Nowa Corsa F może mieć silnik elektryczny, benzynowy lub Diesla. Najbardziej interesująca jest ta pierwsza (Corsa-e), bo zasięg 330 km (wg bardziej restrykcyjnej metodologii WLTP) i możliwość naładowania baterii do 80% w ciągu 30 minut czyni z niej już samochód praktyczny, a cena jest korzystna. Sprzedaż w Dixi-Car ruszyła.
Na zdjęciu Corsa-e, czyli elektryczna, bez silnika spalinowego. Nowa Corsa z silnikami benzynowymi i Diesla jest jak najbardziej w ofercie. Sprzedaż w Dixi-Car ruszyła.
Corsa F w pigułce
Elektryczna czy spalinowa, skoro ma klapkę wlewu paliwa? Elektryczna, bo dodatkowy emblemat "e" na słupku B i na tylnej klapie. Od 0 do 100 km/h w 8,1 sek.
Europejski standard, czyli złącze typu Type 2/Combo 2 "mennekes". Jest w nowej Corsie tryb super szybkiego ładowania, potwierdzają to dwa grubsze bolce na dole złącza.
segment B, najpopularniejszy w Europie
Corsa F bazuje na platformie CMP pozwalającej na w pełni elektryczny - bateryjny napęd - bez silnika spalinowego. Michael Lohscheller, prezes Opla powiedział w kontekście ceny: Nowa Corsa to będzie prawdziwy samochód elektryczny dla mas.Więcej o napędzie elektrycznym w nowej Corsie
Wymiary: długość 4,06 m (o 4 cm więcej niże Corsa E), wysokość ok. 1431 mm (o 48 mm mniej niż piąta generacja); kierowca Corsy F siedzi o 28 mm niżej niż w Corsie E.
Bardziej sportowy charakter i pewniejsze prowadzenie Corsy F ze względu na obniżenie punktu ciężkości
ma digital zegary, również przy napędzie benzynowym/Dieslu
dostępna z w pełni LED-owymi, 8-segmentowymi reflektorami matrycowymi IntelliLux. Snop światła jest kontrolowany przez nowej generacji kamerę przednią (high-res). Wcześniej Opel nie miał w segmencie B reflektorów w pełni led-owych
Systemy:
funkcja rozpoznawania znaków drogowych potrafi teraz dodatkowo odczytać niestandardowe komunikaty wyświetlane przez zarządców dróg, np. znaki LED-owe, spotykane w tunelach. Ostatnio odczytane ze znaku drogowego ograniczenie prędkości, np. 50 km/h, kierowca może widzieć wyświetlone na desce
flank guard, czyli ostrzeżenie o przeszkodach z boku samochodu (np. słupek, głaz) - po raz pierwszy w Corsie
SBSA, alarm o obiekcie w martwym polu (rowerzysta, inny pojazd)
czujniki parkowania, asystent parkowania (Corsa sama wpasuje się w lukę)
ekran dotykowy LCD w panelu środkowym może mieć 7 (Multimedia Navi) lub 10 cali (Multimedia Navi Pro). Dotychczas spotykane były ekrany do 8 cali
zestaw multimedialny ma nowy interfejs "Opel Connect", różniący się od dotychczasowego "IntelliLink". Jest live-nawigacja (uwzględniająca bieżące korki, wypadki), eCall (automatyczne powiadomienie służb ratunkowych o wypadku), a także połączenie głosowe z Opel Assistance inicjowane przez kierowcę przy mniej poważnych zdarzeniach, np. przy awarii
fotele dostępne w wersji z masażem, tego nie było wcześniej w Corsie
produkcja w Saragossie w Hiszpanii, tam gdzie Crossland.
Napęd elektryczny
Emblemat 'e' na słupku B odmiany elektrycznej.
Nowa Corsa F, czyli szósta generacja, jest dostępna zarówno z silnikami spalinowymi (benzyna, Diesel), jako 'Corsa', jak i z napędem elektrycznym, jako 'Corsa-e'. Oto dane techniczne wersji elektrycznej:
napęd bateryjny - BEV - Battery Electric Vehicle (nie hybryda)
zasięg ok. 330 km wg WLTP; ok. 450 km wg NEDC
trzy tryby jazdy: Normal, Eco, Sport. Zasięg podany dla trybu Normal, można go znacząco wydłużyć jeżdżąc na Eco ("long-distance runner")
silnik elektryczny 100 kW/136 KM, moment obrotowy 260Nm już od najniższych obrotów
przyspieszenie: 2,8 s od 0 do 50 km/h; 8,1 s od 0 do 100 km/h
pojemność baterii 50 kWh
czas ładowania: szybkie ładowanie do 80% pojemności w ciągu 30 minut z ulicznej stacji ładowania; ok. 28 godzin do 100% ze standardowego gniazdka w domu/garażu
8-letnia gwarancja na baterię
podgląd na stopień naładowania baterii przez aplikację myOpel na smartfonie (np. gdy siedzimy w restauracji)
możliwość ładowania z ładowarki ulicznej lub wallbox'a (w domu)
Przekrój przez Corsę-e, czyli wersję elektryczną. Bagażnik o pełnej pojemności, dzięki ulokowaniu baterii w miejscu, gdzie tradycyjnie był zbiornik paliwa oraz pod przednimi fotelami.
Kiedy premiera? Kiedy rusza sprzedaż w Polsce?
czerwiec 2019 - początek sprzedaży w Polsce Corsy-e (elektrycznej) - zobacz ceny
lipiec 2019 - początek sprzedaży w Polsce wersji z silnikami benzynowymi i Diesla - zobacz ceny
12-22 września 2019 - oficjalna premiera na targach we Frankfurcie
listopad 2019 - nowe Corsy (benzynowe i Diesel) dojeżdżają do salonów w Polsce
marzec 2020 - pierwsze Corsy elektryczne dojeżdżają do salonów w Polsce
Dotychczasowa, piąta generacja, czyli Corsa E, naszym zdaniem będzie dostępna do końca 2019 roku kalendarzowego, oczywiście im później, tym wybór będzie mniejszy. Powinna cieszyć się popularnością do końca, ze względu na korzystniejszą cenę.
Deska nowej Corsy z napędem elektrycznym. Litery P, R, N, D/B na lewarku wskazują, że jazda Corsą-e przypomina jazdę z automatyczną skrzynią biegów, a nie z manualem.
Cyfrowe zegary są zarówno w odmianie elektrycznej, jak i w spalinowych Corsach F. Nie tylko koło kierownicy, ale i tapicerka mogą być skórzane (w Corsie E są tylko tapicerki materiałowe).
Cena nowej Corsy F spalinowej
Cena szóstej generacji jest w chwili rozpoczęcia sprzedaży o ok 3,8 tys. zł wyższa niż dotychczasowej Corsy 5-drzwiowej (Corsy F są zawsze 5-drzwiowe). Porównanie poniżej: ta limonkowa to dotychczasowa Corsa; czerwone samochody - nowa generacja. Cena obecnej Corsy jest atrakcyjna z dwóch powodów: (1) podstawowy silnik 1.2 jest 4-cylindrowy, w Corsie F silnik 1.2 jest 3-cylindrowy, (2) cena Corsy E z rocznika 2019 uwzględnia już upgrade silników do normy Euro 6d-Temp (silniki przed tą normą były tańsze). Jednak nowości wyposażeniowe, jak kamera i asystent pasa ruchu, a także fajne audio z dotykowym LCD, przemawiają już za Corsą F - patrz jej standard.
Wyposażenie Standardowe + dodatki w wersji Edition:
Klimatyzacja, nawiewy na tylne siedzenia, klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia (dodatki wersji Edition)
System Multimedia z łączami Bluetooth, USB i tunerem cyfrowym DAB, 6 głośników, kolorowy ekran dotykowy 7", system obsługi komend głosowych przez smartfon
Kolorowy wyświetlacz graficzny 3.5-calowy pomiędzy wskaźnikami
Pakiet 5*NCAP (układ rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, system ostrzegania przed kolizją, również z pieszym, i automatycznego hamowania przy niskich prędkościach, system wykrywania zmęczenia kierowcy)
Elektrycznie sterowane lusterka zewnętrze w kolorze nadwozia
Obręcze kół ze stopów lekkich 16x6,5", z oponami 195/55 R16 87H
CENA
od 56 900 zł59 900 zł
Rok produkcji 2021. Nadwozie 5-drzw., poziom wyposażenia 'Edition'.
od 52 490 zł
Rocznik 2021. Nadwozie 5-drzw., poziom wyposażenia 'Corsa'. W porównaniu z 'Edition' m.in. klimatyzacja, aluminiowe felgi są tu opcjonalne.
Finansowanie
Rata od 359 zł /miesiąc w Opel Flash Kredyt/Leasing.
lub
od 499 zł /miesiąc w Opel Kredyt z ubezpieczeniem w razie utraty pracy, wypadku, choroby.
Dostępne również kredyty 3x33% i 4x25%.
Promocyjny kredyt 50/50 zero procent.
Promocyjny Leasing od 100%.
Abonament z serwisem, ubezpieczeniem od 539 zł +vat/mc w wynajmie Opel Free2Move na firmę
Dzwoń! Salon Raszyn/Warszawa (22) 716‑30‑20 • Radom 603‑750‑325, (48) 360‑98‑26 Zadaj pytanie
Zdjęcia mogą przedstawiać elementy wyposażenia dodatkowego.
Cena Corsy-e z napędem elektrycznym
Cena Corsy elektrycznej - cytat z Opla: With the new Corsa we will make electric mobility accessible to many customers – it will be a real electric car for the people. Czyli samochód elektryczny dla mas. Co to oznacza w złotówkach? Cenę ok. 86 tys. zł, po uwzględnieniu rządowej dopłaty 30% i rabatu od Opla (więcej w promocjach):
Klimatyzacja sterowana elektronicznie i dodatkowe elektryczne ogrzewanie w systemie nawiewu
System Multimedia z łączami Bluetooth®, USB, z funkcją projekcji interfejsu smartfona Apple CarPlay/Android Auto i tunerem cyfrowym DAB. 6 głośników, kolorowy dotykowy ekran 7", obsługa komend głosowych przez smartfon
Pakiet 5*NCAP - układ rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, zaawansowany układ wykrywania pieszych
i rowerzystów oraz automatycznego hamowania przy niskich prędkościach, system wykrywania zmęczenia kierowcy.
Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne; elektrycznie sterowane lusterka zewnętrze w kolorze nadwozia
Zdalnie sterowany centralny zamek
Panoramiczna kamera cofania 180 stopni
Czujniki parkowania z tyłu
Zawieszenie o charakterystyce sportowej
CENA
od 110 590 zł122 990 zł
Rok produkcji 2021. Od podanej na czerwono kwoty należy odjąć rządową dopłatę w kwocie 18 674 zł. W praktyce cena do zapłacenia może wynieść ok. 92 tys. zł brutto. Więcej w promocjach.
Finansowanie
Rata od 659 zł w Opel Flash Kredyt/Leasing.
Promocyjny kredyt 50/50 zero procent.
Promocyjny Leasing od 100%.
Abonament z serwisem, ubezpieczeniem od 1069 zł +vat/mc w wynajmie Opel Free2Move na firmę
Czy cena 86 tys. zł za Corsę elektryczną, jest do przyjęcia w Polsce? Niektórzy klienci już dziś ocierają się przy zakupie fabrycznie nowej Corsy na paliwa kopalne o kwotę 70 tys. zł. Pamiętajmy, że samochód elektryczny w praktyce oznacza jazdę jak z automatyczną skrzynią biegów i topowym silnikiem benzynowym.
Mało prawdopodobne. Po latach dominacji w segmencie samochodów z fabrycznym LPG, Opel opuszcza go. Problemem jest pokonanie normy Euro 6.2; w dodatku benzyny palą już bardzo mało. Zbliża się era elekryków.
Corsa E była dostępna z fabryczną instalacją gazową.
Czarny dach dobrze komponuje się z większością lakierów.
Opona Michelin 215/45R17 i trójkolorowa alufelga.
W nowej Corsie VI siedzi się o 28 mm niżej niż w Oplu Corsa V (Corsa E). Nadwozie jest o 48 mm niższe, ale producent podkreśla, że miejsca na głowy w kabinie jest tyle samo. Natomiast stabilność samochodu i przyjemność z jazdy wzrosła.
Reflektory w pełni LED-owe po raz pierwszy w Corsie. 8 segmentów LED, snop światła sterowany wysokiej rozdzielczości kamerą.
Tylna lampa nawiązuje do Insigni, widać tu "niemiecki" design.
Generacje Corsy
Łącznie od 1982 roku do dziś sprzedano ok. 13,6 mln egzemplarzy Corsy wszystkich generacji.