Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Jak się jeździ Oplem Corsą-e? Praktyka i opinie.

 

100% elektryczna nowa Corsa-e w praniu. Jak się nią jeździ w Polsce? Jaki jest koszt serwisu elektryka w porównaniu z napędem benzynowym/silnikiem Diesla?

 

Niższe koszty przeglądów w elektryku

Ładowanie akumulatorów, elektryczna Corsa

Okres międzyprzeglądowy w Corsie-e (elektrycznej) to 2 lata lub 25 tys. km. W praktyce, w przypadku klienta indywidualnego, który robi typowe przebiegi, kluczową wartością są "2 lata". Wersje benzynowe/Diesel nowej Corsy mają okres międzyprzeglądowy 1 rok.

Również ceny wydłużonej ochrony serwisowej wskazują, że producent spodziewa przy napędzie elektrycznym niższych kosztów obsługi serwisowej. I tak, Pakiet Pełna Obsługa Plus na 2+2 lata z limitem przebiegu 40 tys. km kosztuje dla Corsy-e (elektrycznej) 3220 zł, a dla Corsy benzynowej/Diesel - 4600 zł. Pakiet ten obejmuje usuwanie skutków awarii, jak i koszty przeglądów okresowych (w tym wymieniane części eksploatacyjne, np. klocki hamulcowe). Tych przeglądów w ciągu czterech lat wykonamy tylko dwa dla Corsy elektrycznej i aż cztery w przypadku napędu benzynowego/Diesla. Oszczędzamy więc też czas na wizyty w ASO.

Ceny pakietów Przeglądy Plus, Pełna Obsługa i Pełna Obsługa Plus sprawdź w cenniku PDF Umów Serwisowych na tej stronie.

 

Tabela: Miesięczne koszty eksploatacyjne, dla przebiegu 10 000 km rocznie w pierwszych 5 latach użytkowania pojazdu.

 
Corsa-e (elektryk)
Corsa z silnikiem benzynowym
Corsa z silnikiem Diesla
Przeglądy/naprawy (wg pakietu Umowa Serwisowa 'Pełna Obsługa Plus' na 5 lat dla limitu przebiegu 10 tys. km rocznie 72 zł 103 zł 103 zł
Energia1 45 zł 257 zł 186 zł
Razem 117 zł 360 zł 289 zł

Porównywane modele:
- Opel Corsa-e: 17 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km (WLTP)
- Opel Corsa z silnikiem benzynowym: Edition 1.2 AT8 100KM zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,2 l/100km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 140 g/km (WLTP)
- Opel Corsa z silnikiem Diesla: Edition 1.5 MT6 102KM zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,5 l/100km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 117 g/km (WLTP)

Kalkulację przygotowano w oparciu o wstępne dane wg WLTP, w cyklu mieszanym, wyłącznie dla celów porównawczych. Wartości zużycia energii i emisji CO2 oraz zasięgu określone zostały na podstawie pomiarów w cyklu WLTP (światowa zharmonizowana procedura badania pojazdów lekkich), zgodnie z Rozporządzeniami WE nr 715/2007 i nr 1151/2017.

1 Benzyna 4,98 zł/l, olej napędowy 4,97 zł/l, energia elektryczna 0,32 zł/kWh.

Serwis samochodów elektrycznych

 

 

Jak jeździć elektrykiem w Polsce? Aspekt praktyczny i koszty ładowania

Czy nie jest w Polsce za wcześnie na samochód elektryczny? Czy infrastruktura jest gotowa, czy nie stanę w polu bez prądu?

Właściciele domów jednorodzinnych, segmentów z garażem, ale także firm z placem parkingowym są, naszym zdaniem, pierwszymi kupującymi e-Corsę w Polsce. Z pokładowej, dołączanej w standardzie ładowarki 7,2 kW, naładujemy baterie rozładowane do zera w teoretyczne 7 godzin - akurat tyle, ile śpimy.

A biorąc pod uwagę, że średnio w ciągu doby przejeżdżamy tylko 60 km, doładujemy sobie baterię do 100% w domu w ciągu godziny, półtorej.

No i czekamy na więcej ulicznych stacji ładowania w Polsce. W Europie jest ich ok. 105 000 i liczba rośnie.

 

E-mobilność planowanie podróży

Przy dalekich wypadach elektryczną Corsą, Opel Connect pomoże nam zaplanować trasę. W Europie jest to łatwe, przy sieci 105 tys. stacji ładowania.

 

Wyjazd z Warszawy/Radomia na Mazury

Jest kilka mechanizmów zabezpieczających przed zatrzymaniem się bez prądu w połowie drogi między Olsztynem a Warszawą:

Po pierwsze, jeszcze zanim wyjedziemy, samochód będzie nas uczył, jak wydłużać zasięg (apka myOpel, a w niej funkcja e-mobility coaching; pokaże nam nawet, jak wypadamy na tle innych użytkowników). Kto wie, czy jadąc z Warszawy nad Śniardwy delikatnie, nie obrócimy w obie strony na jednym ładowaniu (zasięg Corsy-e to do 450 km wg NEDC, do 337 km wg WLTP).

Po drugie, usługa OpelConnect, obecna w eCorsie, wspomoże planowanie trasy, tak aby prądu nie zabrakło (w E-mobilności planowanie trasy to klucz).

Po trzecie, samochód może przejść w tryb Eco zwiększając zasięg, temperując nieco naszą ciężką nogę. W ostateczności jest Assistance.

W praktyce: jadąc na Mazury z Mazowsza musimy przygotować właściciela pensjonatu, że będziemy chcieli naładować samochód, a sami musimy rozumieć, że ze standardowego gniazdka 230V w starej, mazurskiej willi, ładowanie baterii od do 100% może potrwać w najbardziej pesymistycznym wariancie do 28 godzin (przy baterii wydrenowanej do zera).

W naszym własnym garażu, instalacja elektryczna raczej wytrzyma obciążenie pokładową ładowarką 7,2 kW. I wtedy będzie to ok. 7 godzin czasu ładowania od 0 do 100%. A jeśli mamy w domu/firmie trzy fazy i doposażymy się w opcjonalny, trójfazowy wallbox 11 kW, ładowanie od 0 do 100% potrwa nawet tylko ok. 5 godzin.

Natomiast rzadko mamy baterię rozładowaną do zera. Najczęściej doładowujemy tylko samochód, powiedzmy od 60% w górę - i wtedy czas ładowania się skraca.

Uliczne stacje ładowania ładują Corsę od 0 do 80% w 30 minut. One mają większą wydajność prądową.

Dane techniczne Corsy-e

 

Ile w przeliczeniu na złotówki kosztuje naładowanie Corsy od 0 do 100%?

Ładowanie Corsa EV

Patrząc na grubość kabla, trwa ładowanie z ulicznej stacji 100 kW - typowo do 30 minut.

Policzmy. Opel podaje, że średnia energochłonność nowej Corsy-e to 17 kWh na 100 km (wg nowszej, bardziej rygorystycznej normy WLTP). W Polsce koszt 1 kilowatogodziny z domowego gniazdka to obecnie ok. 0,57 zł z VAT w taryfie jednostrefowej, całodobowej, czyli takiej, jakiej używa większość, ze stałą ceną prądu w ciągu doby. 17 kWh x 0,57 zł = 9,69 zł/100 km. A skoro zasięg elektrycznej Corsy, wg WLTP, wynosi do ok. 337 km, to ładowanie baterii od 0 do 100% powinno kosztować ok. 32 zł. Teoretycznie.

Spójrzmy teraz od strony pojemności akumulatorów napędowych, która wynosi w e-Corsie 50 kWh. Mnożąc 50 kWh przez 0,57 zł (cena kilowatogodziny), otrzymujemy teoretyczny koszt ładowania równy 28,5 zł z vat, w taryfie domowej. W praktyce jednak, ze względu na straty w ładowarce, wydzielanie ciepła, przyjmujemy 32 zł jako bliższe prawdy.

Użytkownik e-Corsy powinien się zastanowić, czy nie przejść na taryfę dwustrefową G12 i ładować pojazd nocą ok. 2x taniej niż powyższe wyliczenia. Zaplanować, o której godzinie zacznie się ładowanie, można w aplikacji na smartfonie. Wtedy cena przejechania 330 km spadłaby do ok. 16 zł, czyli tak jakby Corsa paliła niecały 1 litr benzyny na 100 km.

 

Co jeszcze warto wiedzieć przed zakupem eCorsy?

  • gwarancja na samochód - standardowo 2 lata, ale gwarancja na baterię 8 lat
  • zakup w polskim salonie Corsy-e Edition kwalifikuje się do rządowej dopłaty 30%
  • 'znaki zapytania' mogą się z upływem czasu rozstrzygać na korzyść elektryków, bo UE je popiera
  • elektryk, jego budowa, jest mniej podatna na awarie niż samochód z napędem spalinowym - brak silnika spalinowego, mniej części ruchomych, przeciążeń i tarcia charakterystycznych dla 2000 obr./min., obciążeń termicznych i chemicznych związanych z benzyną/olejem napędowym i ich spalaniem
 
Elektryczna Corsa tył i przód

Emblemat e obok napisu CORSA na tylnej klapie.

 

 

Kable do ładowania

Standardowo na wyposażeniu elektryków Opla jest kabel do ładowania 230V z domową wtyczką. Czy dokupywać inny kabel?

Kabel do ładowania 230V Mode 2

Kabel ładowania tryb 2/mode 2, 1,8 kW (do gniazdka 230 V). Długość kabla 6 m. Taki kabel jest w standardowym wyposażeniu (bez dopłaty) elektrycznych i hybrydowych modeli Opla. Pasuje do domowego gniazdka 230V.

Kabel ogranicza pobór prądu do 8A, by nie zniszczyć instalacji elektrycznej lub gniazdka w domu czy garażu. 8A * 230V = ok. 1800W, czyli 1,8 kW - tyle, ile pobiera czajnik elektryczny. Zaletą tego kabla jest to, że pasuje do istniejących gniazdek. Nie ma potrzeby przerabiania instalacji elektrycznej w domu, nie ma potrzeby wnioskowania do dostawcy energii o większy przydział mocy. Ale jest to też najwolniejsza opcja ładowania. Dobra dla kogoś kto jeździ elektrykiem niezbyt intensywnie, nie ładuje codziennie. Większy sens ma taki kabel w samochodzie PHEV (ładowanej z gniazdka hybrydzie) niż w samochodzie w pełni elektrycznym

Warto dodać, że Opel ma w ofercie akcesoriów również kabel ze zwykłym wtykiem domowym 230V, ale zdolny przenieść prąd 3,7 kW (16 Amperów * 230V). Kabel taki wymaga wzmocnionego gniazdka tzw. Green'UP, które możemy sobie kupić w sklepie z artykułami elektrycznymi już za kilkadziesiąt złotych i zamontować w garażu na ścianie zamiast standardowego gniazdka. Kabel taki jest skrócony do 5 metrów. Kabel 3,7 kW + gniazdko Green'UP to już jakaś alternatywa dla wallboxa.

 
Kabel do publicznych stacji ładowania, Tryb 3, jednofazowy

Kabel do ładowania samochodu prądem zmiennym (AC) w publicznych stacjach, tzw. tryb 3/mode 3 (ale gniazdo Type 2). Długość kabla 6 m. W Oplu taki kabel jest płatną opcją, można go znaleźć w cennikach pdf naszych elektryków.

Warto taki kabel mieć, bo nie wszystkie publiczne stacje ładowania dysponują kablami. Stacja może mieć samo gniazdko, do którego wtykamy przywieziony ze sobą kabel.

Są dwie odmiany tego kabla: jednofazowy i trójfazowy. Który wybrać? Po pierwsze, standardowo (bez dopłaty) w elektrycznych Oplach jest zabudowana pokładowa ładowarka jednofazowa. Jeśli przy niej pozostaniemy, nie ma sensu kupować innego kabla niż jednofazowy. Kabel jednofazowy ogarnia moc 32A * 230V = 7,4 kW.

Inaczej będzie, jeśli zdecydujemy się zamówić Opla z pokładową ładowarką trójfazową. Wtedy dokupujemy do niej również kabel trójfazowy. I cieszymy się szybszym ładowaniem w publicznych stacjach. Kabel 3-fazowy pozwala ładować samochód prądem 3*16A * 230V = 11 kW.

Jeśli mamy "szybszy" kabel trójfazowy, ale "wolniejszą" ładowarkę pokładową jednofazową, tempo ładowania będzie wtedy jak dla "wolniejszego" elementu.

Kabel tryb 3 może nam się też przydać do wallboxa, czyli zabudowanej w prywatnym garażu stacji ładowania, jednak niektóre oplowskie wallboxy miewają dołączony własny kabel.

 
Zestaw kabli do ładowania samochodu elektrycznego

Zestaw kabel + przejściówki. W cennikach pdf modeli Opla taki zestaw może występować pod nazwą 'Kabel ładowania uniwersalny 1,8-22 kW'. Zastępuje obydwa w/w kable. Polecana opcja, jednak taka walizka jest droższa niż kabel. W zestawie mamy jeden kabel i następujące adaptery:

230V, czyli pod gniazdko domowe, zarówno typ E, czyli takie jak stosuje się w budownictwie w Polsce, Czechach, Francji, ale też typ F (tzw. Schuko), spotykane w Niemczech, Austrii, Szwecji.

Type 2, czyli do publicznych stacji ładowania

złącze CEE 16A, tzw. "siła", powszechne w Polsce, nawet w prywatnych garażach.

Jeśli jeździmy dużo po Polsce, Europie, garażach znajomych, ładujemy "przygodnie", taki zestaw będzie najbezpieczniejszy. Warto do niego domówić pokładową ładowarkę 3-fazową, by w pełni wykorzystać możliwości, bo kabel w walizce jest trójfazowy. Warto wejść np. na greenwaypolska.pl, przyjrzeć się mapie ładowarek. Nie wiemy, jak będzie się kształtować "zajętość" stacji ładowania w przyszłości. Posiadając torbę z adapterami mamy największą szansę naładować samochód optymalnie czasowo i kosztowo, również w miejscach niepublicznych, np. nocując u kogoś czy pod firmą, w której pracujemy.

 

Warto na koniec dodać, że:

  1. szybkie ładowanie, tzw. 30-minutowe, na publicznych stacjach ładowania jest realizowane prądem stałym (DC) i do takiego ładowania specjalny grubszy kabel jest na wyposażeniu stacji. Wszystkie w/w kable służą do ładowania prądem zmiennym (AC).
  2. Jeśli montujesz w domowym garażu wallbox, to oplowskie wallboxy mogą mieć na wyposażeniu własny kabel.

Auto elektryczne w praktyce - w odcinkach

 

 

 

Używane

Opel Corsa E 1.0 Turbo 115 KM ColorEdition rej 2015 Nowy rozrąd + Serwis Gwarancja

benzyna , 2014 , skrzynia manualna , kolor czerwony/czarny

od 32500 cena brutto (faktura vat-marża)

Zobacz

Opel Corsa E 1,2 benzyna 70KM, pakiet zimowy, czujniki parkowania, niski przebieg

benzyna , 2018 , skrzynia manualna , kolor srebrny metallic

od 34900 cena brutto (faktura vat-marża)

Zobacz

Opel Corsa F 1.2T 100KM Elegance Navi Kamera Salon PL

benzyna , 2019 , skrzynia manualna , kolor pomarńczowy metalic

od 55900 cena brutto (faktura vat-marża)

Zobacz

Opel Corsa E 1,4 16V 90KM White&Black

benzyna , 2017 , skrzynia manualna , kolor biały

od 35900 cena brutto (faktura vat-marża)

Zobacz

Opel Corsa E Color Edition, 1,4 Turbo 100KM, pakiet zimowy

benzyna , 2016 , skrzynia manualna , kolor czarny metallic

od 39900 cena brutto (faktura vat-marża)

Zobacz

Więcej samochodów używanych

 

 

 

 

 

Kup samochód

bez wychodzenia z domu

3. Przygotujemy ofertę, wszystkie formalności zdalnie

Oferta, formalności

4. Dostarczymy samochód do Ciebie

Oferta, formalności

 

 

Więcej o Corsie

 

 

Już 300 000+ osób wybrało Corsę!

Opel Corsa F, robotnicy, fabryka Saragossa

Już ponad 300 tys. egzemplarzy nowej Corsy wyjechało z fabryki w Saragossie (Hiszpania), i to w ciągu zaledwie nieco ponad roku produkcji - od listopada 2019 do marca 2021. W Niemczech Corsa otrzymała Złotą Kierownicę i w 2020 roku jest najlepiej sprzedającym się modelem w swoim segmencie (segment B).

Z kolei w Wielkiej Brytanii, nowa Corsa w niektórych miesiącach jest najlepiej sprzedającym się samochodem we wszystkich segmentach rynku samochodów nowych! Produkcja obecnej Corsy F w 2020 roku potroiła się względem 2019 roku, gdy oferowana była jeszcze poprzednia generacja, czyli Corsa E.

Corsa F oferuje rozwiązania niespotykane u konkurencji, np. w pełni LED-owe reflektory matrycowe IntelliLux, kamerę przednią rozpoznającą znaki drogowe, w tym dynamiczne znaki w technoilogii led spotykane na autostradach i obwodnicach miast. Oraz alarm kolizji przedniej, z automatycznym hamowaniem i wykrywaniem pieszych i rowerzystów. Co ciekawe, kamera i alarm kolizji są w standardzie!

Zobacz Corsy od ręki w Dixi‑Car

Salon Warszawa / Raszyn

(22) 716 30 20 wew. 4

 

 

Masz pytanie?
Potrzebujesz ofertę?
Prosimy - Wypełnij formularz!
Czekamy niecierpliwie!


Jeśli odpowiesz na poniższe pytania, otrzymasz bardziej precyzyjną odpowiedź lub korzystniejszą ofertę:

Prowadzę działalność gospodarczą
Czy należysz do jednej z preferowanych grup (np. lekarz, policjant, wojskowy, nauczyciel, taksówkarz - lista)?
Czy chcesz pozostawić używany samochód w rozliczeniu?
Czy chciałbyś odbyć jazdę testową?
Czy planujesz skorzystać z kredytu/leasingu?
 
Cyfrą. Pole obowiązkowe.

Naciskając przycisk "Wyślij" potwierdzasz zapoznanie się z treścią Informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych.

 

 

Podane wartości zużycia energii i emisji CO2 ustalono na podstawie nowej światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich WLTP (Rozporządzenie (UE) 2017/1151). Rzeczywisty zasięg samochodów zelektryfikowanych może różnić się w zależności od prędkości, ogrzewania, warunków atmosferycznych i topografii terenu. Na zasięg wpływają również inne czynniki, takie jak indywidualny styl jazdy, ciśnienie w oponach, korzystanie z dodatkowych urządzeń (np. klimatyzacji lub radia) czy obciążenie ładunkiem.

 

 

Umów jazdę próbną Baikiem 3 i 5. Klienci zaskoczeni zrywnością samochodów!

03.2024

BAIC Beijing 5 samochód demonstracyjny
BAIC Beijing 3 samochód do jazdy próbnej

Zapraszamy na jazdę próbną! Zarejestrowaliśmy już BAIC 5 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG i BAIC Beijing 3 Turbo 136KM. Obydwa czterocylindrowe. Są gotowe do testu.

A dlaczego warto przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baika 3 i szybszą skrzynię dwusprzegłową Baika 5, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.

Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!

Umów datę i godzinę testu

Godziny pracy salonu


Ogłoszenie, tuba
Czy kupić nowy samochód 2024/2025? [Taniej nie będzie] Wywiad

Ile się czeka na nowy samochód? Tłumaczymy

Więcej o Corsie

Co wiemy - kompendium

Wyprzedaż

GS-Line (OPC)

Foto benzyna

Foto elektryk

Dane techniczne

Elektryk w praniu: opłacalność, opinie

Corsy od ręki

Corsa F vs Corsa A - 30 lat zmian [czy warto?]

 

Cenniki

pdf Corsa 2023

pdf Corsa 2022

 

pdf Katalog

 

Zainteresowany Corsą F?

Wpisz dane, nasz sprzedawca odpisze/oddzwoni.1

1 w miarę dostępnych mocy przerobowych

Wypełnij formularz

 

Gwarancja, przeglądy

Gwarancja na samochód: 2 lata
Gwarancja na perforację: 12 lat więcej
Gwarancja na baterię: 8 lat (dotyczy tylko wersji elektrycznej)

Ochrona pogwarancyjna
Do 8 lat więcej

Jak często przegląd?
Elektryk - co 25 tys. km/2 lata

(wyjątek: w pierwszym roku co 12,5 tys. km/1 rok)

Benzyna - co 15/20 tys. km/1 rok

Diesel - co 30 tys. km/1 rok więcej

 

Konsultant sprzedaży nowych samochodów:
Raszyn - 22 716 30 20
Radom - 48 360 98 26

Warszawa

Umowy Serwisowe Opel
Gwarancja do 8 Lat.
Stały koszt serwisu. Zobacz
Opel Corsa kontra Crossland X
Najtańsze nowe Ople: Corsa i Crossland X.

Który wybrać?

Ocenili nas

"

Szanowna Pani Prezes:

Nabyłam u Państwa, w Salonie Dixi-Car S.A. w Raszynie, nowy samochód marki Opel Astra. Od początku, do chwili zakupu, prowadziłam rozmowy z Panem Łukaszem Sosińskim. Pan Łukasz Sosiński wykazał się profesjonalizmem oraz ogromnym zaangażowaniem. Sposób, w jaki wywiązuje się ze swoich obowiązków, niewątpliwie wpływa na wizerunek Firmy, którą reprezentuje.

Tą drogą, na Pani ręce, przekazuję wyrazy podziękowania i uznania.

"

Więcej opinii



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Nowy SsangYong KGM Actyon w polskim salonie