Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.
Oryginalne klocki Opel zamontuje nasz wyszkolony technik w Twojej Astrze, Corsie, Mokce, Insigni, Zafirze i każdym innym modelu Opla.
Podane ceny obejmują oryginalne klocki Opel dla przedniej osi i robociznę.
Model | Cena klocków przednich oryginalnych OPEL z wymianą (w cenie smar do klocków, jeśli jest stosowany w danym modelu) |
---|---|
Corsa E |
od 569 zł |
Corsa D |
od 569 zł |
Astra II |
od 549 zł |
Astra III |
od 639 zł |
Astra IV |
od 599 zł |
Astra V |
od 599 zł oryginalne Opel, posprzedażne1 od 769 zł oryginalne Opel, na pierwszy montaż1 |
Mokka |
od 619 zł |
Zafira C |
od 659 zł |
Insignia B |
od 619 zł |
Insignia A |
od 649 zł |
Crossland X |
od 709 zł oryginalne Opel, na pierwszy montaż1 |
Grandland X |
od 629 zł oryginalne Opel, na pierwszy montaż1 |
Combo Life / Cargo |
od 639 zł oryginalne Opel, na pierwszy montaż1 |
Vectra C, Meriva, Zafira B, Vivaro, Movano | zapytaj |
1 Klocki tzw. posprzedażne wyceniane są z reguły na ok. 2/3 ceny okładzin "na pierwszy montaż". Obydwa rodzaje są oryginalnymi częściami Opla.
Sprawdź aktualne promocje serwisu.
Nasze serwisy zlokalizowane są w Raszynie k. Warszawy i Radomiu. Zapraszamy!
Dlaczego częściej wymieniamy klocki przedniej osi?
Klocki hamulcowe tylnej osi zużywają się wolno i starczają na wiele lat. Tylna oś przy hamowaniu jest odciążana - "pudełko" ABS-u samoczynnie zmniejsza ciśnienie płynu hamulcowego w tylnych hamulcach - klocki są słabiej dociskane do tarcz, w efekcie zużywają się wolno.
Wiele mniejszych samochodów ma z tyłu hamulce bębnowe ze szczękami zamiast klocków. Okładziny szczęk hamulcowych są jeszcze trwalsze i starczają nawet na całe życie samochodu.
Czy zostaną wymienione blaszki przy klockach?
Tak. Oferujemy klocki oryginalne Opla, więc jeśli producent przewidział wymianę blaszek z klockami, to blaszki są w pudełku. Blaszki mają rolę ustalająco-poślizgową, ułatwiają odbijanie klocków przy starych, zanieczyszczonych hamulcach. Zapobiegają niepożądanemu zjawisku stałego lekkiego tarcia klocka o tarczę, co skutkowałoby grzaniem się zacisku, szybszym zużyciem klocków, zwiększeniem zużycia paliwa.
Czy wymieniając klocki, wymieniamy jednocześnie tarcze hamulcowe?
Najczęściej nie. Tarcze są kosztowne, więc mechanik je ogląda i jeśli nie mają głębokich rowków i nie biją, wymienia się tylko klocki. Jeśli tarcze są jednak zużyte, to kiedyś w pierwszej kolejności się je toczyło. Niestety w nowszych konstrukcjach tarcze są często już za cienkie na szlifowanie, wypada je wymienić.
Czy nowe klocki słabiej hamują?
Tak - przez pewien czas - jeśli w samochodzie pozostawiono stare tarcze z rowkami. Wtedy przez pierwsze kilka-kilkaset kilometrów odczuwalne może być słabsze hamowanie. Agresywnie jeźdzący i hamujący kierowca szybciej doprowadzi do dopasowania się nowych klocków do starych tarcz - czyli wyżłobienia w klockach rowków.
Fragment reklamy serwisu Opla - atleta podnoszący tarcze hamulcowe i zaciski Opel.
Czy przy wymianie klocków wymienia się płyn hamulcowy?
Można skorzystać z okazji i wymienić płyn w naszym serwisie. Wymiana płynu jest zalecana co dwa lata. Ale wymieniając klocki mechanik nie rozszczelnia układu hamulcowego, więc nie dostanie się tam pył i nie zabrudzi nam płynu. Czyli wymiana płynu nie jest konieczna. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy zaciski hamulcowe są tak zużyte, że mechanik wpychając tłoki do zacisków (w celu pomieszczenia w nich nowych, grubych klocków), zauważy rozszczelnienie układu. W praktyce zdarza się to w 10- czy 20-letnich samochodach, albo gdy doszło wcześniej do usterki mechanicznej, czy korozji osłon zapobiegających rzucaniu piachu na zaciski, ew. do sparcienia, pęknięcia gum-miechów - chroniących szczelinę tłok-zacisk przed dostawaniem się tam kurzu.
Oryginalne klocki hamulcowe GM - General Motors. Na fot. przednie do Vectry C i Signum. Zobacz w sklepie.
Jak spowolnić zużywanie się klocków?
Delikatnie jeździć - wolniej, płynniej, bardziej przewidująco w stosunku do zapalającego się 200 m przed samochodem czerwonego światła czy pieszego zbliżającego się do przejścia. Hamować silnikiem, czyli redukujemy na trójkę, dwójkę, a przy skrzyni automatycznej z "D" na "L", a pedał hamulca naciskamy dopiero gdy samochód zwolnił do 20-40 km/h.
Czy klocki przedniej osi są takie same jak na tylnej osi?
Najczęściej nie. Klocki przedniej osi bywają większe, mają większą powierzchnię roboczą, bo na przednią oś przypada ok. 70% siły hamowania. Ponadto w wielu modelach z tyłu hamulce są bębnowe, czyli zamiast klocków mają szczęki, które sporadycznie wymagają wymiany.
Zobacz też:
Oryginalne klocki hamulcowe Opel w sklepie Dixi-Car
Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.
Serwis wg modelu: Astra, Corsa, Grandland X, Insignia, Mokka, Dostawcze Opel, Elektryki, Berlingo/Doblo/Partner
BAIC 7 - już umawiamy jazdy testowe. Zapraszamy!
03.2024
Jest samochód demonstracyjny! Zarejestrowaliśmy BAIC Beijing 7 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG. Gotowy do jazdy testowej.
A dlaczego warto odbyć jazdę próbną przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baików i szybszą automatyczną skrzynię dwusprzegłową, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.
Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!