Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Opel Astra III - problemy z uruchamianiem silnika, nierówna praca

 

 


Doradca serwisu Opel

Masz pytanie techniczne nt. swojego Opla?

Przejrzyj pytania zadane naszemu serwisowi.

Na pytania odpowiedzieli Doradcy Serwisu Opel Dixi‑Car.

 

Pytania nt. innych modeli Opla

 

Opel Astra III, silnik 1.6 Twinport. Mam problem z odpalaniem silnika. Jest to bardzo losowa przypadłość. Nie ważne, czy silnik jest ciepły czy zimny, choć częściej zdarza się na ciepłym. Objaw polega na kilkusekundowym kręceniu rozrusznikiem zanim silnik odpali, czasem jak odpali to tak jakby się dusił, po czym zaczyna pracować normalnie. Sprawdzałem akumulator, jest ok. Poza tym nic nie przygasa w trakcie odpalania. Brak błędów - metoda gaz/hamulec. Wymianiłem czujnik wału. Jedyną zmianą jest prawidłowe wskazanie obrotomierza (wcześniej zaniżał wartość). Jak silnik juz pracuje to płynnie, nie ma problemów z przyspieszaniem.

Zgłoszenie nie należy do powtarzających się, zapraszamy na weryfikację zjawiska, które Pan opisuje do najbliższego ASO Opla celem rozpoznania problemu. Należy zbadać sterownik testerem Tech-2 celem nie tylko wykrycia ew. błędów, ale również sprawdzenia parametrów pracy osprzętu. Podejrzewamy mimo wszystko czujnik wału, który należy zastosować oryginalny. Może też dochodzić do podwieszania się zaworów, może spróbować jazdy na wysokich obrotach, drugim biegu przez ok. 10-15 km i dalej poobserwować.

Diagnostyka Tech 2 / MDI w serwisie Dixi-Car

 

 

Witam, mam pytanie odnośnie Astry H Z14XEP.
Po odpaleniu po 2-3 sekundach spadają obroty i auto gaśnie (światła awaryjne migają kilka razy) po 2,3 próbach odpala i pracuje normalnie (nie mam gazu) zdarza się to sporadycznie raz na 3 miesiące ale problem się powtarza co może być przyczyną?

Problem z odpalaniem nie jest standardowy, należy wykonać diagnostykę komputerową celem odczytu kodów błędów, symptomów i spr. parametrów pracy osprzętu (koszt w naszym Aso Raszyn/Radom - sprawdź cenę). Po tym etapie można coś więcej powiedzieć na temat zgłoszenia. Może alarm blokuje pompę paliwa, ew. układ zapłonowy: świece…?!

Diagnostyka Tech 2 / MDI w serwisie Dixi-Car

 

 

Astra h 2006r. 1.7 cdti 74kw - samochód ma lekko podwyższone obroty na biegu jałowym z odczytu blędów wynika: Układ regulacji biegu jałowego - obroty wyższe niż oczekiwane. prosba o pomoc w znalezieniu przyczyny

Nie jest to powtarzający się problem, zapraszamy na diagnostykę komputerową do naszego w Raszynie k. Warszawy celem odczytu kodów błędów, symptomów i parametrów pracy osprzętu, a także parametry pracy osprzętu. Koszt podłączenia i analizy wstępnej: (sprawdź cenę). Po tym etapie można coś więcej powiedzieć na temat zgłoszenia.

Diagnostyka Tech 2 / MDI w serwisie Dixi-Car

 

 

Witam! mam problem z ASTRĄ III z 2004 roku silnik 1.4 16V . Kupiłem auto z uszkodzonym silnikiem ,silnik został wymieniony na nowy ( zmieniałem tylko goły słupek) po podpięciu wszystkiego auto nie odpala. Objawy są takie że niema kontaktu z rozrusznikiem , po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu nie działa też pompa paliwa. Bezpieczniki wszystkie były sprawdzane jest wszystko jak powinno być. Po podpięciu pod komputer diagnostyczny okazało się że jest niemożliwe zdiagnozowanie usterki ponieważ na złączu diagnostycznym niema napięcia. Przy przekręceniu kluczyka w pozycję rozruch jest brak napięcia na automacie rozrusznika gdy został zasilony bezpośrednio z akumulatora rozrusznik kręci ale nadal samochód nie odpala.Proszę o pomoc. Pozdrawiam!

Tego typu zgłoszenia wymagają zaawansowanej weryfikacji na stanowisku warsztatowym. Wymiana silnika wiąże się z demontażem, przezbrojeniem mnogiej liczby elementów, które dalej współpracują ze sobą, zatem ryzyko błędu, przeoczenia czegoś jest stosunkowo duże. Zdecydowanie namawiamy, aby naprawy wykonywać w dedykowanych punktach - zapraszamy do najbliższego Panu ASO Opla celem weryfikacji problemu, może niekontaktu w wiązce elektrycznej.

Formularz - umów się na serwis

 

 

Astra H, silnik 1.6 XEP TWINPORT.
Po uruchomieniu zimnego silnika, zanim się rozgrzeje lubi zgasnąć podczas jazdy np. podczas dojeżdżania do skrzyżowania "na luzie" - podczas hamowania spadają obroty i gaśnie. Oczywiście nie jest to regułą, ale się zdarza. Jak sinik się rozgrzeje nie ma problemów.

W takim przypadku należy odwiedzić najbliższe ASO Opla celem diagnostyki komputerowej, odczycie kodów usterek, symptomów i parametrów pracy osprzętu. Można równolegle spr. szczelność układu dolotowego, działanie przepustnicy i spróbować ją oczyścić z nagaru. Przy okazji takiej wizyty będzie Pan miał wykonaną bezpłatną kontrolę wzrokową Opla.

Diagnostyka Tech 2 / MDI w serwisie Dixi-Car

 

 

Witam,opisze wszystko od początku. Posiadam OPLA ASTRE H 1.4 90km 2005r
Tydzień temu byłem w warsztacie na wymianie piast, tarcz hamulcowych i klocków. Po wymianie piast dalej paliła się kontrolka ABS, więc poprosiłem o podłączenie do komputera w celu weryfikacji usterki. Po jego odpięciu nie jestem w stanie uruchomić auta. Po przekręceniu kluczyka nie ma reakcji rozrusznika, nie kręci, nie załącza się pompa paliwa. Komputer pokazuje dużo różnych błędów. Czym to może być spowodowane? Moduł CIM, sterownik silnika, moduł elektroniczny UEC? Byłem już w dwóch warsztatach i sobie z tym nie poradzili. Jakie by były koszty stwierdzenia usterki i jej ewentualnej naprawy? Z góry dziękuje za pomoc

Mogło dojść do zwarcia w instalacji elektrycznej, idąc dalej spalenia sterownika silnika. Do tego typu weryfikacji należy podejść indywidualnie. Ciężko także wyceniać koszty nie widząc danego przypadku, czas jaki jest niezbędny do znalezienia skutecznego rozwiązania. Badanie komputerowe wstępne: (sprawdź cenę).
Może sterownik będzie trzeba oddać do analizy przez specjalistyczny zakład.

Formularz - umów się na serwis

 

 

Witam, posiadam astrę H z 2004 roku w benzynie z silnikiem Z20LEL o mocy 170 KM. Od kilku tygodni zaświeca się kontrolka emisji spalin i błąd:P0130-25 Sonda lambda O2 1 rząd 1 do sondy lambda O2 2 rząd 1 Dane nieprawdopodobne. Po skasowaniu błędu pojawia się on po przejechaniu około 250 km. Co on oznacza, czy sonda jest do wymiany?

Błąd ten może oznaczać błędnie pracującą sondę „L” pozycja 1 lub 2 – tutaj wymaga jest weryfikacja warsztatowa, bowiem parametry mogą być fałszowane przez inny podzespół lub zakłócenia wiązki – ona jest do sprawdzenia pod względem szczelności braku przedostawania się substancji wodnej. Zapraszamy do Dixi-Car celem dokładnej weryfikacji na stanowisku warsztatowym.

Diagnostyka Tech 2 / MDI w serwisie Dixi-Car

 

 

Witam.Mam duży problem,z którym nikt nie może sobie poradzić.Posiadam OplaAstrę 1.6 16V twinport na gazie.2004 rok.Mianowicie przy przekręceniu kluczyka silnik dwa razy przekręci i stanie.Później przy ponownej próbie przekręcenia kluczyka już nawet nie załapuje..nic..zero jakiejkolwiek reakcji.Wtedy zamykam i otwieram z centralnego i sytuacja się powtarza-za pierwszym razem kręci przez 2 sekundy i cisza..za drugim razem nawet nie łapie.Mechanik powiedział,że to stacyjka..kupiłem,wymieniłem i co???Nadal to samo!Juz nie wiem,gdzie szukać pomocy i u kogo?Proszę o poradę gdzie szukać przyczyny tej awarii. Pozdrawiam.

Dosłane później: Chciałabym jeszcze nadmienić,iż szczotki i bendiks również zostały wymienione.W chwili obecnej Astra nawet już nie "kręci".. :( Już nie wiemy,gdzie szukać pomocy.Dziękuję za jakąkolwiek odpowiedź.

Problem zgłaszany nie należy do powtarzających się. Zalecamy wizytę w ASO Opla w Pana okolicy celem badania komputerowego, odczytania kodów usterek, symptomów i spr. parametrów pracy osprzętu. Po tym etapie można coś więcej powiedzieć na temat zgłoszenia i określić koszty naprawy. W 1`wszej kolejności do spr. rozrusznik, akumulator, pracę na 2`gim kluczyku, moduł kolumny kierowniczej CIM, gdzie przechodzą sygnały elementów nadwozia.

Diagnostyka Tech 2 / MDI w serwisie Dixi-Car

 

 

witam posiadam opla astrę h 1.4 z 2004 r dziś wyjeźdiłem paliwo do zera samochód szarpnął zatrzymałem się zgasiłem samochód i dolałem 5 litrów paliwa dojechałem na stacje i zatankowałem samochód do pełna po przejechaniu jakiś 20 km zapaliła mi się lampka układu kontroli emisji spalin i ciągle pali. Mam pytanie czemu i czy to poważna usterka ? czy powodem zapalenia jej mogło być to ze wyjeździłem paliwo do zera ? i co mam teraz robić czy mogę jeździć z ta palącą sie lampą i co ona oznacza? a najważniejsze jak naprawić usterkę ? Będę wdzięczny za jakieś rady, i proszę o pomoc.
Z góry dziękuję.

W 1`wszy etapie naprawy należy podlaczyc tester diagnostyczny Tech-2, aby odczytac kod błędu i się do niego odnieść, bez tego nie dowiemy się, co jest przyczyną palącej się w Pańskiem pojeździe kontrolki i jaki zakres naprawy. Zółta kontrolka obliguje użytkownika do pojawienia się w serwisie i szybkiej kontroli.

Diagnostyka Tech 2 / MDI w serwisie Dixi-Car

 

 

opel astra 3. Po postoju przez noc przy temp.3 stopni. nie mozna uruchomić. Na stacji bawią się kompem i nic z tego nie wynika. Aby odpalić pompuję do gaźnika samostart zatykam dolot powietrza i za którymś razem odpala.

Zaparaszamy na weryfikację do naszego serwisu, nawet jeśli auto nie generuje błędów, to można odczytać parametry przy rozruchu i wytypować, co jest nie tak w danym obszarze. Najlepiej, jak auto zostawiłby Pan popoudniu dnia poprzedniego w celu naszej porannej próby. Do spr. kwalifikowalibysmy w 1`wszej kolejnosci: świece zapłonowe, przepływomierz powietrza, może przekaźniki w skrzynce bezpiecznikowej.

Diagnostyka Tech 2 / MDI w serwisie Dixi-Car

 

 

witam mam pytanie w mojej astrze nie zapala się kontrolka podgrzewania świec żarowych. wszystko by było o.k ale zrobiło się zimno i rano trzeba dłużej kręcić żeby odpalił gdzie szukać przyczyny , czy przepalona świeca obiawja się tym że nie zapala się kontrolka na tablicy czy może jakiś sterownik . proszę o jakieś podpowiedzi z góry dziękuje

Kontrolka świec żarowych będzie widoczna w okresie jesienno-zimowym dłużej w czasie porannego rozruchu niż to miało miejsce np. w lato, gdzie kierowca mógł jej wcale nie dostrzegać - normalne zjawisko. Problem z dłuższym kreceniem może mieć podłoże w uszkodzonej świecy żarowej lub dotyczyć zupełnie innego zagadnienia. Objawem uszkodzenia świecy żarowej dowolnego cylindra, może być kontrolka z kluczykiem, która będzie się palila przez pierwsze 2 minuty po uruchomieniu auta i samoczynnie zgaśnie po kilku km.W celu rozwiania wątpliwości zapraszam na badanie komputerowe Tech-2.

Diagnostyka Tech 2 / MDI w serwisie Dixi-Car

Świece żarowe i przekaźniki świec w sklepie Dixi-Car

 

 

Czy to normalne, że po paru minutach od wyłączenia silnika słychać jak głośno pracuje silniczek od klimatronika w środku samochodu, słychać głośne trzeszczenie przez kilkanaście sekund?

Jeśli chodzi o problem brzęczenia któregoś silniczka pod deską rozdzielczą to na pewno tak nie powinno być; należy to zweryfikować i ew. wymienić któryś z silników.

 

 

Posiadam Astrę III z silnikiem Z16XEP 105 KM Twinport czy można założyć lpg i jakiej marki?

Producent nie zaleca montażu instalacji gazowej, ale spotkaliśmy się w tych silnikach z instalacjami firmy Koltec lub BRC (Sekwencja) W celu uzyskania konkretniejszych informacji proszę o kontakt z producentem instalacji gazowych.

 

 

Dotyczy silnika 1,3 CDTI. przebieg 144 000 km, problem z odpalaniem zimnego silnika. T.z. silnik nie ma problemu z uruchomieniem, tylko zaczyna niestabilnie pracować i gaśnie. Później kiedy rozgrzeje się ma niestabilną pracę. Dziękuję.

Zalecam pilne podłaczenie Astry-H pod komputer diagnostyczny Tech-2 (sprawdź cenę) w celu odczytania kodów błedów, parametrów pracy osprzętu, po tym etapie jesteśmy w stanie odnieść się do problemu i sprawnie pomóc. Sugeruję równolegle sprawdzenie filtra paliwa, świec żarowych, pracy wtryskiwaczy.

Diagnostyka Tech 2 / MDI w serwisie Dixi-Car

 

 

Witam, posiadam Astrę H 1,7 CDTI 100 KM., przebieg 118 tys. km. W moim aucie podczas uruchomienia zimnego silnika długo świeci się kontrolka ciśnienia oleju (5,6 sekund). Co może być przyczyną? i gdzie znajduje sie czujnik w bloku silnika, gdyż chciałbym go wymienić.

W tym siulniku przez pierwsze sekundy kontrolka oleju się pali, jest to w każdym modelu - chyba nie ma podstaw do obaw - jest to cecha tego modelu i silnika.
Czujnik znajduje się z przodu bloku silnika, można go poznać po instalacji z niego wychodzącej (2 kabelki).

Czujniki do Opli w sklepie Dixi-Car

 

 

W astrze H 1,7 Cdti raz po raz zdarza się, iż po przekręceniu kluczyka pojawia się migająca kontrolka klucza z samochodem (serwis) i rozrusznik nie kręci. po kilku próbach przekręcenia kluczyka auto odpala. Komputer wyrzuca błąd m.in.: Wrong Transponder Key. Problem pojawia się przy obu kluczykach. Co może być przyczyną?

Sa 3 możliwosci uszkodzenia w Pańskim aucie, bez weryfikacji ciężko dociec, co jest konkretną przyczyną:

  • należy zmienic program sterownika CIM na optymalizujący odczyt transpondera (potrzebny kod security)
  • uszkodzone 2 kluczyki (np. od upadków), choć to malo prawdopodobne
  • uszkodzony jest sam moduł CIM i należy go wymienic i zaprogramować - koszt w zaleznosci od indeksu 2 literowego na module (inna cena dla poszczegolnych modeli.

Diagnostyka komputera samochodu w serwisie Dixi. Zapraszamy.

 

 

Posiadam opla Astrę III z 2005 r. Z rury wydechowej wydobywa się biało-niebieski dym, strasznie duszący. Co może być przyczyną i jaki były koszt naprawy w salonie?

Niebieski dym
Jeśli z rury wydechowej silnika benzynowego lub diesla wydobywa się dym o barwie błękitnej to niestety świadczy to o jego zużyciu, ponieważ spalany jest olej silnikowy. Jeśli mamy wątpliwości, czy faktycznie jest to olej powinniśmy sprawdzić poziom oleju w silniku.To,w jakich warunkach pracy silnika pojawia się dymienie, może nam podpowiedzieć o rodzaju uszkodzenia. Jeśli na biegu jałowym nie widać dymu, a pojawia się przy schodzeniu silnika z wysokich obrotów może to świadczyć o zużyciu uszczelniaczy zaworowych. Jeśli dym pojawia się na biegu jałowym i przy zwiększaniu obrotów, to niestety świadczy to o zużyciu pierścieni tłokowych i gładzi cylindra. W silnikach z turbosprężarką kłęby niebieskiego dymu mogą być spowodowane uszkodzeniem turbiny.

Biały dym
Biały dym wydostający się rury wydechowej również nie wróży nic dobrego. Jeśli z układu chłodzenia nie ma wycieków, płyn znika a z rury wydechowej wydostaje się biały dym to niestety świadczy to o przedostawaniu się płynu do komory spalania. Powodem tego może być uszkodzona uszczelka pod głowicą lub co gorsze pęknięcie głowicy lub kadłuba silnika. Dym z płynu chłodniczego jest znacznie gęstszy niż para wodna wydostająca się z wydechu, która jest normalnym produktem spalania i widoczna jest wyraźnie w niskich temperaturach.

Nie wiemy, czy jest to silnik diesla, czy benzyniak, ale naprawa może się wiązać z koniecznością demontażu głowicy, obróbki mechanicznej, wymianie uszczleki, pierścieni zaworowych. Koszt w zależności od zastanego problemu i jednostki napędowej. Czas operacyjny ok. 3-4 dni robocze.

Uszczelki głowicy w sklepie Dixi-Car: https://sklep.dixi-car.pl/glowica-c-67_93.html

 

 

Dzień dobry, jestem właścicielem Opla Astry III Classic z silnikiem 1.6 115 KM z 2010 r. Przy dodawaniu gazu od wolnych obrotów do około 1.500 obr./min słychać coś w rodzaju przyduszenia, "zachłystnięcia się" silnika. Usłyszałem to przy otwartych drzwiach na postoju, ale w trakcie jazdy w tym zakresie obrotów też czuć chwilowe zawachanie. Przy wyższych obrotach to zjawisko nie występuje. Auto ma około 8.000 km przebiegu. Proszę o możliwe wedlug powyzszego opisu zdiagnozowanie tego zjawiska.

W celu dokladnego zweryfikowania wymienionej przez Pana usterki musielibysmy mieć samochod na naszej stacji.

Diagnostyka Tech 2 / MDI w serwisie Dixi-Car

 

 

1) Przy włączaniu silnika tj. przekręcona stacyjka pojawia się taki samochodzik z kluczem w środku koloru pomarańczowego a po zapaleniu silnika gaśnie!Czy jest to informacja o jakiejś usterce?auto sprowadzone z Holandii i książka obsługowa w języku holenderskim. 2)Wydaje mi się że nierówno chodzi silnik na wolnych obrotach a poza tym skacze wskazówka wolnych obrotów?

W Pańskim aucie jest zapisany kod usterki ze statusem nieaktywnym - wygląda na to, że w przeszłości coś było nie tak w systemie. Warto to sprawdzić na komputerze diagnostycznym (sprawdź cenę, ta kwota da nam pogląd na sytuację - jak poważny jest to błąd). Tu można umówić się na wizytę.

 

Jestem właścicielem Opla Astra 1,6 XER z 2009 roku, przebieg ok.16.000 km, kupiony i serwisowany w sieci Opel. Problem dotyczy zwiększenia obrotów silnika przy zmianie biegów, występuje przy rozpędzaniu samochodu, najczęściej na 2. biegu, żadziej na 3., sporadycznie na 4. Opis: przyspieszając zmieniam na wyższy bieg przy obrotach silnika poniżej 2.500 zjawisko praktycznie nie występuje, występuje, gdy zmiana biegu dokonywana jest w zakresie obrotów 2.500-3.000, powyżej już też raczej nie. Zaznaczam, że pedał przyspieszenia jest puszczony, sprzęgło wciśnięte do końca i nie jest to w mojej ocenie zbyt wczesne wciśnięcie sprzęgła.

Opisywana przez Pana sytuacja wygląda nam na cechę tego auta, jako że występują w nim zmienne fazy rozrządowe, przy odpuszczaniu gazu w pewnych charakterystykach (systemu 2`ch wałów rozrządowych przenikających się nawzajem) takie zjawisko występuje. Pragne Pana uspokoić, że nasze auta, będące w puli aut serwisowych-zastepczych, mają ten sam objaw - jest całkowicie naturalny.

 

Witam, mam pytanie odnośnie obrotów silnika. Jestem właścicielem Opla Astry III sedan, silnik 1.6 115 KM Twinport. Zauważyłem, że na 4. biegu przy prędkości ok 82 km/h obrotomierz pokazuje ok 3000 obr./min., analogicznie na 5. biegu przy 105 km/h jest też 3 tysiące. Czy nie za dużo? Jaki najbardziej optymalny przedział obrotów w tym silniku powinienem utrzymać, aby jazda była ekonomiczna. Nadmieniam, że auto jest na "dotarciu", przejechane ok. 220 km. Dziękuję i pozdrawiam.

Obroty są prawidłowe. Im wyższy bieg silnika, tym przy danych obrotach prędkość większa. Ekonomikę zachowa Pan przy zmianie biegów przy ok. 2,5-3,0 tys. obrotów nie przekraczając 110 km/h.
Proszę pamiętać także o prawidłowym ciśnieniu w oponach, nie przewożeniu zbędnych pakunków, nie używaniu klimatyzacji, gdy to niepotrzebne.

 

 

Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.

 

 

 

Pytania wg modelu

 

 

 

 

48% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka SUV‑a. Mamy to!

02.2023

SUVy i crossovery SsangYong. Made in Korea. 5 lat gwarancji

48% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka SUV‑a. Mamy to! SsangYong to najstarszy producent SUV‑ów i crossoverów z Korei. Na wyprzedaży rocznika 2023 rabat do 25 000 zł.

I mamy te samochody - są w salonie Dixi-Car od ręki. SsangYong odnotował w Polsce w 2022 roku 400-procentowy wzrost sprzedaży. Co ciekawe, premiera 2023 - nowy Torres - został pokazany w Polsce jako pierwszym kraju w Europie.

Trzecia duża marka koreańska w Polsce. Na dodatek specjalizująca się w SUV-ach i crossoverach. Zgodnie z preferencjami kupujących nakreślonymi przez Otomoto na podstawie wyszukiwań w tym portalu.

SsangYong to najstarszy producent SUV-ów i crossoverów z Korei, a samochody nowe mają korzystne ceny i 5 lat gwarancji (na Torresa - 10 Lat Gwarancji). Dodatkowo opcje 4WD, Automatyczna skrzynia, LPG (instalacja dedykowana do samochodu przez importera).

Źródło: Szukamy tanich, używanych samochodów i marzymy o nowych SUVach - OTOMOTO prezentuje motoryzacyjne trendy z 2022 roku. Otomoto.pl

Promocja serwisu Opel, wiosenna
Promocja Serwisu. Dezynfekcja klimatyzacji od 79 zł. Wymiana oleju syntetyk + filtr od 399 zł. Przegląd od 749 zł.

Lista promocji
Umów się na serwis mechaniczny/elektroniczny
Umów się na serwis mechaniczny

Wypełnij formularz
Umów się na serwis blacharsko-lakierniczy
Umów się na serwis blacharski

Wypełnij formularz
Ceny przeglądów okresowych
OT-15, OT-30, itd.

zobacz cenę przeglądu


 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Nowa marka BAIC. Jak wymawiać? Ruszyła sprzedaż w Salonie Warszawa