Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Opel Corsa C - alternator, wymontowanie

 

 


Doradca serwisu Opel

Masz pytanie techniczne nt. swojego Opla?

Przejrzyj pytania zadane naszemu serwisowi.

Na pytania odpowiedzieli Doradcy Serwisu Opel Dixi‑Car.

 

Pytania nt. innych modeli Opla

 

 

Mam opla corse 1.3 CDTI, dzisiaj podczas jazdy zapalała się i gasła kontrolka akumulatora, po prostu mruga w odstępach około 30-sekundowych. Czy wie Pan, co to może być? Podczas odpalania auta wszystko jest tak, jak powinno na desce, czyli kontrolka aku. pali się, ale po odpaleniu gaśnie.

Usterkę należy jak najszybciej zweryfikować robiąc test akumulatora i sprawdzić ładowanie multimetrem. Równolegle należy także podłączyć komputer i sprawdzić błędy w sterowniku, a także stan paska wielorowkowego. Możliwe, że alternator traci ładowanie... Uszkodziła się płyta diodowa...

 

 

Jak wymontować alternator z opla Corsy C Van? Kupiona w salonie w grudniu 2003

Szanujemy Pana czas, zatem zaparaszamy na weryfikacje usterki, wymontowanie/zamontowanie alternatora do naszego serwisu w Raszynie/Radomiu.

Koszt usługi wynosi: 209 zl brutto, przy zapisie internetowym 10% upustu.
Jeśli chciałby Pan zakupić u nas alterantor regenerowany: 750 zl brutto - 1 dzien oczzekiwania na realizację. Ceny z dnia 01.12.2011

Jeśli mimo wszystko chce pan sam spróbować, zacząć naprawę należy od:

  1. Otworzyć pokrywę komory silnika
  2. Odłączyć akumulator
    Wskazówka: W pojazdach od roku modelowego 04 z ESP - po każdym odłączeniu akumulatora czujnik kąta obrotu kierownicy traci swoje ustawienie wyjściowe. Musi zostać ponownie skalibrowany
    • Zdemontować przewód masowy
  3. Podnieść pojazd
  4. Wymontować osłonę paska wieloklinowego:
    • Wykręcić 3 śruby (1)
    • Zdjąć zapinkę (strzałka)
  5. Odkręcić wiązkę przewodów alternatora (1):
    • Wykręcić 2 x nakrętki
  6. Zdjąć pasek wieloklinowy

 

Części do alternatorów, paski - sklep Dixi-Car

 

 

Jak wymontować alternator z Corsy C 1.7 DTI?

Jest to operacja dla bardziej zaawansowanych mechaników-amatorów, poniżej podajemy, co po kolei trzeba zrobić:

  1. Podnieść maskę
  2. Odłączyć przewód masowy akumulatora
  3. Zdemontować dwa przewody podciśnieniowe od pompy próżniowej (nr 3 na rysunku poniżej)
  4. Odłączyć od alternatora wiązkę przewodów (nr 1 na rysunku), wcześniej trzeba odkręcić nakrętkę (nr 2)
  5. Zdemontować przewód doprowadzający olej do pompy próżniowej poprzez wykręcenie śruby drążonej (nr 4) - pod samochodem powinna być kuweta na ściekający olej.
  6. Podnieść samochód
  7. Zdemontować osłonę plastikową, pod którą pracuje pasek wieloklinowy (osłona ta jest trzymana przez 3 śruby i jedną zapinkę)
  8. Naprężyć kluczem napinacz paska wieloklinowego i zdjąć pasek. Na pasku oznaczyć strzałką jego kierunek pracy, żeby potem kręcił się w tą samą stronę
  9. Zdemontować jeszcze przewód powrotny pompy próżniowej
  10. Wymontować alternator przez odkręcenie jego trzech śrub

W Corsach z systemem ESP trzeba po całej akcji skalibrować czujnik kąta skrętu, bo traci on regulację po każdym odłączeniu akumulatora.

Wymontowanie alternatora Corsa 1.7 DTL

 

Części do alternatorów, paski - sklep Dixi-Car

 

 

 

 

Kierowca poprawia lusterko

Serwis wg modelu: Corsa, Insignia, Mokka

 

 

Pytania wg modelu

Omega

Frontera

 

 

 

 

 

Sezonowa promocja serwisu
Promocja sezonowa serwisu. Odgrzybienie klimy od 79 zł. Pióra wycieraczek z wymianą od 119 zł.

Zobacz ceny
Umów się na serwis mechaniczny/elektroniczny
Umów się na serwis mechaniczny

Wypełnij formularz
Umów się na serwis blacharsko-lakierniczy
Umów się na serwis blacharski

Wypełnij formularz
Ceny przeglądów okresowych
OT-15, OT-30, itd.

zobacz cenę przeglądu


 

 

Podziel się:
Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Modele 120 lat Opla