Warszawa (22) 716 30 20
Radom (48) 360 98 26
Ze 130-konnym silnikiem benzynowym Corsa szóstej generacji osiąga 208 km/h. Poprzednik potrzebował 150 koni, żeby rozpędzić się do 207 km/h. Tajemnica tkwi w masie samochodu - nowa Corsa schodzi poniżej 1000 kg. Jak odchudzono Corsę F?
Nowa Corsa F jest zawsze 5-drzwiowa i o ok. 5 cm niższa niż dotychczasowa Corsa (dzięki czemu nieco bardziej sportowy look). Za to o ok. 4 cm dłuższa. W nowej Corsie są do wyboru trzy rodzaje napędu: benzyna, Diesel i elektryk. W wersjach spalinowych jest o ok. 100 kg lżejsza niż Corsa piątej generacji, co owocuje niższym spalaniem i lepszym przyspieszeniem.
w milimetrach
Corsa benz./diesel | Corsa-e elektryk | ||
---|---|---|---|
Segment rynkowy | B | ||
Wersje nadwoziowe | 5-drzwiowa 5 miejscowa | ||
Platforma podwoziowa | CMP (pozwalająca na napęd spalinowy i bateryjny) | ||
Wymiary nadwozia | Długość | 4060 mm | |
Wysokość | 1433 mm | ||
Szerokość ze złożonymi/rozłożonymi lusterkami | 1765/1960 mm | ||
Rozstaw osi | 2538 mm | ||
Rozstaw kół przód/tył | 1489/1488 mm | ||
Bagażnik | Pojemność bez składania siedzeń | 309 l | 267 l |
Długość podłogi bez składania siedzeń | 674 mm | ||
Pojemność po złożeniu siedzeń (do dachu) | 1081 l | 1042 l | |
Długość podłogi przy złożonym oparciu kanapy | 1553 mm | ||
Szerokość między nadkolami | 969 mm | ||
Wysokość bagażnika między jego podłogą a półką | 536 mm | ||
Wysokość progu załadunku nad ziemią | 682 mm | ||
Masy | z kierowcą, w zależności od wersji | 1055 – 1233 kg | 1530 kg |
Dopuszczalna masa całkowita (w zależności od wersji) | 1550 – 1660 kg | ||
Ładowność (w zależności od wersji) | 417 – 495 kg |
Porównaj z Corsą E (piąta generacja)
Średnica zawracania między ścianami: 10,4 m
Rozmiary opon: 185/65R15 ● 195/55R16 ● 205/45R17
1.2 75KM |
1.2 100KM |
1.2 100KM |
1.2 130KM |
|
---|---|---|---|---|
norma emisji | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d |
pojemność (cm3) | 1199 | 1199 | 1199 | 1199 |
czy wtrysk bezpośredni paliwa? | tak | tak | tak | |
Start&Stop | tak | tak | tak | tak |
skrzynia biegów | 5-bieg. manualna | 6-bieg. manual. | 8-bieg. automat | 8-bieg. automat |
pojemność zbiornika paliwa | 40 | 44 | 44 | 44 |
moc maks. (kW/KM przy obr/min.) |
55/75/5750 | 74/100/5500 |
74/100/5500 |
96/130/5500 |
moment obrotowy (Nm przy obr/min.) |
118/2750 | 205 / 1750 | 205 / 1750 | 230 / 1750 |
prędkość maksymalna (km/h) |
174 | 194 | 192 | 208 |
przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) | 13,2 | 9,9 | 10,8 | 8,7 |
przyspieszenie 80-120 km/h (sek.) na 5. biegu | 19,4 | 9,5 | - | - |
wg NEDC | ||||
spalanie trasa (l/100 km) |
3,8-3,6 | 3,8-3,6 | 4,0-3,9 | 4,2-4,0 |
spalanie miasto (l/100 km) |
4,9-4,8 | 5,3-5,2 | 5,2-5,1 | 5,5-5,4 |
spalanie średnio (l/100 km) |
4,2-4,1 | 4,3-4,2 | 4,5-4,3 | 4,7-4,5 |
emisja CO2 (g/km) | 95-93 | 99-96 | 102-99 | 106-103 |
wg WLTP różnica NEDC - WLTP |
||||
spalanie średnio (l/100 km) |
5,9-5,3 | 5,9-5,4 | 6,2-5,8 | 6,0-5,6 |
emisja CO2 (g/km) | 133-120 | 134-122 | 140-130 | 136-128 |
Maks. masa holowanej przyczepy | ||||
bez hamulca | 500 kg | 580 kg | 580 kg | 615 kg |
z hamulcem, nachylenie 12% | 500 kg | 1200 kg | 1200 kg | 1200 kg |
1.5 CDTi 102KM |
|
---|---|
norma emisji | Euro 6d-TEMP |
pojemność (cm3) | 1499 |
czy wtrysk bezpośredni paliwa? | tak |
skrzynia biegów | 6-bieg. manualna |
pojemność zbiornika paliwa | 41 l |
moc maks. (kW/KM przy obr/min.) | 75/102/3500 |
moment obrotowy (Nm przy obr/min.) | 250/1750 |
prędkość maksymalna (km/h) | 188 |
przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) | 10,2 |
przyspieszenie 80-120 km/h (sek.) | 9,9 |
wg NEDC | |
spalanie trasa (l/100 km) |
3,1-2,9 |
spalanie miasto (l/100 km) |
3,8-3,7 |
spalanie średnio (l/100 km) |
3,4-3,2 |
emisja CO2 (g/km) | 88-85 |
wg WLTP różnica NEDC - WLTP |
|
spalanie średnio (l/100 km) |
4,5-4,0 |
emisja CO2 (g/km) | 117-105 |
Maks. masa holowanej przyczepy | |
bez hamulca | 580 kg |
z hamulcem, nachylenie 12% | 1200 kg |
Jest to Corsa szóstej generacji, czyli Corsa F, ale o nazwie handlowej Corsa-e, ze względu na napęd elektryczny.
Silnik | moc | 100 kW/136 KM |
---|---|---|
Maks. moment obrotowy | 260 Nm w zakresie obrotów silnika od 300 do 3673 na minutę | |
konstrukcja | Silnik elektryczny z automatycznym reduktorem; BEV - Battery Electric Vehicle (czyli napęd czysto bateryjny; nie jest to hybryda, czyli nie ma silnika spalinowego) | |
Akumulatory | pojemność | 50 kWh |
konstrukcja | 216 ogniw (125Ah): 18 modułów po 12 ogniw | |
czas ładowania | 5 godz. 15 min. - z wall-boksu 3-fazowego (prąd zmienny) 11kW (w domowym garażu) ok. 28 godz. (do 100% pojemności baterii) ze standardowego gniazdka 1,8kW (w domu) ok. 30 min (do 80% pojemności baterii) z publicznej stacji ładowania prądem stałym o mocy 100kW |
|
cechy baterii | sprawdzanie stanu naładowania przez aplikację myOpel; 8-letnia gwarancja na zespół akumulatorów | |
Osiągi samochodu | prędkość maks. | 150 km/h |
przyspieszenie 0-100 km/h | 8,1 s | |
przyspieszenie 0-50 km/h | 2,8 s | |
zasięg | 329-337 km wg cyklu WLTP / 450 km wg cyklu NEDC | |
możliwość zwiększenia zasięgu? | Tak, jeśli jeździmy w trybie Eco. Podany zasięg dotyczy trybu Normal. | |
Zapotrzebowanie na energię wg WLTP | 16,8-16,5 kWh/100 km |
Kup samochód
bez wychodzenia z domu
3. Przygotujemy ofertę, wszystkie formalności zdalnie. Specjalne finansowanie
4. Dostarczymy samochód do Ciebie
Przyzwoite osiągi nowej Corsy F (szósta generacja) stąd się biorą, że jest o ok. 100 kg lżejsza niż Corsa E, czyli piąta generacja. Aluminiowy silnik 1.2 Corsy F jest o ok. 15 kg lżejszy niż w Corsie E. Karoseria przed malowaniem (body-in-white) - odchudzona o ok. 40 kg. Aluminiowa maska - o 2,4 kg lżejsza niż stalowa maska Corsy E. Razem liczone przednie i tylne fotele nowej Corsy są o 10 kg lżejsze niż w Corsie z lat 2014-2019. Zobacz dane poprzedniej Corsy.
Pełny ocynk we wszystkich modelach Opla!
Demonstracyjna, ocynkowana Corsa przed salonem Dixi‑Car w Radomiu. Zapraszamy na jazdę próbną.
Przypominamy, że wszystkie oferowane na stronie Dixi‑Car nowe samochody Opel (osobowe i dostawcze) mają pełny ocynk blach nadwozia. Osobowe Ople objęte są 12‑letnią gwarancją na perforację blach.
Polska leży w klimacie przejściowym. Ścierają się u nas masy powietrza o różnych cechach, w efekcie zimą temperatura często przechodzi przez 0 st. C, i drogi – częściej niż w innych krajach – posypywane są solą. Samochód marki Opel jest mądrym wyborem na polskie zimy.
Samochody Opel są cynkowane całe i obustronnie – nadwozia zatapiane są w wannach z cynkiem. Nazywa się to cynkowanie ogniowe, jego zaletą jest fakt, iż cynk wlewa się w każdy otwór i warstwa cynku jest gruba zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz karoserii.