Opel Combo Life rzuca wyzwanie SUV-om. Przestrzenią ładunkową bije je na głowę. Wersja ze skrzynią automatyczną zużywa podobnie lub nawet mniej paliwa niż manual. W 2021 r. dochodzi elektryczne Combo‑e, jego dane niżej.
wydłużony
Combo Life | Combo Life XL | ||
---|---|---|---|
Wymiary nadwozia | Długość nadwozia | 4403 mm | 4753 mm |
Szerokość nadwozia (bez lusterek/z lusterkami bocznymi złożonymi/z lusterkami rozłożonymi) | 1848/1921/2107 mm | ||
Wysokość | 1841 mm | 1880 mm | |
Rozstaw osi | 2785 mm | 2977 mm | |
Rozstaw kół (przednia/tylna oś) | 1553/1567 mm | 1554/1568 mm | |
Średnica zawracania | między krawężnikami | 10,8 m | 11,5 m |
między ścianami | 11,0 m | 11,8 m | |
Bagażnik wg ISO 3832 |
597 l | 850 l | |
po złożeniu oparcia kanapy, do wysokości oparć przednich foteli | 1414 l | 1612 l | |
po złożeniu oparcia kanapy, po dach | 2126 l | 2693 l | |
Masa pojazdu wg 70/156/EWG | 1431-1599 kg | 1505-1615 kg | |
Masa całkowita | 2010-2290 kg | 2070-2320 kg | |
Ładowność | 768 kg | 780 kg |
Podane masy dotyczą Combo z napędem spalinowym. Masy dla elektrycznego Combo‑e są wyższe. Wymiary i pojemności bagażnika są takie same w Combo spalinowym i elektrycznym.
Pojemność zbiornika paliwa: 60 l - silnik benzynowy 1.2; 50 l - silnik Diesla 1.5 W Dieslach dochodzi zbiornik na AdBlue o pojemności 17 l.
Koła, opony: 205/60 R16 • 205/55 R17
Obciążenie dachu: 100 kg
1.2 Turbo 110KM |
1.2 Turbo 131KM Automat |
1.5 CDTi 102KM |
1.5 CDTi 131KM |
1.5 CDTi 131KM Automat |
|
---|---|---|---|---|---|
norma emisji | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d-Temp | Euro 6d-Temp | Euro 6d-Temp |
paliwo | benzyna | benzyna | Diesel | Diesel | Diesel |
pojemność (cm3) | 1199 | 1199 | 1499 | 1499 | 1499 |
czy wtrysk bezpośredni paliwa? | tak | tak | tak | tak | tak |
czy system Start&Stop? | tak | tak | tak | tak | tak |
skrzynia biegów | 6-bieg. manual | 8-bieg. automat | 5-bieg. manual | 6-bieg. manual | 8‑bieg. automat |
moc maks. (kW/KM przy obr/min.) |
81/110/5500 | 96/131/5500 | 75/102/3500 | 96/131/3750 |
96/131/3750 |
moment obrotowy (Nm przy obr/min.) |
205/1750 | 230/1750 | 250/1750 | 300/1750 | 300/1750 |
prędkość maksymalna (km/h) |
175 | 186 | 172 | 185 | 184 |
przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) | 11,5 | 10,7 | 11,5 | 10,3 | 11,0 |
przyspieszenie 80-120 km/h na 5. biegu (sek.) | 11,4 | - | 11,1 | 10,3 | - |
spalanie, cykl mieszany (l/100 km) wg WLTP | 6,9-6,8 | 7,1-6,9 | 6,1-5,7 | 5,8-5,7 | 5,8-5,7 |
spalanie trasa/miasto/średnio (l/100 km) |
5,0-4,8/6,4-6,3/5,5-5,3 | 5,0-4,7/6,2-6,0/5,5-5,2 | 4,0-3,9/4,5-4,4/4,2-4,1 | 4,1-3,9/4,7/4,3-4,2 | 4,1-3,9/4,5-4,3/4,3-4,0 |
emisja CO2 (g/km) wg WLTP | 160-155 | 164-156 | 163-150 | 154-149 | 153-148 |
emisja CO2 (g/km) wg NEDC | 127-122 | 122-119 | 111-107 | 114-111 | 113-106 |
Maks. masa przyczepy bez hamulca (kg) | 720-750 | 740-750 | 740-750 | 750 | 750 |
- z hamulcem (kg) | 900-1150 | 975-1200 | 1000-1300 | 1000-1450 | 1000-1450 |
nacisk na hak (kg) | 50-74 |
Jaka kategoria prawa jazdy z przyczepą?
Wartości zużycia paliwa i emisji spalin mają cel porównawczy w odniesieniu do poszczególnych typów pojazdów. Wartości spalania i emisji uzyskiwane są w warunkach laboratoryjnych dla określonego typu pojazdu a nie jego indywidualnej wersji. Rzeczywiste zużycie paliwa zależne jest m.in. od wyposażenia pojazdu, stylu jazdy, warunków drogowych, zwiększonej masy własnej pojazdu a także sposobu korzystania z wyposażenia technicznego (np. klimatyzacji), itp.
Silnik | moc | 100 kW/136 KM |
---|---|---|
Maks. moment obrotowy | 260 Nm przy 300 – 3 673 obr./min | |
konstrukcja | Silnik elektryczny z automatycznym reduktorem; BEV - Battery Electric Vehicle (czyli napęd czysto bateryjny; nie jest to hybryda, czyli nie ma silnika spalinowego) | |
Akumulatory i ładowanie | pojemność | 50 kWh |
konstrukcja | 216 ogniw (125Ah): 18 modułów po 12 ogniw | |
czas ładowania | - ok. 5 godz. do 100% z wallboksu 3-fazowego (prąd zmienny) 11kW (w domowym garażu) - ok. 30 godz. do 100% ze standardowego gniazdka 1,8kW (w domu) - ok. 30 min (do 80% pojemności baterii) ze stacji ładowania prądem stałym (DC) o mocy 100kW |
|
cechy baterii | sprawdzanie stanu naładowania przez aplikację myOpel; 8-letnia gwarancja na zespół akumulatorów | |
Osiągi samochodu | prędkość maks. | 130 km/h |
przyspieszenie 0-100 km/h | 11,7 s | |
zasięg | do 280 km wg WLTP‡ | |
możliwość zwiększenia zasięgu? | dwa tryby odzyskiwania energii przy hamowaniu, do wyboru przez użytkownika | |
Zapotrzebowanie na energię wg WLTP | 22,5 – 19,8 kWh |
1.5 CDTi 76KM |
|
---|---|
paliwo | Diesel |
pojemność (cm3) | 1499 |
czy wtrysk bezpośredni paliwa? | tak |
czy system Start&Stop? | - |
skrzynia biegów | 5-bieg. manual |
moc maks. (kW/KM przy obr/min.) |
56/76/3500 |
moment obrotowy (Nm przy obr/min.) |
230/1750 |
prędkość maksymalna (km/h) |
153 |
przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) | 16,5 |
przyspieszenie 80-120 km/h na 5. biegu (sek.) | 15,6 |
spalanie trasa/miasto/średnio (l/100 km) |
3,9/4,6/4,2 3,8/4,6/4,11 |
emisja CO2 (g/km) | 1081-110 |
Dzięki kolegom z sieci dealerskiej przeprowadziliśmy półprofesjonalny, ale nie mniej profesjonalny niż może przeprowadzić klient, pomiar spalania nowego Combo Life z silnikami diesla 1.5 102 i 131 KM. Wyniki znajdziecie w tabeli poniżej.
Combo Life Elite 1.5dt 102KM, 5-bieg. manual | Combo Life Elite 1.5dth 131KM, 6-bieg. manual | |
---|---|---|
Przebieg wg. komputera | 730 km | 750 km |
Średnia prędkość wg. komputera | 87 km/h | 88 km/h |
Średnie zużycie na 100 km wg komputera | 6,7 l | 8,1 l |
Średnie zużycie na 100 km wg dystrybutora | 6,82 l | 8,22 l |
Kierowca starał utrzymywać prędkość w zakresie | 110 - 140 km/h | 120 - 140 km/h |
Należy uznać Combo za oszczędne auto, jednak zużycie paliwa dość gwałtownie rośnie wraz ze zwiększaniem prędkości jazdy, co jest naturalną cechą samochodów segmentu Combo ze względu na wielkość i kształt nadwozia.
Tezę o spalaniu adekwatnym do prędkości potwierdza drugi test, wykonany przez kolegów z Autogaleria.pl na dystansie 587 km (wystarczy wpisać do Google "autogaleria opel combo elite life 1.5 d test"):
Zużycie paliwa | Opel Combo Life 1.5 D |
---|---|
przy 100 km/h | 4,0 l/100 km |
przy 120 km/h | 5,0 l/100 km |
przy 140 km/h | 7,4 l/100 km |
w mieście | 6,5 l/100 km |
Czy jest dostępny układ napędowy do jazdy w trudnym terenie? Tak, Pakiet Na Wszystkie Drogi obejmuje:
Czy jest dostępny napęd 4x4? Tak, od II poł. 2019 r.
Opel Vivaro B 1,6 CDTI 120KM, L2H1, Salon Polska, 9 osób, Vat23%, rok prod. 2019
od 95900 zł
cena brutto
Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 145KM klima auto, kamera, niski przebieg, 3os, rok prod. 2022
od 80900 zł
cena netto
Ford Transit Custom L2H1, 2,0 TDCI 130KM, Navi, Bluetooth, Automat, Vat23%, rok prod. 2020
od 73100 zł
cena netto
Renault Master L3H2 2,3 DCI 136KM, Salon PL, Kamera, tempomat Vat23%, rok prod. 2021
od 80500 zł
cena netto
FIAT DUCATO L2H2 2,3 130 KM Niski Przebieg Serwis Gwarancja Vat23% Fabryczynie bez AdBlue , rok prod. 2019
od 70900 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 73900 zł
cena netto
Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, martwe pole, PDC, podgrzewane fotele, rok prod. 2021
od 64250 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 75900 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 76300 zł
cena netto
P. Grzegorz testował Combo m.in. na trasie do Kazimierza Dolnego.
Nowy Opel Combo Life - czarna eminencja! Tak zatytułował swój artykuł nasz klient, fleet manager, który testował samochód demonstracyjny z Dixi‑Car.
Chciałem zwrócić uwagę na fakt, jak bardzo skromny i nierzucający się w oczy jest to samochód. Jednocześnie nie można mu odmówić wygody, praktyczności, zwinności i sprytu. Tak więc jest to samochód o dwóch twarzach - pisze dalej p. Grzegorz.
‡ Podane wartości zużycia energii i emisji CO2 ustalono na podstawie nowej światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich WLTP (Rozporządzenie (UE) 2017/1151). Rzeczywisty zasięg samochodów zelektryfikowanych może różnić się w zależności od prędkości, ogrzewania, warunków atmosferycznych i topografii terenu. Na zasięg wpływają również inne czynniki, takie jak indywidualny styl jazdy, ciśnienie w oponach, korzystanie z dodatkowych urządzeń (np. klimatyzacji lub radia) czy obciążenie ładunkiem.
Umów jazdę próbną Baikiem 3 i 5. Klienci zaskoczeni zrywnością samochodów!
03.2024
Zapraszamy na jazdę próbną! Zarejestrowaliśmy już BAIC 5 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG i BAIC Beijing 3 Turbo 136KM. Obydwa czterocylindrowe. Są gotowe do testu.
A dlaczego warto przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baika 3 i szybszą skrzynię dwusprzegłową Baika 5, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.
Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!