Przejrzyj pytania zadane naszemu serwisowi.
Na pytania odpowiedzieli Doradcy Serwisu Opel Dixi‑Car.
WITAM.MAM PROBLEM Z MOIM OPLEM ZAFIRA 1.9 CDTI 2007.PO ROZGRZANIU [NIE ZAWSZE] SAMOCHÓD ZACZYNA DZIWNIE ZRYWAĆ NA KAŻDYM BIEGU,A KOMPUTER POKAZUJE DUŻO WIĘKSZE SPALANIE.
VIN Pana pojazdu sugeruje, że samochód jest wyposażony w filtr cząstek stałych i prawdopodobnie następuje naturalny sposób jego regeneracji.
Co mogło być przyczyną dużego nagrzania się układu wydechowego, szczególnie w części DPF? Czyżby nastapiło spalenie/zapalenie się cząstek stałych w filtrze? Dotyczy Zafiry 1,9 CDTI MR'06.
Proces wypalania filtra czastek stałych jest naturalny i cykliczny po osiągnieciu pewnego nasycenia czastek, wyjkrywane wszystko przez czujnik umieszczony w katalizatorze.
Ponizej kilka rad dotyczących filtra czastek stałych:
--- FILTR CZĄSTEK STAYCH ---
Możliwe przyczyny nieudanych prób wypalania filtra cząstek stałych:
a.) Częste podróże na krótkich odcinkach, tj. wysokie obciążenie sadzą, przy jednoczesnym niespełnieniu warunków koniecznych do przeprowadzenia regeneracji filtra DPF.
b.) Często przerywane procesy regeneracji, tj. wyłączanie silnika w trakcie jej trwania. Sytuacja częsta w przypadku kierowców pokonujących krótkie trasy przy jednoczesnym spełnieniu warunków pozwalających na aktywację procesu regeneracji. Jeśli kontrolka świecy żarowej miga, należy kontynuować jazdę aż do jej wyłączenia.
Ważne: Regenerację przeprowadza się znacznie częściej (około 2-3 razy) w trakcie pierwszego 1000 km, co ma na celu uzyskanie określonego statusu ładowania filtra DPF. Jest to konieczne w celu wyeliminowania wpływu poszczególnych składników i systemu na wydajność filtra, a ponadto pozwala precyzyjnie wyznaczyć potencjalne obciążenie filtra sadzą.
Aby możliwa była regeneracja, muszą zostać spełnione następujące warunki.
a.) silnik pracuje od uruchomienia > 2 minuty,
b.) obliczone nasycenie > 80%,
c.) temperatura chłodzenia > 70°C przez co najmniej 2 minuty,
d.) brak usterek powiązanych z DPF w systemie,
e.) zdefiniowana wartość graniczna prędkości pojazdu musi w niektórych
przypadkach być przekroczona (np. 80%-100% obciążenia,
jednorazowo 100 km/h), przy obciążeniach powyżej 100% prędkość
nie ma znaczenia.
W jaki sposób regeneracja wpływa na żywotność oleju?
W przypadku każdej regeneracji lub próby regeneracji pewna ilość oleju napędowego jest wtryskiwana do oleju silnikowego, co powoduje obniżenie żywotności tego drugiego. Zapalenie się kontrolki "INSP" na panelu przyrządów oznacza, że olej silnikowy jest zużyty i należy go wymienić. Nieprzeprowadzenie wymiany oleju może prowadzić do uszkodzenia silnika.
Jeśli ma Pan niepokój związany z jego obsługą, zapraszamy do naszego serwisu na spr. komputerowe, spr. stanu oleju i równoległą kontrole wzrokowa podstawowych elementów pojazdu przed zima.
Czyszczenie filtra DPF - zobacz kiedy robić i cenę
Czy w samochodzie Opel Zafira B z silnikiem 1,9 CDTi o mocy 74kW, rok produkcji 2005, był montowany DPF?
Proszę odczytać wartość, jaka widnieje w ramce na tabliczce znamionowej (z prawej strony gdy otworzymy drzwi). Po ustaleniu, jaka wartość widnieje, odpowiemy Panu, czy w Pańskim aucie jest filtr cząstek stałych.
Witam. Mam pytanie, czy wszystkie Vectry C i Zafiry B posiadają DPF. Jeśli tak to które silniki ich nie posiadają?
Nie wszystkie auta posiadały w danym roczniku filtr czastek stałych. Najłatwiej jest to sprawdzić stosując zasadę:
Jeśli na tabliczce znamionowej jest w dolnym lewym rogu W RAMCE parametr 0,5, to znaczy, że w samochodzie jest filtr cząsteczek stałych (DPF`a) (co to jest DPF?). Jeśli na tabliczce znamionowej jest w dolnym lewym rogu W RAMCE parametr powyżej 1 np. 1,2 - filtra cząsteczek stałych DPF nie ma w samochodzie.
Można też zajrzeć pod samochód i porównać wygląd przedniego odcinka rury wydechowej (rozpoczynającego się w okolicach silnika) z poniższym rysunkiem (pokazujemy na nim układ wydechowy Corsy, w Zafirze jest to rozwiązane podobnie).
Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.
Serwis wg modelu: Astra, Corsa, Grandland X, Insignia, Mokka, Dostawcze Opel, Elektryki, Berlingo/Doblo/Partner
Pytania wg modelu
Astra III
Vectra B
Vectra C
Astra V
Astra IV
Astra II
Astra I
Insignia
Corsa D
Corsa C
Corsa B
KARL
Meriva A
Meriva B
Mokka
Agila
Zafira C
Zafira B
Zafira A
Omega
Frontera
Wszystkie modele
Najdłużej działający Autoryzowany Serwis OPEL w Warszawie
03.2025
Wydaje się, że Dixi‑Car jest najdłużej działającą obecnie Autoryzowaną Stacją Obsługi OPEL w Warszawie. Doświadczenie załogi ma ogromne znaczenie. Szczególnie w serwisie znajomość marki, jej niuansów, wpływają na jakość, szybkość i skuteczność.
I temat dotyka tak umiejętności skutecznej naprawy za pierwszym razem, ale przede wszystkim doświadczenia diagnostycznego, działań prewencyjnych, umiejętności pozyskania części, gdy w fabrykach są czasowe braki, dbanie o terminowość.
Dixi-Car działa pod tym samym zarządem od ponad 25 lat, duża część zespołu jest z firmą od samego początku, tj. roku 1998.
Byliśmy stabilnym serwisem Opla we współpracy z koncernem General Motors, PSA, a teraz Stellantis. Napawa nas to dumą.
Jednocześnie idziemy z duchem zmian w motoryzacji. Od 2023 roku jesteśmy autoryzowanym dealerem koreańskiej marki Ssangyong by KGM, a od początku 2024 r. także chińskiej marki BAIC.