Vivaro Bus 9-osobowy z kategorią N1 zamiast M1 pozwala kupić go z tańszym silnikiem spełniającym "tylko" normę Euro 5 i otrzymać dotację PFRON, UE.
Usunąć fabryczny trzeci rząd siedzeń z busa Vivaro i zastąpić go fotelami "made in Poland" - to recepta na tańszego busa i dotację, za sprawą przepisów, które tłumaczymy poniżej...
Zacznijmy od banału - Opel oferuje fabryczne 9-osobowe busy (pod nazwą handlową "Kombi") i taki byłoby kupić najprościej, gdyby nie pewien problem... fabryczny bus może wyjść drożej niż lekko przerobiony w Polsce. Dlaczego?
Fabryczny bus będzie miał w homologacji kategorię M1 (do przewozu osób, do 9 miejsc razem z kierowcą). A samochody M1 już od 1 września 2015 są objęte normą emisji Euro 6 - czytaj: kupisz je z droższym silnikiem Diesla. Więcej.
Jak kupić busa z tańszym silnikiem Diesla, spełniającym "tylko" normę Euro 5? Wyjąć z niego w Polsce tylny rząd siedzeń, włożyć inne siedzenia i zrobić z niego samochód kategorii N1 (objęty normą Euro 6 dopiero od 01.09.2016, a w niektórych przypadkach od 01.09.2017. Tu wyjaśniamy. Oczywiście operację wymiany siedzeń i kawałka wykładziny zleci firmie Carpol salon Dixi-Car.
Druga korzyść z kategorii N1, to ew. dotacja, którą można dostać:
Kupując busa konwertowanego w Polsce, kupujesz de facto fabryczne Vivaro Kombi, które po drodze odwiedziło polską firmę Carpol, wyjęto mu tam tylny rząd siedzeń, w to miejsce włożono inne siedzenia (lepsze, bo indywidualne, odchylane i z możliwością demontażu przez klienta), dzięki czemu samochód ma kategorię N1 zamiast M1 w homologacji, tańszy silnik Diesla i możliwość otrzymania dotacji.
Lepsze, polskie fotele. Zamiast kanapy, indywidualne, odchylane. Dzięki nim homologacja N1 z przywilejami - patrz tekst powyżej.
Kontakty: Dział floty Dixi Raszyn | Dział floty Dixi Radom
lub wypełnij formularz (Twoje pytanie trafi do specjalisty od samochodów dostawczych):
Streszczenie: opel vivaro, bus, kombi, homologacja N1, przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych, pojazd specjalny
BAIC 7 - już umawiamy jazdy testowe. Zapraszamy!
03.2024
Jest samochód demonstracyjny! Zarejestrowaliśmy BAIC Beijing 7 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG. Gotowy do jazdy testowej.
A dlaczego warto odbyć jazdę próbną przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baików i szybszą automatyczną skrzynię dwusprzegłową, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.
Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!