Nowe Movano C oparto na platformie nr 1 w segmencie LCV. Dmc od 2.8 do 4.0 t; obok spalinowego, napęd elektryczny w dwóch wariantach, o zasięgu 117 km lub 224 km wg WLTP‡.
OPEL Movano trzeciej generacji - Movano C - trafia na rynek wcześniej, a ma związek z przeniesieniem operacji Opla do struktur holenderskiego koncernu Stellantis. Istotna nowość w napędach - elektryczne Movano‑e, z dwoma wersjami baterii i zasięgu. Spalinowe nowe Movano C, z dieslem 2.2, również jest dostępne w polskich salonach, a producent oparł je na sprawdzonej platformie (uważanej za nr 1 w segmencie LCV). Wyróżnikiem Movano III pozostaje tani i szeroko dostępny serwis Opla (Polska i Europa) oraz najkorzystniejsze w segmencie TCO (całkowity koszt użytkowania).
Które Movano kupić - B czy C i słowo o aktualnej dostępności w salonach Dixi-Car.
Nowe Movano C w pigułce
Movano to pojazd klasy E w segmencie LCV, lekkich pojazdów użytkowych. W Movano C zmienia się platforma - nowe Movano zbudowane jest na sprawdzonej platformie Fiat-Chrysler, nr 1 w segmencie. Dochodzi napęd elektryczny, którego nie było w Movano B. Utrzymana jest nomenklatura dot. długości pojazdu - od L1 do L4 - i wysokości - od H1 do H3. Pojemność ładowni do 17 m3.
Trzy miejsca w przodu w standardzie. Opcjonalna kabina załogowa, dodaje cztery miejsca w drugim rzędzie.
Długości L1, L2, L3, L4, wysokości H1, H2, H3 - Opel Movano trzeciej generacji. Przestrzeń ładunkowa od 8 do 17 m3.
Dwa rodzaje napędu w miejsce jednego:
trzy silniki wysokoprężne 2.2 o mocach od 88kW/120KM do 121kW/165KM (moment obrotowy od 300 Nm przy 1500 rpm do 370 Nm przy 1750 rpm)
spełniają normę emisji Euro 6d
napęd na przednie koła, 6-biegowe przekładnie manualne
napęd elektryczny 90 kW/122 KM (zeroemisyjne Movano-e) - więcej
w dwóch wariantach - bateria 37 kWh, zasięg do 117 km, bateria 70 kWh, zasięg do 224 km wg WLTP‡
moment obrotowy 260 Nm
zaawansowany system odzyskiwania energii doładowuje baterię przy hamowaniu lub zwalnianiu
prędkość maksymalna wersji z napędem elektrycznym kontrolowana jest do 110 km/h, taki setup pozytywnie przekłada się na zasięg użytkowego elektryka
baterie Li-Ion pod podłogą, nie ograniczają przestrzeni ładunkowej
poprawa stabilności na zakrętach i przy bocznym wietrze, szczególnie w warunkach jazdy z pełnym załadunkiem
Nadwozie:
Furgon / blaszak tradycyjnie dla Movano ma cztery długości nadwozia (L1, L2, L3, L4) i trzy wysokości (H1, H2, H3)
przestrzeń ładunkowa od 8 do 17 m3
drzwi najwyższej wersji H3 mają 2,03 m wysokości - najlepszy wynik w klasie
drzwi tylne otwierają się pod kątem 180, a opcjonalnie 270 stopni - samochód łatwy w załadunku
DMC, dopuszczalna masa całkowita od 2,8 do 4,0 t
ładowność do 2,1 ton
podłoga przestrzeni ładunkowej znajduje się tylko 494 mm nad jezdnią; 1422 mm światła między nadkolami, 1870 mm między panelami (ścianami ładowni) - porównaj z Movano B
3 miejsca w kabinie pojedynczej; 3 + 4 miejsca w kabinie załogowej. Kabina załogowa dostępna jest dla odmian Furgon (blaszak) i podwozie pod zabudowę
aplikacja Free2Move Services ma m.in. funkcję 'Charge My Car', ułatwia planowanie i płatność za ładowanie Movano-e w publicznych stacjach ładowania w Polsce, Europie
powiązane z OpelConnect narzędzie Free2Move Fleet Services może geolokalizować Movano, optymizować trasy, monitorować zużycie paliwa i informować o zbliżającej się wizycie w serwisie, a także dawać kierowcy wskazówki dot. bardziej ekonomicznej jazdy
Kiedy nowe Movano? Kiedy premiera w Polsce?
Sprzedaż nowego Movano C w Dixi-Car ruszyła jesienią 2021. Mamy już specyfikację i cennik, dojechały pierwsze fabrycznie nowe samochody. Zapraszamy do zamawiania nowego Movano. Dotychczasowe Movano B, pojedyncze egzemplarze, będą jeszcze dostępne do ok. wiosny 2022.
Piotr Damaziak
Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i dostawcze.
Gama dostawczych Opli na rok modelowy 2022. Od lewej Combo Cargo, Vivaro C i nowe Movano.
Elektryczne Movano-e
Napęd elektryczny jest idealny do dostaw lokalnych. Na noc samochód wraca do bazy i jest aż nadto czasu by naładować do pełna baterię, zwłaszcza tę mniejszą, o pojemności 37 kWh i zasięgu do 117 km wg WLTP. Większa bateria ma pojemność 70 kWh i zasięg do 224 km‡. Moc silnika elektrycznego to 90kW/122KM, czyli tyle, ile słabszy diesel. Widać, że nie chodzi tu o przyspieszenia, jak to ma miejsce w samochodach osobowych, gdzie wersje elektryczne biją na głowę benzyny. Tu chodzi, w polskich warunkach, o jazdę bus-pasem, przywileje, tanie ładowanie prądem, prestiż firmy.
moment obrotowy napędu elektrycznego 260 Nm
zaawansowany system odzyskiwania energii doładowuje baterię przy hamowaniu lub zwalnianiu
prędkość maksymalna wersji z napędem elektrycznym kontrolowana jest do 110 km/h, takie ustawienie pozytywnie przekłada się na zasięg użytkowego elektryka
akumulator Li-Ion pod podłogą, nie ograniczają przestrzeni ładunkowej; poprawa stabilności na zakrętach i przy bocznym wietrze, szczególnie w warunkach jazdy z pełnym załadunkiem
Wyświetlacz w lusterku wstecznym. Zasięg, poziom naładowania baterii, chwilowe zużycie energii elektrycznej w Oplu Movano-e.
Gniazdo ładowania znajduje się po lewej stronie nadwozia, zaraz za drzwiami kierowcy.
'e' oznacza wersję Movano z napędem elektrycznym.
Ceny nowego Movano C
Są konkurencyjne w obecnym otoczeniu. Dostępność też jest dobra, mamy nowe Movano od ręki. Jest wersja załogowa, do której wykonujemy w Polsce zabudowy (zamawiasz samochód w Dixi-Car, i odbierasz zabudowany). Jeśli interesuje Cię napęd elektryczny, wtedy tylko nowe Movano C taki oferuje, wcześniej nie było. Oczywiście silniki Diesla pozostają w ofercie.
Poniżej przykładowe ceny nowego modelu. Zapraszamy też na dedykowane podstrony: Ceny doki, Ceny blaszaka.
W wersji H3 (na fot. Movano H2), drzwi mają wysokość 203 cm - topowy wynik w segmencie.
Zeroemisyjne Movano-e rozwiązuje problem ostatniej mili w dostawach lokalnych; buduje prestiż firmy użytkującej, w Polsce można nim jechać po bus-pasie.
3-osobowa kabina w standardzie; opcjonalnie pojedynczy, komfortowy fotel pasażera po prawej stronie. Trwałe światła LED do jazdy dziennej. Na fotografii nadwozie o wysokości H2.
Drzwi tylne mogą się otwierać pod kątem 270 stopni, p. prawe skrzydło na zdjęciu.
‡ Podane wartości zużycia energii i emisji CO2 ustalono na podstawie nowej światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich WLTP (Rozporządzenie (UE) 2017/1151). Rzeczywisty zasięg samochodów zelektryfikowanych może różnić się w zależności od prędkości, ogrzewania, warunków atmosferycznych i topografii terenu. Na zasięg wpływają również inne czynniki, takie jak indywidualny styl jazdy, ciśnienie w oponach, korzystanie z dodatkowych urządzeń (np. klimatyzacji lub radia) czy obciążenie ładunkiem.