Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Opel Corsa D - filtr DPF

 


Doradca serwisu Opel

Masz pytanie techniczne nt. swojego Opla?

Przejrzyj pytania zadane naszemu serwisowi.

Na pytania odpowiedzieli Doradcy Serwisu Opel Dixi‑Car.

 

Pytania nt. innych modeli Opla

 

Witam, Corsa D 2007 r. 1.7 CDTI 92kW: ile wytrzymuje DPF, przebieg 125 kkm (wg. licznika), auto jeździ 80% trasę, jak filtr się wypali dolewam olej (właśnie DOLEWAM) ok. 100-200 ml na 2500 km (silnik czysty, wycieków brak). Żona jeździ tym autem, raczej nie wkręca pow. 3000 rpm, silnik lubi wyższe obroty (jak to japończyk)i DPF też jak się porządnie wypali. Kiedy wypatrywać końca tego filtra?

Nie ma pojęcia żywotności filtra cząstek stałych – jeśli osprzęt współpracujący działa prawidłowo, proces regeneracji przebiega cyklicznie – bez zarzutu, ceramika katalizatora powinna wytrzymać długo…   

 

 

MAM CORSĘ D 2007 Z ORYGINALNYM PRZEBIEGIEM 50TYŚ. OD JAKIEGOS CZASU PODCZAS JAZDY SŁYCHAC ŻE ZMIENIA SIĘ DŻWIĘK SILNIKA A SPALANIE NA WOLNYCH OBROTACH WZRASTA MI Z 0,5L NA 2L STOJĄC W MIEJSCU. SILNIK WTEDY INACZEJ PRACUJE MOŻNA POWIEDZIEĆ ŻE SŁYCHAĆ "BUCZENIE" NIE PALI SIE ŻADNA KONTROLKA ANI NIE WIDAC ZMIANY OBROTÓW SILNIKA. ALE JEŻELI WŁĄCZY MI SIE TO TO SPALANIE PRZY JEŻDZIE 80KM NA GODZ MAM OD 8 DO 10L SPALANIE A JAK SIĘ WYŁĄCZY TO NORMALNIE JEST OD 4 DO 6 LITRÓW. WŁACZA SIE TAK NOA OKOŁO 15 MINUT I PÓŻNIEJ ZNÓW JEST W PORZĄDKU. ZACZYNA TAK SIE ROBIC CORAZ CZĘŚCIEJ. CZYM TO JEST SPOWODOWANE?

Nie wiem jaki silnik jest w Corsie, którą Pani użytkuje. Możliwe, że chodzi o wypalanie filtra cząstek stalych, co jest naturalnym, okreoswym procesem w nowoczesnych dieslach. Należy kontrolować poziom oleju, aby się nie podnosił ponad max w czasie eksploatacji, gdy osiągnie ponadnormatywny stan należy go zmienić. Polecam Opel 5 w30 Dexos2 lub Mobil 1 0 w40 ESP 0oba niskopopiołowe).

Poniżej kilka porad jak obsługiwać tzw. DPF:

Możliwe przyczyny nieudanych prób wypalania filtra cząstek stałych:

a.) Częste podróże na krótkich odcinkach, tj. wysokie obciążenie sadzą, przy jednoczesnym niespełnieniu warunków koniecznych do przeprowadzenia regeneracji filtra DPF.

b.) Często przerywane procesy regeneracji, tj. wyłączanie silnika w trakcie jej trwania. Sytuacja częsta w przypadku kierowców pokonujących krótkie trasy przy jednoczesnym spełnieniu warunków pozwalających na aktywację procesu regeneracji. Jeśli kontrolka świecy żarowej miga, należy kontynuować jazdę aż do jej wyłączenia.

Ważne: Regenerację przeprowadza się znacznie częściej (około 2-3
razy) w trakcie pierwszego 1000 km, co ma na celu uzyskanie
określonego statusu ładowania filtra DPF. Jest to konieczne
w celu wyeliminowania wpływu poszczególnych składników i
systemu na wydajność filtra, a ponadto pozwala precyzyjnie
wyznaczyć potencjalne obciążenie filtra sadzą.

Aby możliwa była regeneracja, muszą zostać spełnione następujące warunki.

a.) silnik pracuje od uruchomienia > 2 minuty,
b.) obliczone nasycenie > 80%,
c.) temperatura chłodzenia > 70°C przez co najmniej 2 minuty,
d.) brak usterek powiązanych z DPF w systemie,
e.) zdefiniowana wartość graniczna prędkości pojazdu musi w niektórych przypadkach być przekroczona (np. 80%-100% obciążenia, jednorazowo 100 km/h), przy obciążeniach powyżej 100% prędkość nie ma znaczenia.
W jaki sposób regeneracja wpływa na żywotność oleju?
W przypadku każdej regeneracji lub próby regeneracji pewna ilość oleju napędowego jest wtryskiwana do oleju silnikowego, co powoduje obniżenie żywotności tego drugiego. Zapalenie się kontrolki "INSP" na panelu przyrządów oznacza, że olej silnikowy jest zużyty i należy go wymienić. Nieprzeprowadzenie wymiany oleju może prowadzić do uszkodzenia silnika.

Czyszczenie filtra DPF - zobacz kiedy robić i cenę

 

 

Posiadam Opla Corsę D 1.7 cdti, która posiada filtr dpf. Niedawno byłem w nie autoryzowanym warsztacie w celu podłączenia auta pod komputer. Mechanik powiedział mi, że filtr dpf jest już zapełniony w 73% i za jakiś czas moge się spodziewać jego wymiany na nowy. Czy te filtry mają ograniczoną żywotność? Czy u państwa można wykonać diagnostykę dpf w jakim jest stanie itp.?

Bardzo dobrze że Pan napisał zapytanie w sprawie filtra dpf. Parametr nasycenia w liczbie 73% jest to normalny wynik. Poza nasyceniem jest jeszcze kilka parametrów ważnych w pracy filtra czastek stałych. Zanim pozwoli pan mechanikom zrobić cokolwiek z Pana autem najlepiej wykonać diagnostykę w ASO.

Czyszczenie filtra DPF - zobacz kiedy robić i cenę

 

 

Pewnego razu zapaliła się kontrolka samochodzik z kluczem ,a potem zapaliła się insp 0 .po próbie kasowania insp 0 zgasł samochodzik ale zapala się insp 0 i wydaje się że przybyło mi oleju,auto ma DPF .CO może być przyczyną i co trzeba zrobić,dodam że auto ma przebieg 58 tyś a wym.oleju za 2tyś. W jeździe i pracy silnika oraz mocy raczej brak różnic wydaje się że pracuje ciszej i równiej.Oraz jak odzyskać security code ponieważ moje zostały zagubione.

Pojawienie się kontrolki serwisowej wskazuje, ze system zapisał błąd serwisowy, należy w 1`wszy etapie naprawy podlaczyc tester diagnostyczny Tech-2 i odczytac kod usterki. Napisał Pan, żeauto ma filtr czaste stałych, INSP0 może wskazywac, ze zywotnosc oleju wyczerpała się z powodu nieudanych prób wypalania tegoż filtra. Dzieje się tak dlatego, ze auto pokonuje np.. krótkie odcinki jest często odpalane i gaszone. Taki typ ekaploatacji powoduje, że do ukladu smarowania dostaje się po trochuropa, a, że cykl wypalania został kilkakrotnie przerwany stan w ukladzie smarowania się podnosi ponad normę. Jak dochodzi do wypalenia?? Poprzez podniesienie temperatury układu własnie zwiekszoną dawką paliwa.

Czyszczenie filtra DPF - zobacz kiedy robić i cenę

 

 

Niedawno zauważyłem,że podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka od silnika(check engine).Auto zostało podlączone pod komputer i wyświetlił sie komunikat,że filtr cząstek stałych jest zatkany.Błąd został skasowany i pojechałem w trase, żeby wypalić filtr około 50 km w jedną strone i z powrotem na 4 biegu obroty 2500-3000.Czy da się jakoś stwierdzić czy filtr się wypalił,kontrolka sie nie zapaliła ponownie.Co będzie jeśli filtr jest tak zatkany,że sie nie wypalił? Czy jazda z dalszym zapchanym filtrem nie szkodzi dla auta? Dodam, że obecnie jestem za granicą i w póżniejszym czasie będe jechał do Polski to czy np. w czasie jazdy może dojść do takiej sytuacji,że auto stanie z powodu zatkanego filtra?
Opel Corsa D 1.7 cdti
dziękuje i pozdrawiam

Z opisanych przez Pana objawów możemy wywnioskować że filtr się wypalił i jest teraz dobrze. Jędną rzeczą którą mogę doradzić to należy spr poziom oleju. Podczas wypalania filtra zwieksza się poziom oleju przez przedostawanie się paliwa. Jeżeli poziom oleju jest powyżej wartości max należy go wymienić, co na pewno poprawi częstotliwość regeneracji filtra DPF.

 

 

Chciałbym się zapytać gdzie sie znajduje czujnik 1 temperatury spalin,ponieważ zapaliła mi się lampka kontrolna symbol auta z kluczem. Auto zostało podłączone pod komputer i właśnie komputer wskazał niewłaściwe działanie tego czujnika.Ponadto mechanik zobaczył na komputerze,że filtr dpf jest nasycony w 73%, co to oznacza?Czyżby się kończyła żywotność tego filtra?
Opel Corsa D 2007 r. 1.7 cdti

Czujnik 1 temperatury spalin znajduje się na połączeniu katalizatora z łącznikiem elastycznym. Jeżeli nasycenie filtra wzrosło do 73 % to trzeba go wypalić. Nasycenie wzrosło na skutek uszkodzenia czujnika temperatury i samochod miał błędne dane do jego wypalenia. Po wymienie tego czujnika trzeba sprawdzic stan oleju (jeżeli jest w normie tzn. od min - max) zaczynamy wypalać filtr komputerowo.
W momencie gdy program nie będzie wstanie wypalić, bo będzie za duża różnica ciśnień niestety trzeba wyczyścić filtr chemicznie.

Czyszczenie filtra DPF - zobacz kiedy robić i cenę

 

Witam! Dzisiaj w mojej corsie 1.3cdti ecoFlex z 2008 zauważyłem zwiększony poziom oleju silnikowego, na pewno nie jest to płyn z chłodnicy?
Co może byc tego przyczyną?

Jeżeli Pańskie auto posiada filtr cząstek stałych, to prawdopodobnie jest on zapchany i stąd podwyższony poziom oleju w silniku. (płyn chłodniczy). Należy to niezwłocznie sprawdzić ponieważ jazda z podwyższonym poziomem oleju może prowadzić do rozległych uszkodzeń silnika. Zapraszamy.

 

Na rynku wtórnym zakupiłam Opla Corse D rok produkcji 2007 z silnikiem diesel (cdti) o pojemności 1248 cm 66 kW. Na tylnej klapie bagażnika nie ma oznaczenia ecoFlex, nie posiadam książki sewisowej. Czy na podstawie nr VIN można ustalić czy w aucie jest filtr cząstek stałych?

Potwierdzam występowanie u Pani filtra cząstek stałych, można to samemu sprawdzić wg poniższej zasady:

Jeśli na tabliczce znamionowej jest w dolnym lewym rogu W RAMCE parametr 0,5, to znaczy, że w samochodzie jest filtr cząsteczek stałych (DPF`a) (co to jest DPF?). Jeśli na tabliczce znamionowej jest w dolnym lewym rogu W RAMCE parametr powyżej 1 np. 1,2 - filtra cząsteczek stałych DPF nie ma w samochodzie.

Niżej na tej stronie znajdzie Pani kilka wskazówek, aby nie mieć problemów z filtrem DPF.

 

Czy w moim aucie jest filtr czastek stałych (VIN W0L0SDL088xxxxxxx)?

Po nr. nadwozia niestety nie można ustalić czy Pańskie auto posiada filtr DPF.
Proszę sprawdzić na tabliczce identyfikacyjnej (prawy słupek po otwarciu drzwi) jaka jest wartość w ramce.
Jeżeli jest powyzej 1.00 tzn. że filtra nie ma.

Czyszczenie filtra DPF - zobacz kiedy robić i cenę

 

Od niedawna jestem włascicielem Corsy D 1.7 CDTI z 2007 roku.Czy jeśli rozpoczyna sie procedura oczyszczania filtra DPF to będzie informowała mnie o tym jakaś lampka? (19.07.2011)

Sygnalizacji poczatku procesu można się spodziewać poprzez miganie lampki "spiralki" od świec żarowych, lub gdy stwiertdzimy podwyższone obroty na biegu jałowym na obrotomierzu np..2000-2500 obr. Ew. nagle większe dymienie z ukł. wydechowego. Poniżej kilka wskazówek odnośnie eksploatacji auta wyposażonego w DPF.

 

Kilka wskazówek - jak żyć z filtrem cząstek stałych w Dieslu:

Możliwe przyczyny nieudanych prób wypalania filtra cząstek stałych:

  • Częste podróże na krótkich odcinkach, tj. wysokie obciążenie sadzą, przy jednoczesnym niespełnieniu warunków koniecznych do przeprowadzenia regeneracji filtra DPF.
  • Często przerywane procesy regeneracji, tj. wyłączanie silnika w trakcie jej trwania. Sytuacja częsta w przypadku kierowców pokonujących krótkie trasy przy jednoczesnym spełnieniu warunków pozwalających na aktywację procesu regeneracji. Jeśli kontrolka świecy żarowej miga, należy kontynuować jazdę aż do jej wyłączenia.

Ważne: Regenerację przeprowadza się znacznie częściej (około 2-3 razy) w trakcie pierwszego 1000 km, co ma na celu uzyskanie określonego statusu ładowania filtra DPF. Jest to konieczne
w celu wyeliminowania wpływu poszczególnych składników i systemu na wydajność filtra, a ponadto pozwala precyzyjnie wyznaczyć potencjalne obciążenie filtra sadzą.

Aby możliwa była regeneracja, muszą zostać spełnione następujące warunki.

  • silnik pracuje od uruchomienia 2 minuty,
  • obliczone nasycenie filtra DPF > 80%,
  • temperatura chłodziwa 70°C przez co najmniej 2 minuty,
  • brak usterek powiązanych z DPF w systemie,
  • zdefiniowana wartość graniczna prędkości pojazdu musi w niektórych przypadkach być przekroczona (np. 80%-100% obciążenia silnika, jednorazowo 100 km/h), przy obciążeniach powyżej 100% prędkość nie ma znaczenia.

W jaki sposób regeneracja filtra DPF wpływa na żywotność oleju?
W przypadku każdej regeneracji lub próby regeneracji pewna ilość oleju napędowego jest wtryskiwana do oleju silnikowego, co powoduje obniżenie żywotności tego drugiego. Zapalenie się kontrolki "INSP" na panelu przyrządów oznacza, że olej silnikowy jest zużyty i należy go wymienić. Nieprzeprowadzenie wymiany oleju może prowadzić do uszkodzenia silnika.

 

 

Witam. Czy Corsę "D" 1.3 CDTI 75KM rocznik 2011 można jeszcze kupić bez "DPF", czy montujecie to "nieszczęście" już w każdym egzemplażu? Dziekuję.

Po 2011 roku tylko auta spełniające normę spalin Euro 5 mają prawo rejestracji - chodzi o nowe jako sprzedane. Wydaje się zatem, że auta bez filtra cząstek stałych nie są już sprzedawane.

 

Czy w tym modelu opla corsy jest filtr cząstek stałych?

Nr VIN samochodu:
W0LVSDL08Bxxxxxxx

Po rozkodowaniu VIN, kod opcji: K13 = UŻYWANY Z FILTREM CZĄSTEK STAŁYCH UKŁADU WYDECHOWEGO - potwierdza wystepowanie u Pana filtra DPF(czastek stalych).

 

Czy w Corsie D z silnikiem 1.3 CDTI o mocy 75 KM występował filtr cząstek stałych? Podobno występował w takim silniku o mocy 90 KM, jak jest w rzeczywistości? Czy filtr cząstek stałych na wpływ na częstotliwość wymiany oleju?

Auto mogło/nie musiało być wyposażone w DPF - tego nie jestem w stanie sprawdzić - proszę odczytać tabliczkę VIN wg. zasady:

Jeśli na tabliczce znamionowej jest w dolnym lewym rogu W RAMCE parametr 0,5, to znaczy, że w samochodzie jest filtr cząsteczek stałych (DPF). Jeśli na tabliczce znamionowej jest w dolnym lewym rogu W RAMCE parametr powyżej 1 np. 1,2 - filtra cząsteczek stałych DPF nie ma w samochodzie.

W przypadku każdej regeneracji lub próby regeneracji pewna ilość oleju napędowego jest wtryskiwana do oleju silnikowego, co powoduje obniżenie żywotności tego drugiego. Zapalenie się kontrolki "INSP" na panelu przyrządów oznacza, że olej silnikowy jest zużyty i należy go wymienić. Nieprzeprowadzenie wymiany oleju może prowadzić do uszkodzenia silnika.

 

Od 4 miesięcy mam Corsę 1.7 CDTi 125KM, wersja Sport, kupiona w Polskim salonie.
Jeździ nią żona i auto praktycznie nie widzi trasy (od zakupu zrobione niecałe 3000 km - większość miasto). Okazało się, że auto ma filtr DPF, czasem zdarza mu się nierówno pracować i chyba wzrósł poziom oleju. Poza tym nie ma żadnych komunikatów ani migania świec żarowych. Czy muszę już podjąć jakieś radykalne kroki, czy wystarczy szybkie 150 km zrobione poza miastem w celu wypalenia filtra?

Osobiście zacząłbym od trasy - najefektywniej taki filtr udrożnić dynamicznie w czasie jazdy z obrotami 2,5-3,0 tys. obr./min., jeśli to nie pomoże, można użyć testera Tech-2 i wypalić statycznie (ale to gorsze rozwiązanie) oraz w skrajnych przypadkach wyczyscic filtr chemią pod cisnieniem (opis usługi). Auto z DPF`em na typowe miasto, korki i krótkie odcinki to pretekst do częstych wycieczek z żoną za miasto!

 

Słyszałem opinie, że silnik 1.3 CDTI jest silnikiem koncernu Fiat - jaka jest prawda?Jestem użytkownikiem Corsy 1.3CDTI / 90KM (DPF) - czy w okresie zimowym tzw. małe cykle wypalania filterka (nie sygnalizowane kontrolką świec żarowych) co 150-200 km to wartości normalne?

Silnik 1,3 diesel - jego geneza to faktycznie współpraca z Włochami i montaż na licencji. Cykle wypalania filtra nie działają jak algorytm, cieżko wskazać interwał czasowy/kilometrażowy - system decyduje w przypadku jego nasycenia o konieczności wypalenia. Przebieg 150-200 km wydaje się być bardzo mały, możliwe, że w trakcie próby nie spełnia Pan warunków optymalnych do jego udrożnienia i dlatego próbuje tak cyklicznie ponowić udrażnianie.
Zalecam jazdę w miarę możliwosci ze stałą prędkością w trasie i tak nieprzerwanie 10-15 minut. Jeśli filtr się nie wypali, możliwe ze będzie konieczna wizyta w serwisie i próba wypalenia statycznego lub chemicznego. O usłudze wypalania chemicznego.

 

Kupiłem Corsę 1.3 CDTI 90KM z DPF'em za granicą Polski, chciałem zadać takowe pytanie, czy jest mozliwość usunięcia tego filtra DPF, ponieważ auto zaczyna mieć dolegliwości związane z tym filtrem. Jeśli tak, to jaki by był koszt takiej operacji?

Nie usuwamy filtrów cząstek stałych, auto po takiej modyfikacji nie spełniałoby normy emisji spalin Euro 5 (m.in. kłopoty z przeglądami w stacjach kontroli pojazdów). Jest możliwość udrożnienia takiego filtra poprzez statyczne wypalanie, chemia pod ciśnieniem. Więcej o tej usłudze. Najlepiej dorpowadzić do jego samoczynnego, dynamicznego wypalania w trakcje jazdy.

Zalecam rownolegle użycie wysokiej klasy oleju zwiekszającego żywotność filtrów DPF i katalizatorów - Mobil 5W30 ESP. Trzeba pamiętać, że auto z filtrem nie lubi jedynie miejskiego trybu jazdy - potrzebna jest trasa, w weekend dłuższa wycieczka rodzinna zalecana! Usługa wymiany oleju.

 

Filtr DPF, Corsa D 1.3 CDTI. Jazda spokojna 90 - 100 km/h, trasa 90%, miato 10 % (100km dziennie). Jaka jest żywotność filtra przy takim użytkowaniu - 200 tys. km i wymiana na nowy?

Pragnę Pana uspokoić, że nie ma limitu kilometrów na żywotność filtra cząstek stałych w żadnym aucie. Cykl jazdy, który Pan opisuje, jest optymalny - dużo trasy - tak trzymać!
Zalecam także stosowanie wysokiej jakości oleju silnikowego np. Mobil 5W30 ESP (tu można umówić się na wymianę), który zwiększy żywotność filtrów cząstek stałych do maximum.

Kupiłem Opel Corsa 1.3 CDTI z 2008 r., przymierzam się do wymiany oleju silnikowego. Wiem, że rodzaj oleju jest zależny od wyposażenia silnika w filtr cząstek stałych DPF. Jak sprawdzić, czy silnik taki filtr posiada?

Jeśli na tabliczce znamionowej jest w dolnym lewym rogu W RAMCE parametr 0,5, to znaczy, że w samochodzie jest filtr cząsteczek stałych (DPF`a) (co to jest DPF?). Jeśli na tabliczce znamionowej jest w dolnym lewym rogu W RAMCE parametr powyżej 1 np. 1,2 - filtra cząsteczek stałych DPF nie ma w samochodzie.

Można też zajrzeć pod samochód i porównać wygląd przedniego odcinka rury wydechowej (rozpoczynającego się w okolicach silnika) z poniższym rysunkiem.


filtr cząsteczek stałych - DPF (Diesel Particulate Filter), termostat Corsa C 1.3 diesel - rysunek serwisowy

 

 

Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.

 

 

 

Pytania wg modelu

 

 

 

 

 

 

 

Umów jazdę próbną Baikiem 3 i 5. Klienci zaskoczeni zrywnością samochodów!

03.2024

BAIC Beijing 5 samochód demonstracyjny
BAIC Beijing 3 samochód do jazdy próbnej

Zapraszamy na jazdę próbną! Zarejestrowaliśmy już BAIC 5 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG i BAIC Beijing 3 Turbo 136KM. Obydwa czterocylindrowe. Są gotowe do testu.

A dlaczego warto przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baika 3 i szybszą skrzynię dwusprzegłową Baika 5, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.

Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!

Umów datę i godzinę testu

Godziny pracy salonu

Promocja Autoryzowanego Serwisu OPEL, sezon zimowy
Promocja Serwisu. Odświeżenie wnętrza / Dezynfekcja klimatyzacji od 79 zł. Wymiana oleju syntetyk + filtr od 399 zł. Przegląd od 799 zł.

Lista promocji
Umów się na serwis mechaniczny/elektroniczny
Umów się na serwis mechaniczny

Wypełnij formularz
Umów się na serwis blacharsko-lakierniczy
Umów się na serwis blacharski

Wypełnij formularz
Ceny przeglądów okresowych
OT-15, OT-30, itd.

zobacz cenę przeglądu


 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

KGM SsangYong Wyprzedaż rocznika 2024