Vivaro-e to trzeci 'masowy' samochód elektryczny Opla, po Corsie‑e i Grandlandzie Hybrid. Dlaczego Opel zabiera się za elektryfikację aut dostawczych? W europejskich miastach pojawiają się już obszary bezemisyjne. A przypomnijmy, że Vivaro trzeciej generacji ma wysokość ok. 1,9 m, czyli jest predestynowane do miejskich dostaw. Sprzedaż elektrycznego Vivaro w Polsce rusza w II poł. 2020 roku.
Zasięg na bateriach do 230 km lub do 330 km wg WLTP‡ (zależnie, czy bateria 50 kWh, czy 75 kWh). Oprócz Furgonu jest też zelektryfikowana brygadówka 6-osobowa i Kombi 9-osobowe. Opel adresuje elektryczne Vivaro do dużych i małych flot, małych przedsiębiorców oraz do rzemieślników i artystów.
Konsola centralna elektrycznego Vivaro‑e. Od lewej: sterowanie napędem (jeździmy jak z automatyczną skrzynią biegów), elektryczny hamulec pomocniczy, wybór trybu jazdy (m.in. Eco - zwiększone odzyskiwanie energii przy hamowaniu).
Sprzedaż elektrycznego Vivaro w Dixi-Car ruszyła jesienią 2020. Mamy już cenniki wszystkich nadwozi - 3-osobowego Furgonu, 6-os. brygadówki i 9-osobowego Kombi. Cenniki te publikujemy na stronie z cenami elektrycznego Vivaro oraz w cennikach pdf. Zobacz inne, już dostępne elektryczne modele Opla. Vivaro-e jest produkowane na tej samej linii produkcyjnej, na której powstają wersje z napędem spalinowym
Elektryczny Opel Vivaro‑e otrzymuje tytuł Międzynarodowego Vana Roku 2021. W jury zasiadło 24 dziennikarzy i wydawców europejskich magazynów motoryzacyjnych zajmujących się segmentem LCV.
Przypomnijmy, że tytułem International Van of the Year został uhonorowany dwa lata wcześniej Opel Combo.
Do końca 2021 dostępne mają już być elektryczne wersje Opli Combo Cargo, Combo Life i Movano.
Klient może zoptymalizować sobie cenę Vivaro‑e - model jest dostępny z baterią 50 kWh (zasięg do ok. 230 km) lub większym pakietem 75 kWh (zasięg do ok. 330 km)‡. Zapraszamy do zamawiania w Dixi :)
Piotr Damaziak
Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i dostawcze.
Przemysław Zimnicki
Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych
‡ Podane wartości zużycia energii i emisji CO2 ustalono na podstawie nowej światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich WLTP (Rozporządzenie (UE) 2017/1151). Rzeczywisty zasięg samochodów zelektryfikowanych może różnić się w zależności od prędkości, ogrzewania, warunków atmosferycznych i topografii terenu. Na zasięg wpływają również inne czynniki, takie jak indywidualny styl jazdy, ciśnienie w oponach, korzystanie z dodatkowych urządzeń (np. klimatyzacji lub radia) czy obciążenie ładunkiem.
Od lewej - klasyczny prędkościomierz. Dalej już różnice w porównaniu z wersją Diesel: temperatura baterii, stopień naładowania baterii, zamiast obrotomierza - ekonomizer. Na wyświetlaczu DIC widać 15,7 kWh, tyle zużyliśmy energii. To konkretne Vivaro-e ma prawdopodobnie wiekszy battery pack - 75 kWh, skoro wskazówka stopnia naładowania baterii stoi na ok. 90%.
Nowe Vivaro-e to samochód do miejskich dostaw. Nieprzypadkowo Opel zabrał się za elektryfikację gamy modeli dostawczych od Vivaro, a nie od bardziej autostradowego Movano.
Wallbox możemy sobie zamontować w firmie, Opel sprzedaje je jako akcesoria, szukaj w cenniku pdf. Na pokładzie mamy standardową ładowarkę 3-fazową 11 kW lub jednofazową 7,4 kW (w zależności od rynku).
Na autostradzie Vivaro z napędem elektrycznym może jechać 130 km/h - jest limit dla ochrony zasiegu.
Vivaro jest pierwszym modelem w gamie Opla, gdzie cena elektryka jest już porównywalna z ceną wersji z napędem spalinowym. Poniżej prezentujemy cenę elektrycznej wersji Furgon, w zestawieniu ze spalinową brygadówką i 9-osobowym Kombi.
Jednak brygadówka i Kombi również są dostępne w wersji elektrycznej - ich ceny sprawdż w naszych cennikach pdf.
Do samochodów elektrycznych są w Polsce rządowe dopłaty.
Kabina, deska rozdzielcza | Porównanie trzech długości nadwozia
Wyposażenie standardowe, czyli m.in.:
od 114 657 zł 174 200 zł
Rok produkcji 2022. Długość nadwozia Compact, bateria akumulatorów 50 kWh. Cena netto po rabacie Opla i po dofinansowaniu 30% w programie "Mój elektryk".
Wallbox w cenie samochodu!
Finansowanie
Rata od 1520 zł netto/miesiąc w Opel Leasing.
Promocyjny Leasing od 102%.
Abonament z serwisem od 1899 zł +vat/mc w Opel Free2Move Lease.
Piotr Damaziak
Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i dostawcze.
Przemysław Zimnicki
Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych
Na zdjęciach mogą być widoczne elementy wyposażenia dodatkowego.
Kabina, deska rozdzielcza | Porównanie trzech długości nadwozia
Wyposażenie standardowe, czyli m.in.:
od 128 675 zł 138 300 zł
Rok produkcji 2022. Długość nadwozia Long, silnik 2.0 CDTi 144KM. Cena netto przy zakupie na działalność gospodarczą.
Finansowanie
Rata od 1480 zł netto/miesiąc w Opel Light Leasing.
Promocyjny Leasing od 102%.
Abonament z serwisem, ubezpieczeniem od 1999 zł +vat/mc w Opel Free2Move.
Piotr Damaziak
Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i dostawcze.
Przemysław Zimnicki
Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych
Na zdjęciach mogą być widoczne elementy wyposażenia dodatkowego.
Kabina, deska rozdzielcza | Porównanie trzech długości nadwozia
Wyposażenie standardowe, czyli m.in.:
od 177 886 zł 199 837 zł
Rok produkcji 2022. Cena netto po dofinansowaniu 27 000 PLN w programie "Mój elektryk"
Finansowanie
Rata od 3120 zł netto/miesiąc w Opel Light Leasing.
Dostępny również Promocyjny Leasing od 102%.
Rata od 2683 zł netto/miesiąc w Opel Light Kredyt.
Dostępny również Promocyjny kredyt 50/50 zero procent.
Piotr Damaziak
Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i dostawcze.
Przemysław Zimnicki
Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych
Na zdjęciach mogą być widoczne elementy wyposażenia dodatkowego, np. wydłużone nadwozie Extra Long.
W latach 2001-2018 zjechało ich z taśmy produkcyjnej łącznie ok. 1 mln sztuk - mówimy o Vivaro A i B.
Generacja | Lata produkcji | |
---|---|---|
![]() |
Vivaro C Vivaro III |
Diesel 2019- Elektryk 2020- |
![]() |
Vivaro B |
2014-2018 |
![]() |
Vivaro A Vivaro I |
2001-2014 |
Kabina elektrycznego Vivaro C.
Wyświetlacz centralny 7-calowy. Platforma, na której budowane jest Vivaro-e, była już projektowana pod napęd elektryczny. Dlatego: bateria jest w podłodze, nie ogranicza przestrzeni bagażowej, dodatkowo mamy nisko położony punkt ciężkości. Samochód stabilny - przyklejony do drogi, nawet jeśli załadowany po dach.
Ładowność elektryka to 1275 kg. Diesel ma zaledwie ok. 130 kg więcej. Brakujące kilogramy ładowności to masa baterii.
Piotr Damaziak
Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i dostawcze.
Przemysław Zimnicki
Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych
Firmowo-rodzinnie: Vivaro Extra Long na wiślańskim wale
W dni robocze samochód biznesowy, w weekend rodzinna półterenówka. Wydłużone nadwozie Extra Long ma taki sam rozstaw osi, jak nadwozie Long, dzięki czemu garby pokonujemy normalnie.
Zdjęcie wykonaliśmy nad Wisłą w Regowie Starym, powiat kozienicki, woj. mazowieckie. Mamy takie Vivaro od ręki w Dixi‑Car.
Piotr Damaziak
Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i dostawcze.
Przemysław Zimnicki
Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych
Peugeot Boxer L2H2 2,0 HDI 130KM, Bluetooth, tempomat, ledy, czujniki, Salon PL, Vat23%, rok prod. 2019
od 81200 zł
cena netto
‡ Podane wartości zużycia energii i emisji CO2 ustalono na podstawie nowej światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich WLTP (Rozporządzenie (UE) 2017/1151). Rzeczywisty zasięg samochodów zelektryfikowanych może różnić się w zależności od prędkości, ogrzewania, warunków atmosferycznych i topografii terenu. Na zasięg wpływają również inne czynniki, takie jak indywidualny styl jazdy, ciśnienie w oponach, korzystanie z dodatkowych urządzeń (np. klimatyzacji lub radia) czy obciążenie ładunkiem.