Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.
Moduł CIM zamontowany jest na kolumnie kierownicy, pod kołem kierownicy. Na fot. kabina Opla Zafira B.
Moduł CIM (ang. Column Integration Module) występuje na kolumnie kierownicy w Oplach Astra H, Vectra C i Zafira B. W jednej obudowie mieszczą się wyłącznik zapłonu oraz wyłącznik kierunkowskazów i wycieraczek. Awarie modułu CIM zdarzały się zarówno w samochodach nowych, jak i 10‑letnich. Serwis Dixi‑Car oferuje nowe moduły CIM z wymianą w przystępnej cenie. Czy warto naprawiać moduł CIM?
Z praktyki naszego serwisu:
Czyli nie zawsze moduł CIM jest do wymiany. Zapraszamy.
Serwis Warszawa / Raszyn
(22) 716 30 20 wew. 1
pon-pt 7.30-18.30
Serwis Radom
(48) 360 98 26
Jesteś klientem Dixi‑Car Radom? Zapraszamy na serwis do Raszyna!
Awarie CIM spotykamy przy różnych przebiegach, zarówno w okresie gwarancji fabrycznej, jak i w samochodach 10- czy 15-letnich. Przypomnijmy, że mówimy o Oplach Astra H (prod. 2004-2014), Vectra C (prod. 2002-2008) i Zafira B (prod. 2005-2014).
Moduł CIM po zdemontowaniu z kolumny kierownicy. 1. Włącznik wycieraczek, 2. Stacyjka, 3. Złącze do poduszki powietrznej kierowcy, 4. Włącznik kierunkowskazu.
Zobacz też: Pytania i odpowiedzi - CIM w Astrze III
CIM jest modułem na kolumnie kierownicy, który m.in. zawiera wyłącznik zapłonu oraz wyłącznik kierunkowskazów i wycieraczek. Łączy następujące systemy częściowe (opcje częściowe): blokada rozruchu, zdalne sterowanie na kole kierownicy, antena transpondera, wyłącznik zapłonu, dźwignia kierunkowskazów, dźwignia świateł drogowych / świateł mijania, dźwignia regulacji prędkości (tempomatu), przyciski wyświetlacza informacyjnego, dźwignia wycieraczek, odbiornik zdalnego sterowania kluczyka, czujnik kąta obrotu kierownicy, przycisk sygnału dźwiękowego, przycisk uruchamiania PEPS (bezkluczykowy system otwierania i uruchamiania pojazdu) i ESCL (elektryczna blokada kierownicy). CIM został skonstruowany, aby zredukować nadmierną liczbę przewodów i ciężar kolumny kierownicy. Sam zespół składa się z następujących elementów składowych:
Zobacz też:
Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.
Serwis wg modelu: Astra, Corsa, Grandland X, Insignia, Mokka, Berlingo/Doblo/Partner
48% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka SUV‑a. Mamy to!
02.2023
48% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka SUV‑a. Mamy to! SsangYong to najstarszy producent SUV‑ów i crossoverów z Korei. Na wyprzedaży rocznika 2022 korzyść do 10 500 zł.
I mamy te samochody - są w salonie Dixi-Car od ręki. SsangYong odnotował w Polsce w 2022 roku 400-procentowy wzrost sprzedaży. Co ciekawe, premiera 2023 - nowy Torres - został pokazany w Polsce jako pierwszym kraju w Europie.
Trzecia duża marka koreańska w Polsce. Na dodatek specjalizująca się w SUV-ach i crossoverach. Zgodnie z preferencjami kupujących nakreślonymi przez Otomoto na podstawie wyszukiwań w tym portalu.
SsangYong to najstarszy producent SUV-ów i crossoverów z Korei, a samochody nowe mają korzystne ceny i 5 lat gwarancji (na Torresa - 10 Lat Gwarancji). Dodatkowo opcje 4WD, Automatyczna skrzynia, LPG (instalacja dedykowana do samochodu przez importera).
Źródło: Szukamy tanich, używanych samochodów i marzymy o nowych SUVach - OTOMOTO prezentuje motoryzacyjne trendy z 2022 roku. Otomoto.pl