Pomarańczowa dioda zapala się w lusterku ostrzegając o pojeździe w martwym polu. Nie przeoczysz alarmu nawet w dzień, przy słońcu.
Czy wiesz, że w Unii Europejskiej do 10% wypadków dochodzi w wyniku niezauważnenia przez kierowcę innego pojazdu w martwym polu?
Gdy wyprzedzasz inny samochód lub omijasz przeszkodę, najczęściej musisz zmienić pas. Większość z nas ma wyrobiony nawyk spojrzenia w lewe lusterko i dopiero wtedy migacz i wyprzedzamy.
Gorzej jeśli mamy inny pojazd w "martwym polu", czyli tuż obok naszego auta, nieco z tyłu. Nie obejmuje tego drugiego samochodu zasięg naszego lusterka, więc go nie widzimy. Wtedy przychodzi z pomocą "alarm martwego pola" - w nomenklaturze Opla SBSA (ang. sight blind spot alert - alarm bocznego martwego pola).
Intensywnie bursztynowa dioda LED zapala się w twoim lewym lub prawym lusterku ostrzegając o pojeździe w martywm polu (najczęściej ktoś inny, kto akurat cię wyprzedza). Nie przeoczysz tej diody nawet przy słonecznej pogodzie.
Alarm martwego pola zadziała w trzech sytuacjach:
W większości modeli Opla (Adam, Corsa, Astra, Zafira Tourer) alarm martwego pola działa w oparciu o cztery czujniki ultradźwiękowe i w zakresie prędkości od 10 do 140 km/h.
Tylko w Insigni zamiast czujników ultradźwiękowych jest radar i zakres działania od 10 do 200 km/h.
Alarm SBSA jest w chwili pisania artykułu opcją płatną. Opel zrobił badania wśród użytkowników Insigni z SBSA:
Doroczna nagroda EuroNCAP dla Opla Corsa E
Oprócz przyznawania gwiazdek po crash testach, Euro NCAP raz w roku nagradza wybrany samochód za innowację wpływającą na nasze bezpieczeństwo.
W roku 2014 ta nagroda przypadła Corsie. Za co?
SBSA - alarm martwego pola
Intensywnie pomarańczowa dioda zapala się w lewym lub prawym lusterku Corsy, gdy próbujesz wyprzedzać, a w martwym polu masz inny samochód. Ten "drobiazg" ma taki potencjał, że niezależna organizacja EuroNCAP (założyło ją 7 europejskich rządów) uznała go za innowację roku w zakresie bezpieczeństwa.
Więcej o alarmie martwego pola SBSA
Umów jazdę próbną Baikiem 3 i 5. Klienci zaskoczeni zrywnością samochodów!
03.2024
Zapraszamy na jazdę próbną! Zarejestrowaliśmy już BAIC 5 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG i BAIC Beijing 3 Turbo 136KM. Obydwa czterocylindrowe. Są gotowe do testu.
A dlaczego warto przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baika 3 i szybszą skrzynię dwusprzegłową Baika 5, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.
Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!
Warszawa
Radom