Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Vivaro Bus N1, czyli z tańszym silnikiem i dotacją

 

Vivaro Kombi Bus N1

Vivaro Bus 9-osobowy z kategorią N1 zamiast M1 pozwala kupić go z tańszym silnikiem spełniającym "tylko" normę Euro 5 i otrzymać dotację PFRON, UE.

Usunąć fabryczny trzeci rząd siedzeń z busa Vivaro i zastąpić go fotelami "made in Poland" - to recepta na tańszego busa i dotację, za sprawą przepisów, które tłumaczymy poniżej...

Zacznijmy od banału - Opel oferuje fabryczne 9-osobowe busy (pod nazwą handlową "Kombi") i taki byłoby kupić najprościej, gdyby nie pewien problem... fabryczny bus może wyjść drożej niż lekko przerobiony w Polsce. Dlaczego?

 

Kategoria M1 a N1

Fabryczny bus będzie miał w homologacji kategorię M1 (do przewozu osób, do 9 miejsc razem z kierowcą). A samochody M1 już od 1 września 2015 są objęte normą emisji Euro 6 - czytaj: kupisz je z droższym silnikiem Diesla. Więcej.

Jak kupić busa z tańszym silnikiem Diesla, spełniającym "tylko" normę Euro 5? Wyjąć z niego w Polsce tylny rząd siedzeń, włożyć inne siedzenia i zrobić z niego samochód kategorii N1 (objęty normą Euro 6 dopiero od 01.09.2016, a w niektórych przypadkach od 01.09.2017. Tu wyjaśniamy. Oczywiście operację wymiany siedzeń i kawałka wykładziny zleci firmie Carpol salon Dixi-Car.

 

Dotacja

Druga korzyść z kategorii N1, to ew. dotacja, którą można dostać:

  • z PFRON (bo takie Vivaro ma homologację na pojazd przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych),
  • albo EU (dla pojazdu specjalnego, który to warunek również adaptowane Vivaro spełnia).

 

Wniosek

Kupując busa konwertowanego w Polsce, kupujesz de facto fabryczne Vivaro Kombi, które po drodze odwiedziło polską firmę Carpol, wyjęto mu tam tylny rząd siedzeń, w to miejsce włożono inne siedzenia (lepsze, bo indywidualne, odchylane i z możliwością demontażu przez klienta), dzięki czemu samochód ma kategorię N1 zamiast M1 w homologacji, tańszy silnik Diesla i możliwość otrzymania dotacji.

 

Trzeci rząd foteli Vivaro bus Kombi N1

Lepsze, polskie fotele. Zamiast kanapy, indywidualne, odchylane. Dzięki nim homologacja N1 z przywilejami - patrz tekst powyżej.

pdf Zdjęcia, dane zabudowy

pdf Broszura Carpol, więcej zdjęć

 

 

Kontakty: Dział floty Dixi Raszyn | Dział floty Dixi Radom

 

HDS

HDS

 

lub wypełnij formularz (Twoje pytanie trafi do specjalisty od samochodów dostawczych):

Potrzebujesz więcej informacji? Musisz tylko wpisać kontakt:

Cyfrą. Pole obowiązkowe.

Naciskając przycisk "Wyślij" potwierdzasz zapoznanie się z treścią Informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych.

 

 

Streszczenie: opel vivaro, bus, kombi, homologacja N1, przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych, pojazd specjalny

 

 

 

Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie

08.2023

Opinia liczba zamówień SsangYong Torres, tablica rejestracyjna WN

Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali

– pisze na:Temat, 24.07.2023.

 

Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.

– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.

 

Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.

– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.

 

Zobacz opinie


Prezentacja Vivaro
Kompendium wiedzy nt. Vivaro, opcje, nadwozia, dane

Prezentacja PDF
Umowy Serwisowe Opel
Gwarancja do 8 Lat.
Stały koszt serwisu. Zobacz

Nagroda dla Vivaro

Fleet.com.pl

Najlepszy samochód flotowy w kategorii do 2.8 t DMC w konkursie Fleet Derby magazynu "Fleet", Polska.

Zabudowy specjalne samochodów Opel
Zabudowy specjalistyczne

Zobacz przebudowy...
Europalety - ile europalet mieszczą dostawcze Ople
Ile europalet mieszczą Ople?

zobacz listę

Ocenili nas

"

Chciałbym razem z żoną bardzo podziękować Panu Łukaszowi Sosińskiemu za bardzo profesjonalną i miłą obsługę. Od 22.04 jestem posiadaczem Opla Asty V właśnie dzięki dobrym radom pana Łukasza. Od naszej pierwszej wizyty w salonie Dixi-Car Raszyn do momentu wyjazdu z salonu nowym samochodem (a nawet później) Pan Łukasz zawsze był do naszej dyspozycji, służył nam radą i pomocą nie tylko w sprawie nowego samochodu ale również w sprawie kontaktu z działami sprzedaży samochodów używanych oraz finansowania i ubezpieczeń. Jesteśmy bardzo zadowoleni z całościowej obsługi w Państwa salonie (przede wszystkim przez Pana Łukasza ale również przez pozostałe osoby z którymi mieliśmy kontakt) co na pewno spowoduje że w przyszłości w momencie decyzji o zakupie kolejnego nowego samochodu pierwsze kroki skierujemy do Dixi-Car Raszyn.

"

Więcej opinii



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Wyprzedaż rocznika 2023 SsangYong