Jak się jeździ Oplem Corsą-e? Praktyka i opinie.

 

100% elektryczna nowa Corsa-e w praniu. Jak się nią jeździ w Polsce? Jaki jest koszt serwisu elektryka w porównaniu z napędem benzynowym/silnikiem Diesla?

 

Niższe koszty przeglądów w elektryku

Ładowanie akumulatorów, elektryczna Corsa

Okres międzyprzeglądowy w Corsie-e (elektrycznej) to 2 lata lub 25 tys. km. W praktyce, w przypadku klienta indywidualnego, który robi typowe przebiegi, kluczową wartością są "2 lata". Wersje benzynowe/Diesel nowej Corsy mają okres międzyprzeglądowy 1 rok.

Również ceny wydłużonej ochrony serwisowej FlexCare wskazują, że producent spodziewa przy napędzie elektrycznym niższych kosztów obsługi serwisowej. I tak, Pakiet Złoty na 2+2 lata z limitem przebiegu 40 tys. km kosztuje dla Corsy-e (elektrycznej) 2489 zł, a dla Corsy benzynowej/Diesel - 3979 zł. Pakiet ten obejmuje naprawy "losowe", jak i koszty przeglądów okresowych (w tym elementy eksploatacyjne, np. klocki hamulcowe). Tych przeglądów w ciągu czterech lat wykonamy tylko dwa dla Corsy elektrycznej i aż cztery w przypadku napędu benzynowego/Diesla. Oszczędzamy więc też czas na wizyty w ASO.

Ceny Pakietu Złotego sprawdź w cenniku PDF FlexCare na tej stronie.

 

Tabela: Miesięczne koszty eksploatacyjne, dla przebiegu 10 000 km rocznie w pierwszych 5 latach użytkowania pojazdu.

 
Corsa-e (elektryk)
Corsa z silnikiem benzynowym
Corsa z silnikiem Diesla
Przeglądy/naprawy (wg pakietu FlexCare  Złoty 5 lat dla limitu przebiegu 10 tys. km rocznie 55 zł 88 zł 88 zł
Energia1 45 zł 257 zł 186 zł
Razem 101 zł 345 zł 274 zł

Porównywane modele:
- Opel Corsa-e: 17 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km (WLTP)
- Opel Corsa z silnikiem benzynowym: Edition 1.2 AT8 100KM zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,2 l/100km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 140 g/km (WLTP)
- Opel Corsa z silnikiem Diesla: Edition 1.5 MT6 102KM zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,5 l/100km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 117 g/km (WLTP)

Kalkulację przygotowano w oparciu o wstępne dane wg WLTP, w cyklu mieszanym, wyłącznie dla celów porównawczych. Wartości zużycia energii i emisji CO2 oraz zasięgu określone zostały na podstawie pomiarów w cyklu WLTP (światowa zharmonizowana procedura badania pojazdów lekkich), zgodnie z Rozporządzeniami WE nr 715/2007 i nr 1151/2017.

1 Benzyna 4,98 zł/l, olej napędowy 4,97 zł/l, energia elektryczna 0,32 zł/kWh.

 

Jak jeździć elektrykiem w Polsce? Aspekt praktyczny i koszty ładowania

Czy nie jest w Polsce za wcześnie na samochód elektryczny? Czy infrastruktura jest gotowa, czy nie stanę w polu bez prądu?

Właściciele domów jednorodzinnych, segmentów z garażem, ale także firm z placem parkingowym są, naszym zdaniem, pierwszymi kupującymi e-Corsę w Polsce. Z pokładowej, dołączanej w standardzie ładowarki 7,2 kW, naładujemy baterie rozładowane do zera w teoretyczne 7 godzin - akurat tyle, ile śpimy.

A biorąc pod uwagę, że średnio w ciągu doby przejeżdżamy tylko 60 km, doładujemy sobie baterię do 100% w domu w ciągu godziny, półtorej.

No i czekamy na więcej ulicznych stacji ładowania w Polsce. W Europie jest ich ok. 105 000 i liczba rośnie.

 

E-mobilność planowanie podróży

Przy dalekich wypadach elektryczną Corsą, Opel Connect pomoże nam zaplanować trasę. W Europie jest to łatwe, przy sieci 105 tys. stacji ładowania.

 

Wyjazd z Warszawy/Radomia na Mazury

Jest kilka mechanizmów zabezpieczających przed zatrzymaniem się bez prądu w połowie drogi między Olsztynem a Warszawą:

Po pierwsze, jeszcze zanim wyjedziemy, samochód będzie nas uczył, jak wydłużać zasięg (apka myOpel, a w niej funkcja e-mobility coaching; pokaże nam nawet, jak wypadamy na tle innych użytkowników). Kto wie, czy jadąc z Warszawy nad Śniardwy delikatnie, nie obrócimy w obie strony na jednym ładowaniu (zasięg Corsy-e to do 450 km wg NEDC, do 337 km wg WLTP).

Po drugie, usługa OpelConnect, obecna w eCorsie, wspomoże planowanie trasy, tak aby prądu nie zabrakło (w E-mobilności planowanie trasy to klucz).

Po trzecie, samochód może przejść w tryb Eco zwiększając zasięg, temperując nieco naszą ciężką nogę. W ostateczności jest Assistance.

W praktyce: jadąc na Mazury z Mazowsza musimy przygotować właściciela pensjonatu, że będziemy chcieli naładować samochód, a sami musimy rozumieć, że ze standardowego gniazdka 230V w starej, mazurskiej willi, ładowanie baterii od do 100% może potrwać w najbardziej pesymistycznym wariancie do 28 godzin (przy baterii wydrenowanej do zera).

W naszym własnym garażu, instalacja elektryczna raczej wytrzyma obciążenie pokładową ładowarką 7,2 kW. I wtedy będzie to ok. 7 godzin czasu ładowania od 0 do 100%. A jeśli mamy w domu/firmie trzy fazy i doposażymy się w opcjonalny, trójfazowy wallbox 11 kW, ładowanie od 0 do 100% potrwa nawet tylko ok. 5 godzin.

Natomiast rzadko mamy baterię rozładowaną do zera. Najczęściej doładowujemy tylko samochód, powiedzmy od 60% w górę - i wtedy czas ładowania się skraca.

Uliczne stacje ładowania ładują Corsę od 0 do 80% w 30 minut. One mają większą wydajność prądową.

Dane techniczne Corsy-e

 

Ile w przeliczeniu na złotówki kosztuje naładowanie Corsy od 0 do 100%?

Ładowanie Corsa EV

Patrząc na grubość kabla, trwa ładowanie z ulicznej stacji 100 kW - typowo do 30 minut.

Policzmy. Opel podaje, że średnia energochłonność nowej Corsy-e to 17 kWh na 100 km (wg nowszej, bardziej rygorystycznej normy WLTP). W Polsce koszt 1 kilowatogodziny z domowego gniazdka to obecnie ok. 0,57 zł z VAT w taryfie jednostrefowej, całodobowej, czyli takiej, jakiej używa większość, ze stałą ceną prądu w ciągu doby. 17 kWh x 0,57 zł = 9,69 zł/100 km. A skoro zasięg elektrycznej Corsy, wg WLTP, wynosi do ok. 337 km, to ładowanie baterii od 0 do 100% powinno kosztować ok. 32 zł. Teoretycznie.

Spójrzmy teraz od strony pojemności akumulatorów napędowych, która wynosi w e-Corsie 50 kWh. Mnożąc 50 kWh przez 0,57 zł (cena kilowatogodziny), otrzymujemy teoretyczny koszt ładowania równy 28,5 zł z vat, w taryfie domowej. W praktyce jednak, ze względu na straty w ładowarce, wydzielanie ciepła, przyjmujemy 32 zł jako bliższe prawdy.

Użytkownik e-Corsy powinien się zastanowić, czy nie przejść na taryfę dwustrefową G12 i ładować pojazd nocą ok. 2x taniej niż powyższe wyliczenia. Zaplanować, o której godzinie zacznie się ładowanie, można w aplikacji na smartfonie. Wtedy cena przejechania 330 km spadłaby do ok. 16 zł, czyli tak jakby Corsa paliła niecały 1 litr benzyny na 100 km.

 

Co jeszcze warto wiedzieć przed zakupem eCorsy?

  • gwarancja na samochód - standardowo 2 lata, ale gwarancja na baterię 8 lat
  • zakup w polskim salonie Corsy-e Edition kwalifikuje się do rządowej dopłaty 30%
  • 'znaki zapytania' mogą się z upływem czasu rozstrzygać na korzyść elektryków, bo UE je popiera
  • elektryk, jego budowa, jest mniej podatna na awarie niż samochód z napędem spalinowym - brak silnika spalinowego, mniej części ruchomych, przeciążeń i tarcia charakterystycznych dla 2000 obr./min., obciążeń termicznych i chemicznych związanych z benzyną/olejem napędowym i ich spalaniem
 
Elektryczna Corsa tył i przód

Emblemat e obok napisu CORSA na tylnej klapie.

 

 

Zasięg samochodu elektrycznego

Jest odwrotnie niż w spalinowym. Zasięg samochodu elektrycznego jest większy w mieście, a mniejszy w trasie. Elektryk jest mistrzem odzyskiwania energii. Gdy zdejmujesz nogę z gazu i hamujesz silnikiem", doładowuje się bateria. A gdzie dużo hamujemy? Oczywiście w mieście. Na zasięg w trasie jest jednak sposób - jazda z prędkością 80‑100 km/h zamiast 130 km/h.

Zasięg auta elektrycznego

—W trasie, przy prędkościach autostradowych, zasięg spada nawet o połowę. Klienci są przyzwyczajeni, że w trasie samochód pali mniej. Ale w elektryku jest odwrotnie niż w samochodzie z napędem spalinowym. I to nie samochód elektryczny jest zły, tylko samochód spalinowy, który w mieście marnuje energię kinetyczną zamieniając ją w ciepło na klockach i tarczach hamulcowych, podczas gdy elektryk, gdy dojeżdżamy do czerwonego światła, doładowuje baterię – mówi Łukasz, menedżer ds. sprzedaży w Dixi‑Car.

Dlatego jeśli Opel Corsa‑e ma zasięg 337 kilometrów po naładowaniu baterii do pełna, to jest to realny zasięg w warunkach miejskich. Zasiegi dla elektryków Opel podaje wg WLTP, czyli normy ostrzejrzej, korzystniejszej dla klienta, niż dawna norma NEDC.

Ostatecznie zasięg i tak zależy od kierowcy. Jak zwiększyć zasięg?

  • W trasie jedź bliżej 80-100 km/h, zamiast 130 km/h.
  • "Hamuj silnikiem", nawet w trasie.
  • Klimatyzacja/ogrzewanie dodatkowo obciążają baterię. Lepiej dostosować ubranie, nawet uchylić okno.
  • Tryb jazdy Eko - pomaga kierowcy wydłużyć zasięg. Tryb Sport - skraca zasięg.
  • Jedziesz na wycieczkę krajoznawczą nad Wisłę? Zaparkuj samochód i przekrocz wał przeciwpowodziowy pieszo. Elektryk "pali" najwięcej na podjazdach. Google Maps pokazują przewyższenia, jeśli przełączymy nawigację na jazdę rowerem. Lepsza trasa doliną rzeki niż w poprzek masywu górskiego, przejazdy przez przełęcze, itp.
  • Utrzymuj ciśnienie w oponach. Zdemontuj belki dachowe. Wyjmij z samochodu zbędne narzędzia, butelki, akcesoria.

Auto elektryczne w praktyce - w odcinkach

 

 

 

Nowe od ręki w Dixi‑Car

Corsa Edition F1.2XHL 100KM MT6 Start&Stop

Corsa Edition F1.2XHL 100KM MT6 Start&Stop

benzyna, skrzynia manualna, kolor NIEBIESKI - VOLTAIC BLUE, '2021

od 71900  zł   73290 zł cena brutto

Zobacz

Corsa GS LINE 100KM Benzyna

Corsa GS LINE 100KM Benzyna

benzyna, skrzynia manualna, kolor CZerwony Metalik Czarny Dach, '2020,   Samochód DEMONSTRACYJNY

od 76900  zł cena brutto

Zobacz

Opel Corsa 1.2T 100KM Elegance

Opel Corsa 1.2T 100KM Elegance

benzyna, skrzynia manualna, kolor Pomarańczowy, '2021,   Samochód DEMONSTRACYJNY

od 79900  zł

Zobacz

Corsa Edition F1.2XHL 100KM MT6 Start&Stop

Corsa Edition F1.2XHL 100KM MT6 Start&Stop

benzyna, skrzynia manualna, kolor CZERWONY - PEPERONCINO RED, '2021

od 71900  zł   73290 zł cena brutto

Zobacz

Więcej samochodów od ręki

 

 

 

 

 

Kup samochód

bez wychodzenia z domu

3. Przygotujemy ofertę, wszystkie formalności zdalnie. Specjalne finansowanie

Oferta, formalności

4. Dostarczymy samochód do Ciebie

Oferta, formalności

 

 

Więcej o Corsie

 

 

Już 300 000+ osób wybrało Corsę!

Opel Corsa F, robotnicy, fabryka Saragossa

Już ponad 300 tys. egzemplarzy nowej Corsy wyjechało z fabryki w Saragossie (Hiszpania), i to w ciągu zaledwie nieco ponad roku produkcji - od listopada 2019 do marca 2021. W Niemczech Corsa otrzymała Złotą Kierownicę i w 2020 roku jest najlepiej sprzedającym się modelem w swoim segmencie (segment B).

Z kolei w Wielkiej Brytanii, nowa Corsa w niektórych miesiącach jest najlepiej sprzedającym się samochodem we wszystkich segmentach rynku samochodów nowych! Produkcja obecnej Corsy F w 2020 roku potroiła się względem 2019 roku, gdy oferowana była jeszcze poprzednia generacja, czyli Corsa E.

Corsa F oferuje rozwiązania niespotykane u konkurencji, np. w pełni LED-owe reflektory matrycowe IntelliLux, kamerę przednią rozpoznającą znaki drogowe, w tym dynamiczne znaki w technoilogii led spotykane na autostradach i obwodnicach miast. Oraz alarm kolizji przedniej, z automatycznym hamowaniem i wykrywaniem pieszych i rowerzystów. Co ciekawe, kamera i alarm kolizji są w standardzie!

Zobacz Corsy od ręki w Dixi‑Car

Salon Warszawa / Raszyn

(22) 716 30 20 wew. 1

Salon Radom

(48) 360 98 26 wew. 2

 

 

 

 

Wypełnij formularz, a dostaniesz ofertę na nowy samochód z dobrą ceną! Lub zadzwoń!

Masz pytanie?
Potrzebujesz ofertę?
Prosimy - Wypełnij formularz!
Czekamy niecierpliwie!


Jeśli odpowiesz na poniższe pytania, otrzymasz bardziej precyzyjną odpowiedź lub korzystniejszą ofertę:

Mam już Opla (lub ma ktoś z rodziny, lub ma moja firma)
Prowadzę działalność gospodarczą
Czy należysz do jednej z preferowanych grup (np. lekarz, policjant, wojskowy, taksówkarz, niepełnosprawny - lista)?
Czy chcesz pozostawić używany samochód w rozliczeniu?
Czy chciałbyś odbyć jazdę testową?
Czy planujesz skorzystać z kredytu/leasingu?
 
Cyfra lub słownie. Pole obowiązkowe.

Naciskając przycisk "Wyślij" potwierdzasz zapoznanie się z treścią Informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych.

 

 

Podane wartości zużycia energii i emisji CO2 ustalono na podstawie nowej światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich WLTP (Rozporządzenie (UE) 2017/1151). Rzeczywisty zasięg samochodów zelektryfikowanych może różnić się w zależności od prędkości, ogrzewania, warunków atmosferycznych i topografii terenu. Na zasięg wpływają również inne czynniki, takie jak indywidualny styl jazdy, ciśnienie w oponach, korzystanie z dodatkowych urządzeń (np. klimatyzacji lub radia) czy obciążenie ładunkiem.

 

 

OPEL Tychy i Gliwice: miękka hybryda i produkcja dostawczych 2021-2022

11.2020

Polskie fabryki Opla w Tychach i Gliwicach odpowiadają za trzon oferty Opla - produkują najpopularnieszy model w gamie - Opla Astrę V. Od września 2020 r. Tychy pracują na trzecią zmianę, ale naprawdę ciekawie dla polskiego klienta zapowiadają się lata 2021-2022.

Fabryka Opla w Gliwicach

Fabryka Opla w Gliwicach.

Fabryka w Tychach przygotowuje produkcję miękkiej hybrydy. W popularnych modelach osobowych Opla będzie dostępne wspomaganie jazdy prądem. Układ składa się z maszyny elektrycznej 48V (zastępującej alternator) i dodatkowego akumulatora 48V. Zaletą jest atrakcyjna cena takiego "elektryka". Miękka hybryda będzie opcją dostępną do popularnych silników benzynowych. Obecnie napęd elektryczny miękkiej hybrydy wspomaga przyspieszanie oraz pozwala "żeglować" na silniku elektrycznym (gdy zdejmujemy nogę z gazu). Docelowo miękkimi hybrydami będzie można jeździć w trybie zeroemisyjnym na określonym dystansie. Miękka hybryda nie wymaga ładowania - jest to więc rozwiązanie dla właścicieli mieszkań w budynkach wielorodzinnych.

Fabryka w Gliwicach - trwają przygotowania do produkcji dużych samochodów dostawczych OPEL w Polsce. Prace budowlane są na zaawansowanym, końcowym, etapie. Rozpoczął się montaż technologii, maszyn i urządzeń. Dzięki temu od połowy 2022 r. poprawi się dostępność Opli Movano w polskich salonach. Skróci się czas oczekiwania, gdy zamawiasz Movano do produkcji.

Jak zmienia się rynek i Opel?


Ogłoszenie, tuba
Czy kupić nowy samochód 2021/2022? [Taniej nie będzie] Wywiad

Ile się czeka na nowy samochód? Tłumaczymy

Więcej o Corsie

Co wiemy - kompendium

Ceny (benzyna, Diesel)

Ceny (Electric)

Promocje

Wyprzedaż

GS-Line (OPC)

Foto benzyna

Foto elektryk

Dane techniczne

Elektryk w praniu: opłacalność, opinie

Corsy od ręki

Corsa F vs Corsa A - 30 lat zmian [czy warto?]

 

Cenniki

pdf Corsa 2021

pdf Corsa-e 2021

 

pdf Katalog

 

Zainteresowany Corsą F?

Wpisz dane, nasz sprzedawca odpisze/oddzwoni.1

1 w miarę dostępnych mocy przerobowych

Wypełnij formularz

 

Gwarancja, przeglądy

Gwarancja na samochód: 2 lata
Gwarancja na perforację: 12 lat więcej
Gwarancja na baterię: 8 lat (dotyczy tylko wersji elektrycznej)

Ochrona pogwarancyjna
FlexCare na 1, 2, 3 lata więcej

Jak często przegląd?
Elektryk - co 25 tys. km/2 lata

(wyjątek: w pierwszym roku co 12,5 tys. km/1 rok)

Benzyna - co 15/20 tys. km/1 rok

Diesel - co 30 tys. km/1 rok więcej

 

Konsultant sprzedaży nowych samochodów:
Raszyn - 22 716 30 20
Radom - 48 360 98 26

Warszawa

Opel Corsa kontra Crossland X
Najtańsze nowe Ople: Corsa i Crossland X.

Który wybrać?

Ocenili nas

"

Jestem bardzo zadowolony z zakupu samochodu u Państwa. Pan Marcin Hoffman jest doskonałym sprzedawcą. Z pewnością polecę Państwa salon innym osobom. Pozdrawiam, :)

"

Więcej opinii



 

 

Podziel się:
Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Koła zimowe, promocja Opel