Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Vivaro Bus N1, czyli z tańszym silnikiem i dotacją

 

Vivaro Kombi Bus N1

Vivaro Bus 9-osobowy z kategorią N1 zamiast M1 pozwala kupić go z tańszym silnikiem spełniającym "tylko" normę Euro 5 i otrzymać dotację PFRON, UE.

Usunąć fabryczny trzeci rząd siedzeń z busa Vivaro i zastąpić go fotelami "made in Poland" - to recepta na tańszego busa i dotację, za sprawą przepisów, które tłumaczymy poniżej...

Zacznijmy od banału - Opel oferuje fabryczne 9-osobowe busy (pod nazwą handlową "Kombi") i taki byłoby kupić najprościej, gdyby nie pewien problem... fabryczny bus może wyjść drożej niż lekko przerobiony w Polsce. Dlaczego?

 

Kategoria M1 a N1

Fabryczny bus będzie miał w homologacji kategorię M1 (do przewozu osób, do 9 miejsc razem z kierowcą). A samochody M1 już od 1 września 2015 są objęte normą emisji Euro 6 - czytaj: kupisz je z droższym silnikiem Diesla. Więcej.

Jak kupić busa z tańszym silnikiem Diesla, spełniającym "tylko" normę Euro 5? Wyjąć z niego w Polsce tylny rząd siedzeń, włożyć inne siedzenia i zrobić z niego samochód kategorii N1 (objęty normą Euro 6 dopiero od 01.09.2016, a w niektórych przypadkach od 01.09.2017. Tu wyjaśniamy. Oczywiście operację wymiany siedzeń i kawałka wykładziny zleci firmie Carpol salon Dixi-Car.

 

Dotacja

Druga korzyść z kategorii N1, to ew. dotacja, którą można dostać:

  • z PFRON (bo takie Vivaro ma homologację na pojazd przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych),
  • albo EU (dla pojazdu specjalnego, który to warunek również adaptowane Vivaro spełnia).

 

Wniosek

Kupując busa konwertowanego w Polsce, kupujesz de facto fabryczne Vivaro Kombi, które po drodze odwiedziło polską firmę Carpol, wyjęto mu tam tylny rząd siedzeń, w to miejsce włożono inne siedzenia (lepsze, bo indywidualne, odchylane i z możliwością demontażu przez klienta), dzięki czemu samochód ma kategorię N1 zamiast M1 w homologacji, tańszy silnik Diesla i możliwość otrzymania dotacji.

 

Trzeci rząd foteli Vivaro bus Kombi N1

Lepsze, polskie fotele. Zamiast kanapy, indywidualne, odchylane. Dzięki nim homologacja N1 z przywilejami - patrz tekst powyżej.

pdf Zdjęcia, dane zabudowy

pdf Broszura Carpol, więcej zdjęć

 

 

Kontakty: Dział floty Dixi Raszyn | Dział floty Dixi Radom

 

HDS

HDS

 

lub wypełnij formularz (Twoje pytanie trafi do specjalisty od samochodów dostawczych):

Potrzebujesz więcej informacji? Musisz tylko wpisać kontakt:
Cyfrą. Pole obowiązkowe.

Naciskając przycisk "Wyślij" potwierdzasz zapoznanie się z treścią Informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych.

 

 

Streszczenie: opel vivaro, bus, kombi, homologacja N1, przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych, pojazd specjalny

 

 

 

Ceny części BAIC vs konkurencja z Chin i Europy

07.2025

BAIC ceny części vs MG, BYD, Jaecoo, Skoda

Ile kosztują części do BAIC w porównaniu z MG, BYD, Jaecoo i Škodą? Mowa o częściach oryginalnych każdego z producentów, bo zamienniki powinny być tańsze. BAIC wygrał z konkurencją - jego użytkownicy cieszą się niższymi cenami części.

Źródło: Motokomentator (YouTube), Boop Motoryzacja

Do porównania stanęły BAIC Beijing 5, MG HS, BYD Seal U DM‑i, Jaecoo J7 i Škoda Karoq. Ceny koszyka części na rys. 1, a w rozbiciu na poszczególne komponenty - rys. 2. Przytoczmy kilka tez z artykułu:

  • Prawdopodobnie za chwilę pojawią się zamienniki części oryginalnych do samochodów z Chin.
  • Niektórzy polscy użytkownicy samochodów ściągają filtry oleju z AliExpress.
  • MG HS cechują drogie klocki hamulcowe w porównaniu z konkurencją - przedmiot anegdoty w polskim Internecie.
BAIC ceny części w porównaniu z konkurencją

Tel. 22 716 30 20 wew. 3. Dział Części Autoryzowanego dealera BAIC Warszawa. Zapraszamy!

Części do BAIC

Nowe samochody od ręki


Prezentacja Vivaro
Kompendium wiedzy nt. Vivaro, opcje, nadwozia, dane

Prezentacja PDF
Umowy Serwisowe Opel
Gwarancja do 8 Lat.
Stały koszt serwisu. Zobacz

Nagroda dla Vivaro

Fleet.com.pl

Najlepszy samochód flotowy w kategorii do 2.8 t DMC w konkursie Fleet Derby magazynu "Fleet", Polska.

Zabudowy specjalne samochodów Opel
Zabudowy specjalistyczne

Zobacz przebudowy...
Europalety - ile europalet mieszczą dostawcze Ople
Ile europalet mieszczą Ople?

zobacz listę

Ocenili nas

"

Od dwóch tygodni jesteśmy posiadaczami Opla Zafiry, którego kupiliśmy w Dixi-Car. Przy załatwianiu ubezpieczenia i finansowania pomogły nam Panie: Ewa Chrzanowska i Agnieszka Szymańska, a przy wyborze, zakupie i odbiorze samochodu Panowie: Piotr Damaziak i Łukasz Sosiński. Wszystko odbyło się sprawnie i miło, więc jesteśmy bardzo zadowoleni. Dziękujemy i pozdrawiamy.

"

Więcej opinii



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

KGM SsangYong Nowy samochód na Kredyt 50/50 Prawdziwe 0%