Nagrzewnica w samochodzie spalinowym włączona jest w układ chłodzenia silnika i odpowiada za ogrzewanie kabiny. W nowych czy kilkuletnich Oplach nagrzewnice są bezusterkowe. Później zdarzają się zarośnięcia kamieniem kotłowym lub wycieki spowodowane wcześniejszymi niefachowymi naprawami pod deską rozdzielczą. Zapraszamy na wymianę nagrzewnicy do serwisów OPEL Dixi‑Car. Przedstawiamy możliwe usterki nagrzewnicy. Lepiej wybrać nagrzewnicę nową, oryginalną, czy tańszy zamiennik, lub nawet część używaną?
—Proponujemy nową nagrzewnicę wraz z uszczelnieniem wokół, bowiem bywa czasochłonne jej wyjęcie, często głęboko pod deska rozdzielczą, co może zająć technikowi od jednej do dziesięciu, a nawet kilkanaście godzin, w zależności od modelu. Z powodu czasu = ceny -> ryzyko ponownej rozbiórki po połowicznej naprawie nie wchodzi raczej w grę – mówi szef BOK serwisu Opel Dixi‑Car Warszawa/Raszyn.
—Zakitowana z powodu kamienia kotłowego nagrzewnica zdarza się w starszych modelach - samochodach w wieku ok. 10 lat, choć nie przypominam sobie powtarzających się usterek tej sekcji dla konkretnych modeli Opla. Warto zmieniać płyn chłodniczy co 4-6 lat mimo, że producent często tego nie wpisuje w kartę przeglądów. W młodszych, kilkuletnich samochodach zapchanie się nagrzewnicy może być konsekwencją np. przedostawania się oleju do układu chłodzenia przez nieszczelną chłodniczkę olejową - wówczas w zbiorniku wyrównawczym widać ciemne cząstki, plamki, pojawia się charakterystyczny osad - który w konsekwencji może zapychać układ chłodzenia dalej.
Wymieniamy nagrzewnice wraz z towarzyszącymi uszczelkami, o-ringami i opaskami zaciskowymi we wszystkich modelach Opla. Zalecamy nową, oryginalną część zamienną, z powodu czasem pracochłonnej wymiany. W niektórych modelach żeby wyjąć nagrzewnicę i zamontować nową, bywa konieczne zdjęcie obudowy deski rozdzielczej.
Jeśli obserwujemy punkt 2 - słabe ogrzewanie kabiny - warto najpierw sprawdzić, czy termostat silnika mamy sprawny, tzn. czy temperatura na desce oscyluje wokół 90 stopni C. Otwarty na stałe termostat również daje objaw słabego ogrzewania. Druga rzecz do sprawdzenia, a raczej osłuchania - czy porusza się przegroda kierująca powietrze na nagrzewnicę, gdy kręcimy gałką temperatury, zmieniamy temperaturę na wyświetlaczu. We współczesnych samochodach bowiem gorące chłodziwo płynie przez nagrzewnicę cały czas, a my tylko kierujemy strumieniem powietrza: przez nagrzewnicę lub z jej pominięciem.
Nagrzewnice zapychają się w starszych pojazdach, więc może być pokusa tańszej naprawy. Większość kosztu naprawy, szczególnie przy nieoryginalnej części, to robocizna, bo nagrzewnica bywa ukryta głeboko pod konsolą centralną, schowkiem pasażera. Jeśli spotkamy się z kusząco tanią propozycją wymiany nagrzewnicy, bądźmy świadomi stosowanych czasem metod na skróty:
Zapraszamy do serwisów OPEL Dixi-Car na wymianę nagrzewnicy. Doradzimy optymalne cenowo rozwiązanie!
Wśród modeli Opla, szczególnie przy silniku diesla, trafiają się egzemplarze z ogrzewaniem postojowym, tzw. suchym. Ciepło jest tu uzyskiwane ze spalania paliwa. Nagrzewnica wodna również jest w takim samochodzie i to z niej powinniśmy korzystać w pierwszej kolejności - dla ekonomii eksploatacji i środowiska. Z naszej praktyki serwisowej, ogrzewania webasto są niezawodne, działają długie lata. W Dixi-Car montujemy je szczególnie w samochodach dostawczych z plandekami. Nowsze wersje ogrzewania dodatkowego mają zdalne sterowanie. Również fabrycznie Opel montuje dodatkowe systemy ogrzewania kabiny, można takie znaleźć choćby w cenniku Combo. Nasz serwis naprawi i tego typu ogrzewanie.
Zobacz też:
Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.
Serwis wg modelu: Astra, Corsa, Grandland X, Insignia, Mokka, Dostawcze Opel, Elektryki, Berlingo/Doblo/Partner
Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie
08.2023
Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali
– pisze na:Temat, 24.07.2023.
Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.
– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.
Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.
– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.