Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Wymiana pompy paliwa OPEL. Zapraszamy!

Wymiana pompy paliwa Opel, mechanicy

Na listwie zasilającej wtryski może znajdować się zawór do szybkiego sprawdzania wydajności pompy paliwa.

—Przypadków awarii pompy paliwa w nowszych Oplach dużo nie mamy. Gdy jest awaria, zamawiamy nowe części, dla starszych aut rozważamy rabat w ramach oferty Serwisu Dobrego Wieku, ew. zamiennik gdy dostępny i korzystny cenowo – mówi szef BOK serwisu Opel Dixi‑Car Warszawa/Raszyn. Chociaż psuje się rzadko, uszkodzona pompa paliwa może zatrzymać nam samochód. Co warto wiedzieć przy jej wymianie?

Elektryczna pompa tradycyjnie znajduje się w zbiorniku paliwa, dostęp do niej jest trudny - przez rewizję w podłodze bagażnika lub pod kanapą. Trzeba odłączyć akumulator, zachować ostrożność przy otwieraniu dekla w baku, czasem mieć specjalny klucz do tego dekla. Są opary paliwa i niespodzianki, jak rozpuszczone przez benzynę, albo stwardniałe wężyki paliwa wewnątrz zbiornika.

 

Oferta ASO Dixi-Car

Wymieniamy pompę paliwa we wszystkich modelach Opla z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Zalecamy oryginalną część zamienną - element jest obciążony chemicznie i termicznie. Oferujemy holownik, jeśli awaria pompy unieruchomiła pojazd.

  • Astra
  • Corsa
  • Meriva, Agila, Adam
  • Mokka
  • Crossland
  • Grandland
  • Insignia
  • Vectra
  • Zafira
  • Antara
  • Combo
  • Vivaro
  • Movano

 

Zielona słuchawka, zadzwoń

Serwis Warszawa / Raszyn

(22) 716 30 20 wew. 1

pon-pt 7.30-18.30

 

 

Kilka praktycznych uwag

  1. Zdarza się, że pompa paliwa sygnalizuje problem wcześniej, np. start silnika jest możliwy dopiero po którymś przekręceniu kluczyka. Taka pompa unieruchomi nam w końcu samochód w lesie, w szczerym polu. Warto wymienić zawczasu.
  2. Zatkany filtr paliwa lub pęknięty (a nawet rozpuszczony przez benzynę) wężyk paliwa w baku, dają objawy podobne do "kończącej się" pompy - trudności z rozruchem, ograniczona moc silnika przy pedale gazu wciśnietym do podłogi.
  3. Przy silniku, na listwie wtrysków, może być zawór z wentylem typu Schroeder (jak w kołach samochodu) pozwalający szybko stwierdzić, czy pompa podaje paliwo. Drugim sposbem sprawdzenia pompy jest nasłuchiwanie z fotela kierowcy, najlepiej w cichym garażu, czy pompa pracuje przez kilka sekund zaraz po włączeniu zapłonu, a przed włączeniem rozrusznika. Ten drugi sposób jest bardziej zawodny - pompa może pracować, a paliwo i tak nie płynie, bo zatkany filtr, pęknięty wężyk, etc.
  4. Silniki o różnych pojemnościach skokowych mogą współdzielić taką samą pompę paliwa. Np. oplowskie silniki benzynowe z lat dwutysięcznych – 1.6 Z16XE, 1.8 Z18XE i Z18XEL, 2.2 Z22SE, a nawet 6-cylindrowy 3.2 Z32SE – wykorzystują taką samą pompę. Z drugiej strony, nawet pomimo takiego samego wyglądu pompy, mogą być różnice w podawanym ciśnieniu. Na co wskazuje kolor dekielka pompy, np. brązowy lub szary. Albo pompa może być taka sama, ale już jej osprzęt (kosz, czujnik poziomu paliwa, wężyk "świński ogonek") może się różnić nawet między nadwoziem sedan a kombi w tym samym modelu (np. Omega).

 

Jedna czy dwie pompy paliwa?

Rynkowy mainstream, czyli większość samochodów z silnikami benzynowymi ma jedną pompę paliwa - zlokalizowaną wewnątrz zbiornika paliwa. Jest to pompa niskiego ciśnienia (ok. 3-4 bary, dlatego można samemu przetestować jej działanie, otwierając na ułamek sekundy wkrętakiem zawór kontrolny przy silniku).

Dwie pompy paliwa (niskiego i wysokiego ciśnienia) są w dieslach, ale również w benzynach - tych z bezpośrednim wtryskiem do komory spalania (np. silnik benzynowy 2.2 direct injection Opla Vectra C, kod silnika Z22YH). W samochodach z dwoma pompami paliwa, pompa niskiego ciśnienia jest w zbiorniku paliwa z tyłu, a pompa wysokiego ciśnienia - pod maską przy silniku.

Pompa w baku, jako część zamienna jest tańsza i łatwiej dostępna na rynku.

 

Czy jazda z niskim poziomem benzyny może uszkodzić pompę paliwa?

Mówi się o tym w kontekście samochodów z instalacją LPG, ale sprawa jest trochę przereklamowana. Współczesne zbiorniki paliwa są szerokie a niskie, więc bez specjalnego zabezpieczenia, przy stanie paliwa 1/4-1/2, pompa i tak wystawałaby ponad lustro benzyny. W Oplach pompa pracuje w specjalnym koszu; nawet jeśli w baku mamy 3 litry paliwa, smok zasysa paliwo z dna, a powrót - wężyk przelewowy - zwraca benzynę do owego kosza, więc pompa jest cały czas zanurzona, pracuje w kąpieli i chłodzenie pompy ma miejsce. Dodatkowo "kałuża" paliwa w baku chłodzona jest od spodu opływającym powietrzem.

Niemniej benzyna czy olej napędowy mogą być, przy niskim stanie paliwa w zbiorniku, trochę cieplejsze, ponieważ te kilka litrów cieczy krąży między emitującą ciepło pompą a komorą silnika, gdzie również panują tropiki. Zagrożenie dla pompy pewnie zależy od pory roku - latem jest ono większe, zimą - mniejsze. Trudno przypuszczać, by zimą na dystansie między komorą silnika a bakiem i tak nie doszło do wychłodzenia paliwa płynącego nieizolowanymi termicznie przewodami paliwowymi pod podłogą samochodu.

Ultra-ekonomiczni kierowcy poruszą jeszcze kwestię masy pojazdu. Pełny bak dokłada nam te 50 kg przy rozpędzaniu samochodu - a zwiększona masa pojazu to zwiększone spalanie. Może 10 litrów w baku to dobry kompromis?

 

Pompa paliwa Opel 2.2 z wtryskiem bezpośrednim

Pompa paliwa wysokiego ciśnienia, benzynowego silnika 2.2 155KM, Z22YH, z wtryskiem bezpośrednim. Zlokalizowana przy silniku, pod maską. Występuje w Oplach Astra III, Vectra C, Signum, Zafira B z tym silnikiem - jako druga pompa paliwa, obok pompy niskiego ciśnienia w zbiorniku paliwa. Zobacz pompy w sklepie Dixi-Car.

Pompa paliwa Opel silniki benzynowe 1.6 Z16XE, 1.8 Z18XE, Z18XEL, 2.2 Z22SE, 3.2 Z32SE

Pompa niskiego ciśnienia, zamontowana w baku, klasyka większości benzyn. Na zdjęciu widoczny kosz ze smokiem. Dzięki koszowi pompa cały czas znajduje się w chłodzącej kąpieli, nawet przy niskim stanie paliwa. Zasilany prądem elektrycznym wkład pompy znajduje się w koszu - jest niewidoczny na zdjęciu. Wężyk pompy, tzw. świński ogonek, jest obustronnie odporny na agresywną chemicznie benzynę i pozwala zamknąć pokrywę zbiornika paliwa zlokalizowaną nad pompą. Do kosza pompy mocowany jest zespół pływaka pomiaru poziomu paliwa - niektóre nowe pompy - części zamienne Opla - mają ów pływak w komplecie.

Zapraszamy do serwisu Dixi-Car na wymianę paliwa, również wraz z filtrem paliwa. Doradzimy!

 

 

 

Zobacz też:

Serwis pogwarancyjny Opla

 

Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.

 

 

 

Umów jazdę próbną Baikiem 3 i 5. Klienci zaskoczeni zrywnością samochodów!

03.2024

BAIC Beijing 5 samochód demonstracyjny
BAIC Beijing 3 samochód do jazdy próbnej

Zapraszamy na jazdę próbną! Zarejestrowaliśmy już BAIC 5 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG i BAIC Beijing 3 Turbo 136KM. Obydwa czterocylindrowe. Są gotowe do testu.

A dlaczego warto przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baika 3 i szybszą skrzynię dwusprzegłową Baika 5, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.

Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!

Umów datę i godzinę testu

Godziny pracy salonu



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

BAIC Beijing 7 pakiet ubezpieczeń za 1 zł