Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

OAM - Oil Adaptive Maintenance. Przeglądy Autoadaptacyjne

Autoryzowany Serwis Opla, szyld

W nowych dieslach Opla mamy przeglądy autoadaptacyjne (OAM - Oil Adaptive Maintenance). Gdy olej silnikowy osiąga założony poziom degradacji, komunikat na wyświetlaczu i kontrolki oleju/silnika, informują nas, żeby jechać na przegląd. Wyjaśniamy którym silnikom system towarzyszy, po jakim przebiegu i czego się spodziewać, oraz jak obniżyć koszty przeglądów w ramach OAM.

Tradycyjnie Ople mają stałe okresy międzyprzeglądowe, z reguły co 30 tys. km/1 rok (z wyjątkami, które opisujemy tu). Skąd użytkownik wie, jak często jechać na przegląd? Decydujący jest interwał, który jest zapisany w książeczce serwisowej; do niego się stosujemy, bo może nawet zależeć od państwa, w którym był sprzedany nowy pojazd.

Oil Adaptive Maintenance to jednak nowa jakość, gdzie brane są pod uwagę bieżące warunki eksploatacji danego samochodu, styl jazdy i obliczany na ich podstawie termin najbliższej wizyty w serwisie. Kilometraż między przeglądami może wypaść różny z przeglądu na przegląd. Cel: ochrona silnika.

 

W których silnikach przeglądy autoadaptacyjne?

W chwili, gdy materiał podstaje, OAM jest na pokładach:

Lista silników może się z czasem zmieniać.

 

Zielona słuchawka, zadzwoń

Serwis Warszawa / Raszyn

(22) 716 30 20 wew. 1

pon-pt 7.30-18.30

 

Obsługujemy modele

Niezależnie czy Twój samochód jest wyposażony w przeglądy autoadaptacyjne, zapraszamy na przeglądy wszystkich modeli Opla, m. in. Astra I, II, III, IV, V, VI • Corsa • Adam • Insignia A, B • Vectra A, B, C • Zafira A, B, C, Life • Crossland X • Mokka A, B • Grandland X • Meriva A, B • Antara • Omega • Combo • Vivaro • Movano.

 

W praktyce - co ile wypadnie przegląd? I jak obniżyć koszty?

Jeśli chodzi o plan przeglądów, przebieg i czas między poszczególnymi przeglądami wypisane w książeczce serwisowej należy w tych pojazdach traktować jako wartości maksymalne. W zależności od parametrów technicznych, w tym warunków użytkowania, konieczność wymiany oleju sygnalizowana przez funkcję OAM może wystąpić przed osiągnięciem przebiegu lub okresu odniesienia podanego w planie przeglądów. Użytkowanie samochodu w warunkach trudnych może prowadzić do konieczności przeglądu przy bardzo niskim przebiegu (około 6000 km) w związku z degradacją oleju silnikowego.

Jakie warunki są trudne? Można się domyślać, że m.in. niska temperatura (zima), częste uruchamianie silnika i jazda na krótkich dystansach. Może również żyłowanie silnika. Podkreślmy - to są nasze domysły wynikające z wiedzy, jak działa silnik spalinowy; nie oficjalna informacja Opla. Dodatkowo zły stan silnika - przedmuchy na trasie komora spalania - skrzynia korbowa (pęknięte pierścienie tłokowe, nieszczelne uszczelniacze zaworów) - przyspieszałby jeszcze migrację sadzy i paliwa do oleju silnikowego.

Koszty przeglądów można obniżyć - w zależności od przebiegu od ostatniego przeglądu i w zależności od zakresu ostatniego przeglądu (czy wymienione zostały filtr paliwa, filtr powietrza), w ramach czynności konserwacyjnych można wybrać samą wymianę oleju (olej silnikowy + filtr oleju + uszczelka korka oleju). Do ustalenia z doradcą przy zlecaniu przeglądu.

 

 

Używane

OFERTA DNIA

Opel Vivaro C Extra Long 1,5 CDTI 102KM, 2xDrzwi, Kamera, Bardzo niski przebieg, Vat23%

Diesel , 2020 , skrzynia manualna , kolor biały

od 65000 cena netto

Zobacz

OFERTA DNIA

Opel Insignia B 2,0 CDTI 170KM, AGR, Intellilux, Skóry, HUD

Diesel , 2017 , skrzynia manualna , kolor darkmoon metallic

od 67900 cena brutto (faktura vat-marża)

Zobacz

OFERTA DNIA

Opel Movano 2.3 L2H2 Bardzo Niski Przebieg Serwis Gwarancja Vat23%

Diesel , 2021 , skrzynia manualna , kolor biały

od 77999 cena netto

Zobacz

Więcej samochodów używanych

 

 

Jak działa OAM?

Funkcja OAM monitoruje jakość oleju w zależności od kilku parametrów, m.in. warunków użytkowania, obliczając w czasie rzeczywistym degradację oleju w związku z osadzaniem sadzy (węglem) i rozcieńczeniem oleju paliwem.

Aby zapobiec uszkodzeniu silnika związanego z degradacją oleju silnikowego, funkcja OAM (Oil Adaptive Maintenance - przeglądy auto-adaptacyjne) sygnalizuje konieczność wymiany oleju za pomocą kontrolki i komunikatu "Wymień olej silnikowy" wyświetlanego na zestawie wskaźników.

Komunikaty dotyczące funkcji OAM są opisane w  instrukcji obsługi samochodów z silnikiem diesla. Oto fragment instrukcji Opla z silnikiem DW12 (2.2 CDTi):

Kontrolka ciśnienia oleju

Czerwona kontrolka oleju miga kilka sekund, jeśli pojazd jest wyposażony w tę funkcję, przy każdym uruchomieniu wyświetla się komunikat: system wykrył poważne pogorszenie jakości oleju w silniku. Konieczna jest jak najszybsza wymiana oleju.

Kontrolka silnik - emisja spalin

Pomarańczowa kontrolka z konturem silnika, w połączeniu z pierwszą kontrolką, zapala się na zestawie wskaźników, jeśli nie wymieniono oleju, a degradacja oleju przekroczyła nowy próg. Jeśli kontrolka zapala się w regularnych odstępach czasu, należy jak najszybciej wymienić olej.

 

Jeśli przegląd sygnalizowany przez funkcję OAM nie zostanie wykonany, po kilku tysiącach kilometrów od pierwszego komunikatu ostrzegawczego zostaną ustawione pewne wartości domyślne, powodując zmniejszenie osiągów silnika:

 

 

Zobacz też:

Jak często przegląd w Oplu?

Interwały międzyprzeglądowe w dostawczych Oplach

 

 

Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.

 

 

 

Najdłużej działający Autoryzowany Serwis OPEL w Warszawie

03.2025

Nowoczesny serwis Opla w stolicy Polski

 

Wydaje się, że Dixi‑Car jest najdłużej działającą obecnie Autoryzowaną Stacją Obsługi OPEL w Warszawie. Doświadczenie załogi ma ogromne znaczenie. Szczególnie w serwisie znajomość marki, jej niuansów, wpływają na jakość, szybkość i skuteczność.

I temat dotyka tak umiejętności skutecznej naprawy za pierwszym razem, ale przede wszystkim doświadczenia diagnostycznego, działań prewencyjnych, umiejętności pozyskania części, gdy w fabrykach są czasowe braki, dbanie o terminowość.

Dixi-Car działa pod tym samym zarządem od ponad 25 lat, duża część zespołu jest z firmą od samego początku, tj. roku 1998.

Byliśmy stabilnym serwisem Opla we współpracy z koncernem General Motors, PSA, a teraz Stellantis. Napawa nas to dumą.

Jednocześnie idziemy z duchem zmian w motoryzacji. Od 2023 roku jesteśmy autoryzowanym dealerem koreańskiej marki Ssangyong by KGM, a od początku 2024 r. także chińskiej marki BAIC.

 

Umów wizytę



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Przegląd wiosenny SsangYong KGM. Płyn do spryskiwacza gratis