Pomarańczowa dioda zapala się w lusterku ostrzegając o pojeździe w martwym polu. Nie przeoczysz alarmu nawet w dzień, przy słońcu.
Czy wiesz, że w Unii Europejskiej do 10% wypadków dochodzi w wyniku niezauważnenia przez kierowcę innego pojazdu w martwym polu?
Gdy wyprzedzasz inny samochód lub omijasz przeszkodę, najczęściej musisz zmienić pas. Większość z nas ma wyrobiony nawyk spojrzenia w lewe lusterko i dopiero wtedy migacz i wyprzedzamy.
Gorzej jeśli mamy inny pojazd w "martwym polu", czyli tuż obok naszego auta, nieco z tyłu. Nie obejmuje tego drugiego samochodu zasięg naszego lusterka, więc go nie widzimy. Wtedy przychodzi z pomocą "alarm martwego pola" - w nomenklaturze Opla SBSA (ang. sight blind spot alert - alarm bocznego martwego pola).
Intensywnie bursztynowa dioda LED zapala się w twoim lewym lub prawym lusterku ostrzegając o pojeździe w martywm polu (najczęściej ktoś inny, kto akurat cię wyprzedza). Nie przeoczysz tej diody nawet przy słonecznej pogodzie.
Alarm martwego pola zadziała w trzech sytuacjach:
W większości modeli Opla (Adam, Corsa, Astra, Zafira Tourer) alarm martwego pola działa w oparciu o cztery czujniki ultradźwiękowe i w zakresie prędkości od 10 do 140 km/h.
Tylko w Insigni zamiast czujników ultradźwiękowych jest radar i zakres działania od 10 do 200 km/h.
Alarm SBSA jest w chwili pisania artykułu opcją płatną. Opel zrobił badania wśród użytkowników Insigni z SBSA:
Doroczna nagroda EuroNCAP dla Opla Corsa E
Oprócz przyznawania gwiazdek po crash testach, Euro NCAP raz w roku nagradza wybrany samochód za innowację wpływającą na nasze bezpieczeństwo.
W roku 2014 ta nagroda przypadła Corsie. Za co?
SBSA - alarm martwego pola
Intensywnie pomarańczowa dioda zapala się w lewym lub prawym lusterku Corsy, gdy próbujesz wyprzedzać, a w martwym polu masz inny samochód. Ten "drobiazg" ma taki potencjał, że niezależna organizacja EuroNCAP (założyło ją 7 europejskich rządów) uznała go za innowację roku w zakresie bezpieczeństwa.
Więcej o alarmie martwego pola SBSA
48% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka SUV‑a. Mamy to!
02.2023
48% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka SUV‑a. Mamy to! SsangYong to najstarszy producent SUV‑ów i crossoverów z Korei. Na wyprzedaży rocznika 2023 rabat do 20 000 zł.
I mamy te samochody - są w salonie Dixi-Car od ręki. SsangYong odnotował w Polsce w 2022 roku 400-procentowy wzrost sprzedaży. Co ciekawe, premiera 2023 - nowy Torres - został pokazany w Polsce jako pierwszym kraju w Europie.
Trzecia duża marka koreańska w Polsce. Na dodatek specjalizująca się w SUV-ach i crossoverach. Zgodnie z preferencjami kupujących nakreślonymi przez Otomoto na podstawie wyszukiwań w tym portalu.
SsangYong to najstarszy producent SUV-ów i crossoverów z Korei, a samochody nowe mają korzystne ceny i 5 lat gwarancji (na Torresa - 10 Lat Gwarancji). Dodatkowo opcje 4WD, Automatyczna skrzynia, LPG (instalacja dedykowana do samochodu przez importera).
Źródło: Szukamy tanich, używanych samochodów i marzymy o nowych SUVach - OTOMOTO prezentuje motoryzacyjne trendy z 2022 roku. Otomoto.pl
Warszawa
Radom