Przejrzyj pytania zadane naszemu serwisowi.
Na pytania odpowiedzieli Doradcy Serwisu Opel Dixi‑Car.
Posiadam Opla Corsa D 1,3 cdti na dworze jest minus 8 stopni celsjusza po przejechaniu 2 km.zatrzymuje się i włącza się wentylator chłodnicy.
Z tego co Pan pisze może to być uszkodzony czujnik wentylatora, ale najlepiej umówić się na weryfikację do najbliższego ASO, celem upewnienia się i usunięcia usterki.
Czujniki temperatury wody w sklepie Dixi-Car
Co trzeba wymontowac aby dostać się do nagrzewnicy w Corsie D (1.2 59 kW). Zatkana nagrzewnica i brak ogrzewania.
Zalecamy w pierwszej kolejności zlecenie weryfikacji usterki w ASO Opla, aby uniknąć zakupu części, które nie są powodem awarii. Dostęp do nagrzewnicy od konsoli schowka pasażera - gotowe instrukcje napraw są wew. dokumentacją. Wymiana nagrzewnicy wiąże się z czasochłonnym demontażem całej deski rozdzielczej i przezbrojeniem elementów, bo w Corsie D nagrzewnica tworzy jeden podzespół z silnikiem wentylatora.
Jaki może być powód ubytku płynu chłodniczego w corsie D (silnik 1,4). Zapaliła się czerwona kontrolka wzywająca do serwisu. Sprawdzono szczelność układu (OK), sprawdzono błędy na komputerze (brak) oraz uzupelniono poziom płynu. Silnik zagrzano do temperatury włączenia wentylatora chłodnicy - nie zaobserwowano ubytków płynu. Dodam, że samochód ma przebieg 45 000km. Uprzejmie proszę o odpowiedź.
W Pańskim aucie należy sprawdzić szczelność poprzez wymuszenie ciśnienia w układzie.
W silnikach Z14XEP i Z14XER zanotowaliśmy przypadki nieszczelnych pomp cieczy.
Jeżeli jednak po dokładnym sprawdzeniu nie będzie widocznych wycieków, to prawdopodobnie
płyn dostaje się poprzez uszczelkę głowicy do komory spalania.
Formularz - umów się na serwis
Witam. Od nie dawna jestem użytkownikiem Opla Corsy D 1.3 2008. Samochód jest wyposażony w automatyczna klimatyzację. Jednak pojawił się pewien problem. Wentylator (nadmuch) ciepłego powietrza do kabiny włącza się i wyłącza niezależnie od ustawień. Tzn np włączam max nadmuch na szybę, a wentylator pracuje na wolnych obrotach. Za chwilę nagle, bez żadnej mojej ingerencji włącza się na max obroty. Lub nap ustawiam automat. nadmuch z prędkością wentylatora 7, a on wcale się nie uruchamia. Co może być przyczyna takiego stanu rzeczy?
Układ automatycznej klimatyzacji wymaga weryfikacji warsztatowej, w 1`wszym etapie proponuje podłaczenie komputera diagnostycznego tech-2 i odczytaniekodów błedów, cięzko postawić diagnozę bez tej weryfikacji. Może szwankuje sam panel nastawczy, jednak to tylko przypuszczenia bez pokrycia warsztatowego i wykonanych testów.
Diagnostyka Tech 2 / MDI w serwisie Dixi-Car
Posiadam Opla Corse D, którą już u państwa serwisowałem. Ostatnio pojawił się problem z ogrzewaniem. Ustawiony mam nawiew na najcieplejsze powietrze i podczas jazdy rzeczywiście dmucha ciepłym powietrzem. Problem pojawia się w momencie kiedy staje w korku lub zatrzymuje się na światłach ponieważ wtedy zaczyna z nawiewu dmuchać zimnym powietrzem.
Chciałbym wiedzieć jaka może być przyczyna i jeśli się Państwo spotkali już z tą usterką to jak wygląda kwestia jej usunięcia?
Sprawdzenia wymaga praca układu chłodzenia, bowiem auto nie powinno tak szybko wytracać temperatury roboczej, nawet w czasie jazdy w korku. Może kłopot tkwi w małym i dużym obiegu, który zakłóca niewłaściwa praca termostatu; do równoległego sprawdzenia szczelność układu. Przy okazji wykonamy kontrolę wzrokową pozostałych komponentów - GRATIS. Zapraszamy!
Posiadam Opla Corse D z 2008 roku. Jak w tym aucie wymienić żarówke z podświetlenia pokrętła nawiewu (śodkowy panel)?
W celu wymiany żarówki podswietlenia nawiewu należy wymontoweać radio (specjalnymi wyjmakami) i dalej delikatnie wysunąć panel z linkami cięgnowymi od nawiewów. Tam żaróweczki ukażą się w oprawkach, które należy wykręcić i zamienić. Ostrzegamy, że można połamać plastikowe zacepy wokół konsoli śordkowej, stąd zalecam taką pracę zlecić fachowcom, zapraszamy do nas!
Czy corsa D 1,2 80 KM ma podświetlane pokrętła od nawiewu czy nie?
Tak oczywiście posiada podświetlenie. Zapraszamy na wymianę żaróweczek do nas do serwisu.
Witam, posiadam Opla Corsa D, rocznik 2007, 1.3 cdti, z dnia na dzień przestał mi działać nawiew, przekręcam pokrętło sterowania siłą nawiewu ale żadnej reakcji. Wymieniłam już bezpiecznik, który jest odpowiedzialny za dmuchawę wewnętrzną, ale bez rezultatu. Dodatkowo teraz po przekręceniu kluczyka w stacyjce słychać buczenie. Czy są jeszcze jakieś bezpieczniki odpowiedzialne za układ ogrzewania i wentylacji? Co jeszcze należy sprawdzić?
W Pani Aucie prawdopodobnie uszkodzony jest opornik wentylatora lecz nie wykluczone że również silnik. Jeżeli do wymiany jest opornik to przed jego wymianą proszę o sprawdzenie silnika żeby uniknąc ponownego uszkodzenia nowej części.
Rezystory sterowania dmuchawą w sklepie Dixi-Car
Chciałbym sie zapytać jaki jest prawidłowy poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym.Dodam,że u mnie teraz płyn jest na poziome 1cm poniżej połowy zbiorniczka. Nie wiem jaki jest obecnie zalany płyn chłodzący. Czy ewentualnie mogę dolać innego płynu np. Petrygo? Opel Corsa D 1.7 CDTI 2007 r. (21.07.2011)
Poziom płynu powinien oscylować w okolicach zgrzewu, w połowie zbiornika wyrównawczego, zalecam różowy płyn GM Anti-Freeze. Jeśli Pan doleje innego płynu to nie musi się nic złego stać od razu, ale w przyszłości może, bo inhibitory korozji z oryginalnego płynu, który Pan ma teraz mogą wejść w reakcję z "niekompatybilnymi" inhibitorami z nowego płynu. W efekcie mogą spaść właściwości antykorozyjne całej mieszanki, o czym Pan nie będzie wiedział, a może na tym ucierpieć trwałość całości.
Płyn chłodniczy Opel w sklepie Dixi-Car
Corsa D 1.3 CDTI- olej w zbiorniczku wyrównawczym chłodnicy - co jest uszkodzone?
- pytanie co może być przyczyną, bez oględzin i weryfikacji jest rtudne - auta nie widzimy. Zdarza się, że uszkodzony może być wymiennik ciepła, uszkodzona uszczelka pod głowicą
- pytanie, czy auto nie było przegrzane, jeździło bez płynu chłodzącego
Chciałbym wymienić płyn chłodzący, ponieważ nie wiem, jaki jest obecnie zalany, a chciałbym mieć pewność, że mi nie zamarźnie w niskich temperaturach. Mam Opla Corsę 1.3 CDTI 90 KM - jaki płyn jest zalecany? Pozdrawiam.
Dobrze, że podjął Pan decyzję o sprawdzeniu układu chłodzenia i że chce Pan przygotować auto do zimy. W tej chwili w ofercie Opla jest jeden płyn dedykowany do układu chłodzenia: Genuine GM Longlife o numerze kat. 1940663 - butelka litrowa kosztuje: 18 zl brutto, a w naszym sklepie internetowym cena jest zwykle niższa: https://sklep.dixi-car.pl/koncentrat-plynu-chlodzacego-czerwony-p-387.html
Całość usługi (płyn + wymiana + odpowietrzenie układu) w serwisie w Raszynie koszuje 140 zl brutto.
Skąd wiemy, że temperatura płynu chłodniczego jest poprawna w Corsie D. Przecież nie ma w niej zegara, który by pokazywał temperaturę tegoż płynu?
Słuszna uwaga. Nie ma wskaźnika, jak nas przyzwyczajono w innych modelach, podobnie jest w Astrze-H i Zafirze-B. O temperaturze niebezpiecznej, zbyt wysokiej, informuje czerwona lampka, która w chwili zagrożenia - uzyskania przez układ zbyt wysokiej temperatury - zapala się na desce wskaźników - wtedy natychmiast należy wyłaczyć motor i udać się na sprawdzenie do serwisu - w przeciwnym razie może dojść do przegrzania silnika.
Witam. W Corsie "D" brak jest na desce rozdzielczej wskaźnika temperatury. Czym się kierował producent ? Uznał iż nie ma takiej potrzeby ? W jaki sposób kierowca ma określić czy silnik już się rozgrzał, a może jest "niedogrzany" np. zimą. Uważam, że jest to ważna informacja dla użytkownika (przynajmniej diesla). W jaki sposób kierowca ma wiedzieć, że silnik złapał właściwą temperaturę?
Potwierdzam fakt braku występowania wskaxnika temperatury, w przypadku jej przekroczenia sygnalizowana jest kontrolka czerwona (gdy się zapala, należy zatrzymać się i wyłączyć motor - zbyt wyoka temp. Płynu chłodzącego-niebezpieczeństwo przegrzania silnika).
Czy jest możliwość zamontowania wskaźnika temperatury silnika gdyż auto nie zostało w niego wyposażone (Corsa D ecoFlex 1.3 CDTI)?
Producent nie przewidział wskaźnika w tych autach, nie ma także w katalogu części zamiennych, które mogłyby posłużyć jako wskaźnik w tym modelu. Chałupniczych sposobów stosować nie zalecam.
Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.
Serwis wg modelu: Astra, Corsa, Grandland X, Insignia, Mokka, Dostawcze Opel, Elektryki, Berlingo/Doblo/Partner
Pytania wg modelu
Astra III
Vectra B
Vectra C
Astra V
Astra IV
Astra II
Astra I
Insignia
Corsa D
Corsa C
Corsa B
KARL
Meriva A
Meriva B
Mokka
Agila
Zafira C
Zafira B
Zafira A
Omega
Frontera
Wszystkie modele
Umów jazdę próbną Baikiem 3 i 5. Klienci zaskoczeni zrywnością samochodów!
03.2024
Zapraszamy na jazdę próbną! Zarejestrowaliśmy już BAIC 5 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG i BAIC Beijing 3 Turbo 136KM. Obydwa czterocylindrowe. Są gotowe do testu.
A dlaczego warto przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baika 3 i szybszą skrzynię dwusprzegłową Baika 5, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.
Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!