Większość silników Astry V to silniki nowe, z 2-letnim - góra - stażem. Niesamowicie elastyczne i ekonomiczne. Wyjątek - benzyna 1.4 100 KM, ta jednostka ma swoje lata, ale i zalety...
Benzyna 1.0 miała premierę ok. rok temu w ADAMie; 1 rok wydaje się wiekiem optymalnym, Opel zdążył już dopracować silnik, a jednocześnie jest to wciąż rzecz bardzo aktualna. Zgadujemy, że będzie to hit sprzedażowy ze względu na cenę/parametry, a trzech cylindrów w ogóle nie czuć - silnik jest super wyważony. Choć 1.0 jest tylko o 5 koni mechanicznych mocniejszy niż podstawowy silnik 1.4, wystarczy spojrzeć na moment obrotowy, a przede wszystkim przy jakich jest osiągany obrotach, żeby skonstatować, że 1.0 będzie przyspieszał duużo lepiej... Do tego spalanie w mieście: w 1.0 wyraźnie niższe niż w pozostałych benzynach. I skrzynia 5-biegowa, co może być zaletą dla nielubiących wachlowania lewarkiem (ostatnio standardem są 6-biegowe)...
Kto nie ufa trzem cylindrom i litrowi pojemności, a chce przyspieszać od niskich obrotów, powinien się zainteresować czterocylindrowymi silnikami 1.4 Turbo 125/150 KM. Te są niby spadkobiercami znanego od kilku lat 1.4 Turbo 140 KM, ale np. blok jest w nich aluminiowy w przeciwieństwie do kutego bloku w poprzedniku, zmiany więc były kluczowe...
Astra V z litrowym silnikiem do szybkiej jazdy? Tak - zobacz film.
Ciekawostką jest zachowanie w ofercie silnika 1.4 100 KM bez doładowania. Czy warto się nim interesować? Wszak w cięższej niż 5-drzw. wersji Sedan był określany jako za słaby. Odpowiedź - warto rozważyć 1.4 bez turbiny do Astry V, bo piątka jest o co najmniej 120 kg lżejsza niż czwórka, może więc silnik 1.4 100KM da radę?
1.4 100KM |
1.0 Turbo 105KM ecoFlex |
1.4 Turbo 125KM ecoFlex |
1.4 Turbo 150KM ecoFlex |
1.6 Turbo 200KM ecoFlex |
|
---|---|---|---|---|---|
kod silnika | B14XE / LV7 | B10XHL / LE1 | B14XHL / LE2&PL5 | B14XHT / LE2 | B16SHT / LWC |
pojemność (cm3) | 1399 | 998 | 1399 | 1399 | 1598 |
ile cylindrów | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
stopień sprężania | 10,6:1 | 10,5:1 | 10,0:1 | 10,0:1 | 9,5:1 |
czy wtrysk bezpośredni benzyny? | tak | tak | tak | tak | |
czy system Start&Stop? | tak | opcja | opcja | tak | |
skrzynia biegów | 5-bieg. manual | 5-bieg. manual /5-bieg Easytonic |
6-bieg, manual | 6-bieg. manual /6-bieg. automat | 6-bieg. manual |
moc maks. (kW/KM przy obr/min.) |
74/100 /6000 |
77/105 /5500 |
92/125 /4000-5600 | 110/150 /5000-5600 |
147/200 /4700-5500 |
moment obrotowy (Nm przy obr/min.) |
130/4400 | 170/1800-4250 | 245/2000-3500 230/2000-40001 |
245/2000-3500 230/2000-40001 |
300/1700-4700 |
prędkość maksymalna (km/h) |
185 | 200 | 205 | 215 (210) | 235 |
przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) | 12,3 (12,7) | 11,2 | 9,2 - 9,51 | 8,3 - 8,51 (9,0) |
7,0 |
przyspieszenie 80-120 km/h na 5. biegu (sek.) | 21,0 | 13,0 | 10,0 - 11,91 | 9,0 - 10,81 | 6,9 |
spalanie trasa/miasto/średnio (l/100 km) |
4,4/7,1/5,4 | 3,9/5,2/4,4 (3,8/5,2/4,3) |
4,5/7,3/5,5 4,3/6,3/5,11 |
4,5/7,3/5,5 4,3/6,3/5,11 |
5,0/8,0/6,1 |
emisja CO2 (g/km) | 124 | 102 (99) | 128 - 1171 | 128 - 1171 | 141 |
norma emisji | Euro6 | Euro6 | Euro6 | Euro6 | Euro6 |
pojemność zbiornika paliwa (l) | 48 | 48 | 48 | 48 | 48 |
Osiągi podane dla wersji 5-drzw. hatchback. Dane wersji kombi tu. W nawiasach dane dla wersji z automatyczną skrzynią biegów.
1 Z systemem Start&Stop
Wartości zużycia paliwa i emisji spalin mają cel porównawczy w odniesieniu do poszczególnych typów pojazdów. Wartości spalania i emisji uzyskiwane są w warunkach laboratoryjnych dla określonego typu pojazdu a nie jego indywidualnej wersji. Rzeczywiste zużycie paliwa zależne jest m.in. od wyposażenia pojazdu, stylu jazdy, warunków drogowych, zwiększonej masy własnej pojazdu a także sposobu korzystania z wyposażenia technicznego (np. klimatyzacji), itp.
Silnik Diesla 1.6 136 KM ukazał się na rynku jesienią 2013 r. i został ochrzczony przez dziennikarzy mianem "szepczącego Diesla" (ang. whisper Diesel). Później dołączyły słabsze domiany. I w tym przypadku mamy więc do czynienia z optymalnym wiekiem jednostki - młoda, ale ew. błędy zostały już skorygowane.
1.6 CDTI 95KM |
1.6 CDTI 110KM |
1.6 CDTI 136KM |
1.6 CDTI 160KM |
|
---|---|---|---|---|
kod silnika | B16DTC / LWQ&PL5 | B16DTE / LWQ (B16DTU / LWV - ecoFlex, z Start&Stop) |
B16DTH / LVL | B16DTR / LVK |
pojemność (cm3) | 1598 | 1598 | 1598 | 1598 |
ile cylindrów | 4 | 4 | 4 | 4 |
stopień sprężania | 16:1 | 16:1 | 16:1 | 16:1 |
czy system Start&Stop oszczędzający paliwo? | opcja | tak | tak | |
skrzynia biegów | 6-bieg. manual | 6-bieg. manual | 6-bieg. manual /6-bieg. automat | 6-bieg. manual |
moc maks. (kW/KM przy obr/min.) | 70/95/3500 |
81/110/3500 | 100/136/3500-4000 | 118/160/4000 |
moment obrotowy (Nm przy obr/min.) | 280/1500-1750 | 300/1750-2000 | 320/2000-2250 | 350/1500-2250 |
prędkość maksymalna (km/h) | 185 | 195 | 205 (205) | 220 |
przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) | 12,7 | 11,0 | 9,6 (9,7) | 8,6 |
przyspieszenie 80-120 km/h na 5. biegu (sek.) | 11,5 | 9,9 | 8,2 | 7,5 |
spalanie trasa/miasto/średnio (l/100 km) | 3,3/4,2/3,7 | 3,3/4,2/3,7 3,3/4,0/3,51 |
3,5/4,5/3,9 (3,9/5,8/4,6) |
3,6/5,2/4,2 |
emisja CO2 (g/km) | 97 | 97 - 931 | 103 (122) | 111 |
norma emisji | Euro 6 | Euro 6 | Euro 6 | Euro6 |
pojemność zbiornika paliwa (l) | 48 | 48 | 48 | 48 |
Osiągi podane dla wersji 5-drzw. hatchback. Dane wersji kombi tu. W nawiasach dane dla wersji z automatyczną skrzynią biegów.
1 Z systemem Start&Stop
Wartości zużycia paliwa i emisji spalin mają cel porównawczy w odniesieniu do poszczególnych typów pojazdów. Wartości spalania i emisji uzyskiwane są w warunkach laboratoryjnych dla określonego typu pojazdu a nie jego indywidualnej wersji. Rzeczywiste zużycie paliwa zależne jest m.in. od wyposażenia pojazdu, stylu jazdy, warunków drogowych, zwiększonej masy własnej pojazdu a także sposobu korzystania z wyposażenia technicznego (np. klimatyzacji), itp.
Co 30 tys. km lub co rok, w zależności od tego, który warunek wystapi pierwszy.
Fabrycznie Astra V, zarówno benzyna jak i Diesel zalewana jest olejem syntetycznym GM Dexos1/Dexos2 klasy 5W30. Na wymianę potrzeba 4 litry oleju do silników benzynowych 1.0 i 1.4 oraz 5 litrów do Diesli 1.6. To wartości wraz z napełnieniem puszki filtra oleju (bez wymiany filtra, oleju silnikowego wejdzie mniej). Inne dopuszczalne klasy oleju do Astry 5 wg SAE: 5W40, 10W30, 10W40, 0W30, 0W40. Niektóre z nich to półsyntetyki.
Niezawodny i niewymagający okresowej wymiany łańcuch rozrządu znajdziemy we wszystkich silnikach Astry V: benzynowych 1.4 100KM, 1.0 Turbo 105 KM, 1.4 Turbo oraz Dieslach 1.6 CDTi. Oferta wymiany paska rozrządu w starszych silnikach Opla.
Odwieczne pytanie - przeczytaj nasz poradnik.
Zdaniem pracownika serwisu Dixi-Car 10.2015
To nowe generacje silników, nowe i nieznane od strony serwisowej, niemniej po których spodziewamy się zachowania dotychczasowej żywotności poprzednich odsłon tego flagowego modelu [Astry]...
Zauważyć można duże moce w małych pojemnościach - downsizing... Ostatnimi czasy głównym kryterium oceny nowego samochodu nie jest już tylko zużycie paliwa, ale emisja CO2, warunkująca dopuszczenie danego modelu do sprzedaży, a także stawki podatkowe w niektórych państwach. W przypadku silników benzynowych najlepszym sposobem na redukcję wydobywających się z wydechu toksycznych substancji jest właśnie to modne pojęcie - owoce downsizingu cechują się wyraźnie lepszymi parametrami i niższym zapotrzebowaniem na paliwo, ale pewnie i wyraźnie wyższymi cenami części zamiennych, wymagają specjalistycznej obsługi i narzędzi specjalnych.
Nie wymagają. W Astrze V pochłaniacz tlenków azotu NOx (który stał się "obowiązkowy" wraz z nastaniem normy emisji Euro 6) jest zintegrowany z filtrem sadzy (DPF) i w obecności platyny, baru, rodu tlenki azotu są "więzione" w pochłaniaczu, a potem okresowo wypalane. W silnikach Diesla 1.6 CDTi Astry V nie ma potrzeby dolewnia mocznika (AdBlue), jak to ma miejsce w niektórych silnikach 2.0 CDTi Opla.
Silnik benzynowy 1.0 Turbo Astry V, z łańcuchem rozrządu, moc 105 KM.
Silnik benzynowy 1.4 Turbo Astry V, z łańcuchem rozrządu, może mieć moc 125 KM lub 150 KM.
Silnik Diesla 1.6 CDTi Astry V, z łańcuchem rozrządu, może mieć moc 95, 110 lub 136 KM.
Kup samochód
bez wychodzenia z domu
3. Przygotujemy ofertę, wszystkie formalności zdalnie
4. Dostarczymy samochód do Ciebie
Zobacz także
Co najchętniej kupują Polacy?
Polecamy Astrę V (fot.). Miłośnikom żyłowania wskaźnika wyposażenie/cena - Astrę Sedan.
Samar opublikował ranking najpopularniejszych nowych kompaktów w Polsce w 2018 roku. Astra - nr 1 wśród modeli "uniwersalnych" - dostępnych jako hatchback, sedan i kombi.
78% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka Automatu. Mamy to!
02.2023
78% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka auta z automatyczną skrzynią biegów. Mamy to! SsangYong to producent SUV‑ów i crossoverów z Korei. Każdy z modeli jest dostępny z automatem. Na Wyprzedaży rocznika 2024 upust do 40 000 zł.
I mamy te samochody - są w salonie Dixi-Car od ręki. SsangYong odnotował w Polsce w 2022 roku 400-procentowy wzrost sprzedaży. Co ciekawe, premiera 2023 - nowy Torres - został pokazany w Polsce jako pierwszym kraju w Europie.
Duża marka koreańska w Polsce. Na dodatek specjalizująca się w samochodach z automatycznymi skrzyniami biegów. Zgodnie z preferencjami kupujących nakreślonymi przez Otomoto na podstawie wyszukiwań w tym portalu.
SsangYong to najstarszy producent SUV-ów i crossoverów z Korei, a samochody nowe mają korzystne ceny i 5 lat gwarancji (na Musso i Torresa eVX - 7 Lat Gwarancji). Dodatkowo opcje 4WD, Automatyczna skrzynia, LPG (instalacja dedykowana do samochodu przez importera).
Źródło: Szukamy tanich, używanych samochodów i marzymy o nowych SUVach - OTOMOTO prezentuje motoryzacyjne trendy z 2022 roku. Otomoto.pl