Serwis Opel Dixi-Car czyści filtry cząstek stałych DPF nieinwazyjnie. Stosujemy do tego specjalne urządzenie pokazane na zdjęciu. Sondę urządzenia mechanik wsuwa do filtra DPF przez otwór po wykręconym czujniku tlenu (sondzie lambda). Normalnie wyczyszczenie filtra DPF w serwisie wymagałoby wycięcia filtra z samochodu.
Cena (serwis w Raszynie) |
Cena (serwis w Radomiu) |
|
Czyszczenie filtra DPF chemią firmy TUNAP, czyli ostatni ratunek dla filtra DPF |
854 zł |
854 zł |
Czyszczenie filtra DPF poprzez podłączenie samochodu do komputera serwisowego Tech-2, czyli zanim trzeba będzie użyć chemię TUNAP | 350 zł | 350 zł |
Czyszczenie chemiczne filtra DPF polega na rozpuszczeniu złogów węgla jednym preparatem, a następnie spłukaniu ich drugim. Następnie mechanik podłącza do samochodu komputer serwisowy Tech-2 i uruchamia procedurę serwisową regeneracji filtra DPF. Następnie wykonujemy próbę drogową.
Więcej o stosowanym przez Dixi zestawie TUNAP
Nasz serwis może też próbować oczyścić Twój filtr DPF tylko przez podłączenie do samochodu komputera diagnostycznego i włączenie w/w specjalnego programu czyszczącego filtr DPF (bez czyszczenia chemią firmy TUNAP), ale wielokrotnie mieliśmy takie przypadki, że bez oczyszczenia filtra środkami TUNAP, urządzenie diagnostyczne TECH-2 nie dawało sobie rady.
Do zapchania dochodzi najczęściej, gdy jeździmy na krótkich dystansach i na wolnych obrotach. Wtedy nie ma szans załączyć się samooczyszczanie się filtra. Objaw zapchania: utrata mocy silnika.
Jak zatem zapobiegać zapchaniu się filtra DPF? Jeśli już dopuścimy do zapełnienia się filtra (jeżdżąc ciągle na krótkich dystansach i na niskich obrotach), to w końcu zapali się nam na desce lampka. Co ona oznacza i co robić, pokazujemy w tabeli:
Model |
kontrolka DPF |
Co robić? |
Astra III, Corsa D | Lampka miga w czasie jazdy - filtr DPF wymaga oczyszczenia. Kontynuować jazdę z obrotami silnika przekraczającymi 2000 obr./min. aż filtr się oczyści i lampka zgaśnie. Nie wyłączać silnika dopóki lampka nie zgaśnie. | |
Astra IV, Insignia | a dodatkowo komunikat na wyświetlaczu "Code 55" lub "Filtr sadzy jest pełny kontynuować jazdę" |
Lampka świeci światłem ciągłym - filtr DPF jest bliski całkowitego zapełnienia. Kontynuować jazdę z obrotami silnika przekraczającymi 2000 obr./min. aż filtr się oczyści i lampka zgaśnie. Lampka miga - filtr DPF jest całkowicie zapełniony. Kontynuować jazdę z obrotami silnika przekraczającymi 2000 obr./min. aż filtr się oczyści i lampka zgaśnie. Wyłączenie silnika przed zgaśnięciem lampki może uszkodzić silnik. |
Gdy jeździsz na długich dystansach i na odpowiednio wysokich obrotach, oczyszczanie filtra DPF załącza się co jakiś czas automatycznie i żadne kontrolki wtedy się nie zapalają. To, że akurat załączyło się samooczyszczanie filtra DPF można poznać po innym nieco kolorze i zapachu spalin, a także po automatycznym włączeniu się ogrzewania tylnej szyby. Tylna szyba znacznie obciąża alternator i dzięki temu silnik bardziej się nagrzewa, a o to głównie chodzi w procesie oczyszczania filtra DPF.
Ile trwa oczyszczanie się DPF? Do 25 minut. Zwykle 7-12 minut, im większe obciążenie silnika, tym krócej.
Filtr cząstek stałych występuje tylko w niektórych samochodach z silnikami Diesla. Ma za zadanie oczyszczać spaliny z sadzy (pamiętasz kopcące sadzą stare Mercedesy beczki?). Z zewnątrz DPF wygląda jak dodatkowy tłumik na rurze wydechowej dość blisko silnika. Ponieważ w Oplach z Dieslami często w układzie wydechowym jest tylko jeden tłumik (tylny), to filtr DPF często jest umiejscowiony tam, gdzie w innych samochodach znajdowałby się przedni tłumik. Widać filtr DPF najczęściej po zajrzeniu pod spód samochodu. W Oplach filtry DPF zaczęły być stosowane w modelu Vectra C wraz z pojawieniem się Diesli 1.9 CDTI. W kolejnych modelach (m.in. Astra III, Astra IV, Zafira II, Insignia, Corsa D, Meriva II) i kolejnych generacjach silników Diesla (1.3 CDTI, 1.7 CDTI, 2.0 CDTI) filtry cząstek stałych są coraz częściej stosowane.
Umiejscowienie filtra DPF w Oplu Corsa 1.3 Diesel
Filtr GPF w silnikach benzynowych
Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.
Serwis wg modelu: Astra, Corsa, Grandland X, Insignia, Mokka, Dostawcze Opel, Elektryki, Berlingo/Doblo/Partner
Umów jazdę próbną Baikiem 3 i 5. Klienci zaskoczeni zrywnością samochodów!
03.2024
Zapraszamy na jazdę próbną! Zarejestrowaliśmy już BAIC 5 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG i BAIC Beijing 3 Turbo 136KM. Obydwa czterocylindrowe. Są gotowe do testu.
A dlaczego warto przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baika 3 i szybszą skrzynię dwusprzegłową Baika 5, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.
Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!