Silniki Opel Astra V: Benzyna, Diesel

 

Silnik benzynowy 1.0 Turbo 105 KM

1.0-litrowy silnik benzynowy Astry V. Czy będzie hitem sprzedażowym?

Większość silników Astry V to silniki nowe, z 2-letnim - góra - stażem. Niesamowicie elastyczne i ekonomiczne. Wyjątek - benzyna 1.4 100 KM, ta jednostka ma swoje lata, ale i zalety...

Benzyna 1.0 miała premierę ok. rok temu w ADAMie; 1 rok wydaje się wiekiem optymalnym, Opel zdążył już dopracować silnik, a jednocześnie jest to wciąż rzecz bardzo aktualna. Zgadujemy, że będzie to hit sprzedażowy ze względu na cenę/parametry, a trzech cylindrów w ogóle nie czuć - silnik jest super wyważony. Choć 1.0 jest tylko o 5 koni mechanicznych mocniejszy niż podstawowy silnik 1.4, wystarczy spojrzeć na moment obrotowy, a przede wszystkim przy jakich jest osiągany obrotach, żeby skonstatować, że 1.0 będzie przyspieszał duużo lepiej... Do tego spalanie w mieście: w 1.0 wyraźnie niższe niż w pozostałych benzynach. I skrzynia 5-biegowa, co może być zaletą dla nielubiących wachlowania lewarkiem (ostatnio standardem są 6-biegowe)...

Kto nie ufa trzem cylindrom i litrowi pojemności, a chce przyspieszać od niskich obrotów, powinien się zainteresować czterocylindrowymi silnikami 1.4 Turbo 125/150 KM. Te są niby spadkobiercami znanego od kilku lat 1.4 Turbo 140 KM, ale np. blok jest w nich aluminiowy w przeciwieństwie do kutego bloku w poprzedniku, zmiany więc były kluczowe...

Astra V na moście

Astra V z litrowym silnikiem do szybkiej jazdy? Tak - zobacz film.

Ciekawostką jest zachowanie w ofercie silnika 1.4 100 KM bez doładowania. Czy warto się nim interesować? Wszak w cięższej niż 5-drzw. wersji Sedan był określany jako za słaby. Odpowiedź - warto rozważyć 1.4 bez turbiny do Astry V, bo piątka jest o co najmniej 120 kg lżejsza niż czwórka, może więc silnik 1.4 100KM da radę?

 

Silniki benzynowe Opel Astra 5

 
1.4 100KM
1.0 Turbo 105KM ecoFlex
1.4 Turbo 125KM ecoFlex
1.4 Turbo 150KM ecoFlex
1.6 Turbo 200KM ecoFlex
kod silnika B14XE / LV7 B10XHL / LE1 B14XHL / LE2&PL5 B14XHT / LE2 B16SHT / LWC
pojemność (cm3) 1399 998 1399 1399 1598
ile cylindrów 4 3 4 4 4
stopień sprężania 10,6:1 10,5:1 10,0:1 10,0:1 9,5:1
czy wtrysk bezpośredni benzyny?   tak tak tak tak
czy system Start&Stop?   tak opcja opcja tak
skrzynia biegów 5-bieg. manual 5-bieg. manual
/5-bieg Easytonic
6-bieg, manual 6-bieg. manual /6-bieg. automat 6-bieg. manual
moc maks.
(kW/KM przy obr/min.)
74/100
/6000
77/105
/5500
92/125 /4000-5600
110/150 /5000-5600
147/200
/4700-5500
moment obrotowy
(Nm przy obr/min.)
130/4400 170/1800-4250 245/2000-3500
230/2000-40001
245/2000-3500
230/2000-40001
300/1700-4700
prędkość maksymalna
(km/h)
185 200 205 215 (210) 235
przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) 12,3 (12,7) 11,2 9,2 - 9,51 8,3 - 8,51
(9,0)
7,0
przyspieszenie 80-120 km/h na 5. biegu (sek.) 21,0 13,0 10,0 - 11,91 9,0 - 10,81 6,9
spalanie trasa/miasto/średnio
(l/100 km)
4,4/7,1/5,4 3,9/5,2/4,4
(3,8/5,2/4,3)
4,5/7,3/5,5
4,3/6,3/5,11
4,5/7,3/5,5
4,3/6,3/5,11
5,0/8,0/6,1
emisja CO2 (g/km) 124 102 (99) 128 - 1171 128 - 1171 141
norma emisji Euro6 Euro6 Euro6 Euro6 Euro6
pojemność zbiornika paliwa (l) 48 48 48 48 48

Osiągi podane dla wersji 5-drzw. hatchback. Dane wersji kombi tu. W nawiasach dane dla wersji z automatyczną skrzynią biegów.

1 Z systemem Start&Stop

Wartości zużycia paliwa i emisji spalin mają cel porównawczy w odniesieniu do poszczególnych typów pojazdów. Wartości spalania i emisji uzyskiwane są w warunkach laboratoryjnych dla określonego typu pojazdu a nie jego indywidualnej wersji. Rzeczywiste zużycie paliwa zależne jest m.in. od wyposażenia pojazdu, stylu jazdy, warunków drogowych, zwiększonej masy własnej pojazdu a także sposobu korzystania z wyposażenia technicznego (np. klimatyzacji), itp.

 

 

Silniki Diesel Opel Astra 5

Silnik Diesla 1.6 136 KM ukazał się na rynku jesienią 2013 r. i został ochrzczony przez dziennikarzy mianem "szepczącego Diesla" (ang. whisper Diesel). Później dołączyły słabsze domiany. I w tym przypadku mamy więc do czynienia z optymalnym wiekiem jednostki - młoda, ale ew. błędy zostały już skorygowane.

 

 
1.6 CDTI 95KM
1.6 CDTI 110KM
1.6 CDTI 136KM
1.6 CDTI 160KM
kod silnika B16DTC / LWQ&PL5 B16DTE / LWQ
(B16DTU / LWV - ecoFlex, z Start&Stop)
B16DTH / LVL B16DTR / LVK
pojemność (cm3) 1598 1598 1598 1598
ile cylindrów 4 4 4 4
stopień sprężania 16:1 16:1 16:1 16:1
czy system Start&Stop oszczędzający paliwo?   opcja tak tak
skrzynia biegów 6-bieg. manual 6-bieg. manual 6-bieg. manual /6-bieg. automat 6-bieg. manual
moc maks. (kW/KM przy obr/min.)
70/95/3500
81/110/3500 100/136/3500-4000 118/160/4000
moment obrotowy (Nm przy obr/min.) 280/1500-1750 300/1750-2000 320/2000-2250 350/1500-2250
prędkość maksymalna (km/h) 185 195 205 (205) 220
przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) 12,7 11,0 9,6 (9,7) 8,6
przyspieszenie 80-120 km/h na 5. biegu (sek.) 11,5 9,9 8,2 7,5
spalanie trasa/miasto/średnio (l/100 km) 3,3/4,2/3,7 3,3/4,2/3,7
3,3/4,0/3,51
3,5/4,5/3,9
(3,9/5,8/4,6)
3,6/5,2/4,2
emisja CO2 (g/km) 97 97 - 931 103 (122) 111
norma emisji Euro 6 Euro 6 Euro 6 Euro6
pojemność zbiornika paliwa (l) 48 48 48 48

Osiągi podane dla wersji 5-drzw. hatchback. Dane wersji kombi tu. W nawiasach dane dla wersji z automatyczną skrzynią biegów.

1 Z systemem Start&Stop

Wartości zużycia paliwa i emisji spalin mają cel porównawczy w odniesieniu do poszczególnych typów pojazdów. Wartości spalania i emisji uzyskiwane są w warunkach laboratoryjnych dla określonego typu pojazdu a nie jego indywidualnej wersji. Rzeczywiste zużycie paliwa zależne jest m.in. od wyposażenia pojazdu, stylu jazdy, warunków drogowych, zwiększonej masy własnej pojazdu a także sposobu korzystania z wyposażenia technicznego (np. klimatyzacji), itp.

 

 

Jak jeździ Astra V benzyna 1.0 Turbo 105 KM?

 

 

Jak często wymiana oleju w Astrze V?

Co 30 tys. km lub co rok, w zależności od tego, który warunek wystapi pierwszy.

 

Jakiej lepkości olej do Astry V?

Fabrycznie Astra V, zarówno benzyna jak i Diesel zalewana jest olejem syntetycznym GM Dexos1/Dexos2 klasy 5W30. Na wymianę potrzeba 4 litry oleju do silników benzynowych 1.0 i 1.4 oraz 5 litrów do Diesli 1.6. To wartości wraz z napełnieniem puszki filtra oleju (bez wymiany filtra, oleju silnikowego wejdzie mniej). Inne dopuszczalne klasy oleju do Astry 5 wg SAE: 5W40, 10W30, 10W40, 0W30, 0W40. Niektóre z nich to półsyntetyki.

 

Łańcuch czy pasek rozrządu?

Niezawodny i niewymagający okresowej wymiany łańcuch rozrządu znajdziemy we wszystkich silnikach Astry V: benzynowych 1.4 100KM, 1.0 Turbo 105 KM, 1.4 Turbo oraz Dieslach 1.6 CDTi. Oferta wymiany paska rozrządu w starszych silnikach Opla.

 

Wybrać benzynę czy Diesla?

Odwieczne pytanie - przeczytaj nasz poradnik.

 

 

Zdaniem pracownika serwisu Dixi-Car 10.2015

To nowe generacje silników, nowe i nieznane od strony serwisowej, niemniej po których spodziewamy się zachowania dotychczasowej żywotności poprzednich odsłon tego flagowego modelu [Astry]...
Zauważyć można duże moce w małych pojemnościach - downsizing... Ostatnimi czasy głównym kryterium oceny nowego samochodu nie jest już tylko zużycie paliwa, ale emisja CO2, warunkująca dopuszczenie danego modelu do sprzedaży, a także stawki podatkowe w niektórych państwach. W przypadku silników benzynowych najlepszym sposobem na redukcję wydobywających się z wydechu toksycznych substancji jest właśnie to modne pojęcie - owoce downsizingu cechują się wyraźnie lepszymi parametrami i niższym zapotrzebowaniem na paliwo, ale pewnie i wyraźnie wyższymi cenami części zamiennych, wymagają specjalistycznej obsługi i narzędzi specjalnych.

 

 

Czy Diesle w Astrze V wymagają AdBlue?

Nie wymagają. W Astrze V pochłaniacz tlenków azotu NOx (który stał się "obowiązkowy" wraz z nastaniem normy emisji Euro 6) jest zintegrowany z filtrem sadzy (DPF) i w obecności platyny, baru, rodu tlenki azotu są "więzione" w pochłaniaczu, a potem okresowo wypalane. W silnikach Diesla 1.6 CDTi Astry V nie ma potrzeby dolewnia mocznika (AdBlue), jak to ma miejsce w niektórych silnikach 2.0 CDTi Opla.

 

 

 

Galeria silników

Silnik benzynowy 1.0 Turbo Astra K

Silnik benzynowy 1.0 Turbo Astry V, z łańcuchem rozrządu, moc 105 KM.

 

 

Silnik benzynowy 1.4 Turbo Astra V

Silnik benzynowy 1.4 Turbo Astry V, z łańcuchem rozrządu, może mieć moc 125 KM lub 150 KM.

 

 

Silnik Diesla 1.6 CDTi Opel Astra V

Silnik Diesla 1.6 CDTi Astry V, z łańcuchem rozrządu, może mieć moc 95, 110 lub 136 KM.

 

 

 

 

Co oznacza Euro 6.2?

Zdąż przed Euro 6.2

Że na przełomie 2018/2019 nowe samochody będą kosztować już więcej. Ostrzejsza norma emisji Euro 6.2 wymusza bowiem bardziej zaawansowane silniki - droższe w produkcji i wymagające więcej troski od użytkownika. Teraz kupuj samochód Euro 6.1!

W Dixi-Car są jeszcze ostatnie sztuki samochodów Euro 6.1, m.in. Astra Sedan, Astra V, MOKKA X, Corsa, Insignia, Vivaro osobowe - przede wszystkim popularne silniki benzynowe 1.4 i 1.6. To naprawdę ostatni moment na zakup (październik 2018).

"Zdąż przed Euro 6.2" to hasło tej jesieni. Mało kto chce mieć silnik benzynowy z filtrem cząstek stałych, a takie stają się normą. Więcej o tych zmianach. Euro 6.2 dotyka wszystkie marki sprzedawane w Europie. Samochody z silnikami Euro 6.2 - w praktyce produkowane od poł. 2018 r., w salonach od jesieni - są droższe.

Wykruszają się też fabryczne instalacje LPG. I tu znów: Dixi-Car ma ostatnie sztuki samochodów z fabrycznym LPG, spełniające Euro 6.1 - zadzwoń teraz by się załapać!


Salon W-wa/Raszyn

(22) 716‑30‑20 wew. 5

Salon Radom

603-750-325    (48) 360‑98‑26 wew. 2

 

 

 

Nowe od ręki w Dixi-Car

Astra V 5dr Elite B16SHT AT6 200KM !!! ostatnia sztuka !!!

Astra V 5dr Elite B16SHT AT6 200KM !!! ostatnia sztuka !!!

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Brązowy metaliczny

!!! RABAT 18990 zł brutto !!!

od 92 700 zł   110 990 zł

Zobacz

Astra V Enjoy 1,4 100KM

Astra V Enjoy 1,4 100KM

benzyna, skrzynia manualna, kolor Granatowy metalik

od 60900 zł   71200 zł

Zobacz

Więcej samochodów od ręki

 

 

 

Zobacz także

Piloci w Opel Business Lounge

Foto z premier w Dixi: hatchback, kombi

 

 


Zdąż przed Euro 6.2
Dlaczego lepiej kupić nowy samochód przed wejściem Euro 6.2?

Zobacz

Więcej o Astrze V

Ceny 5d
Ceny kombi

Black Edition

LPG
Promocje

Zakup na Firmę

Kolory
Tapicerki
Dane techniczne
Dane Kombi
Bagażnik
Silniki

Czym się wyróżnia?

Galeria 5d
Galeria real 5d
5d, Dynamic

Galeria Kombi
Kombi, Dynamic
Kombi, Elite

Pakiet OPC
Filmy
Opinie

 

Cenniki roku prod. 2018

pdf Astra 5-drzw., model 2019

pdf Astra 5-drzw.

pdf Astra Kombi, model 2019

pdf Astra Kombi

Cenniki Opel Drive Plan

pdf Astra 5-drzw.

pdf Astra Kombi

 

 

pdf Katalog

pdf Katalog akcesoriów

 

Gwarancja, przeglądy

Gwarancja producenta: 2 lata więcej

Ochrona pogwarancyjna
FlexCare na 1, 2, 3 lata więcej

Jak często przegląd?
Co 30 tys. km/1 rok więcej

 

Konsultant sprzedaży nowych samochodów:

Raszyn - 22 716 30 20
Radom - 48 360 98 26

Opel Drive Plan
Astra w abonamencie od 612 zł/mc

Zobacz
Astra V ma najniższy koszt użytkowania
w swoim segmencie
TCO - całkowity koszt użytkowania, wg Eurotax

Więcej

Nagrody dla Astry V

 

logo "Auto Świat"

Złota Kierownica w kategorii „Auta Kompaktowe i Crossovery”

Samochód Roku Internautów

 

AutoBest

Nagroda SafetyBest za poprawiające bezpieczeństwo reflektory LED.

 

Złota kierownica

Złota Kierownica dla najlepszego samochodu klasy kompakt.

 

Prasa o Astrze V

Auto Świat
„Lepsza – to widać, słychać i czuć” tak swój pierwszy polski test nowej Astry zatytułował Auto Świat. Podkreślono, że nową generację cechuje „dynamiczniejszy wygląd, lżejsze nadwozie, nowe zawieszenie i silniki”. Testowaną jednostkę napędową 1.4 150 KM określono jako „dynamiczną, cichą i oszczędną”. „Brawo!” – pisze Auto Świat i daje testowanemu modelowi pięć gwiazdek, czyli najwyższą możliwą notę.

Motor
„Nowe wcielenie kompaktowego Opla to najlepsza Astra, jaka do tej pory powstała” – podsumowuje swój pierwszy polski test Astry z silnikiem 1.4 125 KM Motor. Astra ma „dopracowany układ jezdny, obszerne wnętrze i jest dobrze wykonana, a nowy silnik przekonuje dynamiką i niedużym zużyciem paliwa”. „Volkswagen może już zacząć się bać” – tymi słowami kończy swój test Motor.

Auto Motor i Sport
na okładce podsumował Astrę następującymi słowami ”zachwyca wyglądem, szokuje osiągami”, a artykuł na jej temat wymownie zatytułował „Lepsza niż myślisz”. Nowość od Opla zdaniem dziennikarzy „sprawnie przeskakuje z zakrętu na zakręt, dobrze hamuje, ma sporo miejsca także z tyłu i nieźle wygląda”. „To mocny konkurent dla innych popularnych kompaktów w na rynku” – podsumowuje Auto Motor i Sport.

 

EuroNCAP 5 gwiazdek

Pięć gwiazdek w teście zderzeniowym dla Astry V.

Ocenili nas

"

Chcę tą drogą wyrazić moją wdzięczność i uznanie dla pracy Pana Łukasza Sosińskiego. Poza profesjonalizmem i wiedzą Pan Łukasz Sosiński wykazał się ogromnym zaangażowaniem i życzliwością w kontakcie ze mną jako klientem. W ciągu dwóch moich wizyt w Państwa salonie Pan Łukasz poświęcił ok 4 godz. na rozmowy i jazdy próbne, nie bacząc nawet na to, że czas pracy salonu się zakończył. Sposób w jaki Pan Łukasz podchodzi do swojej pracy, niewątpliwie wpływa na pozytywny wizerunek Państwa Firmy. Gratuluję takiego pracownika.

"

Więcej opinii



 

 

Podziel się:
Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Zyskaj 10 000 zł na wyposażenie Insigni