Jak się jeździ Oplem Corsą-e? Praktyka i opinie.

 

100% elektryczna nowa Corsa-e w praniu. Jak się nią jeździ w Polsce? Jaki jest koszt serwisu elektryka w porównaniu z napędem benzynowym/silnikiem Diesla?

 

Niższe koszty przeglądów w elektryku

Ładowanie akumulatorów, elektryczna Corsa

Okres międzyprzeglądowy w Corsie-e (elektrycznej) to 2 lata lub 25 tys. km. W praktyce, w przypadku klienta indywidualnego, który robi typowe przebiegi, kluczową wartością są "2 lata". Wersje benzynowe/Diesel nowej Corsy mają okres międzyprzeglądowy 1 rok.

Również ceny wydłużonej ochrony serwisowej FlexCare wskazują, że producent spodziewa przy napędzie elektrycznym niższych kosztów obsługi serwisowej. I tak, Pakiet Złoty na 2+2 lata z limitem przebiegu 40 tys. km kosztuje dla Corsy-e (elektrycznej) 2489 zł, a dla Corsy benzynowej/Diesel - 3979 zł. Pakiet ten obejmuje naprawy "losowe", jak i koszty przeglądów okresowych (w tym elementy eksploatacyjne, np. klocki hamulcowe). Tych przeglądów w ciągu czterech lat wykonamy tylko dwa dla Corsy elektrycznej i aż cztery w przypadku napędu benzynowego/Diesla. Oszczędzamy więc też czas na wizyty w ASO.

Ceny Pakietu Złotego sprawdź w cenniku PDF FlexCare na tej stronie.

 

Tabela: Miesięczne koszty eksploatacyjne, dla przebiegu 10 000 km rocznie w pierwszych 5 latach użytkowania pojazdu.

 
Corsa-e (elektryk)
Corsa z silnikiem benzynowym
Corsa z silnikiem Diesla
Przeglądy/naprawy (wg pakietu FlexCare  Złoty 5 lat dla limitu przebiegu 10 tys. km rocznie 55 zł 88 zł 88 zł
Energia1 45 zł 257 zł 186 zł
Razem 101 zł 345 zł 274 zł

Porównywane modele:
- Opel Corsa-e: 17 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km (WLTP)
- Opel Corsa z silnikiem benzynowym: Edition 1.2 AT8 100KM zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,2 l/100km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 140 g/km (WLTP)
- Opel Corsa z silnikiem Diesla: Edition 1.5 MT6 102KM zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,5 l/100km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 117 g/km (WLTP)

Kalkulację przygotowano w oparciu o wstępne dane wg WLTP, w cyklu mieszanym, wyłącznie dla celów porównawczych. Wartości zużycia energii i emisji CO2 oraz zasięgu określone zostały na podstawie pomiarów w cyklu WLTP (światowa zharmonizowana procedura badania pojazdów lekkich), zgodnie z Rozporządzeniami WE nr 715/2007 i nr 1151/2017.

1 Benzyna 4,98 zł/l, olej napędowy 4,97 zł/l, energia elektryczna 0,32 zł/kWh.

 

Jak jeździć elektrykiem w Polsce? Aspekt praktyczny i koszty ładowania

Czy nie jest w Polsce za wcześnie na samochód elektryczny? Czy infrastruktura jest gotowa, czy nie stanę w polu bez prądu?

Właściciele domów jednorodzinnych, segmentów z garażem, ale także firm z placem parkingowym są, naszym zdaniem, pierwszymi kupującymi e-Corsę w Polsce. Z pokładowej, dołączanej w standardzie ładowarki 7,2 kW, naładujemy baterie rozładowane do zera w teoretyczne 7 godzin - akurat tyle, ile śpimy.

A biorąc pod uwagę, że średnio w ciągu doby przejeżdżamy tylko 60 km, doładujemy sobie baterię do 100% w domu w ciągu godziny, półtorej.

No i czekamy na więcej ulicznych stacji ładowania w Polsce. W Europie jest ich ok. 105 000 i liczba rośnie.

 

E-mobilność planowanie podróży

Przy dalekich wypadach elektryczną Corsą, Opel Connect pomoże nam zaplanować trasę. W Europie jest to łatwe, przy sieci 105 tys. stacji ładowania.

 

Wyjazd z Warszawy/Radomia na Mazury

Jest kilka mechanizmów zabezpieczających przed zatrzymaniem się bez prądu w połowie drogi między Olsztynem a Warszawą:

Po pierwsze, jeszcze zanim wyjedziemy, samochód będzie nas uczył, jak wydłużać zasięg (apka myOpel, a w niej funkcja e-mobility coaching; pokaże nam nawet, jak wypadamy na tle innych użytkowników). Kto wie, czy jadąc z Warszawy nad Śniardwy delikatnie, nie obrócimy w obie strony na jednym ładowaniu (zasięg Corsy-e to 450 km, wg NEDC).

Po drugie, usługa OpelConnect, obecna w eCorsie, wspomoże planowanie trasy, tak aby prądu nie zabrakło (w E-mobilności planowanie trasy to klucz).

Po trzecie, samochód może przejść w tryb Eco zwiększając zasięg, temperując nieco naszą ciężką nogę. W ostateczności jest Assistance.

W praktyce: jadąc na Mazury z Mazowsza musimy przygotować właściciela pensjonatu, że będziemy chcieli naładować samochód, a sami musimy rozumieć, że ze standardowego gniazdka 230V w starej, mazurskiej willi, ładowanie baterii od do 100% może potrwać w najbardziej pesymistycznym wariancie do 28 godzin (przy baterii wydrenowanej do zera).

W naszym własnym garażu, instalacja elektryczna raczej wytrzyma obciążenie pokładową ładowarką 7,2 kW. I wtedy będzie to ok. 7 godzin czasu ładowania od 0 do 100%. A jeśli mamy w domu/firmie trzy fazy i doposażymy się w opcjonalny, trójfazowy wallbox 11 kW, ładowanie od 0 do 100% potrwa nawet tylko ok. 5 godzin.

Natomiast rzadko mamy baterię rozładowaną do zera. Najczęściej doładowujemy tylko samochód, powiedzmy od 60% w górę - i wtedy czas ładowania się skraca.

Uliczne stacje ładowania ładują Corsę od 0 do 80% w 30 minut. One mają większą wydajność prądową.

Dane techniczne Corsy-e

 

Ile w przeliczeniu na złotówki kosztuje naładowanie Corsy od 0 do 100%?

Ładowanie Corsa EV

Patrząc na grubość kabla, trwa ładowanie z ulicznej stacji 100 kW - typowo do 30 minut.

Policzmy. Opel podaje, że średnia energochłonność nowej Corsy-e to 17 kWh na 100 km (wg nowszej, bardziej rygorystycznej normy WLTP). W Polsce koszt 1 kilowatogodziny z domowego gniazdka to obecnie ok. 0,57 zł z VAT w taryfie jednostrefowej, całodobowej, czyli takiej, jakiej używa większość, ze stałą ceną prądu w ciągu doby. 17 kWh x 0,57 zł = 9,69 zł/100 km. A skoro zasięg elektrycznej Corsy, wg WLTP, wynosi 330 km, to ładowanie baterii od 0 do 100% powinno kosztować ok. 32 zł. Teoretycznie.

Spójrzmy teraz od strony pojemności akumulatorów napędowych, która wynosi w e-Corsie 50 kWh. Mnożąc 50 kWh przez 0,57 zł (cena kilowatogodziny), otrzymujemy teoretyczny koszt ładowania równy 28,5 zł z vat, w taryfie domowej. W praktyce jednak, ze względu na straty w ładowarce, wydzielanie ciepła, przyjmujemy 32 zł jako bliższe prawdy.

Użytkownik e-Corsy powinien się zastanowić, czy nie przejść na taryfę dwustrefową G12 i ładować pojazd nocą ok. 2x taniej niż powyższe wyliczenia. Zaplanować, o której godzinie zacznie się ładowanie, można w aplikacji na smartfonie. Wtedy cena przejechania 330 km spadłaby do ok. 16 zł, czyli tak jakby Corsa paliła niecały 1 litr benzyny na 100 km.

 

Co jeszcze warto wiedzieć przed zakupem eCorsy?

  • gwarancja na samochód - standardowo 2 lata, ale gwarancja na baterię 8 lat
  • zakup w polskim salonie Corsy-e Edition kwalifikuje się do rządowej dopłaty 30%
  • 'znaki zapytania' mogą się z upływem czasu rozstrzygać na korzyść elektryków, bo UE je popiera
  • elektryk, jego budowa, jest mniej podatna na awarie niż samochód z napędem spalinowym - brak silnika spalinowego, mniej części ruchomych, przeciążeń i tarcia charakterystycznych dla 2000 obr./min., obciążeń termicznych i chemicznych związanych z benzyną/olejem napędowym i ich spalaniem
 
Elektryczna Corsa tył i przód

Emblemat e obok napisu CORSA na tylnej klapie.

 

 

Wnioski na dopłaty do aut elektrycznych już 26 czerwca 2020!

Kto pierwszy ten lepszy!

Dla klientów indywidualnych, dla firm i dla taksówkarzy.

Jak przygotować się do pozyskania dotacji:

  1. Zapoznaj się ze szczegółami programów dopłat: https://orpa.pl/jakie-samochody-elektryczne-moga-liczyc-na-doplaty/
  2. Sprawdź, czy posiadasz profil zaufany. Wnioski o dotację będzie można podpisać tylko profilem zaufanym. W przypadku braku – załóż profil zaufany. W bankowości elektronicznej zajmuje to kilka minut. Jak założyć profil zaufany? https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany-ego-
  3. Zapoznaj się z regulaminami programów dotacji:
  4. Wybierz program/programy w którym/których chcesz aplikować o dotację. Do złożenia wniosku nie jest potrzebne ani zamówienie, ani zakup samochodu. Wszystko to zrobisz po otrzymaniu dotacji.
  5. Przygotuj odpowiednie dane i załączniki zgodnie z regulaminami programów.
  6. Natychmiast po godzinie startu naboru wniosków do programów złóż poprawnie wniosek przez internetowy Generator Wniosków.
  7. A NAJLEPIEJ SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI JESZCZE DZIŚ. DORADZIMY JAKIE AUTO WYBRAĆ, BY MÓC STARAĆ SIĘ O DOTACJE. I WYJASNIMY JAK WYPEŁNIĆ WNIOSEK.

 

Łukasz Sosiński

Menedżer ds. samochodów nowych

Salon Raszyn k. Warszawy

tel. 601 340 336  WhatsApp

Andrzej Cybulski

Specjalista ds. samochodów nowych

Salon Raszyn k. Warszawy

tel. 609 822 122  WhatsApp

Krzysztof Chołuj

Doradca ds. samochodów nowych

Salon Radom

tel. 603 750 325  WhatsApp

Decydować będzie kolejność zgłoszeń. Każda z osób może otrzymać do 18 750 zł. Ze środków NFOŚiGW będzie mogło skorzystać ok. 2 tys. osób. Podczas ostatniego naboru wniosków na Słowacji, pula została wykorzystana w 4 minuty! Do złożenia wniosku nie jest potrzebne żadne zamówienie, ani faktura zakupu. Wniosek trzeba będzie wypełnić oraz podpisać elektronicznie. Wnioski będą oceniane wg kryteriów poprawności, więc trzeba je wypełnić prawidłowo.

Zobacz ceny Corsy-e

 

 

 

Nowe od ręki w Dixi‑Car

Corsa 4DR Edition F1.2XEL 75KM MT5 Start&Stop

Corsa 4DR Edition F1.2XEL 75KM MT5 Start&Stop

benzyna, skrzynia manualna, kolor POMARAŃCZOWY, '2020

od 56900  zł   60950 zł cena brutto

Zobacz

Corsa 4DR Edition F1.2XEL 75KM MT5 Start&Stop

Corsa 4DR Edition F1.2XEL 75KM MT5 Start&Stop

benzyna, skrzynia manualna, kolor POMARAŃCZOWY, '2020

od 58900  zł   63650 zł cena brutto

Zobacz

Corsa 5DR GS Line F1.2XHT 100KM AT8 Start&Stop

Corsa 5DR GS Line F1.2XHT 100KM AT8 Start&Stop

benzyna, skrzynia automat 8-bieg., kolor BIAŁY - SUMMIT WHITE, '2020,   Samochód DEMONSTRACYJNY

od 75900  zł   81250 zł cena brutto

Zobacz

Corsa GS LINE 100KM Benzyna

Corsa GS LINE 100KM Benzyna

benzyna, skrzynia manualna, kolor CZerwony Metalik Czarny Dach, '2020,   Samochód DEMONSTRACYJNY

od 76900  zł cena brutto

Zobacz

Więcej samochodów od ręki

 

 

 

 

 

Kup samochód

bez wychodzenia z domu

3. Przygotujemy ofertę, wszystkie formalności zdalnie. Specjalne finansowanie

Oferta, formalności

4. Dostarczymy samochód do Ciebie

Oferta, formalności

 

 

Więcej o Corsie

 

 

 

 

Wypełnij formularz, a dostaniesz ofertę na nowy samochód z dobrą ceną! Lub zadzwoń!

Masz pytanie?
Potrzebujesz ofertę?
Prosimy - Wypełnij formularz!
Czekamy niecierpliwie!


Jeśli odpowiesz na poniższe pytania, otrzymasz bardziej precyzyjną odpowiedź lub korzystniejszą ofertę:

Mam już Opla (lub ma ktoś z rodziny, lub ma moja firma)
Prowadzę działalność gospodarczą
Czy należysz do jednej z preferowanych grup (np. lekarz, policjant, wojskowy, taksówkarz, niepełnosprawny - lista)?
Czy chcesz pozostawić używany samochód w rozliczeniu?
Czy chciałbyś odbyć jazdę testową?
Czy planujesz skorzystać z kredytu/leasingu?
 
Cyfra lub słownie. Pole obowiązkowe.

Naciskając przycisk "Wyślij" potwierdzasz zapoznanie się z treścią Informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych.

 

 

Dixi-Car drugim dealerem w Polsce!

12.2020

Salon Opel Corsa F, sprzedawcy, maseczki

W roku 2020 Dixi‑Car przeskoczył z czwartej na drugą pozycję wśród dealerów OPEL w Polsce, pod względem liczby sprzedanych nowych samochodów (osobom prywatnym i klientom firmowym - auta osobowe i dostawcze). Są to dane za styczeń‑listopad 2020.

Po 11 miesiącach 2020 Dixi‑Car jest również:

  • drugim dealerem w Polsce pod względem sprzedaży do dużych flot
  • trzecim dealerem w Polsce w kategorii samochody dostawcze

Stoimy na pudle - w trudnym roku ;)

Więcej statystyk


Ogłoszenie, tuba
Czy kupić nowy samochód 2020/2021? [Taniej nie będzie] Wywiad

Ile się czeka na nowy samochód? Tłumaczymy

Więcej o Corsie

Co wiemy - kompendium

Ceny (benzyna, Diesel)

Ceny (Electric)

Promocje

Wyprzedaż

GS-Line (OPC)

Foto benzyna

Foto elektryk

Dane techniczne

Elektryk w praniu: opłacalność, opinie

Corsy od ręki

Corsa F vs Corsa A - 30 lat zmian [czy warto?]

 

Cenniki

pdf Corsa 2021

pdf Corsa 2020

pdf Corsa-e 2021

pdf Corsa-e 2020

 

pdf Katalog

 

Zainteresowany Corsą F?

Wpisz dane, nasz sprzedawca odpisze/oddzwoni.1

1 w miarę dostępnych mocy przerobowych

Wypełnij formularz

 

Gwarancja, przeglądy

Gwarancja na samochód: 2 lata
Gwarancja na perforację: 12 lat więcej
Gwarancja na baterię: 8 lat (dotyczy tylko wersji elektrycznej)

Ochrona pogwarancyjna
FlexCare na 1, 2, 3 lata więcej

Jak często przegląd?
Elektryk - co 25 tys. km/2 lata
benzyna - co 15 tys. km/1 rok
Diesel - co 30 tys. km/1 rok więcej

 

Konsultant sprzedaży nowych samochodów:
Raszyn - 22 716 30 20
Radom - 48 360 98 26

Opel Corsa kontra Crossland X
Najtańsze nowe Ople: Corsa i Crossland X.

Który wybrać?

Ocenili nas

"

Szanowna Pani Prezes:

Nabyłam u Państwa, w Salonie Dixi-Car S.A. w Raszynie, nowy samochód marki Opel Astra. Od początku, do chwili zakupu, prowadziłam rozmowy z Panem Łukaszem Sosińskim. Pan Łukasz Sosiński wykazał się profesjonalizmem oraz ogromnym zaangażowaniem. Sposób, w jaki wywiązuje się ze swoich obowiązków, niewątpliwie wpływa na wizerunek Firmy, którą reprezentuje.

Tą drogą, na Pani ręce, przekazuję wyrazy podziękowania i uznania.

"

Więcej opinii



 

 

Podziel się:
Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Wyprzedaż nowy Opel Corsa