Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Naprawa Hamulca Ręcznego

Naprawa hamulca ręcznego w Oplu

Linka ręcznego czasem pęka przy zacisku hamulcowym - w miejscu wskazanym żółtą strzałką. Takie pęknięcia otwierają drogę wilgoci (korozji) i pyłowi, z czasem linka przesuwa się w pancerzu coraz ciężej, w końcu może dojść do zablokowania koła "na stałe", gdy zaciągniemy ręczny.

Hamulec ręczny "psuje się" również od nieużywania. W Oplach hamulec postojowy dobrze jest przejrzeć co 4‑6 lat. Elektrycznie sterowany hamulec awaryjny okazuje się w praktyce bardziej niezawodny niż tradycyjny ręczny z dźwignią między fotelami. Serwisy Opel Dixi‑Car naprawiają obydwie odmiany hamulca pomocniczego. Jak dbać o ręczny by działał jak najdłużej? Jakich napraw może wymagać?

—Trzy typowe usterki hamulca ręcznego to (1) zardzewiała linka / pęknięty pancerz / zablokowanie linki (ręczny nie odbija), (2) nierówne siły hamowania na kołach tylnych, (3) zbyt wysoko biorący ręczny – mówi szef Biura Obsługi Klienta serwisu Dixi‑Car Raszyn (Warszawa). —Uszkodzona/zardzewiała od wewnątrz linka ręcznego może nawet spowodować brak możliwości "odhamowania" samochodu, dlatego serwisy Dixi-Car czasem proponują klientom prewencyjną wymianę linki (przy charakaterystycznych pęknięciach pancerza przy tylnych kołach).

 

 

Zielona słuchawka, zadzwoń

Serwis Warszawa / Raszyn

(22) 716 30 20 wew. 1

pon-pt 7.30-18.30

 

Obsługujemy modele

Naprawiamy układ hamulca pomocniczego we wszystkich modelach Opla, m. in. Astra I, II, III, IV, V, VI • Corsa • Adam • Insignia A, B • Vectra A, B, C • Zafira A, B, C, Life • Crossland X • Mokka A, B • Grandland X • Meriva A, B • Antara • Omega • Combo • Vivaro • Movano.

W Dixi-Car w Raszynie / Warszawa mamy rolki, takie jak w stacji diagnostycznej. Na przeglądach okresowych sprawdzamy klientom samochody pod kątem nierównych sił hamowania na poszczególnych kołach - dodatkowy atut - nie wszystkie serwisy mają rolki.

 

Jak wydłużyć niezawodną pracę hamulca ręcznego?

Jest kilka dobrych praktyk:

 

 

Hamulce bębnowe tylnej osi

Linka hamulec awaryjny Opel Corsa D

Do napraw używany oryginalnych części Opel. Na fot. linka hamulca pomocniczego do Opla Corsa D. Zobacz linki w sklepie internetowym Dixi‑Car.

W praktyce serwisu Opla bębny hamulcowe w stosunkowo nowych samochodach występuję w tej chwili już tylko w Oplach Corsa D i E (samochody małe). Producent zaleca co 4 lata lub co 60 tys. km oczyszczenie i regulację układu szczękowo-bębnowego (wnętrz bębnów hamulcowych tylnej osi). Kierowca nie poczuje objawów pogarszającego się stanu hamulca ręcznego, natomiast czasem słychać charakterystyczne i-o i-o dobiegające z tylnych hamulców. To znak, że nadszedł czas na demontaż tylnych bębnów. To jest cecha hamulców bębnowych, że z zewnątrz nie widać w jakim są stanie. Przy hamulcach tarczowych grubość okładzin hamulcowych czy ew. wyciek płynu hamulcowego z zacisku widać już po demontażu koła jezdnego, natomiast przy bębnowych dopiero zdjęcie bębna hamulcowego odkrywa ew. usterki, tzn.:

Wszystkie te usterki nasze serwisy usuwają - zapraszamy. Co ciekawe, szczęki w Oplach wystarczają na ok. 150 tys. km. Czyli nie jest tak, że każdy serwis tylnych hamulców powinien skutkować wymianą szczęk. Z reguły wystarcza oczyszczenie, uruchomienie samoregulatorów, nasmarowanie zapieczonych elementów specjalnym smarem odpornym na wysokie temperatury.

 

Hamulce tarczowe tylnej osi

Większość współczesnych modeli Opla (Astra, Zafira, Insignia, Crossland, Grandland) ma z tyłu hamulce tarczowe. Po sześciu latach może pęknąć pancerz linki, zardzewieć wnętrze linki i możemy być zaskoczeni tym, że hamulec postojowy nie chce odpuścić. Nasi doradcy czasem zalecają prewencyjną wymianę linki, gdy mechanik zauważy, że pęknięcia na pancerzu już się pojawiły.

—W Astrze J i Zafirze C linka ręcznego jest poprowadzona w kabinie, a nie pod podłogą samochodu. By wymienić linkę, unosimy wykładzinę kabiny i demontujemy tylną kanapę. Naprawa trwa 2-2,5 godziny – mówi szef Biura Obsługi Klienta serwisu Dixi-Car Raszyn (Warszawa).

 

Dźwignia hamulca ręcznego Opel Zafira B

Dźwignia hamulca pomocniczego - Opel Zafira B. Skojarzenia z awiacją.

Elektryczny hamulec ręczny

W Oplach Insignia, Grandland, a nawet w Astrach występuje elektryczny hamulec postojowy, sterowany przyciskiem z deski rozdzielczej. Z naszej praktyki warsztatowej wynika, że elektryczny hamulec postojowy jest bardziej niezawodny niż tradycyjny, ten z dźwignią między fotelami. W hamulcu postojowym sterowanym elektrycznie w okolicy tylnej osi jest siłownik elektryczny. Linka również występuje, ale łączy tylko koła tylnej osi, a nie prowadzi już w okolice fotela kierowcy.

Mimo bezobsługowości hamulca elektrycznego, producent jednak przewidział "dziurkę" do awaryjnego wetknięcia wkrętaka, gdyby taki hamulec nam się zablokował, choćby przy braku prądu z akumulatora.

 

Ciekawe rozwiązania w Oplach

Opel jest marką demokratyczną, jednak miewa ciekawe rozwiązania hamulca awaryjnego:

 

Linki ręcznego w sklepie Dixi-Car

Elementy układu hamulcowego - oryginalne Opel

 

 

Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.

 

 

 

BAIC 5 już w salonie Warszawa/Raszyn. Sprawdź sam tę jakość!

01.2024

BAIC Beijing 5, włączone reflektory LED

Awangardowy design Baików widać i na fotografiach. Jednak zdjęcia to za mało, by wyrobić sobie zdanie na temat jakości wykonania samochodu. Mamy już Baika 5 w salonie w Warszawie/Raszynie. Zapraszamy na oględziny samochodu, bez umawiania się.

Na miejscu warto porozmawiać z handlowcem o warunkach ew. zakupu samochodu, czasie oczekiwania na odbiór.

My jesteśmy zbudowani jakością samochodów BAIC. I ergonomią – wypada przymierzyć się do crossovera poprzez zajęcie miejsca za kierownicą, położyć łokieć na podłokietniku, objąć lewarek automatu.

Zdjęcia BAIC 5 w salonie

Godziny pracy salonu BAIC Dixi‑Car



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

SsangYong Torres, rabat, suma korzyści 23 000 zł