Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

SBSA - Alarm martwego Pola

 

Alarm o zagrożeniu w martwym polu

Dioda SBSA - alarmu martwego pola

Pomarańczowa dioda zapala się w lusterku ostrzegając o pojeździe w martwym polu. Nie przeoczysz alarmu nawet w dzień, przy słońcu.

 

Czy wiesz, że w Unii Europejskiej do 10% wypadków dochodzi w wyniku niezauważnenia przez kierowcę innego pojazdu w martwym polu?

 

Gdy wyprzedzasz inny samochód lub omijasz przeszkodę, najczęściej musisz zmienić pas. Większość z nas ma wyrobiony nawyk spojrzenia w lewe lusterko i dopiero wtedy migacz i wyprzedzamy.

Gorzej jeśli mamy inny pojazd w "martwym polu", czyli tuż obok naszego auta, nieco z tyłu. Nie obejmuje tego drugiego samochodu zasięg naszego lusterka, więc go nie widzimy. Wtedy przychodzi z pomocą "alarm martwego pola" - w nomenklaturze Opla SBSA (ang. sight blind spot alert - alarm bocznego martwego pola).

 

 

Jak działa SBSA?

Intensywnie bursztynowa dioda LED zapala się w twoim lewym lub prawym lusterku ostrzegając o pojeździe w martywm polu (najczęściej ktoś inny, kto akurat cię wyprzedza). Nie przeoczysz tej diody nawet przy słonecznej pogodzie.

Alarm martwego pola zadziała w trzech sytuacjach:

  • gdy zmieniasz pas
  • gdy wyprzedzasz
  • gdy skręcasz

W większości modeli Opla (Adam, Corsa, Astra, Zafira Tourer) alarm martwego pola działa w oparciu o cztery czujniki ultradźwiękowe i w zakresie prędkości od 10 do 140 km/h.

Tylko w Insigni zamiast czujników ultradźwiękowych jest radar i zakres działania od 10 do 200 km/h.

 

 

Czy warty ceny?

Alarm SBSA jest w chwili pisania artykułu opcją płatną. Opel zrobił badania wśród użytkowników Insigni z SBSA:

  • 97,2% z nich powiedziało, że nigdy nie wyłącza systemu SBSA
  • 82% powiedziało, że w kolejnym swoim samochodzie również chciałoby mieć alarm martwego pola

 

 

Doroczna nagroda EuroNCAP dla Opla Corsa E

Alarm martwego pola SBSA

Oprócz przyznawania gwiazdek po crash testach, Euro NCAP raz w roku nagradza wybrany samochód za innowację wpływającą na nasze bezpieczeństwo.

W roku 2014 ta nagroda przypadła Corsie. Za co?

 

SBSA - alarm martwego pola

Intensywnie pomarańczowa dioda zapala się w lewym lub prawym lusterku Corsy, gdy próbujesz wyprzedzać, a w martwym polu masz inny samochód. Ten "drobiazg" ma taki potencjał, że niezależna organizacja EuroNCAP (założyło ją 7 europejskich rządów) uznała go za innowację roku w zakresie bezpieczeństwa.

Więcej o alarmie martwego pola SBSA

 

 

 

Więcej systemów

 

 

 

Najdłużej działający Autoryzowany Serwis OPEL w Warszawie

03.2025

Nowoczesny serwis Opla w stolicy Polski

 

Wydaje się, że Dixi‑Car jest najdłużej działającą obecnie Autoryzowaną Stacją Obsługi OPEL w Warszawie. Doświadczenie załogi ma ogromne znaczenie. Szczególnie w serwisie znajomość marki, jej niuansów, wpływają na jakość, szybkość i skuteczność.

I temat dotyka tak umiejętności skutecznej naprawy za pierwszym razem, ale przede wszystkim doświadczenia diagnostycznego, działań prewencyjnych, umiejętności pozyskania części, gdy w fabrykach są czasowe braki, dbanie o terminowość.

Dixi-Car działa pod tym samym zarządem od ponad 25 lat, duża część zespołu jest z firmą od samego początku, tj. roku 1998.

Byliśmy stabilnym serwisem Opla we współpracy z koncernem General Motors, PSA, a teraz Stellantis. Napawa nas to dumą.

Jednocześnie idziemy z duchem zmian w motoryzacji. Od 2023 roku jesteśmy autoryzowanym dealerem koreańskiej marki Ssangyong by KGM, a od początku 2024 r. także chińskiej marki BAIC.

 

Umów wizytę

Warszawa

Radom



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

SsangYong KGM Torres EVX. Samochód z napędem elektrycznym. Dofinansowanie NaszEauto