Opel Astra V LPG

Opel Astra V LPG TEC

Hipotetyczna Astra V LPG. Gdyby istniała, to pewnie w wersji Kombi. Zobacz stronę nt. Astry Sedan LPG.

Astra V z fabrycznym LPG nie występuje obecnie w ofercie i nie będzie występowała w przyszłości. Dla osób, które chcą samochód już i ma tanio jeździć, mamy kilka propozycji.

Pierwsza propozycja: Astra V z silnikiem 1.2 bez gazu. Po prostu ten silnik pali o dwa litry mniej benzyny niż silniki 1.4, patrz dane techniczne, więc i bez instalacji spalanie wyjdzie niskie.

Druga propozycja: Elektryk Corsa-e.

Trzecia propozycja: Używane Ople - trafiają się egzemplarze z fabryczną instalacją LPG.

 

Co z Astrą V LPG?

  • nie ma w planach Astry V z fabryczną instalacją gazową w żadnej wersji nadwozia
  • w Astrze V hatchback jest za mało miejsca w bagażniku - wnęka koła zapasowego mieści tylko koło dojazdowe, umieszczenie w niej zbiornika na gaz spowodowałoby podniesienie podłogi bagażnika i bagażnik zrobiłby się mały. Dlatego informujemy klientów, że nie będzie Astry V hatchback z fabryczną instalacją na propan-butan

 

 

Czym się różni instalacja fabryczna od niefabrycznej?

M. in. tym: fabryczna instalacja gazowa jest przetestowana z silnikiem Astry przez inżynierów Opla i zamontowana w samochodzie już w fabryce Opla. Ponadto wzmocniona głowica silnika, dostosowana do pracy na gazie. Zatem doskonałe dopasowanie instalacji do samochodu i można liczyć na jej bezawaryjną pracę. Oczywiście fabryczna instalacja LPG w Astrze objęta jest 2-letnią gwarancją, jak cały samochód, a nawet wydłużoną ochroną w ramach Umowy Serwisowej. Dodatkowa premia: przycisk załączający paliwo gazowe jest elegancko wkomponowany w konsolę środkową, a nie jako oddzielna centralka, jak to mamy przy instalacjach montowanych w Polsce.

 

Jakie spalanie gazu?

Na dziś możesz sprawdzić spalanie Astry IV z gazem, albo Astry V bez gazu.

 

Czy fabryczny gaz się opłaca?

Przy większych przebiegach, np. 20 tys. km rocznie - tak, opłaca się nawet oplowska instalacja bez promocji, np. w Mokce. Zobacz kalkulator opłacalności LPG. Przy małych przebiegach, np. poniżej 10 tys. km, na fabryczną instalację gazową warto się zdecydować, jeśli jest ona akurat w promocji, i taka promocja istniała przez dłuższy czas dla Corsy E.

 

Jaką pojemność ma bak?

Na benzynę bak ma w Astrze V pojemność 47 l. Co do gazu, to znów musimy sie oprzeć na Astrze IV, gdzie bak na benzynę ma 56 l (daje do myslenia porównanie z Astrą V), a na LPG - 39,2 l przy 80% napełnieniu, czyli nominalna pojemność toroidalnego zbiornika w kole zapasowym równa 49 l.

 

Jazda na fabrycznym gazie w praktyce...

Zobacz film, który nakręciliśmy z Astrą IV z fabrycznym gazem. Fabryczne instalacje Opla mają zbiornik na propan-butan w miejscu koła zapasowego, a więc do dyspozycji mamy cały bagażnik. Astra LPG ma zamiast koła dojazdowego zestaw naprawczy z kompresorem.

 

 

 

Czy można założyć gaz do używanej Astry?

Jeśli warsztat nieautoryzowany się podejmie, oczywiście można założyć gaz do używanej Astry sprowadzonej z Niemiec. Autoryzowany serwis Dixi-Car nie zakłada instalacji LPG w używanych Oplach Astra, tu wyjaśnienie dlaczego. Natomiast serwisujemy Ople Astra z instalacją fabryczną Opla, zarówno kupione w Polsce, jak i sprowadzone z Zachodu.

 

Czy Astra V jako model jest warta polecenia?

Większość opinii jest entuzjastyczna. Gdy powstaje ten tekst, jest dopiero początek sprzedaży i nie pamiętamy modelu, który by cieszył się tak dużą frekwencją w czasie dni otwartych jak Astra K i na który byśmy zebrali od razu w trakcie weekendowej premiery tyle zamówień. Poniżej nasz video-test Astry V, na razie bez instalacji gazowej, ale z silnikiem, z którym być może instalacja będzie występowała.

 

Samochód bez LPG jeśli parkujesz pod ziemią?

Zjazd do garażu podziemnego, Opel Insignia B Sports Tourer

Nie ma ogólnopolskiego zakazu parkowania samochodu z instalacją LPG w garażu podziemnym. Jednak poszczególni zarządcy parkingów, wspólnoty mieszkaniowe wprowadzają takie zakazy, jeśli w danym garażu brak wentylacji mechanicznej z czujnikami propan-butan.

Dlatego uważamy, że w obecnym otoczeniu praktyczniejsze są samochody z napędem benzynowym, jak prezentowana na fot. Insignia SportsTourer, lub elektryki.

Sęk w tym, że w razie wycieku propan-butan zbierze się przy podłożu, tam gdzie może trafić się niedopałek czy iskra. Nawet jeśli nie ma zakazu wjazdu dla aut z instalacją gazową, warto dbać o szczelność instalacji, by nie być pociągniętym do odpowiedzialności w razie pożaru.

Wybierz samochód od ręki

 

 

 

 

 

 

 

Używane

Opel Astra V 1.4T 150KM Automat KolorEkran KAMERA Serwis Gwarancja

benzyna , 2019 , skrzynia automat , kolor biały

od 65900 cena brutto (faktura vat-marża)

Zobacz

Opel Astra V 1.4T Dynamic Serwis Niski Przebieg Gwarancja

benzyna , 2017 , skrzynia manualna , kolor czarny metalic

od 57900 cena brutto (faktura vat-marża)

Zobacz

Opel Astra V 1,4 125KM Niski Przebieg

benzyna , 2018 , skrzynia manualna , kolor granat metallic

od 59900 cena brutto

Zobacz

Więcej samochodów używanych

 

 

 

Kup samochód

bez wychodzenia z domu

3. Przygotujemy ofertę, wszystkie formalności zdalnie. Specjalne finansowanie

Oferta, formalności

4. Dostarczymy samochód do Ciebie

Oferta, formalności

 

 

Zobacz także

Piloci w Opel Business Lounge

Foto z premier w Dixi: hatchback, kombi

 

 

Co najchętniej kupują Polacy?

Czerwona Astra V, jazda szosowa

Polecamy Astrę V (fot.). Miłośnikom żyłowania wskaźnika wyposażenie/cena - Astrę Sedan.

Samar opublikował ranking najpopularniejszych nowych kompaktów w Polsce w 2018 roku. Astra - nr 1 wśród modeli "uniwersalnych" - dostępnych jako hatchback, sedan i kombi.

  1. Skoda Octavia: 21125 egz.
  2. Opel Astra: 15282 egzemplarzy
  3. VW Golf: 14190
  4. Toyota Auris: 12073
  5. Ford Focus: 11126
  6. Skoda Rapid: 9833
  7. Fiat Tipo: 8059
  8. Toyota Corolla: 7509
  9. Seat Leon: 6038
  10. Kia Ceed: 5854

Więcej statystyk

 

 

 

Masz pytanie?
Potrzebujesz ofertę?
Prosimy - Wypełnij formularz!
Czekamy niecierpliwie!


Jeśli odpowiesz na poniższe pytania, otrzymasz bardziej precyzyjną odpowiedź lub korzystniejszą ofertę:

Prowadzę działalność gospodarczą
Czy należysz do jednej z preferowanych grup (np. lekarz, policjant, wojskowy, taksówkarz, niepełnosprawny - lista)?
Czy chcesz pozostawić używany samochód w rozliczeniu?
Czy chciałbyś odbyć jazdę testową?
Czy planujesz skorzystać z kredytu/leasingu?
 
Cyfra lub słownie. Pole obowiązkowe.

Naciskając przycisk "Wyślij" potwierdzasz zapoznanie się z treścią Informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych.

 

 

Zmiany podatkowe od 2022 - Wykup w Leasingu - Polski Ład / Nowy Ład

1 stycznia 2022 zmienią się zasady wykupu leasingowanego auta do majątku prywatnego. Przedsiębiorca chcący wykupić samochód, a następnie przenieść go do majątku prywatnego, zobowiązany będzie do zapłaty zarówno podatku dochodowego jak i podatku VAT (do tej pory przedsiębiorca mógł wykupić pojazd na siebie jako osobę prywatną i nie płacił podatku, jeśli przetrzymał auto co najmniej 6 miesięcy).

Ponadto:

  1. Nowe przepisy wydłużają dotychczas obowiązujący okres, w którym sprzedaż auta jest obciążona podatkami – z 6 miesięcy do aż 5 lat - licząc od roku, po którym została opłacona ostatnia rata leasingowa.
  2. Nowe zasady leasingu będą miały zastosowanie do rzeczy nabytych dopiero od 1 stycznia 2022 r. Przedsiębiorca, który zdąży z wykupem samochodu z leasingu do majątku prywatnego do 31.12.2021, a następnie sprzeda go po sześciu miesiącach – uniknie konieczności zapłaty podatku. Należy pamiętać, że wykup jest możliwy dopiero, gdy zostanie przekroczony minimalny okres trwania umowy leasingu – 24 miesiące. Klienci dzwonią teraz (jesień 2021) w sprawie wcześniejszego zakończenia umowy leasingu. Leasingodawcy uruchamiają nawet w tym celu nowy produkt „zamień leasing na pożyczkę” – klient wykupuje samochód, a leasingodawca dalej go refinansuje w ramach umowy pożyczki.
  3. Nowy Ład zakłada, że VAT będzie płacony od wartości pojazdu a nie od ostatniej raty wykupu, czyli w większości przypadków od symbolicznego 1%. Część klientów już podwyższa sobie wykup.
  4. Zapewne większym zainteresowaniem będzie cieszył się teraz wynajem długoterminowy. Polski Ład zniechęca przedsiębiorców do włączania samochodu firmowego do majątku prywatnego.

Informacje nie są doradztwem podatkowym. Opracowano na podstawie informacji z PKO Leasing.


Ogłoszenie, tuba
Czy kupić nowy samochód 2022/2023? [Taniej nie będzie] Wywiad

Ile się czeka na nowy samochód? Tłumaczymy

Więcej o Astrze V

Wyprzedaż Opla Astry

Ceny hatchback
Ceny kombi

Astra od ręki
Tanio - wg ceny
Promocje

LPG

Zakup na Firmę

Nowa Astra 2019/2020

Kolory
Tapicerki
Black Edition
Dane techniczne
Dane Kombi
Bagażnik
Silniki

Czym się wyróżnia?

Galeria 5d
Galeria real 5d
5d, Dynamic

Galeria Kombi
Kombi, Dynamic
Kombi, Elite

Pakiet OPC
Filmy
Opinie

 

pdf Katalog

pdf Katalog akcesoriów

 

Gwarancja, przeglądy

Gwarancja producenta: 2 lata więcej

Ochrona pogwarancyjna
Do 8 lat więcej

Jak często przegląd?
Co 30 tys. km/1 rok więcej

 

Konsultant sprzedaży nowych samochodów:

Raszyn - 22 716 30 20
Radom - 48 360 98 26

Warszawa

Opel Leasing
Umowy Serwisowe Opel
Gwarancja do 8 Lat.
Stały koszt serwisu. Zobacz
Astra V ma najniższy koszt użytkowania
w swoim segmencie
TCO - całkowity koszt użytkowania, wg Eurotax

Więcej

Nagrody dla Astry V

 

logo "Auto Świat"

Złota Kierownica w kategorii „Auta Kompaktowe i Crossovery”

Samochód Roku Internautów

 

AutoBest

Nagroda SafetyBest za poprawiające bezpieczeństwo reflektory LED.

 

Złota kierownica

Złota Kierownica dla najlepszego samochodu klasy kompakt.

 

Prasa o Astrze V

Auto Świat
„Lepsza – to widać, słychać i czuć” tak swój pierwszy polski test nowej Astry zatytułował Auto Świat. Podkreślono, że nową generację cechuje „dynamiczniejszy wygląd, lżejsze nadwozie, nowe zawieszenie i silniki”. Testowaną jednostkę napędową 1.4 150 KM określono jako „dynamiczną, cichą i oszczędną”. „Brawo!” – pisze Auto Świat i daje testowanemu modelowi pięć gwiazdek, czyli najwyższą możliwą notę.

Motor
„Nowe wcielenie kompaktowego Opla to najlepsza Astra, jaka do tej pory powstała” – podsumowuje swój pierwszy polski test Astry z silnikiem 1.4 125 KM Motor. Astra ma „dopracowany układ jezdny, obszerne wnętrze i jest dobrze wykonana, a nowy silnik przekonuje dynamiką i niedużym zużyciem paliwa”. „Volkswagen może już zacząć się bać” – tymi słowami kończy swój test Motor.

Auto Motor i Sport
na okładce podsumował Astrę następującymi słowami ”zachwyca wyglądem, szokuje osiągami”, a artykuł na jej temat wymownie zatytułował „Lepsza niż myślisz”. Nowość od Opla zdaniem dziennikarzy „sprawnie przeskakuje z zakrętu na zakręt, dobrze hamuje, ma sporo miejsca także z tyłu i nieźle wygląda”. „To mocny konkurent dla innych popularnych kompaktów w na rynku” – podsumowuje Auto Motor i Sport.

 

EuroNCAP 5 gwiazdek

Pięć gwiazdek w teście zderzeniowym dla Astry V.

Ocenili nas

"

Chcę tą drogą wyrazić moją wdzięczność i uznanie dla pracy Pana Łukasza Sosińskiego. Poza profesjonalizmem i wiedzą Pan Łukasz Sosiński wykazał się ogromnym zaangażowaniem i życzliwością w kontakcie ze mną jako klientem. W ciągu dwóch moich wizyt w Państwa salonie Pan Łukasz poświęcił ok 4 godz. na rozmowy i jazdy próbne, nie bacząc nawet na to, że czas pracy salonu się zakończył. Sposób w jaki Pan Łukasz podchodzi do swojej pracy, niewątpliwie wpływa na pozytywny wizerunek Państwa Firmy. Gratuluję takiego pracownika.

"

Więcej opinii



 

 

Podziel się:
Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Nowy Opel Astra już w salonie