Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Silniki Opel Astra V: Benzyna, Diesel

 

Silnik benzynowy 1.0 Turbo 105 KM

1.0-litrowy silnik benzynowy Astry V. Czy będzie hitem sprzedażowym?

Większość silników Astry V to silniki nowe, z 2-letnim - góra - stażem. Niesamowicie elastyczne i ekonomiczne. Wyjątek - benzyna 1.4 100 KM, ta jednostka ma swoje lata, ale i zalety...

Benzyna 1.0 miała premierę ok. rok temu w ADAMie; 1 rok wydaje się wiekiem optymalnym, Opel zdążył już dopracować silnik, a jednocześnie jest to wciąż rzecz bardzo aktualna. Zgadujemy, że będzie to hit sprzedażowy ze względu na cenę/parametry, a trzech cylindrów w ogóle nie czuć - silnik jest super wyważony. Choć 1.0 jest tylko o 5 koni mechanicznych mocniejszy niż podstawowy silnik 1.4, wystarczy spojrzeć na moment obrotowy, a przede wszystkim przy jakich jest osiągany obrotach, żeby skonstatować, że 1.0 będzie przyspieszał duużo lepiej... Do tego spalanie w mieście: w 1.0 wyraźnie niższe niż w pozostałych benzynach. I skrzynia 5-biegowa, co może być zaletą dla nielubiących wachlowania lewarkiem (ostatnio standardem są 6-biegowe)...

Kto nie ufa trzem cylindrom i litrowi pojemności, a chce przyspieszać od niskich obrotów, powinien się zainteresować czterocylindrowymi silnikami 1.4 Turbo 125/150 KM. Te są niby spadkobiercami znanego od kilku lat 1.4 Turbo 140 KM, ale np. blok jest w nich aluminiowy w przeciwieństwie do kutego bloku w poprzedniku, zmiany więc były kluczowe...

Astra V na moście

Astra V z litrowym silnikiem do szybkiej jazdy? Tak - zobacz film.

Ciekawostką jest zachowanie w ofercie silnika 1.4 100 KM bez doładowania. Czy warto się nim interesować? Wszak w cięższej niż 5-drzw. wersji Sedan był określany jako za słaby. Odpowiedź - warto rozważyć 1.4 bez turbiny do Astry V, bo piątka jest o co najmniej 120 kg lżejsza niż czwórka, może więc silnik 1.4 100KM da radę?

 

Silniki benzynowe Opel Astra 5

 
1.4 100KM
1.0 Turbo 105KM ecoFlex
1.4 Turbo 125KM ecoFlex
1.4 Turbo 150KM ecoFlex
1.6 Turbo 200KM ecoFlex
kod silnika B14XE / LV7 B10XHL / LE1 B14XHL / LE2&PL5 B14XHT / LE2 B16SHT / LWC
pojemność (cm3) 1399 998 1399 1399 1598
ile cylindrów 4 3 4 4 4
stopień sprężania 10,6:1 10,5:1 10,0:1 10,0:1 9,5:1
czy wtrysk bezpośredni benzyny?   tak tak tak tak
czy system Start&Stop?   tak opcja opcja tak
skrzynia biegów 5-bieg. manual 5-bieg. manual
/5-bieg Easytonic
6-bieg, manual 6-bieg. manual /6-bieg. automat 6-bieg. manual
moc maks.
(kW/KM przy obr/min.)
74/100
/6000
77/105
/5500
92/125 /4000-5600
110/150 /5000-5600
147/200
/4700-5500
moment obrotowy
(Nm przy obr/min.)
130/4400 170/1800-4250 245/2000-3500
230/2000-40001
245/2000-3500
230/2000-40001
300/1700-4700
prędkość maksymalna
(km/h)
185 200 205 215 (210) 235
przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) 12,3 (12,7) 11,2 9,2 - 9,51 8,3 - 8,51
(9,0)
7,0
przyspieszenie 80-120 km/h na 5. biegu (sek.) 21,0 13,0 10,0 - 11,91 9,0 - 10,81 6,9
spalanie trasa/miasto/średnio
(l/100 km)
4,4/7,1/5,4 3,9/5,2/4,4
(3,8/5,2/4,3)
4,5/7,3/5,5
4,3/6,3/5,11
4,5/7,3/5,5
4,3/6,3/5,11
5,0/8,0/6,1
emisja CO2 (g/km) 124 102 (99) 128 - 1171 128 - 1171 141
norma emisji Euro6 Euro6 Euro6 Euro6 Euro6
pojemność zbiornika paliwa (l) 48 48 48 48 48

Osiągi podane dla wersji 5-drzw. hatchback. Dane wersji kombi tu. W nawiasach dane dla wersji z automatyczną skrzynią biegów.

1 Z systemem Start&Stop

Wartości zużycia paliwa i emisji spalin mają cel porównawczy w odniesieniu do poszczególnych typów pojazdów. Wartości spalania i emisji uzyskiwane są w warunkach laboratoryjnych dla określonego typu pojazdu a nie jego indywidualnej wersji. Rzeczywiste zużycie paliwa zależne jest m.in. od wyposażenia pojazdu, stylu jazdy, warunków drogowych, zwiększonej masy własnej pojazdu a także sposobu korzystania z wyposażenia technicznego (np. klimatyzacji), itp.

 

 

Silniki Diesel Opel Astra 5

Silnik Diesla 1.6 136 KM ukazał się na rynku jesienią 2013 r. i został ochrzczony przez dziennikarzy mianem "szepczącego Diesla" (ang. whisper Diesel). Później dołączyły słabsze domiany. I w tym przypadku mamy więc do czynienia z optymalnym wiekiem jednostki - młoda, ale ew. błędy zostały już skorygowane.

 

 
1.6 CDTI 95KM
1.6 CDTI 110KM
1.6 CDTI 136KM
1.6 CDTI 160KM
kod silnika B16DTC / LWQ&PL5 B16DTE / LWQ
(B16DTU / LWV - ecoFlex, z Start&Stop)
B16DTH / LVL B16DTR / LVK
pojemność (cm3) 1598 1598 1598 1598
ile cylindrów 4 4 4 4
stopień sprężania 16:1 16:1 16:1 16:1
czy system Start&Stop oszczędzający paliwo?   opcja tak tak
skrzynia biegów 6-bieg. manual 6-bieg. manual 6-bieg. manual /6-bieg. automat 6-bieg. manual
moc maks. (kW/KM przy obr/min.)
70/95/3500
81/110/3500 100/136/3500-4000 118/160/4000
moment obrotowy (Nm przy obr/min.) 280/1500-1750 300/1750-2000 320/2000-2250 350/1500-2250
prędkość maksymalna (km/h) 185 195 205 (205) 220
przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) 12,7 11,0 9,6 (9,7) 8,6
przyspieszenie 80-120 km/h na 5. biegu (sek.) 11,5 9,9 8,2 7,5
spalanie trasa/miasto/średnio (l/100 km) 3,3/4,2/3,7 3,3/4,2/3,7
3,3/4,0/3,51
3,5/4,5/3,9
(3,9/5,8/4,6)
3,6/5,2/4,2
emisja CO2 (g/km) 97 97 - 931 103 (122) 111
norma emisji Euro 6 Euro 6 Euro 6 Euro6
pojemność zbiornika paliwa (l) 48 48 48 48

Osiągi podane dla wersji 5-drzw. hatchback. Dane wersji kombi tu. W nawiasach dane dla wersji z automatyczną skrzynią biegów.

1 Z systemem Start&Stop

Wartości zużycia paliwa i emisji spalin mają cel porównawczy w odniesieniu do poszczególnych typów pojazdów. Wartości spalania i emisji uzyskiwane są w warunkach laboratoryjnych dla określonego typu pojazdu a nie jego indywidualnej wersji. Rzeczywiste zużycie paliwa zależne jest m.in. od wyposażenia pojazdu, stylu jazdy, warunków drogowych, zwiększonej masy własnej pojazdu a także sposobu korzystania z wyposażenia technicznego (np. klimatyzacji), itp.

 

 

Jak jeździ Astra V benzyna 1.0 Turbo 105 KM?

 

 

Jak często wymiana oleju w Astrze V?

Co 30 tys. km lub co rok, w zależności od tego, który warunek wystapi pierwszy.

 

Jakiej lepkości olej do Astry V?

Fabrycznie Astra V, zarówno benzyna jak i Diesel zalewana jest olejem syntetycznym GM Dexos1/Dexos2 klasy 5W30. Na wymianę potrzeba 4 litry oleju do silników benzynowych 1.0 i 1.4 oraz 5 litrów do Diesli 1.6. To wartości wraz z napełnieniem puszki filtra oleju (bez wymiany filtra, oleju silnikowego wejdzie mniej). Inne dopuszczalne klasy oleju do Astry 5 wg SAE: 5W40, 10W30, 10W40, 0W30, 0W40. Niektóre z nich to półsyntetyki.

 

Łańcuch czy pasek rozrządu?

Niezawodny i niewymagający okresowej wymiany łańcuch rozrządu znajdziemy we wszystkich silnikach Astry V: benzynowych 1.4 100KM, 1.0 Turbo 105 KM, 1.4 Turbo oraz Dieslach 1.6 CDTi. Oferta wymiany paska rozrządu w starszych silnikach Opla.

 

Wybrać benzynę czy Diesla?

Odwieczne pytanie - przeczytaj nasz poradnik.

 

 

Zdaniem pracownika serwisu Dixi-Car 10.2015

To nowe generacje silników, nowe i nieznane od strony serwisowej, niemniej po których spodziewamy się zachowania dotychczasowej żywotności poprzednich odsłon tego flagowego modelu [Astry]...
Zauważyć można duże moce w małych pojemnościach - downsizing... Ostatnimi czasy głównym kryterium oceny nowego samochodu nie jest już tylko zużycie paliwa, ale emisja CO2, warunkująca dopuszczenie danego modelu do sprzedaży, a także stawki podatkowe w niektórych państwach. W przypadku silników benzynowych najlepszym sposobem na redukcję wydobywających się z wydechu toksycznych substancji jest właśnie to modne pojęcie - owoce downsizingu cechują się wyraźnie lepszymi parametrami i niższym zapotrzebowaniem na paliwo, ale pewnie i wyraźnie wyższymi cenami części zamiennych, wymagają specjalistycznej obsługi i narzędzi specjalnych.

 

 

Czy Diesle w Astrze V wymagają AdBlue?

Nie wymagają. W Astrze V pochłaniacz tlenków azotu NOx (który stał się "obowiązkowy" wraz z nastaniem normy emisji Euro 6) jest zintegrowany z filtrem sadzy (DPF) i w obecności platyny, baru, rodu tlenki azotu są "więzione" w pochłaniaczu, a potem okresowo wypalane. W silnikach Diesla 1.6 CDTi Astry V nie ma potrzeby dolewnia mocznika (AdBlue), jak to ma miejsce w niektórych silnikach 2.0 CDTi Opla.

 

 

 

Galeria silników

Silnik benzynowy 1.0 Turbo Astra K

Silnik benzynowy 1.0 Turbo Astry V, z łańcuchem rozrządu, moc 105 KM.

 

 

Silnik benzynowy 1.4 Turbo Astra V

Silnik benzynowy 1.4 Turbo Astry V, z łańcuchem rozrządu, może mieć moc 125 KM lub 150 KM.

 

 

Silnik Diesla 1.6 CDTi Opel Astra V

Silnik Diesla 1.6 CDTi Astry V, z łańcuchem rozrządu, może mieć moc 95, 110 lub 136 KM.

 

 

 

Używane

Opel Astra V 1.4 Turbo Niski Przebieg Serwis ASO Gwarancja

benzyna , 2018 , skrzynia manualna , kolor biały

od 50900 cena brutto (faktura vat-marża)

Zobacz

Opel Astra V 105KM Ilux Navi Climatronic Serwis ASO Gwarancja

benzyna , 2019 , skrzynia manualna , kolor atramentowy metalic

od 49500 cena brutto (faktura vat-marża)

Zobacz

Opel Astra V 1,4 Turbo 150KM, Automat, Salon PL, Vat23%

benzyna , 2018 , skrzynia automat 6-bieg. , kolor granatowy metallic

od 55900 cena brutto

Zobacz

Więcej samochodów używanych

 

 

 

Kup samochód

bez wychodzenia z domu

3. Przygotujemy ofertę, wszystkie formalności zdalnie

Oferta, formalności

4. Dostarczymy samochód do Ciebie

Oferta, formalności

 

 

Zobacz także

Piloci w Opel Business Lounge

Foto z premier w Dixi: hatchback, kombi

 

 

Co najchętniej kupują Polacy?

Czerwona Astra V, jazda szosowa

Polecamy Astrę V (fot.). Miłośnikom żyłowania wskaźnika wyposażenie/cena - Astrę Sedan.

Samar opublikował ranking najpopularniejszych nowych kompaktów w Polsce w 2018 roku. Astra - nr 1 wśród modeli "uniwersalnych" - dostępnych jako hatchback, sedan i kombi.

  1. Skoda Octavia: 21125 egz.
  2. Opel Astra: 15282 egzemplarzy
  3. VW Golf: 14190
  4. Toyota Auris: 12073
  5. Ford Focus: 11126
  6. Skoda Rapid: 9833
  7. Fiat Tipo: 8059
  8. Toyota Corolla: 7509
  9. Seat Leon: 6038
  10. Kia Ceed: 5854

Więcej statystyk

 

 

 

 

78% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka Automatu. Mamy to!

02.2023

Lewarek zmiany biegów automatu, podgrzewane fotele, usb, start stop, ładowarka indukcyjna

78% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka auta z automatyczną skrzynią biegów. Mamy to! SsangYong to producent SUV‑ów i crossoverów z Korei. Każdy z modeli jest dostępny z automatem. Na Wyprzedaży rocznika 2024 upust do 40 000 zł.

I mamy te samochody - są w salonie Dixi-Car od ręki. SsangYong odnotował w Polsce w 2022 roku 400-procentowy wzrost sprzedaży. Co ciekawe, premiera 2023 - nowy Torres - został pokazany w Polsce jako pierwszym kraju w Europie.

Duża marka koreańska w Polsce. Na dodatek specjalizująca się w samochodach z automatycznymi skrzyniami biegów. Zgodnie z preferencjami kupujących nakreślonymi przez Otomoto na podstawie wyszukiwań w tym portalu.

SsangYong to najstarszy producent SUV-ów i crossoverów z Korei, a samochody nowe mają korzystne ceny i 5 lat gwarancji (na Musso i Torresa eVX - 7 Lat Gwarancji). Dodatkowo opcje 4WD, Automatyczna skrzynia, LPG (instalacja dedykowana do samochodu przez importera).

Źródło: Szukamy tanich, używanych samochodów i marzymy o nowych SUVach - OTOMOTO prezentuje motoryzacyjne trendy z 2022 roku. Otomoto.pl


Ogłoszenie, tuba
Czy kupić nowy samochód 2024/2025? [Taniej nie będzie] Wywiad

Ile się czeka na nowy samochód? Tłumaczymy

Więcej o Astrze V

Wyprzedaż Opla Astry

Ceny używanych

Astra od ręki
Tanio - wg ceny

LPG

Zakup na Firmę

Astra V po liftingu

Kolory
Tapicerki
Black Edition
Dane techniczne
Dane Kombi
Bagażnik
Silniki

Czym się wyróżnia?

Galeria 5d
Galeria real 5d
5d, Dynamic

Galeria Kombi
Kombi, Dynamic
Kombi, Elite

Pakiet OPC
Filmy
Opinie

 

pdf Katalog

pdf Katalog akcesoriów

 

Gwarancja, przeglądy

Gwarancja producenta: 2 lata więcej

Ochrona pogwarancyjna
Do 8 lat więcej

Jak często przegląd?
Co 30 tys. km/1 rok więcej

 

Konsultant sprzedaży nowych samochodów:

Raszyn - 22 716 30 20
Radom - 48 360 98 26

Warszawa

Umowy Serwisowe Opel
Gwarancja do 8 Lat.
Stały koszt serwisu. Zobacz
Astra V ma najniższy koszt użytkowania
w swoim segmencie
TCO - całkowity koszt użytkowania, wg Eurotax

Więcej

Nagrody dla Astry V

 

logo "Auto Świat"

Złota Kierownica w kategorii „Auta Kompaktowe i Crossovery”

Samochód Roku Internautów

 

AutoBest

Nagroda SafetyBest za poprawiające bezpieczeństwo reflektory LED.

 

Złota kierownica

Złota Kierownica dla najlepszego samochodu klasy kompakt.

 

Prasa o Astrze V

Auto Świat
„Lepsza – to widać, słychać i czuć” tak swój pierwszy polski test nowej Astry zatytułował Auto Świat. Podkreślono, że nową generację cechuje „dynamiczniejszy wygląd, lżejsze nadwozie, nowe zawieszenie i silniki”. Testowaną jednostkę napędową 1.4 150 KM określono jako „dynamiczną, cichą i oszczędną”. „Brawo!” – pisze Auto Świat i daje testowanemu modelowi pięć gwiazdek, czyli najwyższą możliwą notę.

Motor
„Nowe wcielenie kompaktowego Opla to najlepsza Astra, jaka do tej pory powstała” – podsumowuje swój pierwszy polski test Astry z silnikiem 1.4 125 KM Motor. Astra ma „dopracowany układ jezdny, obszerne wnętrze i jest dobrze wykonana, a nowy silnik przekonuje dynamiką i niedużym zużyciem paliwa”. „Volkswagen może już zacząć się bać” – tymi słowami kończy swój test Motor.

Auto Motor i Sport
na okładce podsumował Astrę następującymi słowami ”zachwyca wyglądem, szokuje osiągami”, a artykuł na jej temat wymownie zatytułował „Lepsza niż myślisz”. Nowość od Opla zdaniem dziennikarzy „sprawnie przeskakuje z zakrętu na zakręt, dobrze hamuje, ma sporo miejsca także z tyłu i nieźle wygląda”. „To mocny konkurent dla innych popularnych kompaktów w na rynku” – podsumowuje Auto Motor i Sport.

 

EuroNCAP 5 gwiazdek

Pięć gwiazdek w teście zderzeniowym dla Astry V.

Ocenili nas

"

Od dwóch tygodni jesteśmy posiadaczami Opla Zafiry, którego kupiliśmy w Dixi-Car. Przy załatwianiu ubezpieczenia i finansowania pomogły nam Panie: Ewa Chrzanowska i Agnieszka Szymańska, a przy wyborze, zakupie i odbiorze samochodu Panowie: Piotr Damaziak i Łukasz Sosiński. Wszystko odbyło się sprawnie i miło, więc jesteśmy bardzo zadowoleni. Dziękujemy i pozdrawiamy.

"

Więcej opinii



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Nowy SsangYong KGM Actyon w polskim salonie