Diagnostyka Tech2 / MDI / OBD2
Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.
Jeśli zapaliła nam się na desce rozdzielczej Opla taka lub podobna lampka (Check engine)...
może to oznaczać, że komputer samochodu wykrył usterkę, najczęściej związaną z elektroniką silnika. Jeśli dodatkowo palącej się lampce towarzyszą anomalie w pracy silnika (trudno uruchomić silnik, falują obroty, silnik traci moc lub sam gaśnie), sprawa jest szczególnie poważna.
Serwis Dixi-Car proponuje diagnostykę układu OBD2 (OBDII) urządzeniem Tech 2 - nasz mechanik podłączy Twój samochód pod komputer diagnostyczny Tech 2 i odczyta błędy zapisane w pamięci sterownika w Twoim samochodzie. Do Ciebie będzie należała decyzja, czy usuwać ew. znalezione usterki w serwisie Opel Dixi-Car.
|
Cena bez vat |
Osobowe Ople z napędem benzynowym lub diesel:
- Odczytanie błędów z komputera pokładowego urządzeniem Tech, Tech2 lub MDI
- Sprawdzenie listy danych i parametrów pracy
- Postawienie wstępnej diagnozy na podstawie wskazań Techa, przekazanie informacji klientowi
|
od 660 zł |
Dostawcze Opel |
od 800 zł |
Elektryki i hybrydy PHEV Opel |
od 1000 zł |
Niektóre przypadki wymagają rozszerzenia czasu diagnostyki i wtedy doliczamy czas z roboczogodziny niezbędnej do ustalenia strategii naprawy dla danego segmentu aut.
Jak się zapisać na diagnostykę Tech 2?
Dlaczego pali się kontrolka "Check engine" ?
- Coś nie kontaktuje - często nie kontaktuje styk w jakiejś złączce - wiek auta, sól z dróg, utlenianie się styków mogą powodować anomalie w pracy elektroniki samochodu i zapisywanie błędów w układzie OBD2. Nasz elektromechanik na podstawie kodów z Techa i swojego doświadczenia określi miejsce, które nie kontaktuje
- Uszkodzony czujnik - narażone na wysoką i ciągle zmieniającą się temperaturę pracy czujniki temperatury i sondy lambda; silne "przeciągi" - przepływomierze; temperaturę i substancje ropopochodne - czujniki obrotów wału korbowego i wałka rozrządu - wszystkie one czasem odmawiają posłuszeństwa. Awaria jednego z czujników to częsta przyczyna błędów w sterowniku pojazdu. I tu niezastąpiony okazuje się komputer diagnostyczny Tech lub MDI (nowsze modele) plus doświadczenie mechanika
- Uszkodzony element wykonawczy - zawór EGR, zawór podciśnieniowy to ulegające awariom elementy, w których wykryciu pomoże skorzystanie z diagnostyki Techem 2.
- Po wypadku - albo coś źle zmontowano, albo założono podzespół od innego rozbitka o tzw. innej identyfikacji (z zewnątrz taki sam, w środku inny)
- Instalacje gazowe LPG - te montowane poza fabryką Opla mogą generować błędy. Podłączenie samochodu pod Tech 2 pomoże określić przyczynę problemu.
- Zapchany filtr DPF w Dieslu. Ma dedykowaną kontrolkę . Nie zawsze jej zapalenie świadczy o konieczności podłączenia samochodu pod Techa, ale czasem jest to jedyne wyjście, gdy filtr DPF jest mocno zapchany. Tech2 ma opcję wypalania zawartości przepełnionego filtra DPF - więcej na naszej stronie o DPF
Tech 2 - zdjęcia
MDI - zdjęcia
Komputer diagnostyczny MDI. Jest to następca Tech2. Stosowany do diagnostyki nowszych modeli Opel: Insignia, Astra, Meriva, Mokka, Corsa, Zafira.
Dlaczego warto przyjechać na diagnostykę Tech 2?
- Bo sami często nigdy nie namierzymy problemu - np. gdy jest on ukryty gdzieś głęboko pod maską, wewnątrz jakiegoś nierozbieralnego elementu. Nic nie gwiżdże, nie kapie, na pozór wszystko w porządku. Diagniostyka Tech 2 powie nam, gdzie szukać usterki.
- Unikniemy niespodziewanych awarii w przyszłości - nawet gdy "tylko" pali się kontrolka "Check engine", a samochód jeździ normalnie, nie znaczy to, że nie będzie tylko gorzej. Najbliższej zimy możemy się o tym przekonać lub też w czasie wyjazdu na wakacje.
- Oszczędzamy czas - na wizytę w serwisie poświęcimy np. 2 godziny. Po podłączeniu Tech 2 możemy mieć jasność, co jest uszkodzone.
- Oszczędzamy środowisko - zaskakująco często problemy z zapalaniem czy pracą silnika skutkują dodatkowo zwiększoną emisją szkodliwych związków do atmosfery. Taki samochód może nie otrzymać stempelka do dowodu rejestracyjnego przy najbliższym przeglądzie w SKP.
Diagnostyka: Tech czy MDI?
- Tech / Tech 2 - diagnostyka starszych modeli Opla, poczynając od Astry I, a kończąc na Oplach Vectra C, Astra III, Zafira B
- MDI - diagnostyka nowszych Opli - Insignia, Astra IV, Meriva II, Zafira Tourer (a także starszych modeli (za pomocą aplikacji Tech2Win)
Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.
Umów jazdę próbną Baikiem 3 i 5. Klienci zaskoczeni zrywnością samochodów!
03.2024
Zapraszamy na jazdę próbną! Zarejestrowaliśmy już BAIC 5 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG i BAIC Beijing 3 Turbo 136KM. Obydwa czterocylindrowe. Są gotowe do testu.
A dlaczego warto przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baika 3 i szybszą skrzynię dwusprzegłową Baika 5, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.
Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!
Umów datę i godzinę testu
Godziny pracy salonu