Hipotetyczna Astra V LPG. Gdyby istniała, to pewnie w wersji Kombi. Zobacz stronę nt. Astry Sedan LPG.
Astra V z fabrycznym LPG nie występuje obecnie w ofercie i nie będzie występowała w przyszłości. Dla osób, które chcą samochód już i ma tanio jeździć, mamy kilka propozycji.
Pierwsza propozycja: Astra V z silnikiem 1.2 bez gazu. Po prostu ten silnik pali o dwa litry mniej benzyny niż silniki 1.4, patrz dane techniczne, więc i bez instalacji spalanie wyjdzie niskie.
Druga propozycja: Elektryk Corsa-e.
Trzecia propozycja: Używane Ople - trafiają się egzemplarze z fabryczną instalacją LPG.
Co z Astrą V LPG?
M. in. tym: fabryczna instalacja gazowa jest przetestowana z silnikiem Astry przez inżynierów Opla i zamontowana w samochodzie już w fabryce Opla. Ponadto wzmocniona głowica silnika, dostosowana do pracy na gazie. Zatem doskonałe dopasowanie instalacji do samochodu i można liczyć na jej bezawaryjną pracę. Oczywiście fabryczna instalacja LPG w Astrze objęta jest 2-letnią gwarancją, jak cały samochód, a nawet wydłużoną ochroną w ramach Umowy Serwisowej. Dodatkowa premia: przycisk załączający paliwo gazowe jest elegancko wkomponowany w konsolę środkową, a nie jako oddzielna centralka, jak to mamy przy instalacjach montowanych w Polsce.
Na dziś możesz sprawdzić spalanie Astry IV z gazem, albo Astry V bez gazu.
Przy większych przebiegach, np. 20 tys. km rocznie - tak, opłaca się nawet oplowska instalacja bez promocji, np. w Mokce. Zobacz kalkulator opłacalności LPG. Przy małych przebiegach, np. poniżej 10 tys. km, na fabryczną instalację gazową warto się zdecydować, jeśli jest ona akurat w promocji, i taka promocja istniała przez dłuższy czas dla Corsy E.
Na benzynę bak ma w Astrze V pojemność 47 l. Co do gazu, to znów musimy sie oprzeć na Astrze IV, gdzie bak na benzynę ma 56 l (daje do myslenia porównanie z Astrą V), a na LPG - 39,2 l przy 80% napełnieniu, czyli nominalna pojemność toroidalnego zbiornika w kole zapasowym równa 49 l.
Zobacz film, który nakręciliśmy z Astrą IV z fabrycznym gazem. Fabryczne instalacje Opla mają zbiornik na propan-butan w miejscu koła zapasowego, a więc do dyspozycji mamy cały bagażnik. Astra LPG ma zamiast koła dojazdowego zestaw naprawczy z kompresorem.
Jeśli warsztat nieautoryzowany się podejmie, oczywiście można założyć gaz do używanej Astry sprowadzonej z Niemiec. Autoryzowany serwis Dixi-Car nie zakłada instalacji LPG w używanych Oplach Astra, tu wyjaśnienie dlaczego. Natomiast serwisujemy Ople Astra z instalacją fabryczną Opla, zarówno kupione w Polsce, jak i sprowadzone z Zachodu.
Większość opinii jest entuzjastyczna. Gdy powstaje ten tekst, jest dopiero początek sprzedaży i nie pamiętamy modelu, który by cieszył się tak dużą frekwencją w czasie dni otwartych jak Astra K i na który byśmy zebrali od razu w trakcie weekendowej premiery tyle zamówień. Poniżej nasz video-test Astry V, na razie bez instalacji gazowej, ale z silnikiem, z którym być może instalacja będzie występowała.
Samochód bez LPG jeśli parkujesz pod ziemią?
Nie ma ogólnopolskiego zakazu parkowania samochodu z instalacją LPG w garażu podziemnym. Jednak poszczególni zarządcy parkingów, wspólnoty mieszkaniowe wprowadzają takie zakazy, jeśli w danym garażu brak wentylacji mechanicznej z czujnikami propan-butan.
Dlatego uważamy, że w obecnym otoczeniu praktyczniejsze są samochody z napędem benzynowym, jak prezentowana na fot. Insignia SportsTourer, lub elektryki.
Sęk w tym, że w razie wycieku propan-butan zbierze się przy podłożu, tam gdzie może trafić się niedopałek czy iskra. Nawet jeśli nie ma zakazu wjazdu dla aut z instalacją gazową, warto dbać o szczelność instalacji, by nie być pociągniętym do odpowiedzialności w razie pożaru.
Kup samochód
bez wychodzenia z domu
3. Przygotujemy ofertę, wszystkie formalności zdalnie
4. Dostarczymy samochód do Ciebie
Zobacz także
Co najchętniej kupują Polacy?
Polecamy Astrę V (fot.). Miłośnikom żyłowania wskaźnika wyposażenie/cena - Astrę Sedan.
Samar opublikował ranking najpopularniejszych nowych kompaktów w Polsce w 2018 roku. Astra - nr 1 wśród modeli "uniwersalnych" - dostępnych jako hatchback, sedan i kombi.
Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie
08.2023
Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali
– pisze na:Temat, 24.07.2023.
Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.
– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.
Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.
– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.