w 2013 r. W Monzie naczelnym hasłem była efektywność, lekkość, obniżenie spalania.

Platforma Delta-2 Astry IV nie będzie miała kontynuacji.

 

 

Spadek masy i wymiarów

Rzadko zdarza się, że kolejna generacja modelu jest lżejsza i mniejsza niż poprzednik. Tak jest w przypadku Astry V, która jest krótsza i lżejsza niż Astra IV. O ile skróceniu nadwozia (o 5 cm) towarzyszy wręcz obszerniejsza kabina (o 3,5 cm więcej miejsca na nogi na tylnej kanapie; o 1,5 cm większa odległość między przednim a tylnym rzędem siedzeń; o 2,2 cm więcej miejsca nad głową kierowcy), wypada pochylić się nad spadkiem masy samochodu o 120 do 200 kg, w zależności od wersji, i tak:

  • Szkielet nadwozia. W Astrze IV ważył 357 kg. W Astrze V waży 280 kg.
  • Zawieszenie - masa spadła o 50 kg (zastosowano wytrzymalsze stopy stali)
  • Silnik 1.4 Turbo 150KM- aluminiowy blok o 10 kg lżejszy niż kuty blok poprzednika (silnika 1.4 140 KM)

Główna korzyść - spadek spalania, bo jak wiemy spalanie rośnie wraz z masą pojazdu do rozpędzenia. Dlaczego?

Ale Opel mówi o drugiej korzyści z odchudzenia: poprawie zwrotności w mieście i "subiektywnie Astra lepiej się prowadzi - jest bardziej responsywna".

 

Przekrój Astra V

Przekrój: przemyślano konstrukcję większości podzespołów. Efekt - masa Astry V o 120-200 kg (zależnie do wersji) mniejsza niż Astry IV. Mniejsza masa = niższe spalanie.

 

Więcej: pdf materiał prasowy "Lekki, lżejszy... nowy Opel Astra"

 

 

 

Współczynnik oporu powietrza Cx = 0,285!

W nowej Astrze V mamy rewelacyjny współczynnik oporu aerodynamicznego równy 0,285. Im niższy, tym lepszy, bo wtedy samochód mniej pali. Dla porównania, Astra IV ma, w najbardziej opływowej wersji, współczynnik Cx = 0,325. Poprzednik Astry - Opel Kadett E GSi, model roku 1984 - miał Cx = 0,30. Tylko od tego czasu samochody urosły. A im powierzchnia czołowa pojazdu większa, tym lepiej trzeba dopracować szczegóły. Zobacz na filmie, jak to się robi:

Film: Astra V w tunelu aerodynamicznym (co za dźwięk!)

 

 

Astra V - już 30 000 zamówień

Opel Astra V, Karl-Thomas Neumann, Mary Barra

Już 30 000 Astr V zamówili klienci - dane na 15 września. 09.2015

Dr Karl-Thomas Neumann, dyrektor generalny Opla mówi, że Astra V to najlepszy model Opla, jaki powstał w historii firmy.

Co nowego w Astrze V, Ceny

 

 

 

Gdzie produkcja

Astra K produkowana będzie w fabryce Opla w Gliwicach.

 

 

Słupek C. Tylny słupek Astra 5

Designerski smaczek: "pływający" dach

Tylny słupek C dzielony na część czarną i lakierowaną w kolorze nadwozia, powoduje, że dach wygląda na pływający".

 

 

Kluczyk czarny Astra V

Designerski / lakierowany kluczyk

Już w podstawowej wersji Essentia otrzymujemy w standardzie dwa składane, designerskie kluczyki. Takich wcześniej w Oplach nie było! Dodatkowo, w bogatszych wersjach piątki (na pewno w "Dynamic") kluczyk jest lakierowany w kolorze samochodu (patrz film powyżej: "Nasz dixicarowy test Astry").

 

 

Moduł PowerFlex na konsoli środkowej

Moduł PowerFlex

Tajemnicza opcja mocowana na konsoli środkowej (fot.) - moduł PowerFlex. Uchwyt na smartfon z kabelkiem z boku, rozszerza się w szerokość i długość, wiec da się podłączyć i duże Samsungi i male iPhony.

PowerFlex może dodatkowo rozpylać zapachy w kabinie.

 

 

Akumulator Opel Astra V w bagażniku Bateria w Astrze K pod tapicerką podłogi bagażnika

Akumulator pod podłogą bagażnika

W Astrze V pozwolił ten układ poprawić obszerność kabiny.

 

 

Fotele Astry 5

Fotele, na których plecy wypoczywają przez 4 godziny

Jeździsz na długich dystansach, np. z Poznania do Warszawy? Doposaż Astrę w fotel kierowcy AGR (certyfikowany przez niemiecką organizację Aktion Gesunder Rücken - Akcja na rzecz zdrowych pleców). Ma wentylację, masaż, "18-way" ustawienia ;) a nawet regulację szerokości siedziska.

Zdjęcia foteli AGR w naszej galerii real foto.

Nowością są podgrzewane siedzenia zewnętrzne tylne, oprócz przednich.

 

 

 

Film: Jak budowano kabinę, jak testuje się fotel kierowcy

 

 

Film: Prezentacja (m.in. masaż w fotelach) w General Motors Polska w W-wie, 3 września 2015.

 

 

 

 

IntelliLink z podłączonym iPhonem

IntelliLink z podłączonym epplowym smartfonem. Wydaje się jednak, że androidowy smartfon da więcej korzyści na pokładzie Astry.

 

Google Now

Jeśli masz androidowy smartfon, skorzystasz na pokładzie Astry z Android Auto.

IntelliLink z Android Auto i Apple CarPlay

  • Nowa generacja oplowego systemu IntelliLink - generacja 4.0
  • kompatybilna z Android Auto i Apple CarPlay
  • Android Auto - składają się nań technologie:
    • Google Maps - mapy na bieżąco aktualizowane w przeciwieństwie do niektórych nawigacji, gdzie musimy później dokupywać aktualizacje
    • Google Now - wyświetla na ekranie Astry np. "Korek w Anielewicza", albo "Umówiona kolacja z Anią"
    • pozwala obsługiwać m.in. WhatsApp, Skype, Google Play Music, Spotify i odtwarzacze podcastów
  • Apple CarPlay:
    • wyświetla pulpit Twojego iPhone'a na centralnym wyświetlaczu Astry
    • pozwala obsługiwać takie aplikacje jak: Phone, Messages, Maps, Music i niektóre inne
  • sterowanie IntelliLinkiem (zarówno przy podłączeniu androidowego smartfona, jak i iOSowego iPhone'a) przez:
    • centralny wyświetlacz dotykowy Astry o przekątnej do 8 cali
    • przyciski sterujące w kierownicy
    • głosowo

 

 

 

Reflektory LED IntelliLux

 

Reflektor matrycowy LED

Reflektor matrycowy LED włączony

Reflektor matrycowy LED wyłączony

Reflektor matrycowy LED wyłączony

 

Rewolucja w oświetleniu. Zamiast żarówek halogenowych, albo łuku elektrycznego (ksenony), po raz pierwszy w Oplu będziemy mogli oświetlać drogę światłem z diód LED. Nie tylko oświetlenie będzie skuteczniejsze (jaśniejsza droga przed nami), ale też zautomatyzowane (samoczynnie przechodzące na długie zaraz po opuszczeniu obszaru zabudowanego), nie oślepiające (poszczególne segmenty LED gasnące po wykryciu nadjeżdżającego/poprzedzającego pojazdu) i trwalsze (szacuje się, że LEDy wytrzymają dłużej niż cały samochód). Będzie to opcja - wciąż będą dostepne tradycyjne żarówki. Więcej o reflektorach matrycowych IntelliLux.

 

 

Czerwony Opel Astra model roku 2016

 

 

Napis Classic na Astrę

Napis Classic na Astrę.

Czy będzie Astra IV Classic?

Tradycją Opla jest przedłużanie produkcji poprzedniej generacji Astry i przy obniżonej cenie oferowanie jej na rynkach rozwijających się jako "Classic". Mieliśmy więc Astrę Classic, Astrę II Classic, Astrę Classic III.

W przypadku Astry IV jest odmiana "Sedan", czyli 4-drzwiowa limuzyna. Astra IV 5d hatchback - ostatnie egzemplarze zjadą z taśm produkcyjnych w lipcu 2015. Astra IV SportsTourer (kombi) - ostatnie egzemplarze wyprodukowane zostaną w grudniu 2015 r. Nie będzie kontynuacji Astry IV 5d ani kombi w roku 2015. Jest tylko Sedan.

 

Tabela: lata produkcji Astry "nieklasycznej" i wersji Classic

Model Lata produkcji na rynek paneuropejski Lata, w których model był oferowany jako "Classic" na wybranych rynkach
Astra I Astra I 1991-1998 1998-2002
Astra II Astra II 1998-2004 2004-2009
Astra III

Astra III

zobacz ofertę używanych

2004-2009 2009-2014
Astra IV

Astra IV

zobacz ofertę używanych

2009-2015 wersja sedan, 2015-2019
Piąta generacja Astry Astra V od poł. 2015 r. -

 

Opel Kadett, Astra, generacje

Portret rodzinny. Od pierwszego Kadetta do Astry IV. Od lewej: Kadett I (1937), Kadett A (1962), Kadett B (1965), Kadett C (1973), Kadett D (1979), Kadett E (1984), Astra F (1991), Astra G (1998), Astra H (2004), Astra J (2009).

 

 

 

Czwarta generacja folii maskującej Opla

Folia maskująca Cube

Zobacz, jak myląca oko jest trójwymiarowa folia, którą zamaskowano Astrę V. A potem zobacz historię kamuflażu Opla.

 

 

 

Używane

Opel Astra V 1,4 Turbo 125KM, 5dr Bogate wyposażenie, Serwis, gwrancja

benzyna , 2019 , skrzynia manualna , kolor SZARY

od 54900 cena brutto (faktura vat-marża)

Zobacz

Opel Astra V 105KM Ilux Navi Climatronic Serwis ASO Gwarancja

benzyna , 2019 , skrzynia manualna , kolor atramentowy metalic

od 49500 cena brutto (faktura vat-marża)

Zobacz

Opel Astra V 1.4 Turbo Niski Przebieg Serwis ASO Gwarancja

benzyna , 2018 , skrzynia manualna , kolor biały

od 50900 cena brutto (faktura vat-marża)

Zobacz

Więcej samochodów używanych

 

 

 

Kup samochód

bez wychodzenia z domu

3. Przygotujemy ofertę, wszystkie formalności zdalnie

Oferta, formalności

4. Dostarczymy samochód do Ciebie

Oferta, formalności

 

 

Zobacz także

Piloci w Opel Business Lounge

Foto z premier w Dixi: hatchback, kombi

 

 

Co najchętniej kupują Polacy?

Czerwona Astra V, jazda szosowa

Polecamy Astrę V (fot.). Miłośnikom żyłowania wskaźnika wyposażenie/cena - Astrę Sedan.

Samar opublikował ranking najpopularniejszych nowych kompaktów w Polsce w 2018 roku. Astra - nr 1 wśród modeli "uniwersalnych" - dostępnych jako hatchback, sedan i kombi.

  1. Skoda Octavia: 21125 egz.
  2. Opel Astra: 15282 egzemplarzy
  3. VW Golf: 14190
  4. Toyota Auris: 12073
  5. Ford Focus: 11126
  6. Skoda Rapid: 9833
  7. Fiat Tipo: 8059
  8. Toyota Corolla: 7509
  9. Seat Leon: 6038
  10. Kia Ceed: 5854

Więcej statystyk

 

 

Masz pytanie?
Potrzebujesz ofertę?
Prosimy - Wypełnij formularz!
Czekamy niecierpliwie!


Jeśli odpowiesz na poniższe pytania, otrzymasz bardziej precyzyjną odpowiedź lub korzystniejszą ofertę:

Prowadzę działalność gospodarczą
Czy należysz do jednej z preferowanych grup (np. lekarz, policjant, wojskowy, nauczyciel, taksówkarz - lista)?
Czy chcesz pozostawić używany samochód w rozliczeniu?
Czy chciałbyś odbyć jazdę testową?
Czy planujesz skorzystać z kredytu/leasingu?
 
Cyfrą. Pole obowiązkowe.

Naciskając przycisk "Wyślij" potwierdzasz zapoznanie się z treścią Informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych.

 

 

 

BAIC 7 - już umawiamy jazdy testowe. Zapraszamy!

03.2024

BAIC Beijing 7 samochód demonstracyjny
BAIC Beijing 7 samochód do jazdy testowej

Jest samochód demonstracyjny! Zarejestrowaliśmy BAIC Beijing 7 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG. Gotowy do jazdy testowej.

A dlaczego warto odbyć jazdę próbną przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baików i szybszą automatyczną skrzynię dwusprzegłową, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.

Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!

Umów datę i godzinę testu

Ceny BAIC 7


Ogłoszenie, tuba
Czy kupić nowy samochód 2024/2025? [Taniej nie będzie] Wywiad

Ile się czeka na nowy samochód? Tłumaczymy

Więcej o Astrze V

Wyprzedaż Opla Astry

Ceny używanych

Astra od ręki
Tanio - wg ceny

LPG

Zakup na Firmę

Astra V po liftingu

Kolory
Tapicerki
Black Edition
Dane techniczne
Dane Kombi
Bagażnik
Silniki

Czym się wyróżnia?

Galeria 5d
Galeria real 5d
5d, Dynamic

Galeria Kombi
Kombi, Dynamic
Kombi, Elite

Pakiet OPC
Filmy
Opinie

 

pdf Katalog

pdf Katalog akcesoriów

 

Gwarancja, przeglądy

Gwarancja producenta: 2 lata więcej

Ochrona pogwarancyjna
Do 8 lat więcej

Jak często przegląd?
Co 30 tys. km/1 rok więcej

 

Konsultant sprzedaży nowych samochodów:

Raszyn - 22 716 30 20
Radom - 48 360 98 26

Warszawa

Umowy Serwisowe Opel
Gwarancja do 8 Lat.
Stały koszt serwisu. Zobacz
Astra V ma najniższy koszt użytkowania
w swoim segmencie
TCO - całkowity koszt użytkowania, wg Eurotax

Więcej

Nagrody dla Astry V

 

logo "Auto Świat"

Złota Kierownica w kategorii „Auta Kompaktowe i Crossovery”

Samochód Roku Internautów

 

AutoBest

Nagroda SafetyBest za poprawiające bezpieczeństwo reflektory LED.

 

Złota kierownica

Złota Kierownica dla najlepszego samochodu klasy kompakt.

 

Prasa o Astrze V

Auto Świat
„Lepsza – to widać, słychać i czuć” tak swój pierwszy polski test nowej Astry zatytułował Auto Świat. Podkreślono, że nową generację cechuje „dynamiczniejszy wygląd, lżejsze nadwozie, nowe zawieszenie i silniki”. Testowaną jednostkę napędową 1.4 150 KM określono jako „dynamiczną, cichą i oszczędną”. „Brawo!” – pisze Auto Świat i daje testowanemu modelowi pięć gwiazdek, czyli najwyższą możliwą notę.

Motor
„Nowe wcielenie kompaktowego Opla to najlepsza Astra, jaka do tej pory powstała” – podsumowuje swój pierwszy polski test Astry z silnikiem 1.4 125 KM Motor. Astra ma „dopracowany układ jezdny, obszerne wnętrze i jest dobrze wykonana, a nowy silnik przekonuje dynamiką i niedużym zużyciem paliwa”. „Volkswagen może już zacząć się bać” – tymi słowami kończy swój test Motor.

Auto Motor i Sport
na okładce podsumował Astrę następującymi słowami ”zachwyca wyglądem, szokuje osiągami”, a artykuł na jej temat wymownie zatytułował „Lepsza niż myślisz”. Nowość od Opla zdaniem dziennikarzy „sprawnie przeskakuje z zakrętu na zakręt, dobrze hamuje, ma sporo miejsca także z tyłu i nieźle wygląda”. „To mocny konkurent dla innych popularnych kompaktów w na rynku” – podsumowuje Auto Motor i Sport.

 

EuroNCAP 5 gwiazdek

Pięć gwiazdek w teście zderzeniowym dla Astry V.

Ocenili nas

"

Chcę tą drogą wyrazić moją wdzięczność i uznanie dla pracy Pana Łukasza Sosińskiego. Poza profesjonalizmem i wiedzą Pan Łukasz Sosiński wykazał się ogromnym zaangażowaniem i życzliwością w kontakcie ze mną jako klientem. W ciągu dwóch moich wizyt w Państwa salonie Pan Łukasz poświęcił ok 4 godz. na rozmowy i jazdy próbne, nie bacząc nawet na to, że czas pracy salonu się zakończył. Sposób w jaki Pan Łukasz podchodzi do swojej pracy, niewątpliwie wpływa na pozytywny wizerunek Państwa Firmy. Gratuluję takiego pracownika.

"

Więcej opinii



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

BAIC Beijing 3 cena