Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Wymiana klocków hamulcowych OPEL

Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.

Zacisk hamulcowy Opel

Oryginalne klocki Opel zamontuje nasz wyszkolony technik w Twojej Astrze, Corsie, Mokce, Insigni, Zafirze i każdym innym modelu Opla.

Podane ceny obejmują oryginalne klocki Opel dla przedniej osi i robociznę.

 

Promocja klocków i tarcz hamulcowych do 15.03.2024

Rabat 20% na części (klocki i tarcze, przód i tył) oraz rabat 15% na usługę ich wymiany. Zobacz w katalogu

Zapraszamy do Serwisów Dixi-Car.

 

 
Model Cena klocków przednich oryginalnych OPEL z wymianą
(w cenie smar do klocków, jeśli jest stosowany w danym modelu)
Opel Corsa E

Corsa E

od 499 zł

opel corsa d

Corsa D

od 499 zł

Opel Astra G

Astra II

od 479 zł

Opel Astra H

Astra III

od 569 zł

Opel Astra J

Astra IV

od 529 zł
Opel Astra K

Astra V

od 529 zł oryginalne Opel, posprzedażne1

od 699 zł oryginalne Opel, na pierwszy montaż1

Opel Mokka

Mokka

od 549 zł
opel zafira c

Zafira C

od 589 zł

Opel Insignia B

Insignia B

od 549 zł

Insignia A

Insignia A

od 579 zł

Opel Crossland X

Crossland X

od 639 zł oryginalne Opel, na pierwszy montaż1

Opel Grandland X

Grandland X

od 559 zł oryginalne Opel, na pierwszy montaż1

Opel Combo E

Combo Life / Cargo

od 569 zł oryginalne Opel, na pierwszy montaż1

Vectra C, Meriva, Zafira B, Vivaro, Movano zapytaj

1 Klocki tzw. posprzedażne wyceniane są z reguły na ok. 2/3 ceny okładzin "na pierwszy montaż". Obydwa rodzaje są oryginalnymi częściami Opla.

 

Sprawdź aktualne promocje serwisu.

 

Nasze serwisy zlokalizowane są w Raszynie k. Warszawy i Radomiu. Zapraszamy!

Zielona słuchawka, zadzwoń

Serwis Warszawa / Raszyn

(22) 716 30 20 wew. 1

pon-pt 7.30-18.30

 

Dlaczego częściej wymieniamy klocki przedniej osi?

Tarcza, zacisk hamulcowy Opel Insignia OPC

Zacisk hamulcowy Opla Insignia OPC. Perforowana i wentylowana tarcza hamulcowa. Lewe przednie koło.

Klocki hamulcowe tylnej osi zużywają się wolno i starczają na wiele lat. Tylna oś przy hamowaniu jest odciążana - "pudełko" ABS-u samoczynnie zmniejsza ciśnienie płynu hamulcowego w tylnych hamulcach - klocki są słabiej dociskane do tarcz, w efekcie zużywają się wolno.

Wiele mniejszych samochodów ma z tyłu hamulce bębnowe ze szczękami zamiast klocków. Okładziny szczęk hamulcowych są jeszcze trwalsze i starczają nawet na całe życie samochodu.

 

Czy zostaną wymienione blaszki przy klockach?

Tak. Oferujemy klocki oryginalne Opla, więc jeśli producent przewidział wymianę blaszek z klockami, to blaszki są w pudełku. Blaszki mają rolę ustalająco-poślizgową, ułatwiają odbijanie klocków przy starych, zanieczyszczonych hamulcach. Zapobiegają niepożądanemu zjawisku stałego lekkiego tarcia klocka o tarczę, co skutkowałoby grzaniem się zacisku, szybszym zużyciem klocków, zwiększeniem zużycia paliwa.

 

Czy wymieniając klocki, wymieniamy jednocześnie tarcze hamulcowe?

Najczęściej nie. Tarcze są kosztowne, więc mechanik je ogląda i jeśli nie mają głębokich rowków i nie biją, wymienia się tylko klocki. Jeśli tarcze są jednak zużyte, to kiedyś w pierwszej kolejności się je toczyło. Niestety w nowszych konstrukcjach tarcze są często już za cienkie na szlifowanie, wypada je wymienić.

 

Czy nowe klocki słabiej hamują?

Tak - przez pewien czas - jeśli w samochodzie pozostawiono stare tarcze z rowkami. Wtedy przez pierwsze kilka-kilkaset kilometrów odczuwalne może być słabsze hamowanie. Agresywnie jeźdzący i hamujący kierowca szybciej doprowadzi do dopasowania się nowych klocków do starych tarcz - czyli wyżłobienia w klockach rowków.

 

Reklama Tani serwis Opel

Fragment reklamy serwisu Opla - atleta podnoszący tarcze hamulcowe i zaciski Opel.

 

Czy przy wymianie klocków wymienia się płyn hamulcowy?

Można skorzystać z okazji i wymienić płyn w naszym serwisie. Wymiana płynu jest zalecana co dwa lata. Ale wymieniając klocki mechanik nie rozszczelnia układu hamulcowego, więc nie dostanie się tam pył i nie zabrudzi nam płynu. Czyli wymiana płynu nie jest konieczna. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy zaciski hamulcowe są tak zużyte, że mechanik wpychając tłoki do zacisków (w celu pomieszczenia w nich nowych, grubych klocków), zauważy rozszczelnienie układu. W praktyce zdarza się to w 10- czy 20-letnich samochodach, albo gdy doszło wcześniej do usterki mechanicznej, czy korozji osłon zapobiegających rzucaniu piachu na zaciski, ew. do sparcienia, pęknięcia gum-miechów - chroniących szczelinę tłok-zacisk przed dostawaniem się tam kurzu.

 

Hamulce Opel Adam reklama

 

Klocki hamulcowe GM

Oryginalne klocki hamulcowe GM - General Motors. Na fot. przednie do Vectry C i Signum. Zobacz w sklepie.

Jak spowolnić zużywanie się klocków?

Delikatnie jeździć - wolniej, płynniej, bardziej przewidująco w stosunku do zapalającego się 200 m przed samochodem czerwonego światła czy pieszego zbliżającego się do przejścia. Hamować silnikiem, czyli redukujemy na trójkę, dwójkę, a przy skrzyni automatycznej z "D" na "L", a pedał hamulca naciskamy dopiero gdy samochód zwolnił do 20-40 km/h.

 

Czy klocki przedniej osi są takie same jak na tylnej osi?

Najczęściej nie. Klocki przedniej osi bywają większe, mają większą powierzchnię roboczą, bo na przednią oś przypada ok. 70% siły hamowania. Ponadto w wielu modelach z tyłu hamulce są bębnowe, czyli zamiast klocków mają szczęki, które sporadycznie wymagają wymiany.

 

Klocki hamulcowe, tarcza hamulcowa Opel

 

Zobacz też:

Naprawa hamulca ręcznego

Usterki klocków

Wymiana płynu hamulcowego

Oryginalne klocki hamulcowe Opel w sklepie Dixi-Car

 

 

Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.

 

 

 

78% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka Automatu. Mamy to!

02.2023

Lewarek zmiany biegów automatu, podgrzewane fotele, usb, start stop, ładowarka indukcyjna

78% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka auta z automatyczną skrzynią biegów. Mamy to! SsangYong to producent SUV‑ów i crossoverów z Korei. Każdy z modeli jest dostępny z automatem. Na wyprzedaży rocznika 2023 rabat do 25 000 zł.

I mamy te samochody - są w salonie Dixi-Car od ręki. SsangYong odnotował w Polsce w 2022 roku 400-procentowy wzrost sprzedaży. Co ciekawe, premiera 2023 - nowy Torres - został pokazany w Polsce jako pierwszym kraju w Europie.

Duża marka koreańska w Polsce. Na dodatek specjalizująca się w samochodach z automatycznymi skrzyniami biegów. Zgodnie z preferencjami kupujących nakreślonymi przez Otomoto na podstawie wyszukiwań w tym portalu.

SsangYong to najstarszy producent SUV-ów i crossoverów z Korei, a samochody nowe mają korzystne ceny i 5 lat gwarancji (na Torresa - 10 Lat Gwarancji). Dodatkowo opcje 4WD, Automatyczna skrzynia, LPG (instalacja dedykowana do samochodu przez importera).

Źródło: Szukamy tanich, używanych samochodów i marzymy o nowych SUVach - OTOMOTO prezentuje motoryzacyjne trendy z 2022 roku. Otomoto.pl



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Wyprzedaż rocznika 2023 SsangYong