Usługa wymiany modułu CIM [Opel Astra H, Vectra C, Zafira B]
Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.
Moduł CIM zamontowany jest na kolumnie kierownicy, pod kołem kierownicy. Na fot. kabina Opla Zafira B.
Moduł CIM (ang. Column Integration Module) występuje na kolumnie kierownicy w Oplach Astra H, Vectra C i Zafira B. W jednej obudowie mieszczą się wyłącznik zapłonu oraz wyłącznik kierunkowskazów i wycieraczek. Awarie modułu CIM zdarzały się zarówno w samochodach nowych, jak i 10‑letnich. Serwis Dixi‑Car oferuje nowe moduły CIM z wymianą w przystępnej cenie. Czy warto naprawiać moduł CIM?
Oferta serwisu Dixi-Car
Z praktyki naszego serwisu:
- nie wszystkie usterki wskazujące na CIM wymagają wymiany modułu, czasem wystarczy aktualizacja oprogramowania lub założenie specjalnej opaski
- naprawy wewnątrz modułu CIM nie są trwałe. CIM został skonstruowany, aby zredukować nadmierną liczbę przewodów i ciężar kolumny kierownicy - miniaturyzacja i poziom komplikacji są tu daleko posunięte. Tak samo jak z siłownikami zamków centralnych - w praktyce rozbieranie ich i naprawa się nie opłaca, chyba że ma starczyć na miesiąc
- do jednej linii modelowej, np. do Astry III, montowane były różne moduły CIM. Przykładowo inny będzie moduł CIM do wersji z bezkluczykowym uruchamianiem silnika (na przycisk). Między rocznikami moduły też mogą się różnić.
- naszemu elektromechanikowi wymiana modułu CIM zajmuje około godziny, jeśli nie pojawią się problemy. Wykonujemy te wymiany.
Przypominamy, że do wymiany potrzebujemy: auta ;), dwóch kluczyków i karty kodowej Car Pass.
Koszty
- Nowy moduł CIM każdorazowo wyceniamy indywidualnie na podstawie numeru VIN samochodu klienta. Wg katalogu Opel Polska cena nowego podzespołu dla modeli Astra H, Zafira B, Vectra C waha się od 1350 do 2700 zł, w zależności od modelu i wersji. My jako ASO od takiej wyjściowej ceny staramy się odjąć rabat w najkorzystniejszej w danej chwili promocji serwisowej, pod jaką moduł CIM podlega.
- Montaż modułu CIM z programowaniem (robocizna), gdy masz dwa kluczyki i kartę kodową Car-Pass - 488 zł brutto.
- Usługa dodatkowa (opcja): ustalenie kodów security dla klientów, którzy karty Car-Pass nie posiadają - 200 zł brutto.
Objawy usterki modułu CIM
- silnik nie uruchamia się, pojawia się kod DTC np. P1614, P1616 i/lub B3055 - wymagana aktualizacja oprogramowania w module
- zapala się kontrolka trakcji, ABS - wewnętrzne uszkodzenie elektroniki modułu
- powtarzająca się usterka - nie działający klakson - wysoka rezystancja z powodu intensywnych drgań styków elektrycznych lub zwiększenie odległości pomiędzy stykami, powodujące luźną styczność wewnętrzną w zintegrowanym module kierownicy (CIM) - pomaga opaska mocująca
- brak odczytu kluczyków, zapala się kontrolka z kłódką - wewnętrzne uszkodzenie elektroniki modułu
Czyli nie zawsze moduł CIM jest do wymiany. Zapraszamy.
Serwis Warszawa / Raszyn
(22) 716 30 20 wew. 1
pon-pt 7.30-18.30
Przy jakim przebiegu zdarzają się awarie?
Awarie CIM spotykamy przy różnych przebiegach, zarówno w okresie gwarancji fabrycznej, jak i w samochodach 10- czy 15-letnich. Przypomnijmy, że mówimy o Oplach Astra H (prod. 2004-2014), Vectra C (prod. 2002-2008) i Zafira B (prod. 2005-2014).
Budowa CIM w detalach
Moduł CIM po zdemontowaniu z kolumny kierownicy. 1. Włącznik wycieraczek, 2. Stacyjka, 3. Złącze do poduszki powietrznej kierowcy, 4. Włącznik kierunkowskazu.
Zobacz też: Pytania i odpowiedzi - CIM w Astrze III
CIM jest modułem na kolumnie kierownicy, który m.in. zawiera wyłącznik zapłonu oraz wyłącznik kierunkowskazów i wycieraczek. Łączy następujące systemy częściowe (opcje częściowe): blokada rozruchu, zdalne sterowanie na kole kierownicy, antena transpondera, wyłącznik zapłonu, dźwignia kierunkowskazów, dźwignia świateł drogowych / świateł mijania, dźwignia regulacji prędkości (tempomatu), przyciski wyświetlacza informacyjnego, dźwignia wycieraczek, odbiornik zdalnego sterowania kluczyka, czujnik kąta obrotu kierownicy, przycisk sygnału dźwiękowego, przycisk uruchamiania PEPS (bezkluczykowy system otwierania i uruchamiania pojazdu) i ESCL (elektryczna blokada kierownicy). CIM został skonstruowany, aby zredukować nadmierną liczbę przewodów i ciężar kolumny kierownicy. Sam zespół składa się z następujących elementów składowych:
- Nośnik
- Włącznik zapłonu i rozrusznika
- Płytka przewodząca
- Moduły włącznika kierunkowskazu oraz wycieraczek
- Obudowa
- Przewód płaski
Zobacz też:
Usługa wymiany modułu BCM
Używane
OFERTA DNIA
benzyna ,
2016 , skrzynia
manualna , kolor
CZARNY MET.
od
49900 zł
cena brutto (faktura vat-marża)
Zobacz
OFERTA DNIA
benzyna ,
2022 , skrzynia
manualna , kolor
granatowy metallic
od
98900 zł
cena brutto
Zobacz
OFERTA DNIA
benzyna ,
2015 , skrzynia
manualna , kolor
szary metalic
od
48900 zł
cena brutto (faktura vat-marża)
Zobacz
Więcej samochodów używanych
Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.
Umów jazdę próbną Baikiem 3 i 5. Klienci zaskoczeni zrywnością samochodów!
03.2024
Zapraszamy na jazdę próbną! Zarejestrowaliśmy już BAIC 5 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG i BAIC Beijing 3 Turbo 136KM. Obydwa czterocylindrowe. Są gotowe do testu.
A dlaczego warto przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baika 3 i szybszą skrzynię dwusprzegłową Baika 5, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.
Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!
Umów datę i godzinę testu
Godziny pracy salonu