Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Jak się jeździ Oplem Corsą-e? Praktyka i opinie.

 

100% elektryczna nowa Corsa-e w praniu. Jak się nią jeździ w Polsce? Jaki jest koszt serwisu elektryka w porównaniu z napędem benzynowym/silnikiem Diesla?

 

Niższe koszty przeglądów w elektryku

Ładowanie akumulatorów, elektryczna Corsa

Okres międzyprzeglądowy w Corsie-e (elektrycznej) to 2 lata lub 25 tys. km. W praktyce, w przypadku klienta indywidualnego, który robi typowe przebiegi, kluczową wartością są "2 lata". Wersje benzynowe/Diesel nowej Corsy mają okres międzyprzeglądowy 1 rok.

Również ceny wydłużonej ochrony serwisowej wskazują, że producent spodziewa przy napędzie elektrycznym niższych kosztów obsługi serwisowej. I tak, Pakiet Pełna Obsługa Plus na 2+2 lata z limitem przebiegu 40 tys. km kosztuje dla Corsy-e (elektrycznej) 3220 zł, a dla Corsy benzynowej/Diesel - 4600 zł. Pakiet ten obejmuje usuwanie skutków awarii, jak i koszty przeglądów okresowych (w tym wymieniane części eksploatacyjne, np. klocki hamulcowe). Tych przeglądów w ciągu czterech lat wykonamy tylko dwa dla Corsy elektrycznej i aż cztery w przypadku napędu benzynowego/Diesla. Oszczędzamy więc też czas na wizyty w ASO.

Ceny pakietów Przeglądy Plus, Pełna Obsługa i Pełna Obsługa Plus sprawdź w cenniku PDF Umów Serwisowych na tej stronie.

 

Tabela: Miesięczne koszty eksploatacyjne, dla przebiegu 10 000 km rocznie w pierwszych 5 latach użytkowania pojazdu.

 
Corsa-e (elektryk)
Corsa z silnikiem benzynowym
Corsa z silnikiem Diesla
Przeglądy/naprawy (wg pakietu Umowa Serwisowa 'Pełna Obsługa Plus' na 5 lat dla limitu przebiegu 10 tys. km rocznie 72 zł 103 zł 103 zł
Energia1 45 zł 257 zł 186 zł
Razem 117 zł 360 zł 289 zł

Porównywane modele:
- Opel Corsa-e: 17 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km (WLTP)
- Opel Corsa z silnikiem benzynowym: Edition 1.2 AT8 100KM zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,2 l/100km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 140 g/km (WLTP)
- Opel Corsa z silnikiem Diesla: Edition 1.5 MT6 102KM zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,5 l/100km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 117 g/km (WLTP)

Kalkulację przygotowano w oparciu o wstępne dane wg WLTP, w cyklu mieszanym, wyłącznie dla celów porównawczych. Wartości zużycia energii i emisji CO2 oraz zasięgu określone zostały na podstawie pomiarów w cyklu WLTP (światowa zharmonizowana procedura badania pojazdów lekkich), zgodnie z Rozporządzeniami WE nr 715/2007 i nr 1151/2017.

1 Benzyna 4,98 zł/l, olej napędowy 4,97 zł/l, energia elektryczna 0,32 zł/kWh.

Serwis samochodów elektrycznych

 

 

Jak jeździć elektrykiem w Polsce? Aspekt praktyczny i koszty ładowania

Czy nie jest w Polsce za wcześnie na samochód elektryczny? Czy infrastruktura jest gotowa, czy nie stanę w polu bez prądu?

Właściciele domów jednorodzinnych, segmentów z garażem, ale także firm z placem parkingowym są, naszym zdaniem, pierwszymi kupującymi e-Corsę w Polsce. Z pokładowej, dołączanej w standardzie ładowarki 7,2 kW, naładujemy baterie rozładowane do zera w teoretyczne 7 godzin - akurat tyle, ile śpimy.

A biorąc pod uwagę, że średnio w ciągu doby przejeżdżamy tylko 60 km, doładujemy sobie baterię do 100% w domu w ciągu godziny, półtorej.

No i czekamy na więcej ulicznych stacji ładowania w Polsce. W Europie jest ich ok. 105 000 i liczba rośnie.

 

E-mobilność planowanie podróży

Przy dalekich wypadach elektryczną Corsą, Opel Connect pomoże nam zaplanować trasę. W Europie jest to łatwe, przy sieci 105 tys. stacji ładowania.

 

Wyjazd z Warszawy/Radomia na Mazury

Jest kilka mechanizmów zabezpieczających przed zatrzymaniem się bez prądu w połowie drogi między Olsztynem a Warszawą:

Po pierwsze, jeszcze zanim wyjedziemy, samochód będzie nas uczył, jak wydłużać zasięg (apka myOpel, a w niej funkcja e-mobility coaching; pokaże nam nawet, jak wypadamy na tle innych użytkowników). Kto wie, czy jadąc z Warszawy nad Śniardwy delikatnie, nie obrócimy w obie strony na jednym ładowaniu (zasięg Corsy-e to do 450 km wg NEDC, do 337 km wg WLTP).

Po drugie, usługa OpelConnect, obecna w eCorsie, wspomoże planowanie trasy, tak aby prądu nie zabrakło (w E-mobilności planowanie trasy to klucz).

Po trzecie, samochód może przejść w tryb Eco zwiększając zasięg, temperując nieco naszą ciężką nogę. W ostateczności jest Assistance.

W praktyce: jadąc na Mazury z Mazowsza musimy przygotować właściciela pensjonatu, że będziemy chcieli naładować samochód, a sami musimy rozumieć, że ze standardowego gniazdka 230V w starej, mazurskiej willi, ładowanie baterii od do 100% może potrwać w najbardziej pesymistycznym wariancie do 28 godzin (przy baterii wydrenowanej do zera).

W naszym własnym garażu, instalacja elektryczna raczej wytrzyma obciążenie pokładową ładowarką 7,2 kW. I wtedy będzie to ok. 7 godzin czasu ładowania od 0 do 100%. A jeśli mamy w domu/firmie trzy fazy i doposażymy się w opcjonalny, trójfazowy wallbox 11 kW, ładowanie od 0 do 100% potrwa nawet tylko ok. 5 godzin.

Natomiast rzadko mamy baterię rozładowaną do zera. Najczęściej doładowujemy tylko samochód, powiedzmy od 60% w górę - i wtedy czas ładowania się skraca.

Uliczne stacje ładowania ładują Corsę od 0 do 80% w 30 minut. One mają większą wydajność prądową.

Dane techniczne Corsy-e

 

Ile w przeliczeniu na złotówki kosztuje naładowanie Corsy od 0 do 100%?

Ładowanie Corsa EV

Patrząc na grubość kabla, trwa ładowanie z ulicznej stacji 100 kW - typowo do 30 minut.

Policzmy. Opel podaje, że średnia energochłonność nowej Corsy-e to 17 kWh na 100 km (wg nowszej, bardziej rygorystycznej normy WLTP). W Polsce koszt 1 kilowatogodziny z domowego gniazdka to obecnie ok. 0,57 zł z VAT w taryfie jednostrefowej, całodobowej, czyli takiej, jakiej używa większość, ze stałą ceną prądu w ciągu doby. 17 kWh x 0,57 zł = 9,69 zł/100 km. A skoro zasięg elektrycznej Corsy, wg WLTP, wynosi do ok. 337 km, to ładowanie baterii od 0 do 100% powinno kosztować ok. 32 zł. Teoretycznie.

Spójrzmy teraz od strony pojemności akumulatorów napędowych, która wynosi w e-Corsie 50 kWh. Mnożąc 50 kWh przez 0,57 zł (cena kilowatogodziny), otrzymujemy teoretyczny koszt ładowania równy 28,5 zł z vat, w taryfie domowej. W praktyce jednak, ze względu na straty w ładowarce, wydzielanie ciepła, przyjmujemy 32 zł jako bliższe prawdy.

Użytkownik e-Corsy powinien się zastanowić, czy nie przejść na taryfę dwustrefową G12 i ładować pojazd nocą ok. 2x taniej niż powyższe wyliczenia. Zaplanować, o której godzinie zacznie się ładowanie, można w aplikacji na smartfonie. Wtedy cena przejechania 330 km spadłaby do ok. 16 zł, czyli tak jakby Corsa paliła niecały 1 litr benzyny na 100 km.

 

Co jeszcze warto wiedzieć przed zakupem eCorsy?

  • gwarancja na samochód - standardowo 2 lata, ale gwarancja na baterię 8 lat
  • zakup w polskim salonie Corsy-e Edition kwalifikuje się do rządowej dopłaty 30%
  • 'znaki zapytania' mogą się z upływem czasu rozstrzygać na korzyść elektryków, bo UE je popiera
  • elektryk, jego budowa, jest mniej podatna na awarie niż samochód z napędem spalinowym - brak silnika spalinowego, mniej części ruchomych, przeciążeń i tarcia charakterystycznych dla 2000 obr./min., obciążeń termicznych i chemicznych związanych z benzyną/olejem napędowym i ich spalaniem
 
Elektryczna Corsa tył i przód

Emblemat e obok napisu CORSA na tylnej klapie.

 

 

Co mówi domowe gniazdko (o czasie ładowania)?

Jakie masz gniazdka w domu? Które gniazdko pozwala jak szybko naładować samochód elektryczny? I czy są samochodowe kable pod każde z tych gniazdek? I dlaczego pomimo obecności 'siły' w garażu, ludzie i tak montują wallbox?

Rodzaje gniazdek domowych

Gniazdko a czas ładowania

Łatwo policzyć, ile potrwa ładowanie z każdego z domowych gniazdek. Bierzemy pojemność baterii samochodu, w Oplu jest to najczęściej 50kWh przy elektryku i np. 13,2 kWh przy hybrydzie (Grandland PHEV).

Teraz dzielimy pojemność baterii np. 50 kWh przez wydajność gniazdka, np. 3,7 kW (na rys. powyżej wydajność jest zapisana na czerwono). Wychodzi 13 godzin. Trzynaście godzin potrwa w teorii ładowanie baterii Opla Corsy-e od zera do pełna. Jednak rzadko rozładowujemy baterię samochodu do zera. Więc powinno być szybciej.

Do których domowych gniazdek są kable?

W standardzie z nowym Oplem otrzymujemy kabel do domowego gniazdka 230V, na rys. pierwszego od lewej. Jako docelowe rozwiązanie można ten kabel traktować przy autach hybrydowych PHEV. Przy elektrykach bateria jest za duża, żeby stale ładować ją z typowego domowego gniazdka 230V.

Przejściówki do ładowania samochodu elektrycznego

Jest możliwe ładowanie Opla z domowego gniazdka 400V (siła) przy pomocy jednego z adapterów z akcesoryjnej walizki Opla (w cennikach: 'Kabel ładowania uniwersalny 1,8-22 kW'). Ile potrwa takie ładowanie? Bateria o pojemności 50 kWh podzielić przez wydajność 11 kWh gniazda 3‑fazowego 400V typu siła. Wychodzi ok. 4,5 godziny. Jest to wartość teoretyczna, w praktyce końcowa faza ładowania może trwać dłużej.

Ponadto warto zwrócić uwagę na jeszcze jeden szczegół. Na pokładzie samochodu mamy na stałe zabudowaną ładowarkę. Jeśli chcemy ładować z domowego gniazda 400V 'siła', to w samochodzie musimy mieć ładowarkę trójfazową, 11 kW. A co jeśli kupując samochód wybraliśmy ładowarkę jednofazową 7,4 kW? Będziemy ograniczeni mocą tejże ładowarki, czyli pomimo podłączenia naszego elektryka do gniazda trójfazowego, o wydajności 11 kW, albo nawet i 22 kW, i tak będziemy ładować samochód "z prędkością" 7,4 kW. Ile takie ładowanie potrwa? Jeszcze raz: pojemność baterii 50 kWh podzielić na 7,4 kW = ok. 6,75 godziny. Tyle wychodzi z wzoru.

Kupując samochód elektryczny warto zastanowić się, czy będziemy go ładować z gniazd trójfazowych. Podpowiadamy: prawie każdy będzie korzystał z prądu 3-fazowego, jeśli nawet nie w domu, to w publicznym punkcie ładowania. Prawie każdy powinien więc wybrać pokładową ładowarkę trójfazową, a nie jednofazową. Obydwie ładowarki są w cennikach pdf nowych Opli.

Dlaczego kable z wtyczką 'siła' są mało popularne?

Skoro większość domowych garaży posiada gniazdo 400V 3-fazowe, tzw. 'siłę', może zastanawiać niewielka popularność kabli pozwalających ładować samochód z takiego gniazda. Popularne są natomiast kable z wtykiem samochodowym (tzw. Typ 2) z obydwu stron kabla. Wtyki te pasują bowiem do ładowarek publicznych, ale także do domowych wallboxów. Są zoptymalizowane pod częste rozłączanie/podłączanie kabla. Ładowarki publiczne czy garażowe wallboxy są to urządzenia programowalne, w przeciwieństwie do gniazda typu 'siła'. Można zaplanować ładowanie nocą, itp.

 

Auto elektryczne w praktyce - w odcinkach

 

 

 

Używane

Opel Corsa F 1,2 benzyna 130KM, GS Line, automat, VAT23%

benzyna , 2022 , skrzynia automat 8-bieg. , kolor CZERWONY HOT/KARDIO-METALIK

od 85900 cena brutto

Zobacz

Opel Corsa E 1,4 16V 90KM rej 2019 Salon PL Vat23%

benzyna , 2018 , skrzynia manualna , kolor biały

od 33900 cena brutto (faktura vat-marża)

Rata od 330,14 zł/mc   netto w leasingu - zapytaj o szczegóły

Zobacz

Opel Corsa E 1,4 16V 90KM White&Black

benzyna , 2017 , skrzynia manualna , kolor biały

od 35900 cena brutto (faktura vat-marża)

Zobacz

Opel Corsa E 1,4 benzyna 90KM, automat, kamera, pakiet zimowy

benzyna , 2018 , skrzynia automat , kolor srebrny metallic

od 44900

Zobacz

Opel Corsa E 1,4 16V 90KM

benzyna , 2017 , skrzynia manualna , kolor biały

od 37900 cena brutto (faktura vat-marża)

Zobacz

Więcej samochodów używanych

 

 

 

 

 

Kup samochód

bez wychodzenia z domu

3. Przygotujemy ofertę, wszystkie formalności zdalnie

Oferta, formalności

4. Dostarczymy samochód do Ciebie

Oferta, formalności

 

 

Więcej o Corsie

 

 

Już 300 000+ osób wybrało Corsę!

Opel Corsa F, robotnicy, fabryka Saragossa

Już ponad 300 tys. egzemplarzy nowej Corsy wyjechało z fabryki w Saragossie (Hiszpania), i to w ciągu zaledwie nieco ponad roku produkcji - od listopada 2019 do marca 2021. W Niemczech Corsa otrzymała Złotą Kierownicę i w 2020 roku jest najlepiej sprzedającym się modelem w swoim segmencie (segment B).

Z kolei w Wielkiej Brytanii, nowa Corsa w niektórych miesiącach jest najlepiej sprzedającym się samochodem we wszystkich segmentach rynku samochodów nowych! Produkcja obecnej Corsy F w 2020 roku potroiła się względem 2019 roku, gdy oferowana była jeszcze poprzednia generacja, czyli Corsa E.

Corsa F oferuje rozwiązania niespotykane u konkurencji, np. w pełni LED-owe reflektory matrycowe IntelliLux, kamerę przednią rozpoznającą znaki drogowe, w tym dynamiczne znaki w technoilogii led spotykane na autostradach i obwodnicach miast. Oraz alarm kolizji przedniej, z automatycznym hamowaniem i wykrywaniem pieszych i rowerzystów. Co ciekawe, kamera i alarm kolizji są w standardzie!

Zobacz Corsy od ręki w Dixi‑Car

Salon Warszawa / Raszyn

(22) 716 30 20 wew. 4

 

 

Masz pytanie?
Potrzebujesz ofertę?
Prosimy - Wypełnij formularz!
Czekamy niecierpliwie!


Jeśli odpowiesz na poniższe pytania, otrzymasz bardziej precyzyjną odpowiedź lub korzystniejszą ofertę:

Prowadzę działalność gospodarczą
Czy należysz do jednej z preferowanych grup (np. lekarz, policjant, wojskowy, nauczyciel, taksówkarz - lista)?
Czy chcesz pozostawić używany samochód w rozliczeniu?
Czy chciałbyś odbyć jazdę testową?
Czy planujesz skorzystać z kredytu/leasingu?
 
Cyfrą. Pole obowiązkowe.

Naciskając przycisk "Wyślij" potwierdzasz zapoznanie się z treścią Informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych.

 

 

Podane wartości zużycia energii i emisji CO2 ustalono na podstawie nowej światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich WLTP (Rozporządzenie (UE) 2017/1151). Rzeczywisty zasięg samochodów zelektryfikowanych może różnić się w zależności od prędkości, ogrzewania, warunków atmosferycznych i topografii terenu. Na zasięg wpływają również inne czynniki, takie jak indywidualny styl jazdy, ciśnienie w oponach, korzystanie z dodatkowych urządzeń (np. klimatyzacji lub radia) czy obciążenie ładunkiem.

 

 

BAIC 7 - już umawiamy jazdy testowe. Zapraszamy!

03.2024

BAIC Beijing 7 samochód demonstracyjny
BAIC Beijing 7 samochód do jazdy testowej

Jest samochód demonstracyjny! Zarejestrowaliśmy BAIC Beijing 7 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG. Gotowy do jazdy testowej.

A dlaczego warto odbyć jazdę próbną przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baików i szybszą automatyczną skrzynię dwusprzegłową, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.

Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!

Umów datę i godzinę testu

Ceny BAIC 7


Ogłoszenie, tuba
Czy kupić nowy samochód 2024/2025? [Taniej nie będzie] Wywiad

Ile się czeka na nowy samochód? Tłumaczymy

Więcej o Corsie

Co wiemy - kompendium

Wyprzedaż

GS-Line (OPC)

Foto benzyna

Foto elektryk

Dane techniczne

Elektryk w praniu: opłacalność, opinie

Corsy od ręki

Corsa F vs Corsa A - 30 lat zmian [czy warto?]

 

Cenniki

pdf Corsa 2023

pdf Corsa 2022

 

pdf Katalog

 

Zainteresowany Corsą F?

Wpisz dane, nasz sprzedawca odpisze/oddzwoni.1

1 w miarę dostępnych mocy przerobowych

Wypełnij formularz

 

Gwarancja, przeglądy

Gwarancja na samochód: 2 lata
Gwarancja na perforację: 12 lat więcej
Gwarancja na baterię: 8 lat (dotyczy tylko wersji elektrycznej)

Ochrona pogwarancyjna
Do 8 lat więcej

Jak często przegląd?
Elektryk - co 25 tys. km/2 lata

(wyjątek: w pierwszym roku co 12,5 tys. km/1 rok)

Benzyna - co 15/20 tys. km/1 rok

Diesel - co 30 tys. km/1 rok więcej

 

Konsultant sprzedaży nowych samochodów:
Raszyn - 22 716 30 20
Radom - 48 360 98 26

Warszawa

Umowy Serwisowe Opel
Gwarancja do 8 Lat.
Stały koszt serwisu. Zobacz
Opel Corsa kontra Crossland X
Najtańsze nowe Ople: Corsa i Crossland X.

Który wybrać?

Ocenili nas

"

Chciałbym razem z żoną bardzo podziękować Panu Łukaszowi Sosińskiemu za bardzo profesjonalną i miłą obsługę. Od 22.04 jestem posiadaczem Opla Asty V właśnie dzięki dobrym radom pana Łukasza. Od naszej pierwszej wizyty w salonie Dixi-Car Raszyn do momentu wyjazdu z salonu nowym samochodem (a nawet później) Pan Łukasz zawsze był do naszej dyspozycji, służył nam radą i pomocą nie tylko w sprawie nowego samochodu ale również w sprawie kontaktu z działami sprzedaży samochodów używanych oraz finansowania i ubezpieczeń. Jesteśmy bardzo zadowoleni z całościowej obsługi w Państwa salonie (przede wszystkim przez Pana Łukasza ale również przez pozostałe osoby z którymi mieliśmy kontakt) co na pewno spowoduje że w przyszłości w momencie decyzji o zakupie kolejnego nowego samochodu pierwsze kroki skierujemy do Dixi-Car Raszyn.

"

Więcej opinii



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

BAIC Beijing 5 cena