Typowa lokalizacja filtra paliwa paliwa - okolice zbiornika. Dostęp od spodu.
We współczesnych Oplach wymienny, papierowy filtr paliwa występuje tylko przy silnikach Diesla. Przy silnikach benzynowych są teraz bezobsługowe filtry siatkowe w zbiorniku paliwa, a filtry paliwa wymienne są tylko w starszych modelach benzynowych. Jakie Opel zaleca okresy między wymianami filtra paliwa? Ile kosztuje wymiana w serwisach OPEL Dixi‑Car? Jakie są objawy zatkanego filtra paliwa?
—Obecne auta benzynowe posiadają cedzidło/siatkę w zbiorniku zamiast wymiennego wkładu. Brak awarii tej sekcji. Chyba, że jazda na rezerwie, wówczas pompa paliwa nie jest chłodzona optymalnie i może dojść do spalenia jej. W dieslach, również tych najnowszych, wymienne filtry paliwa cały czas są. Zalecamy wymianę co ok. 2 lata/60 tys. km w osobowych benzynach i dieslach; w dostawczych - co 1 rok/80 tys. km) - mówi szef BOK serwisu Opel Dixi‑Car Warszawa/Raszyn.
Serwisy Dixi-Car oferują przegląd z wymianą oleju osobowych i dostawczych Opli w promocyjnych, zryczałtowanych cenach. Czy w skład tego przeglądu wchodzi wymiana filtra paliwa?
Tylko robocizna, za filtr paliwa trzeba zapłacić dodatkowo. Ile kosztuje oryginalny filtr paliwa Opel - to można sprawdzić w sklepie internetowym Dixi-Car.
Dlaczego część zamienna - filtr paliwa, nie wchodzi w skład przeglądu, a robocizna - wymiana filtra - już tak? Filtr paliwa zlokalizowany jest w okolicach zbiornika paliwa (lub pod maską). Skoro klient płaci za przegląd, a my w trakcie przeglądu i tak podnosimy samochód, by wymienić olej silnikowy i sprawdzić inne elementy - usługę wymiany filtra możemy zaoferować gratis. Natomiast cena samej części - filtra paliwa - zależy od modelu i silnika - wynosi od kilkudziesięciu do ponad dwustu złotych (za oryginał Opla). Dlatego filtra, który w nowszych Oplach występuje tylko przy silniku wysokoprężnym, nie wliczyliśmy do zryczałtowanej ceny przeglądu.
Filtra paliwa nie wymienia się przy każdym przeglądzie. Na decyzję o wymianie filtra paliwa powinna wpływać wiedza klienta, jakie paliwo tankował, ew. objawy wskazujące na przytkany filtr (piszemy o nich poniżej).
Od kiedy wymienny filtr paliwa nie występuje z silnikami benzynowymi? Już w benzynowych Oplach Corsach C, D nie ma wymiennego wkładu. W Oplu Zafirze B 1.6 i 1.8 też nie ma papierowego filtra paliwa. W benzynowych Astrze G, Merivie A filtr paliwa jeszcze występuje. Zatem od ok. 2000-2005 r. wymiennego filtra paliwa w odmianach z napędem benzynowym nie ma. Natomiast filtr siatkowy jest zawsze.
Producent tak pisze o filtrze siatkowym: Filtr siatkowy paliwa jest zamocowany w zbiorniku paliwa, pod pompą. Filtr siatkowy paliwa jest wykonany z tkaniny z tworzywa sztucznego. Zadaniem filtra siatkowego paliwa jest odfiltrowanie zanieczyszczeń i podciąganie paliwa. Filtr siatkowy paliwa oczyszcza się samoczynnie i normalnie nie wymaga konserwacji. Wstrzymanie przepływu paliwa w tym miejscu sygnalizuje, że zbiornik paliwa zawiera nadmierną ilość osadów. Wtedy potrzebne jest płukanie zbiornika, wykonujemy je w serwisach Dixi-Car.
W dieslach - również tych najnowszych - występuje zarówno siatkowy filtr paliwa (w baku) jak i wymienny, papierowy filtr paliwa (obok baku). W dieslach po wymianie filtra papierowego odpowietrza się dodatkowo układ zasilania. W benzynach, nawet jeśli papierowy filtr paliwa występuje, nie ma potrzeby odpowietrzania - zachodzi ono samoczynnie po przekręceniu stacyjki.
Wymieniamy filtr paliwa we wszystkich modelach Opla (benzyny, diesle, osobowe, dostawcze), m. in. Astra F, G, H, J, K, L • Corsa C, D, E, F • Insignia A, B • Vectra C • Mokka A, B • Zafira A, B, C • Crossland X • Grandland X • Meriva A, B • Adam • Karl • Antara • Combo • Vivaro • Movano.
Filtr paliwa w Oplach może mieć postać metalowej puszki z wyjściami pod przewody paliwowe (na drugim planie), lub wkładu papierowego, jak na pierwszym planie. Na zdjęciu widoczne są też: filtr oleju (u nas w cenie wymiany oleju), filtr powietrza (pomarańczowy po lewej) i filtr kabiny (biały, harmonijkowy po prawej).
Skoro filtr paliwa wymieniamy dość rzadko, a w nowych benzynach występuje tylko bezobsługowy filtr siatkowy w baku, użytkownik powinien być wyczulony na objawy wskazujące na niedrożny układ zasilania.
Są to dość charakterystyczne objawy zubożenia mieszanki paliwowo-powietrznej, gdzie silnik dostaje normalną ilość powietrza, a niedostateczną ilość paliwa.
Nie tylko zanieczyszczone paliwo może zatkać filtr paliwa. Również tzw. zgniła benzyna, wytrącającymi się osadami może zakitować filtr, a nawet uszkodzić pompę paliwa, czy wtryskiwacze. Dotyczy samochodów rzadko używanych, lub cały czas eksploatowanych na LPG.
Dlaczego czasem filtr występuje jako metalowa puszka, a czasem jako wkład papierowy? W dieslach obudowa filtra paliwa bywa ogrzewana elektrycznie, ekonomicznie nie miałaby sensu wymiana za każdym razem elementu grzejnego, stąd wkład papierowy.
Dlaczego filtr paliwa może być w znacznym stopniu zatkany, a samochód wciąż jeździ normalnie? Układ paliwowy jest zaprojektowany nadmiarowo, pompa pompuje za dużo paliwa, reszta wraca do baku przewodem powrotnym. Jeśli ktoś jeździ spokojnie, bez pedału gazu w podłodze, może przez pewien czas nie zauważać obniżonej przepustowości filtra paliwa. Natomiast warto pamiętać, że paliwo nie jest neutralnie chemicznie. Mając dawno nie wymieniany, 5- czy 10-letni filtr paliwa, nie wiemy, co jest w środku - czy przypadkiem paliwo nie znalazło sobie drogi wokół elementu filtrującego i czy filtr nie stał się atrapą.
Okresy między wymianami filtra paliwa w Oplu to:
Wymienione interwały są poparte doświadczeniami naszych techników, ale podlegają ocenie użytkownika. Zapraszamy na diagnostykę i serwis układu zasilania.
Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.
Serwis wg modelu: Astra, Corsa, Grandland X, Insignia, Mokka, Dostawcze Opel, Elektryki, Berlingo/Doblo/Partner
78% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka Automatu. Mamy to!
02.2023
78% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka auta z automatyczną skrzynią biegów. Mamy to! SsangYong to producent SUV‑ów i crossoverów z Korei. Każdy z modeli jest dostępny z automatem. Na Wyprzedaży rocznika 2024 upust do 40 000 zł.
I mamy te samochody - są w salonie Dixi-Car od ręki. SsangYong odnotował w Polsce w 2022 roku 400-procentowy wzrost sprzedaży. Co ciekawe, premiera 2023 - nowy Torres - został pokazany w Polsce jako pierwszym kraju w Europie.
Duża marka koreańska w Polsce. Na dodatek specjalizująca się w samochodach z automatycznymi skrzyniami biegów. Zgodnie z preferencjami kupujących nakreślonymi przez Otomoto na podstawie wyszukiwań w tym portalu.
SsangYong to najstarszy producent SUV-ów i crossoverów z Korei, a samochody nowe mają korzystne ceny i 5 lat gwarancji (na Musso i Torresa eVX - 7 Lat Gwarancji). Dodatkowo opcje 4WD, Automatyczna skrzynia, LPG (instalacja dedykowana do samochodu przez importera).
Źródło: Szukamy tanich, używanych samochodów i marzymy o nowych SUVach - OTOMOTO prezentuje motoryzacyjne trendy z 2022 roku. Otomoto.pl