Nowy Opel Grandland
Nowy Grandland przejmuje boldowy Opel Compass design. Z nazwy poliftingowego modelu 2022 znika litera 'X'. Więcej zmian w nadwoziu i systemach pokładowych - czytaj poniżej.
Nowy OPEL Grandland 2022 - co, poza wyglądem, zmienia się w dużym SUV‑ie Opla? Ile kosztuje? Kiedy ruszają wydania w polskich salonach? Kupować Grandlanda X przedliftingowego, czy wybrać model po liftingu?
Grandland model roku 2022 - co się zmienia?
Nowy reflektor pikselowy LED IntelliLux - 84 diody.
Złącze Type 2, standard w UE, do ładowania Grandlanda PHEV prądem stałym lub zmiennym.
Badge 'GRANDLAND' i blitz Opla teraz centralnie na klapie bagażnika.
—Ze względu na bardzo dużą skalę zmian nadwozia i wnętrza auta, także dziennikarze określają go mianem Nowego Grandlanda – mówi przedstawiciel Opel Polska.
- Design:
- Nowy Opel Compass design przodu pojazdu, z panelem Opel Vizor, charakterystycznym dla samochodów elektrycznych (nową stylistykę otrzymujemy również w Grandlandach benzynowych/diesel); zmieniony zderzak
- Nowa, futurystyczna, kierowcocentryczna deska rozdzielcza, tzw. Pure Panel. Tylko najważniejsze informacje w danej chwili. Wyświetlacz DIC z zegarami ma przekątną do 12 cali, drugi wyświetlacz LCD - dotykowy - 10 cali. Nawet w bazowej, najtańszej wersji Grandlanda ten pierwszy wyświetlacz, pomiędzy zegarami, ma (aż) 7 cali.
- Wyświetlacze we wspólnej obudowie; dzięki szklanemu kokpitowi jest mniej przycisków
- LCD "żyją" - witają wsiadających i tworzą przyjemna atmosferę
- Zderzaki i boczne listwy ochronne w całości lakierowane na kolor nadwozia (skid plate'y srebrne i czarne)
- Dwukolorowe malowanie (czarny dach) pozostaje dostępne (popularna wśród klientów opcja)
- Logo Opel i emblemat 'GRANDLAND' zlokalizowane są po liftingu centralnie na klapie tylnej
- Nowe reflektory LED
IntelliLux LED® Pixel Light
- matrycowe, pikselowe, po 84 diody na reflektor (razem 168 diód LED)
- liczba diód na reflektor taka jak w nowej Insigni
- płynne dostosowywanie się snopów światła do sytuacji na drodze
- światła do jazdy w dzień w kształcie oplowskiego blitza
- diody rozłożone w trzech rzędach. Środkowy i górny rząd odpowiadają za daleki zasięg i gaszą diody w ciągu milisekund, by nie oślepiać; dolny rząd LED-ów odpowiada za "światła mijania"
- wiodące rozwiązanie w segmencie dużych crossoverów
- Napędy:
- wydajne silniki benzynowe 1.2 96kW/130KM, w całości aluminiowe, turbo, moment obrotowy 230 Nm przy 1750 rpm, skrzynia manualna 6‑biegowa lub automatyczna 8‑bieg.
- diesel 96kW/130KM, moment obrotowy 300 Nm przy 1750 rpm, skrzynia automatyczna 8-biegowa
- dane i osiągi
- plug-in hybryda PHEV w dwóch odmianach
- Hybrid4 - sportowe przyspieszenie 6,1 s od zera do setki, moc 300KM, zużycie paliwa 1.7-1,2 l/100km wg WLTP, i jazda zeroemisyjna, na dodatek napęd eAWD 4x4. Dwa silniki elektryczne - przedni 81kW/110KM, sprzęgnięty ze zelektryfikowaną 8-biegową automatyczną skrzynią biegów + tylny elektromotor 83kW/113KM z dyferencjałem. Bateria Li-Ion o pojemności 13,2 kWh. Moment obrotowy 520 Nm. Prędkość maks. 235 km/h. Napęd eAWD z optymalną trakcją
- W odmianie Hybrid4 są cztery tryby jazdy - Hybrid, Electric, All-Wheel Drive i Sport. Pierwszy jest najbardziej wydajny, jeśli chodzi o zasięg, który wynosi 65-55 km wg WLTP‡
- Hybrid - napęd na przód 224KM, z jednym elektromotorem o mocy 81kW/110KM i baterią Li-Ion o pojemności 13,2 kWh. Skrzynia biegów automatyczna 8-biegowa, przyspieszenie 0‑100 km/h w 8,9 sek, moment obrotowy 360 Nm. Prędkość maksymalna 225 km/h
- obydwie hybrydy mają silnik benzynowy turbo 1.6 4-cylindrowy z wtryskiem bezpośrednim benzyny o mocy 180KM w odmianie Hybrid i 200KM w odmianie Hybrid4. I pokładową ładowarkę o mocy w standardzie 3,7 kW, opcjonalnie 7,4 kW
- moment obrotowy przy napędzie elektrycznym dostępny jest od muśnięcia pedału gazu, idealne na nawierzchniach typu żwir, piach, szczególnie w odmianie Hybrid4
- obydwie odmiany mają odzyskiwanie energii, gdy zdejmujemy nogę z gazu; doładowywana jest wtedy bateria
- więcej o hybrydzie
- Systemy (pierwszy i drugi są nowością):
- Night Vision - kamera na podczerwień wykrywa ludzi i zwierzęta znajdujące się do 100 m przed jadącym crossoverem. Szczególnie przydatna nocą na drogach powiatowych, gminnych. System ostrzega i wyświetla pozycję pieszego, np. na 12-calowym ekranie LCD
- Highway Integration Assist - bazuje na kamerze i czujnikach radarowych. HIA obejmuje adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go, czyli nie tylko utrzymuje odległość od pojazdu poprzedzającego, ale potrafi sam zatrzymać samochód i ruszyć. System HIA pomaga też utrzymać Grandlanda na środku pasa ruchu, kontrując kierownicą niezamierzone zjeżdżanie z pasa (active lane positioning)
- Kamera panoramiczna 360 stopni - to zestaw dwóch kamer (przedniej i tylnej) - wyświetlacz pokazuje ew. przeszkody przed i za samochodem oraz obraz z lotu ptaka
- Asystent parkowania - wykrywa wolne miejsca parkingowe i pomaga zaparkować wzdłuż ulicy, jak i prostopadle do kierunku jazdy. Sam kręci kierownicą tak by wjechać 'akurat' i za pierwszym razem
- Alarm martwego pola - gdy zmieniamy pas lub skręcamy, i mamy pojazd w martwym polu, w lewym lub prawym lusterku bocznym zapala się lampka ostrzegawcza
- Systemy, które są w standardzie, nawet w podstawowej wersji nowego Grandlanda: alarm kolizji przedniej z automatycznym hamowaniem awaryjnym i wykrywaniem pieszych • alarm opuszczania pasa ruchu (zmęczenia kierowcy) • kamera przednia z rozpoznawaniem znaków drogowych • tempomat z ogranicznikiem prędkości
- Kabina i funkcje komfortu:
- Aktywne ergonomiczne fotele AGR- certyfikowane przez Akcję na Rzecz Zdrowych Pleców (Aktion Gesunder Rücken e.V.) - lider w segmencie, m.in. elektryczna regulacja pochylenia i elektro-pneumatyczna regulacja odcinka lędźwiowego
- Przy tapicerce skórzanej, fotele AGR mają podgrzewanie i z wentylację
- System bezkluczykowy Open & Start z funkcją otwierania klapy tylnej przy pomocy ruchu stopą pod zderzakiem (pilot w kieszeni osoby próbującej uzyskać dostęp do samochodu)
- Multimedia / infotainment kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto
- Topowy zestaw Multmedia Navi Pro w połączeniu z usługami OpelConnect dostosowuje trasę w czasie rzeczywistym, w zależności od sytuacji na drodze
- Bezprzewodowa ładowarka indukcyjna do smartfonów w konsoli centralnej
Potrzebujesz pełniejszego omówienia? Zobacz nasz materiał premierowy Grandlanda przedliftingowego.
Glass cockpit nowego Grandlanda. Futurystyczny, designerski i praktyczny (tylko najważniejsze informacje) Pure Panel. Wyświetlacz LCD środkowy ma przekątną do 10 cali. W Crosslandzie poliftingowym pozostawiono klasyczne zegary, co już wyraźniej różnicuje te dwa modele.
Zderzaki w całości malowane w kolorze nadwozia. Poprzedni model miał częściowo.
Grandland Hybrid4 z napędem na wszystkie koła przy stacji ładowania prądem.
Opel Compass design, nowy zderzak przedni, Opel Vizor, czyli półprzezroczysty panel przedni charakterystyczny dla samochodów elektrycznych jest oferowany również w Grandlandzie z napędem benzynowym i wysokoprężnym.
Grandland PHEV może jeździć w trybie zeroemisyjnym - zasięg wystarcza do jazdy po mieście.
Zbliżenie na lewarek skrzyni automatycznej nowego Grandlanda Hybrid4 daje pogląd na jakość wykończenia kabiny.
Cena. Wybrać przed- czy poliftingowego Grandlanda?
Grandland X jest obecnie najlepiej dostępnym od ręki modelem w salonach Dixi-Car (pandemiczne zakłócenia w dostawach). Mamy Grandlandy X na placu, bo zrobiliśmy zapasy; innych modeli brakuje. Zobacz ceny i egzemplarze dostępne u nas od ręki.
4-cylindrowe silniki benzynowe 1.6 180 KM, popularne w Polsce, są w Grandladzie X przedliftingowym. Grandlandów z takimi 4-cylindrowymi silnikami mamy spory wybór. Nie są te silniki dostępne w poliftingowym Grandlandzie.
Pierwsze nowe Grandlandy dojadą do salonów Dixi-Car jesienią 2021. Zapewne będą droższe. W Grandlandzie zmienia się design, ale nie mamy informacji o rewolucji w napędach i zawieszeniu. Design przedliftingowego Grandlanda jest udany. Warto rozważyć model przedliftingowy, prawdopodobnie tańszy.
Gdzie produkcja?
Nowy Grandland jest produkowany w fabryce Opla w Eisenach, w Niemczech. Zobacz fabryki.
Widać półprzezroczystość Opel Vizor, czyli panelu w miejscu atrapy chłodnicy.
Nowy OPEL Grandland czy inna marka?
Znajdujemy się w erze doceniania wartości, które kryją się w środku.
Grandland ma Opel Vizor i Pure Panel - to wygląd. Ale pod maską 300 koni mechanicznych, w odmianie phev eAWD. Bezpieczeństwo - pikselowe reflektory LED, asystent autostradowy, kamera panoramiczna. Komfort - fotele AGR. Niezawodność - zaprojektowany i stworzony w Niemczech. Tego nie mają inne samochody klasy Grandlanda.
Progresywna klasa średnia, Ludzie Tech i Anti‑Tech - odnajdą się w Grandlandzie.
Nowego Grandlanda nie da się porównać do żadnego innego.
Nowe od ręki w Dixi‑Car
benzyna, skrzynia manualna 6-bieg., kolor Grand White, '2024
Limitowana oferta specjalna!
Cena
98900 zł
113990 zł
cena brutto
Zobacz
benzyna, skrzynia manualna 6-bieg., kolor Grand White, '2024
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Cena
109900 zł
cena brutto
Zobacz
benzyna, skrzynia manualna 6-bieg., kolor Iron Metal, '2024
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Cena
111900 zł
cena brutto
Zobacz
benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Space Black, '2023
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Cena
126900 zł
141490 zł
Zobacz
benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Space Black, '2024
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Cena
151900 zł
Zobacz
Więcej samochodów od ręki
Zobacz także
‡ Podane wartości zużycia energii i emisji CO2 ustalono na podstawie nowej światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich WLTP (Rozporządzenie (UE) 2017/1151). Rzeczywisty zasięg samochodów zelektryfikowanych może różnić się w zależności od prędkości, ogrzewania, warunków atmosferycznych i topografii terenu. Na zasięg wpływają również inne czynniki, takie jak indywidualny styl jazdy, ciśnienie w oponach, korzystanie z dodatkowych urządzeń (np. klimatyzacji lub radia) czy obciążenie ładunkiem.
Umów jazdę próbną Baikiem 3 i 5. Klienci zaskoczeni zrywnością samochodów!
03.2024
Zapraszamy na jazdę próbną! Zarejestrowaliśmy już BAIC 5 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG i BAIC Beijing 3 Turbo 136KM. Obydwa czterocylindrowe. Są gotowe do testu.
A dlaczego warto przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baika 3 i szybszą skrzynię dwusprzegłową Baika 5, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.
Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!
Umów datę i godzinę testu
Godziny pracy salonu