Pomarańczowa dioda zapala się w lusterku ostrzegając o pojeździe w martwym polu. Nie przeoczysz alarmu nawet w dzień, przy słońcu.
Czy wiesz, że w Unii Europejskiej do 10% wypadków dochodzi w wyniku niezauważnenia przez kierowcę innego pojazdu w martwym polu?
Gdy wyprzedzasz inny samochód lub omijasz przeszkodę, najczęściej musisz zmienić pas. Większość z nas ma wyrobiony nawyk spojrzenia w lewe lusterko i dopiero wtedy migacz i wyprzedzamy.
Gorzej jeśli mamy inny pojazd w "martwym polu", czyli tuż obok naszego auta, nieco z tyłu. Nie obejmuje tego drugiego samochodu zasięg naszego lusterka, więc go nie widzimy. Wtedy przychodzi z pomocą "alarm martwego pola" - w nomenklaturze Opla SBSA (ang. sight blind spot alert - alarm bocznego martwego pola).
Intensywnie bursztynowa dioda LED zapala się w twoim lewym lub prawym lusterku ostrzegając o pojeździe w martywm polu (najczęściej ktoś inny, kto akurat cię wyprzedza). Nie przeoczysz tej diody nawet przy słonecznej pogodzie.
Alarm martwego pola zadziała w trzech sytuacjach:
W większości modeli Opla (Adam, Corsa, Astra, Zafira Tourer) alarm martwego pola działa w oparciu o cztery czujniki ultradźwiękowe i w zakresie prędkości od 10 do 140 km/h.
Tylko w Insigni zamiast czujników ultradźwiękowych jest radar i zakres działania od 10 do 200 km/h.
Alarm SBSA jest w chwili pisania artykułu opcją płatną. Opel zrobił badania wśród użytkowników Insigni z SBSA:
Doroczna nagroda EuroNCAP dla Opla Corsa E
Oprócz przyznawania gwiazdek po crash testach, Euro NCAP raz w roku nagradza wybrany samochód za innowację wpływającą na nasze bezpieczeństwo.
W roku 2014 ta nagroda przypadła Corsie. Za co?
SBSA - alarm martwego pola
Intensywnie pomarańczowa dioda zapala się w lewym lub prawym lusterku Corsy, gdy próbujesz wyprzedzać, a w martwym polu masz inny samochód. Ten "drobiazg" ma taki potencjał, że niezależna organizacja EuroNCAP (założyło ją 7 europejskich rządów) uznała go za innowację roku w zakresie bezpieczeństwa.
Więcej o alarmie martwego pola SBSA
Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie
08.2023
Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali
– pisze na:Temat, 24.07.2023.
Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.
– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.
Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.
– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.
Warszawa
Radom