Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.
Moduł CIM zamontowany jest na kolumnie kierownicy, pod kołem kierownicy. Na fot. kabina Opla Zafira B.
Moduł CIM (ang. Column Integration Module) występuje na kolumnie kierownicy w Oplach Astra H, Vectra C i Zafira B. W jednej obudowie mieszczą się wyłącznik zapłonu oraz wyłącznik kierunkowskazów i wycieraczek. Awarie modułu CIM zdarzały się zarówno w samochodach nowych, jak i 10‑letnich. Serwis Dixi‑Car oferuje nowe moduły CIM z wymianą w przystępnej cenie. Czy warto naprawiać moduł CIM?
Z praktyki naszego serwisu:
Czyli nie zawsze moduł CIM jest do wymiany. Zapraszamy.
Awarie CIM spotykamy przy różnych przebiegach, zarówno w okresie gwarancji fabrycznej, jak i w samochodach 10- czy 15-letnich. Przypomnijmy, że mówimy o Oplach Astra H (prod. 2004-2014), Vectra C (prod. 2002-2008) i Zafira B (prod. 2005-2014).
Moduł CIM po zdemontowaniu z kolumny kierownicy. 1. Włącznik wycieraczek, 2. Stacyjka, 3. Złącze do poduszki powietrznej kierowcy, 4. Włącznik kierunkowskazu.
Zobacz też: Pytania i odpowiedzi - CIM w Astrze III
CIM jest modułem na kolumnie kierownicy, który m.in. zawiera wyłącznik zapłonu oraz wyłącznik kierunkowskazów i wycieraczek. Łączy następujące systemy częściowe (opcje częściowe): blokada rozruchu, zdalne sterowanie na kole kierownicy, antena transpondera, wyłącznik zapłonu, dźwignia kierunkowskazów, dźwignia świateł drogowych / świateł mijania, dźwignia regulacji prędkości (tempomatu), przyciski wyświetlacza informacyjnego, dźwignia wycieraczek, odbiornik zdalnego sterowania kluczyka, czujnik kąta obrotu kierownicy, przycisk sygnału dźwiękowego, przycisk uruchamiania PEPS (bezkluczykowy system otwierania i uruchamiania pojazdu) i ESCL (elektryczna blokada kierownicy). CIM został skonstruowany, aby zredukować nadmierną liczbę przewodów i ciężar kolumny kierownicy. Sam zespół składa się z następujących elementów składowych:
Zobacz też:
OFERTA DNIA
OFERTA DNIA
OFERTA DNIA
Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.
Serwis wg modelu: Astra, Corsa, Grandland X, Insignia, Mokka, Dostawcze Opel, Elektryki, Berlingo/Doblo/Partner
Najdłużej działający Autoryzowany Serwis OPEL w Warszawie
03.2025
Wydaje się, że Dixi‑Car jest najdłużej działającą obecnie Autoryzowaną Stacją Obsługi OPEL w Warszawie. Doświadczenie załogi ma ogromne znaczenie. Szczególnie w serwisie znajomość marki, jej niuansów, wpływają na jakość, szybkość i skuteczność.
I temat dotyka tak umiejętności skutecznej naprawy za pierwszym razem, ale przede wszystkim doświadczenia diagnostycznego, działań prewencyjnych, umiejętności pozyskania części, gdy w fabrykach są czasowe braki, dbanie o terminowość.
Dixi-Car działa pod tym samym zarządem od ponad 25 lat, duża część zespołu jest z firmą od samego początku, tj. roku 1998.
Byliśmy stabilnym serwisem Opla we współpracy z koncernem General Motors, PSA, a teraz Stellantis. Napawa nas to dumą.
Jednocześnie idziemy z duchem zmian w motoryzacji. Od 2023 roku jesteśmy autoryzowanym dealerem koreańskiej marki Ssangyong by KGM, a od początku 2024 r. także chińskiej marki BAIC.