Opel Combo Life rzuca wyzwanie SUV-om. Przestrzenią ładunkową bije je na głowę. Wersja ze skrzynią automatyczną zużywa podobnie lub nawet mniej paliwa niż manual. W 2021 r. dochodzi elektryczne Combo‑e, jego dane niżej.
wydłużony
Combo Life | Combo Life XL | ||
---|---|---|---|
Wymiary nadwozia | Długość nadwozia | 4403 mm | 4753 mm |
Szerokość nadwozia (bez lusterek/z lusterkami bocznymi złożonymi/z lusterkami rozłożonymi) | 1848/1921/2107 mm | ||
Wysokość | 1841 mm | 1880 mm | |
Rozstaw osi | 2785 mm | 2977 mm | |
Rozstaw kół (przednia/tylna oś) | 1553/1567 mm | 1554/1568 mm | |
Średnica zawracania | między krawężnikami | 10,8 m | 11,5 m |
między ścianami | 11,0 m | 11,8 m | |
Bagażnik wg ISO 3832 |
597 l | 850 l | |
po złożeniu oparcia kanapy, do wysokości oparć przednich foteli | 1414 l | 1612 l | |
po złożeniu oparcia kanapy, po dach | 2126 l | 2693 l | |
Masa pojazdu wg 70/156/EWG | 1431-1599 kg | 1505-1615 kg | |
Masa całkowita | 2010-2290 kg | 2070-2320 kg | |
Ładowność | 768 kg | 780 kg |
Podane masy dotyczą Combo z napędem spalinowym. Masy dla elektrycznego Combo‑e są wyższe. Wymiary i pojemności bagażnika są takie same w Combo spalinowym i elektrycznym.
Pojemność zbiornika paliwa: 60 l - silnik benzynowy 1.2; 50 l - silnik Diesla 1.5 W Dieslach dochodzi zbiornik na AdBlue o pojemności 17 l.
Koła, opony: 205/60 R16 • 205/55 R17
Obciążenie dachu: 100 kg
1.2 Turbo 110KM |
1.2 Turbo 131KM Automat |
1.5 CDTi 102KM |
1.5 CDTi 131KM |
1.5 CDTi 131KM Automat |
|
---|---|---|---|---|---|
norma emisji | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d-Temp | Euro 6d-Temp | Euro 6d-Temp |
paliwo | benzyna | benzyna | Diesel | Diesel | Diesel |
pojemność (cm3) | 1199 | 1199 | 1499 | 1499 | 1499 |
czy wtrysk bezpośredni paliwa? | tak | tak | tak | tak | tak |
czy system Start&Stop? | tak | tak | tak | tak | tak |
skrzynia biegów | 6-bieg. manual | 8-bieg. automat | 5-bieg. manual | 6-bieg. manual | 8‑bieg. automat |
moc maks. (kW/KM przy obr/min.) |
81/110/5500 | 96/131/5500 | 75/102/3500 | 96/131/3750 |
96/131/3750 |
moment obrotowy (Nm przy obr/min.) |
205/1750 | 230/1750 | 250/1750 | 300/1750 | 300/1750 |
prędkość maksymalna (km/h) |
175 | 186 | 172 | 185 | 184 |
przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) | 11,5 | 10,7 | 11,5 | 10,3 | 11,0 |
przyspieszenie 80-120 km/h na 5. biegu (sek.) | 11,4 | - | 11,1 | 10,3 | - |
spalanie, cykl mieszany (l/100 km) wg WLTP | 6,9-6,8 | 7,1-6,9 | 6,1-5,7 | 5,8-5,7 | 5,8-5,7 |
spalanie trasa/miasto/średnio (l/100 km) |
5,0-4,8/6,4-6,3/5,5-5,3 | 5,0-4,7/6,2-6,0/5,5-5,2 | 4,0-3,9/4,5-4,4/4,2-4,1 | 4,1-3,9/4,7/4,3-4,2 | 4,1-3,9/4,5-4,3/4,3-4,0 |
emisja CO2 (g/km) wg WLTP | 160-155 | 164-156 | 163-150 | 154-149 | 153-148 |
emisja CO2 (g/km) wg NEDC | 127-122 | 122-119 | 111-107 | 114-111 | 113-106 |
Maks. masa przyczepy bez hamulca (kg) | 720-750 | 740-750 | 740-750 | 750 | 750 |
- z hamulcem (kg) | 900-1150 | 975-1200 | 1000-1300 | 1000-1450 | 1000-1450 |
nacisk na hak (kg) | 50-74 |
Jaka kategoria prawa jazdy z przyczepą?
Wartości zużycia paliwa i emisji spalin mają cel porównawczy w odniesieniu do poszczególnych typów pojazdów. Wartości spalania i emisji uzyskiwane są w warunkach laboratoryjnych dla określonego typu pojazdu a nie jego indywidualnej wersji. Rzeczywiste zużycie paliwa zależne jest m.in. od wyposażenia pojazdu, stylu jazdy, warunków drogowych, zwiększonej masy własnej pojazdu a także sposobu korzystania z wyposażenia technicznego (np. klimatyzacji), itp.
Silnik | moc | 100 kW/136 KM |
---|---|---|
Maks. moment obrotowy | 260 Nm przy 300 – 3 673 obr./min | |
konstrukcja | Silnik elektryczny z automatycznym reduktorem; BEV - Battery Electric Vehicle (czyli napęd czysto bateryjny; nie jest to hybryda, czyli nie ma silnika spalinowego) | |
Akumulatory i ładowanie | pojemność | 50 kWh |
konstrukcja | 216 ogniw (125Ah): 18 modułów po 12 ogniw | |
czas ładowania | - ok. 5 godz. do 100% z wallboksu 3-fazowego (prąd zmienny) 11kW (w domowym garażu) - ok. 30 godz. do 100% ze standardowego gniazdka 1,8kW (w domu) - ok. 30 min (do 80% pojemności baterii) ze stacji ładowania prądem stałym (DC) o mocy 100kW |
|
cechy baterii | sprawdzanie stanu naładowania przez aplikację myOpel; 8-letnia gwarancja na zespół akumulatorów | |
Osiągi samochodu | prędkość maks. | 130 km/h |
przyspieszenie 0-100 km/h | 11,7 s | |
zasięg | do 280 km wg WLTP‡ | |
możliwość zwiększenia zasięgu? | dwa tryby odzyskiwania energii przy hamowaniu, do wyboru przez użytkownika | |
Zapotrzebowanie na energię wg WLTP | 22,5 – 19,8 kWh |
1.5 CDTi 76KM |
|
---|---|
paliwo | Diesel |
pojemność (cm3) | 1499 |
czy wtrysk bezpośredni paliwa? | tak |
czy system Start&Stop? | - |
skrzynia biegów | 5-bieg. manual |
moc maks. (kW/KM przy obr/min.) |
56/76/3500 |
moment obrotowy (Nm przy obr/min.) |
230/1750 |
prędkość maksymalna (km/h) |
153 |
przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) | 16,5 |
przyspieszenie 80-120 km/h na 5. biegu (sek.) | 15,6 |
spalanie trasa/miasto/średnio (l/100 km) |
3,9/4,6/4,2 3,8/4,6/4,11 |
emisja CO2 (g/km) | 1081-110 |
Dzięki kolegom z sieci dealerskiej przeprowadziliśmy półprofesjonalny, ale nie mniej profesjonalny niż może przeprowadzić klient, pomiar spalania nowego Combo Life z silnikami diesla 1.5 102 i 131 KM. Wyniki znajdziecie w tabeli poniżej.
Combo Life Elite 1.5dt 102KM, 5-bieg. manual | Combo Life Elite 1.5dth 131KM, 6-bieg. manual | |
---|---|---|
Przebieg wg. komputera | 730 km | 750 km |
Średnia prędkość wg. komputera | 87 km/h | 88 km/h |
Średnie zużycie na 100 km wg komputera | 6,7 l | 8,1 l |
Średnie zużycie na 100 km wg dystrybutora | 6,82 l | 8,22 l |
Kierowca starał utrzymywać prędkość w zakresie | 110 - 140 km/h | 120 - 140 km/h |
Należy uznać Combo za oszczędne auto, jednak zużycie paliwa dość gwałtownie rośnie wraz ze zwiększaniem prędkości jazdy, co jest naturalną cechą samochodów segmentu Combo ze względu na wielkość i kształt nadwozia.
Tezę o spalaniu adekwatnym do prędkości potwierdza drugi test, wykonany przez kolegów z Autogaleria.pl na dystansie 587 km (wystarczy wpisać do Google "autogaleria opel combo elite life 1.5 d test"):
Zużycie paliwa | Opel Combo Life 1.5 D |
---|---|
przy 100 km/h | 4,0 l/100 km |
przy 120 km/h | 5,0 l/100 km |
przy 140 km/h | 7,4 l/100 km |
w mieście | 6,5 l/100 km |
Czy jest dostępny układ napędowy do jazdy w trudnym terenie? Tak, Pakiet Na Wszystkie Drogi obejmuje:
Czy jest dostępny napęd 4x4? Tak, od II poł. 2019 r.
FIAT DUCATO L2H2 2,3 130 KM Niski Przebieg Serwis Gwarancja Vat23% Fabryczynie bez AdBlue , rok prod. 2019
od 70900 zł
cena netto
Citroen Jumper 2.2 HDI 130KM L2H2 Niski Przebieg Serwis Gwarancja Vat23%, rok prod. 2014
od 36500 zł
cena netto
Ford Transit L3H3 Niski Przebieg Super Utrzymany Kamera Serwis ASO Gwarancja Vat23%, rok prod. 2020
od 73900 zł
cena netto
Citroen Berlingo Multispace 1.6 HDI Salon PL Bezwypadkowy Serwis Idealny, rok prod. 2018
od 52900 zł
cena brutto
Citroen Berlingo 1,5 HDI 102KM, 5 osób niski przebieg, Vat23% , rok prod. 2023
od 86100 zł
cena netto
Fiat Scudo L3H1 2,0 Multijet 145KM, jak nowy, tylko 3000km przebiegu, VAT23%, rok prod. 2024
od 97500 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2021
od 77900 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 73900 zł
cena netto
Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, martwe pole, PDC, podgrzewane fotele, rok prod. 2021
od 64999 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 75900 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 76300 zł
cena netto
SsangYong Musso Grand Diesel 2.2 AT6 4x4 202KM, 440Nm / Wild, rok prod. 2023
od 169 900 zł
cena netto
FIAT DUCATO L2H2 2,3 120 KM Niski Przebieg Serwis Gwarancja Vat23%, rok prod. 2020
od 74300 zł
cena netto
P. Grzegorz testował Combo m.in. na trasie do Kazimierza Dolnego.
Nowy Opel Combo Life - czarna eminencja! Tak zatytułował swój artykuł nasz klient, fleet manager, który testował samochód demonstracyjny z Dixi‑Car.
Chciałem zwrócić uwagę na fakt, jak bardzo skromny i nierzucający się w oczy jest to samochód. Jednocześnie nie można mu odmówić wygody, praktyczności, zwinności i sprytu. Tak więc jest to samochód o dwóch twarzach - pisze dalej p. Grzegorz.
‡ Podane wartości zużycia energii i emisji CO2 ustalono na podstawie nowej światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich WLTP (Rozporządzenie (UE) 2017/1151). Rzeczywisty zasięg samochodów zelektryfikowanych może różnić się w zależności od prędkości, ogrzewania, warunków atmosferycznych i topografii terenu. Na zasięg wpływają również inne czynniki, takie jak indywidualny styl jazdy, ciśnienie w oponach, korzystanie z dodatkowych urządzeń (np. klimatyzacji lub radia) czy obciążenie ładunkiem.
Jazdy próbne elektrycznym SsangYongiem Torresem eVX w salonie Warszawa/Raszyn. Umów się!
07.2024
Nowe EV od SsangYonga można już kupić. Mega zasięg. Duży, pojemny SUV. Atrakcyjna cena. Zapraszamy na jazdę testową.
Bateria o pojemności 73,4 kWh, zasięg do 635 kilometrów - górna strefa tego, co oferuje rynek.
SsangYong Torres eVX kwalifikuje się do programu Mój elektryk.