Pojemność bagażnika 597 l do wysokości oparć tylnej kanapy - przy nadwoziu o standardowej długości (nie XL), konfiguracja 5-osobowa. Zobacz w tabeli pojemności dla wydłużonego nadwozia XL, albo gdy położymy kanapę i załadujemy rodzinne Combo po dach.
597 l bagażnika to absolutne minimum, jakie mamy w nowym Combo Life (w Astrze hatchback jest to ok. 300 l). Przestrzeń bagażowa po złożeniu siedzeń może jednak urosnąć w Combo do blisko 3000 litrów - czytaj poniżej. Czy można sobie wyobrazić lepszy samochód rodzinny?
Zwróć uwagę na równą podłogę bagażnika, fot. poniżej, po położeniu oparcia tylnej kanapy. Nie każdy samochód tak ma. Równa podłoga to łatwe wsunięcie do czeluści bagażnika choćby roweru, rur, czy nawet spanie w bagażniku na alpejskiej przełęczy.
Tabela: parametry bagażnika Opla Combo E.
Combo Life |
Combo Life XL |
||
---|---|---|---|
Bagażnik wg ISO 3832 |
597 l | 850 l | |
po złożeniu oparcia kanapy, do wysokości oparć przednich foteli | 1414 l | 1612 l | |
po złożeniu oparcia kanapy, po dach | 2126 l | 2693 l | |
Wymiary | długość (głębokość) bagażnika po podłodze do oparcia tylnej kanapy | 1000 mm | 1350 mm |
długość (głębokość) bagażnika po podłodze przy położonym oparciu 2. rzędu | 1880 mm | 2230 mm | |
długość (głębokość) bagażnika przy położonym oparciu 2. rzędu i położonym oparciu przedniego fotela pasażera | 2700 mm | 3050 mm | |
wysokość bagażnika od jego podłogi do wysokości oparcia tylnej kanapy | 590 mm | 590 mm | |
szerokość bagażnika | 1149 mm | 1129 mm | |
wysokość progu załadunku nad ziemią | 584 mm | 620 mm | |
wysokość otworu ładunkowego | 1119 mm | 1126 mm |
Podane parametry dotyczą konfiguracji 5-osobowej.
Na rys. po lewej 7-osobowe Combo o standardowej długości, po prawej - wersja XL. Na zielono przestrzeń bagażowa. Przy nadwoziu o standardowej długości bagażnik ma 65 l, i długość, po podłodze, 236 mm. W wydłużonej wersji XL w konfiguracji 7-osobowej bagażnik może mieć od 209 do 322 l, w zależności od tego, w jakim położeniu jest przesuwny trzeci rząd siedzeń. Długość bagażnika w 7-os. Combo Life XL to od 418 do 566 mm. Zapis "130 mm" na rys. oznacza, że trzeci rząd można przesuwać w tym zakresie.
W trzecim rzędzie są dwa niezależne i łatwo demontowane fotele. Po ich wyjęciu bagażnik będzie miał pojemność jak w wersji 5-osobowej, patrz tabela powyżej.
Klient pyta: czy można zamówić okno dachowe razem z trzecim rzędem siedzeń (Combo 7-osobowe)?
Odpowiadamy: panoramiczny dach można zamówić tylko w wersji 5-osobowej (bez trzeciego rzędu siedzeń). Wiąże się to z tym, że wraz z oknem dachowym wyposażeniem standardowym staje się półka przysufitowa wraz z „pawlaczem” w części bagażowej. Obecność pawlacza nie pozwalałaby na swobodne i komfortowe podróżowanie pasażerów w trzecim rzędzie.
Dodatkowo: okno dachowe występuje tylko z nadwoziem Standard (o zwykłej długości), a nie występuje z wydłużonym nadwoziem XL, nawet jeśli jest to XL 5-osobowe.
Czy mając działalność gospodarczą może lepiej wybrać typowo dostawcze Combo Cargo, bez drugiego rzędu siedzeń? Tu opinia firmy wożącej towar wersją osobową:
Źródło: Facebook
Trzy niezależnie składane fotele w 2. rzędzie są w trimie Elite. W Essentii i Enjoy jest kanapa dzielona 60/40.
w milimetrach
Przy położonym oparciu tylnej kanapy mamy bagażnik o pojemności 2126 l w regularnym Combo i 2693 l w wydłużonym Combo XL (mierzone po dach).
Akcesoryjna siatka bagażnika do Combo Life. Można dokupić w naszym sklepie.
Sztywną półkę bagażnika można zamocować niżej.
Dzielone oparcie kanapy a tak naprawdę trzy niezależne fotele - standard w wersji Elite. W Essentii i Enjoy jest kanapa dzielona 60/40.
Do czego służy otwierana niezależnie szyba bagażnika? Oficjalnie wg Opla: można "dopchnąć" bagażnik (czasem po zamknięciu klapy pozostaje luka między walizkami a klapą). My znajdujemy jeszcze trzy powody: (a) daszek od deszczu, (b) klapa w Combo jest spora, łatwiej otworzyć szybę, żeby sięgnąć po torbę czy latarkę, (c) transport długich przedmiotów, np. rur, słupków.
Dwa siedzenia położone pozwalają przewieźć 3 osoby i rower.
Schowek - półka nad bagażnikiem. Dostęp z obydwu stron, ładowność 10 kg. Np. na zabawki.
Rower, niejeden, jak najbardziej przewieziemy w Combo po złożeniu oparcia kanapy.
Drzwi przesuwne z lewej strony są już od środkowej wersji Enjoy, czyli najczęściej w Polsce kupowanej.
Wydłużona wersja XL po lewej. Niebieskie Combo po prawej to nadwozie o standardowej długości. Obydwa nadwozia dostępne w odmianach 5- i 7-osobowych, z tym że w Combo XL trzeci rząd siedzeń jest przesuwny.
Kabina 7-osobowa Combo Life XL, wydłużonego. W 'XL' trzeci rząd siedzeń jest przesuwny. Fotele 3. rzędu wyjmowane z samochodu.
Combo kamper nie obejdzie się bez półki pod sufitem - w zestawie z dachem panoramicznym.
Szuflada pod fotelem pasażera.
Opel Vivaro C Extra Long 1,5 CDTI 102KM, 2xDrzwi, Kamera, Bardzo niski przebieg, Vat23%, rok prod. 2020
od 65000 zł
cena netto
Opel Vivaro B L1H1 1,6 CDTI 120KM, serwis ASO, 2xdrzwi boczne,Vat23%, rok prod. 2018
od 52500 zł
cena netto
Opel Movano 2.3 L2H2 Bardzo Niski Przebieg Serwis Gwarancja Vat23%, rok prod. 2021
od 77999 zł
cena netto
Fiat Scudo XL L3H1, AUTOMAT, Kamera, czujniki, Intelligrip, Vat23%, rok prod. 2022
od 84500 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 2,3 CDTI 110KM, Niski Przebieg Gwarancja Vat23% , rok prod. 2020
od 70500 zł
cena netto
Opel Movano 2.3 L2H2 Bardzo Niski Przebieg Serwis Gwarancja Vat23%, rok prod. 2020
od 71900 zł
cena netto
Citroen Jumper L2H2, 2,2 HDI 165KM, Kamera, fotel komfortowy, klima auto, VAt23%, rok prod. 2020
od 63900 zł
cena netto
Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 150KM klima, kolor ekran, niski przebieg, 3os, rok prod. 2021
od 73100 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 76500 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 73900 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 75900 zł
cena netto
P. Grzegorz testował Combo m.in. na trasie do Kazimierza Dolnego.
Nowy Opel Combo Life - czarna eminencja! Tak zatytułował swój artykuł nasz klient, fleet manager, który testował samochód demonstracyjny z Dixi‑Car.
Chciałem zwrócić uwagę na fakt, jak bardzo skromny i nierzucający się w oczy jest to samochód. Jednocześnie nie można mu odmówić wygody, praktyczności, zwinności i sprytu. Tak więc jest to samochód o dwóch twarzach - pisze dalej p. Grzegorz.
Najdłużej działający Autoryzowany Serwis OPEL w Warszawie
03.2025
Wydaje się, że Dixi‑Car jest najdłużej działającą obecnie Autoryzowaną Stacją Obsługi OPEL w Warszawie. Doświadczenie załogi ma ogromne znaczenie. Szczególnie w serwisie znajomość marki, jej niuansów, wpływają na jakość, szybkość i skuteczność.
I temat dotyka tak umiejętności skutecznej naprawy za pierwszym razem, ale przede wszystkim doświadczenia diagnostycznego, działań prewencyjnych, umiejętności pozyskania części, gdy w fabrykach są czasowe braki, dbanie o terminowość.
Dixi-Car działa pod tym samym zarządem od ponad 25 lat, duża część zespołu jest z firmą od samego początku, tj. roku 1998.
Byliśmy stabilnym serwisem Opla we współpracy z koncernem General Motors, PSA, a teraz Stellantis. Napawa nas to dumą.
Jednocześnie idziemy z duchem zmian w motoryzacji. Od 2023 roku jesteśmy autoryzowanym dealerem koreańskiej marki Ssangyong by KGM, a od początku 2024 r. także chińskiej marki BAIC.