Warszawa (22) 716 30 20
Radom (48) 360 98 26
Astra J to kulminacja niemieckiej solidności. Piąta generacja jest już bardziej filigranowa.
Zajrzyj do różnic między Astrą IV przedliftingową a poliftingową.
Pojemność zbiornika paliwa (benzyna / diesel): 56 l
Pojemność zbiornika gazu w wersjach LPG: 5d, sedan - 49 l (użyteczne 39,2 l przy napełnieniu 80%); SportsTourer - 47 l (użyteczne 37,6 l)
Pojemność nominalna, gaz nalewa się na stacji do 80% pojemności. W wersjach LPG zbiornik benzyny ma pojemność taką samą, jak w wersjach bez LPG.
Średnica zawracania: między ścianami 11,5 m dotyczy 4d sedana • między krawężnikami 11,0 m dotyczy 4d sedana
Koła, opony: 205/60 R16 • 215/60 R16 • 215/50 R17 • 225/50 R17 dotyczy 4d sedana
1.4 100KM |
1.6 115KM |
1.4 Turbo 120KM |
1.4 Turbo 140KM |
1.4 Turbo 140KM LPGTEC |
1.6 Turbo 180KM |
1.6 SIDI Turbo 170KM |
|
paliwo | benzyna | benzyna | benzyna | benzyna | benzyna / LPG | benzyna | benzyna |
skrzynia biegów | 5-biegowa
manualna |
5-biegowa
manualna / 6 -biegowa automatyczna |
6-biegowa
manualna |
6-biegowa
manualna / 6 -biegowa automatyczna |
6-biegowa
manualna |
6-biegowa
manualna / 6 -biegowa automatyczna |
6-biegowa
manualna / 6 -biegowa automatyczna |
moc maks. (kW/KM przy obr/min.) | 74 / 100
przy 6000 |
85 / 115
przy 6000 |
88 / 120
przy 4200-6000 |
103 / 140
przy 4900-6000 |
103 / 140
przy 4900-6000 |
132 / 180
przy 5500 |
125 / 170
przy 4000-6000 |
moment obrotowy (Nm przy obr/min.) | 130
przy 4000 |
155
przy 4000 |
200
przy 1850-4200 |
200
przy 1850-4900 220 w trybie Overboost |
200
przy 1850-4900 220 w trybie Overboost |
230
przy 2200-5500 |
260/280
przy 1650-3200/4250 |
OSIĄGI 4-drzw. SEDAN | |||||||
prędkość maksymalna (km/h) | 175 |
193 (185) |
190 |
207 (205) |
202 |
220 (210) |
220 (212) |
przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) | 14,5 |
11,9 (13,3) |
11,2 |
10,2 (10,3) |
10,2 |
8,8 (9,5) |
8,7 (9,2) |
przyspieszenie 80-120 km/h na 5. biegu (sek.) | 17,9 | 13,3 | 14,8 | ||||
spalanie miasto/trasa/średnio (l/100 km) | 7,5/4,9/5,8 |
8,9/5,5/6,8 8,4/5,1/6,31 (9,9/5,8/7,3 9,8/5,5/7,01 ) |
7,5/4,8/5,8* 7,7/4,9/5,9 |
7,5/4,9/5,9* 7,2/4,6/5,5*1 8,1/5,2/6,3 7,7/4,9/5,91 (8,6/5,8/6,8 8,4/5,3/6,41) |
na benzynie: 7,9/5,4/6,3 7,6/5,0/5,91 na gazie: 10,5/6,7/8,1 10,0/6,2/7,61 |
9,0/5,5/6,8 (10,1/5,8/7,4) |
8,1/5,0/6,1* (9,2/5,4/6,8) |
emisja CO2 (g/km) | 137 |
145-160 (165-172) |
136* 139 |
129* 147 (150-159) |
na benzynie: 137-146 na gazie: 131-123 |
159 (174) |
144* (159) |
OSIĄGI 5-drzw. HATCHBACK | |||||||
prędkość maksymalna (km/h) | 178 |
188 (182) |
202 |
202 (200) |
202 |
221 (211) |
220 (212) |
przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) | 13,9 |
11,7 (13,3) |
9,9 |
9,9 (10,2) |
10,2 |
8,5 (9,0) |
8,7 (9,2) |
spalanie miasto/trasa/średnio (l/100 km) | 7,1/4,6/5,5 |
8,3/5,1/6,3 (9,9/5,5/7,1) |
7,1/4,6/5,5* 7,6/4,8/5,8 |
7,1/4,6/5,5* 7,6/4,8/5,8 (8,9/5,2/6,6) |
na benzynie 7,9/4,9/6,0 na gazie: 10,6/6,4/7,9 |
8,8/5,6/6,8 (9,9/5,6/7,2) |
7,8/4,9/5,9* (9,2/5,4/6,8) |
emisja CO2 (g/km) | 129 |
147 (167) |
129* - 137 |
129* 137 (154) |
na benzynie: 141 na gazie: 129 |
160 (170) |
139* (159) |
OSIĄGI KOMBI | |||||||
prędkość maksymalna (km/h) | 175 |
185 (180) |
190 |
200 (198) |
200 |
220 (210) |
220 (212) |
przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) | 14,5 |
12,3 (13,9) |
11,2 |
10,5 (10,8) |
10,8 |
8,8 (9,5) |
8,7 (9,2) |
spalanie miasto/trasa/średnio (l/100 km) | 7,5/4,9/5,8 |
8,6/5,1/6,4 (9,9/5,7/7,2) |
7,5/4,8/5,8* 7,7/4,9/5,9 |
7,5/4,8/5,8* 7,7/4,9/5,9 (9,1/5,4/6,8) |
na benzynie: 8,1/5,0/6,1 na gazie 10,8/6,6/8,1 |
9,0/5,5/6,8 (10,1/5,8/7,4) |
8,1/5,0/6,1* (9,2/5,4/6,8) |
emisja CO2 (g/km) | 137 |
149 (169) |
136* 139 |
136* 139 (159) |
na benzynie: 144 na gazie: 132 |
159 (174) |
144* (159) |
OSIĄGI GTC (3-drzw.) | |||||||
prędkość maksymalna (km/h) | - |
- |
192 |
201 (200) |
- | 220 |
219 (210) |
przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) | - |
- |
10,9 |
9,9 (10,3) |
- | 7,8 |
8,6 (9,2) |
spalanie miasto/trasa/średnio (l/100 km) | - |
- |
7,7/4,9/5,9* 8,1/5,2/6,2 |
7,7/4,9/5,9* 8,1/5,2/6,2 (8,9/5,5/6,8) |
- | 9,3/5,9/7,2 |
7,8/5,1/6,1* |
emisja CO2 (g/km) | - |
- |
139* - 146 |
139* - 146 (159) |
- | 164 |
143* (158) |
W nawiasach podano dane dla wersji z automatyczną skrzynią biegów.
* dla wersji z systemem Start&Stop
1 z oponami o obniżonych oporach toczenia
Wartości zużycia paliwa i emisji spalin mają cel porównawczy w odniesieniu do poszczególnych typów pojazdów. Wartości spalania i emisji uzyskiwane są w warunkach laboratoryjnych dla określonego typu pojazdu a nie jego indywidualnej wersji. Rzeczywiste zużycie paliwa zależne jest m.in. od wyposażenia pojazdu, stylu jazdy, warunków drogowych, zwiększonej masy własnej pojazdu a także sposobu korzystania z wyposażenia technicznego (np. klimatyzacji), itp.
1.6 110KM ecoFlex |
1.6 136KM ecoFlex |
1.7 110KM |
1.7 130KM |
2.0 165KM |
|
skrzynia biegów | 6-biegowa
manualna system Start&Stop |
6-biegowa
manualna |
6-biegowa
manualna |
6-biegowa
manualna / 6 -biegowa automatyczna |
|
moc maks. (kW/KM przy obr/min.) | 81 / 110
przy 4000 |
100 / 136
przy 3500-4000 |
81 / 110
przy 3800 |
96 / 130
przy 4000 |
121 / 165
przy 4000 |
moment obrotowy (Nm przy obr/min.) | 300
przy 2000 |
320
przy 2000 |
260
przy 1700-2550 |
300
przy 2000-2500 |
350
przy 1750-2500 |
OSIĄGI 4d SEDAN | |||||
prędkość maksymalna (km/h) | 189 | 205 (200) |
188 | 203 | - |
przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) | 11,9 | 10,1 (11,4) |
12,4 | 10,8 | - |
przyspieszenie 80-120 km/h na 5. biegu (sek.) | 11,3 | 9,1 | |||
spalanie miasto/trasa/średnio (l/100 km) | 4,5/3,9/4,1 4,0/3,3/3,61 |
5,0/4,0/4,4 (6,4/3,9/5,1 |
4,9/3,7/4,2* 5,4/4,0/4,5 |
4,9/3,7/4,2* 5,4/4,0/4,5 |
- |
emisja CO2 (g/km) | 97-109 | 104-116 (124-134) |
110* - 119 | 110* - 119 | - |
OSIĄGI 5-drzw. HATCHBACK | |||||
prędkość maksymalna (km/h) | 189 | 200 |
181 |
195 |
215 (209) |
przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) | 11,9 | 10,3 |
12,6 |
11,5 |
9,0 (9,2) |
spalanie miasto/trasa/średnio (l/100 km) | 3,9/3,5/3,7 | 4,6/3,6/3,9 |
4,9/3,7/4,2* 5,4/4,0/4,5 |
4,9/3,7/4,2* 5,4/4,0/4,5 |
5,4/4,0/4,5* |
emisja CO2 (g/km) | 97 | 104 |
119 |
119 |
119* 124 (154) |
OSIĄGI KOMBI | |||||
prędkość maksymalna (km/h) | 184 | 200 |
180 |
192 |
212 (207) |
przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) | 11,9 | 10,3 |
13,0 |
11,7 |
9,5 (9,8) |
spalanie miasto/trasa/średnio (l/100 km) | 3,9/3,5/3,7 | 4,6/3,6/3,9 |
5,0/3,9/4,3* 5,5/3,9/4,5 |
5,0/3,9/4,3* 5,5/3,9/4,5 |
5,7/4,1/4,7* 6,2/4,1/4,9 (7,9/4,7/5,8) |
emisja CO2 (g/km) | 97 | 104 |
119 |
119 |
124* 129 (154) |
W nawiasach podano dane dla wersji z automatyczną skrzynią biegów.
* dla wersji z systemem Start&Stop
1 z oponami o obniżonych oporach toczenia
Wartości zużycia paliwa i emisji spalin mają cel porównawczy w odniesieniu do poszczególnych typów pojazdów. Wartości spalania i emisji uzyskiwane są w warunkach laboratoryjnych dla określonego typu pojazdu a nie jego indywidualnej wersji. Rzeczywiste zużycie paliwa zależne jest m.in. od wyposażenia pojazdu, stylu jazdy, warunków drogowych, zwiększonej masy własnej pojazdu a także sposobu korzystania z wyposażenia technicznego (np. klimatyzacji), itp.
dotyczy 4d sedana
Pojemność bez składania siedzeń: 460 litrów
Pojemność po złożeniu siedzeń (do dachu): 1010 litrów
Szerokość między nadkolami: 976 mm
Długość podłogi bez składania siedzeń: 1048 mm
Długość podłogi po złożeniu siedzeń: 1778 mm
dotyczy 4d sedana; zależnie od wersji
Masa własna: 1318-1428 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 1880-2040 kg
Ładowność: 319-537 kg
Przyczepa bez hamulca | Przyczepa z hamulcem Test przy nachyleniu 12%. |
||
---|---|---|---|
Astra Sedan (4d) | silniki benzynowe | 680 kg 1.6 115KM 680 kg 1.4 Turbo 140KM 700 kg 1.4 Turbo 140KM Start&Stop 730 kg 1.4 Turbo 140KM LPG |
1100 kg 1.6 115KM 1050 kg 1.6 115KM z automatyczną skrzynią 1400 kg 1.4 Turbo 140KM 1250 kg 1.4 Turbo 140KM Start&Stop 1200 kg 1.4 Turbo 140KM LPG |
silniki Diesla | 730 kg 1.6 110KM, 136KM | 1400 kg 1.6 110KM, 136KM | |
maks. obciążenie dachu | 75 kg |
Jaka kategoria prawa jazdy z przyczepą?
Nowy Diesel 1.6 CDTi w Astrze - tylko 3,7 l/100 km (średnio)
Wyjątkowo cichy i ekonomiczny turbodiesel pali średnio 3,7 l / 100 km. Nadano mu określenie "szepczącego Diesla" - jest najcichszym i o najmniejszych wibracjach silnikiem w tej klasie. W Niemczech nowa jednostka uzyskała najwyższą ocenę efektywności energetycznej A+, spełnia też przyszłą normę Euro 6.
Nowa jednostka 1.6 dostępna jest w dwóch odmianach - o mocy 110 KM i 136 KM. Doskonałe osiągi - m.in. imponujący moment obrotowy 320 Nm w wersji 136 KM (kluczowy dla sprawnego przyspieszania, jazdy obciążonym samochodem) osiągnięto dzięki zastosowaniu kilku rozwiązań:
Ciekawostką jest pakiet AERO obejmujący obniżone zawieszenie i aktywną żaluzję chłodnicy, która automatycznie otwiera się i zamyka, w zależności od temperatury silnika i prędkości pojazdu.
Silnik 1.6 stopniowo zastąpi oplowskie Diesle 1.7.
Zobacz także
Czy braki półprzewodników spowodują wzrost cen samochodów?
02.2021
"Citroën, Opel, Peugeot oraz Renault zatrzymują produkcję nowych samochodów. Powodem brak komponentów" – piszą portale motoryzacyjne. Po chwili dodają "na kilka dni". A my pytamy: czy braki na rynku półprzewodników wywrą presję na ceny samochodów?
Oto cytaty z tekstu Tomasza Nowickiego z 6 lutego 2021, na francuskie.pl:
Niedługo.
Ale - jak niedobory półprzewodników wpłyną na ceny samochodów?
Przypominamy: w Dixi-Car są jeszcze samochody od ręki w "starych cenach".