SBSA - Alarm martwego Pola

 

Alarm o zagrożeniu w martwym polu

Dioda SBSA - alarmu martwego pola

Pomarańczowa dioda zapala się w lusterku ostrzegając o pojeździe w martwym polu. Nie przeoczysz alarmu nawet w dzień, przy słońcu.

 

Czy wiesz, że w Unii Europejskiej do 10% wypadków dochodzi w wyniku niezauważnenia przez kierowcę innego pojazdu w martwym polu?

 

Gdy wyprzedzasz inny samochód lub omijasz przeszkodę, najczęściej musisz zmienić pas. Większość z nas ma wyrobiony nawyk spojrzenia w lewe lusterko i dopiero wtedy migacz i wyprzedzamy.

Gorzej jeśli mamy inny pojazd w "martwym polu", czyli tuż obok naszego auta, nieco z tyłu. Nie obejmuje tego drugiego samochodu zasięg naszego lusterka, więc go nie widzimy. Wtedy przychodzi z pomocą "alarm martwego pola" - w nomenklaturze Opla SBSA (ang. sight blind spot alert - alarm bocznego martwego pola).

 

 

Jak działa SBSA?

Intensywnie bursztynowa dioda LED zapala się w twoim lewym lub prawym lusterku ostrzegając o pojeździe w martywm polu (najczęściej ktoś inny, kto akurat cię wyprzedza). Nie przeoczysz tej diody nawet przy słonecznej pogodzie.

Alarm martwego pola zadziała w trzech sytuacjach:

  • gdy zmieniasz pas
  • gdy wyprzedzasz
  • gdy skręcasz

W większości modeli Opla (Adam, Corsa, Astra, Zafira Tourer) alarm martwego pola działa w oparciu o cztery czujniki ultradźwiękowe i w zakresie prędkości od 10 do 140 km/h.

Tylko w Insigni zamiast czujników ultradźwiękowych jest radar i zakres działania od 10 do 200 km/h.

 

 

Czy warty ceny?

Alarm SBSA jest w chwili pisania artykułu opcją płatną. Opel zrobił badania wśród użytkowników Insigni z SBSA:

  • 97,2% z nich powiedziało, że nigdy nie wyłącza systemu SBSA
  • 82% powiedziało, że w kolejnym swoim samochodzie również chciałoby mieć alarm martwego pola

 

 

Doroczna nagroda EuroNCAP dla Opla Corsa E

Alarm martwego pola SBSA

Oprócz przyznawania gwiazdek po crash testach, Euro NCAP raz w roku nagradza wybrany samochód za innowację wpływającą na nasze bezpieczeństwo.

W roku 2014 ta nagroda przypadła Corsie. Za co?

 

SBSA - alarm martwego pola

Intensywnie pomarańczowa dioda zapala się w lewym lub prawym lusterku Corsy, gdy próbujesz wyprzedzać, a w martwym polu masz inny samochód. Ten "drobiazg" ma taki potencjał, że niezależna organizacja EuroNCAP (założyło ją 7 europejskich rządów) uznała go za innowację roku w zakresie bezpieczeństwa.

Więcej o alarmie martwego pola SBSA

 

 

 

Więcej systemów

 

 

 

Czy braki półprzewodników spowodują wzrost cen samochodów?

02.2021

Linia produkcyjna Opel Insignia po liftingu

"Citroën, Opel, Peugeot oraz Renault zatrzymują produkcję nowych samochodów. Powodem brak komponentów" – piszą portale motoryzacyjne. Po chwili dodają "na kilka dni". A my pytamy: czy braki na rynku półprzewodników wywrą presję na ceny samochodów?

Oto cytaty z tekstu Tomasza Nowickiego z 6 lutego 2021, na francuskie.pl:

  • Wszystko z powodu niedoboru półprzewodników na całym świecie. Są one niezbędne m.in. w układach sterowania silnikiem i systemach wspomagania kierownicy.
  • Pandemia COVID-19 spowodowała gwałtowny wzrost popytu na podzespoły elektroniczne używane w laptopach, telefonach komórkowych oraz w samochodach.
  • sytuację utrudniają również amerykański sankcje, nałożone na Chiny
  • Brak półprzewodników dotyka cały przemysł samochodowy.
  • Przestój będzie trwał co najmniej kilka dni.

Niedługo.

Ale - jak niedobory półprzewodników wpłyną na ceny samochodów?

Przypominamy: w Dixi-Car są jeszcze samochody od ręki w "starych cenach".

Zobacz

Warszawa

Radom



 

 

Podziel się:
Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Nowy Opel Astra jedzie